Vil ha en stor tv.. 55-60", noen tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil ha en stor tv.. 55-60", noen tips?

Har sett litt på plasma, led og lcd. Ser på film, CD HDPVR og en god del Xbox 360. Er det best å velge led/lcd? eller er plasma bedre å spille på?
    Har sett på:

Sony KDL-60EX700 60" LED-TV 100Hz 1920x1080, 100.000:1, 4x HDMI, MPEG4 - Netshop

LG 60PX950N 60" Plasma TV Full HD 3D ! 1920x1080, 4x HDMI, USB, 600Hz, MPEG4 - Netshop

LG 55LE530N Slank 55" Full HD LED med 100Hz teknologi

LG 60LD550N 60" LCD-TV med 100Hz & full HD oppløsning

Vil helst ikke overstige 15-17 000 kr, men billigere jo bedre.
    Er det noen av disse som er å foretrekke av ulike årsaker?
    Og hvis det er noen andre tv-er som hovedsaklig er god til film og spill som jeg ikke har nevnt, så gjerne kom med tips!
    Tar alle tips imot med stor takk!

Mvh Kbreivi

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg

Hei!

Har selv LG 60PK950 som jeg er meget fornøyd med og ser at du får denne i 3D utgaven ( PX950 ) for kun 1000kr mer enn det jeg gav for min for 1,5mnd siden.

Så skal du ha en 60t i 3D så er det ihvertfall ikke mange om noen som matcher denne på pris 8)
    Man bør ha en mulighet til å skjerme skjermen for direkte lys fra vinduer rett imot men dette fikser man enkelt med f.eks persienner / rullegardin ( som jeg har gjort ).
    Har ikke spilt mye på denne,noe Wii og ikke sett antydning til innbrenning.
    Er rimelig fet på film med høy blu ray kvalitet :twisted:

Men som sagt så baserer mitt innspill på PK og ikke PX ( 3D ) utgaven som du linker til.
    Lykke til med valget!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snuser selv på en 60-65" skjerm.
    Jeg for min del har større tro på Samsung enn LG.

Siste års modell PS63C7705 fra Samsung fikk meget god omtale. Den ble også solgt helt ned mot 17kkr. Årets arvtaker skal være enda bedre, PS64D8005. Foreløpig er den dyr, 29kkr. Men det er veiledende det samme som fjorårets skjerm da den ble lansert.

Se mer i denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...asma-tver.html

En annen spennende skjerm fra Samsung er denne. Den kan fås for under 12kkr. Den vil naturligvis ikke være like god som PS64D8005 til den lave prisen. Spørsmålet er bare hvor langt bak den vil være. Hvis den er "nesten" like god, vil jeg nøye vurdere denne selv om den også er 5" mindre.
    Se egen tråd her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-ps59d555.html

Personlig ville jeg være litt skeptisk til å velge plasma hvis mye av bruken vil være spilling. Det blir ofte hevdet at innbrenning ikke lenger er et problem på nye skjermer. Men allikevel dukker det fra tid til annen opp historier som tyder på noe annet. Dette har i hvertfall vært tilfelle med enkelte modeller fra Panasonic. Jeg har ingen personlig erfaring med det. Men jeg personlig ville nok heller valgt LED-LCD og helst med lokal dimming og ikke kant-LED.

Sony sine nye LED-LCD virker svært spennende. Men det må nok bli en kant-LED hvis man skal få den innenfor ditt budsjett.
    Se egen tråd her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...720-ex521.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Ser at kanskje det er lurt å velge LED/LCD.. Hvar er lokal dimming og kant-led? hvordan kan jeg velge lokal dimming og eventuelt styre unna kant-led?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er jo Sony 55ex500 fortsatt en meget god TV...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kbreivi
    Takker for svar!
    Ser at kanskje det er lurt å velge LED/LCD.. Hvar er lokal dimming og kant-led? hvordan kan jeg velge lokal dimming og eventuelt styre unna kant-led?
    Jeg tror kanskje ikke du skal legge for mye vekt på kant-LED vs LED med lokal dimming. De aller fleste LED-LCD TV'er har kant-LED.

Kun de dyreste modellene har LED med lokal dimming, dvs hundrevis/tusenhvis av lysdioder bak LCD panelet som kan skrus av og på individuelt (i grupper) ettersom hvor på skjermen det er lyst eller mørkt. Fordelen med dette er økt sortnivå. Det finnes ulemper også.

Kant-LED (edge-LED) betyr at, som navnet indikerer, lysdiodene sitter langs kanten av skjermen. Dette gir en konstant bakgrunnsbelysning på samme måte som tradisjonell bakgrunnsbelysning. Fordelen med dette er at skjermene kan lages svært tynne. Bakdelen har vært et noe dårligere sortnivå og noe problemer med ujevn bakgrunnsbelysning. Men de siste modeller med kant-LED, spesielt fra Sony og Samsung, har fått svært god omtale selv på parametere som sortnivå.

Se test av Samsungs UExxD8005 (LED) her: Samsung D8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Og se denne tråden for diskusjon om Samsungs nye LED-serier: http://avforum.no/forum/tv-apparater...000-d9000.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av virrus
    Ellers er jo Sony 55ex500 fortsatt en meget god TV...
    Ser at du linker til Dustin Home. Er denne butikken en "safe" butikk å handle hos? var jo en veldig billig tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg tror kanskje ikke du skal legge for mye vekt på kant-LED vs LED med lokal dimming. De aller fleste LED-LCD TV'er har kant-LED.

Kun de dyreste modellene har LED med lokal dimming, dvs hundrevis/tusenhvis av lysdioder bak LCD panelet som kan skrus av og på individuelt (i grupper) ettersom hvor på skjermen det er lyst eller mørkt. Fordelen med dette er økt sortnivå. Det finnes ulemper også.

Kant-LED (edge-LED) betyr at, som navnet indikerer, lysdiodene sitter langs kanten av skjermen. Dette gir en konstant bakgrunnsbelysning på samme måte som tradisjonell bakgrunnsbelysning. Fordelen med dette er at skjermene kan lages svært tynne. Bakdelen har vært et noe dårligere sortnivå og noe problemer med ujevn bakgrunnsbelysning. Men de siste modeller med kant-LED, spesielt fra Sony og Samsung, har fått svært god omtale selv på parametere som sortnivå.

Se test av Samsungs UExxD8005 (LED) her: Samsung D8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Og se denne tråden for diskusjon om Samsungs nye LED-serier: http://avforum.no/forum/tv-apparater...000-d9000.html
    Oh, den dær Samsungen du linker til, ser helt fantastisk ut! Den koster riktig nok 24 000,-, så lurer på om jeg skal legge i noen ekstra tusenlapper, for å få denne tven. Har sett mye godt om denne tven!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode erfaringer med Dustin, og ser mange andre har det også. Mener absolutt du kan gå ut fra at det er en "safe" butikk, ja.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, den dær Samsungen du linker til, ser helt fantastisk ut! Den koster riktig nok 24 000,-, så lurer på om jeg skal legge i noen ekstra tusenlapper, for å få denne tven. Har sett mye godt om denne tven!
    Hvis du ikke har bestilt Samsungen enda har jeg noe å si; Jeg tror IKKE prisforskjellen på over 14000 rettferdiggjør kjøp av Samsungen. Visst ser den flott ut! Men den fikk jo heller ikke topp score på bilde ifølge den linken til den testen.
    Sony Kdl-55EX500 er et MEGET godt kjøp til under 10000. Den har fått gode omtaler i tester. Leverer bedre bilde enn mange kantled-TV'er. Bare tenk på at du kan få nesten 2 1/2 Sony 55" til prisen av 1 Samsung!:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Hvis du ikke har bestilt Samsungen enda har jeg noe å si; Jeg tror IKKE prisforskjellen på over 14000 rettferdiggjør kjøp av Samsungen. Visst ser den flott ut! Men den fikk jo heller ikke topp score på bilde ifølge den linken til den testen.
    Sony Kdl-55EX500 er et MEGET godt kjøp til under 10000. Den har fått gode omtaler i tester. Leverer bedre bilde enn mange kantled-TV'er. Bare tenk på at du kan få nesten 2 1/2 Sony 55" til prisen av 1 Samsung!:shock:
    Ja, er helt enig, der.. Den er veldig billig.. er noe jeg må tenke på.. hvis sonyen er bra nok til spill og film, så tror jeg jeg heller går for sonyen eller samsungen, er som du sier stor prisforskjell..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel lest at Sony'en har litt høy input-lag (60ms i Game-modus), så det finnes helt klart skjermer som er bedre egnet til spill. Har imidlertid også lest at den har lavere input-lag på VGA-inngangen, hvis du bruker VGA-kabel fra Xbox-en er jo det kjekt å vite.

Jeg har bestilt denne skjermen selv, regner med at den kommer i kveld. Byttes ut hovedsakelig pga. at min LG 50PK550 ble for plagsom med alle refleksjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel lest at Sony'en har litt høy input-lag (60ms i Game-modus), så det finnes helt klart skjermer som er bedre egnet til spill. Har imidlertid også lest at den har lavere input-lag på VGA-inngangen, hvis du bruker VGA-kabel fra Xbox-en er jo det kjekt å vite.

Jeg har bestilt denne skjermen selv, regner med at den kommer i kveld. Byttes ut hovedsakelig pga. at min LG 50PK550 ble for plagsom med alle refleksjonene.
    Har du en spillkonsoll eller lignende slik at du kunne sjekket om input-lag er et problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har stue-PC (HDMI), skal sjekke det ut.

PS: Ser at pixmania har LG 55LD650 til en rimelig pris også, hvis du tar sjansen på å kjøpe TV derfra :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har stue-PC (HDMI), skal sjekke det ut.

PS: Ser at pixmania har LG 55LD650 til en rimelig pris også, hvis du tar sjansen på å kjøpe TV derfra :-)
    Nei, desverre det tør jeg ikke! bestiller helst fra Netonnet, netshop, mpx eller komplett Der vet jeg at ting funker!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe vits i å kjøpe 3-D? kommer jeg til å angre meg om jeg ikke velger det? skal jeg ha 60 og 3-d så blir det forferdelig dyrt! Lurer egentlig på om jeg skal bare droppe 3-D?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du linker til Dustin Home. Er denne butikken en "safe" butikk å handle hos? var jo en veldig billig tv!
    Har kjøpt eksterne disker og hodetelefoner fra dem. Kjapp levering og bra priser ser ut til å være vanlig. Hvordan det er med serviceapparatet aner jeg ikke, men virksomheten virker da seriøs nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at Sony KDL-xxEX500 har vunnet i en "budsjett" test, på dinside. Og har sett at dette er LCD. Er sikkert en super tv, men tror jeg vil ha LED eller PLASMA, på bakrunn at jeg har lest at sortnivået er bedre på disse enn LCD.
    Er dette en logisk tanke? hvis ikke, hvorfor?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma har dobbelt så høyt strømforbruk hvis det har noe å bety, men de fleste velger å se bort i fra dette.
    Vil tippe det skiller mellom 500 og 1000kr i året på en LED og en Plasma tv hvis du bruker tv'en aktivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe jeg vil tenke på.. tenker mest størrelse og pris.
    Samtidig som du har et veldig godt poeng som jeg aldri har tenkt over før.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •