Vil ha en stor tv.. 55-60", noen tips? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du lest Lyd & Bilde sin test?

Jeg fikk dessverre ikke TV'en idag, på sporingssidene til posten.no står det "Avvik i produksjonen" uten noen nærmere forklaring :-(

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av virrus
    PS: Ser at pixmania har LG 55LD650 til en rimelig pris også, hvis du tar sjansen på å kjøpe TV derfra :-)
    Sitat Opprinnelig postet av Kbreivi
    Nei, desverre det tør jeg ikke! bestiller helst fra Netonnet, netshop, mpx eller komplett Der vet jeg at ting funker!
    Min nåværende TV, en 47" Toshiba LCD, har jeg kjøpt fra Pixmania. Det gikk helt fint. Rask levering og ingen problemer. Jeg har også kjøpt bilstereo, kamera og mobiltelefoner fra Pixmania uten noen som helst problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Min nåværende TV, en 47" Toshiba LCD, har jeg kjøpt fra Pixmania. Det gikk helt fint. Rask levering og ingen problemer. Jeg har også kjøpt bilstereo, kamera og mobiltelefoner fra Pixmania uten noen som helst problemer.
    Da tror jeg du har vært heldig, for jeg har hørt en god del tull om Pixmania, men selvøflgelig, skal ikke si at det er fakta. Men jeg tørr ikke å bestille der fra.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg du har vært heldig, for jeg har hørt en god del tull om Pixmania, men selvøflgelig, skal ikke si at det er fakta. Men jeg tørr ikke å bestille der fra.
    Jeg har bestilt derfra en rekke ganger uten det minste lille problem. Men det kan selvfølgelig være at jeg har hatt flaks. Jeg har imidlertid inntrykk av at de som er missfornøyd med Pixmania først og fremst er kunder som har måtte returnere varer av en eller annen grunn og at Pixmania da er litt mindre serviceorienterte enn i salgsfasen... I så måte har jeg vært heldig som har fått kun produkter uten feil eller mangler og har sluppet å "krangle" med dem om retur...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de kjører tilbud eller noe slikt på Expert, der de selger Sony KDL 55EX720BAP til 14999. Dette er en Kant-LED, og har hørt litt om det, e det noe å satse på i forhold til at bildet ikke blir så bra som lokal dimming?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en spillkonsoll eller lignende slik at du kunne sjekket om input-lag er et problem?
    Jeg har nå fått TV'en, og kan konstantere at det er en del input-lag. I game-modus er det imidlertid en del bedre (omtrent som på LG 50pk550 i ISF-modus, mulig den var bedre i game-modus), jeg synes det går helt greit å spille førsteperson-skytespill (men så er ikke jeg noen utpreget gamer, da...)

Har ikke fått testet TVen en så mye enda, men sliter litt med kompatibilitet med hjemmekinoanlegget mitt (LG HB965TZ). TV'en kommer med følgende melding ca. 10 sekunder etter at jeg velger "Lydanlegg" istedenfor "TV-høyttaler" i innstillingene: "TV-høyttaler aktiv pga. kommunikasjonsfeil i lydanlegget". Noen som har vært borti dette? TV'en har vel ARC på HDMI-inngangen jeg har koblet lydanlegget til, men lydanlegget støtter ikke ARC, så jeg har i tillegg en optisk kabel mellom TVen og lydanlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått TV'en, og kan konstantere at det er en del input-lag. I game-modus er det imidlertid en del bedre (omtrent som på LG 50pk550 i ISF-modus, mulig den var bedre i game-modus), jeg synes det går helt greit å spille førsteperson-skytespill (men så er ikke jeg noen utpreget gamer, da...)

Har ikke fått testet TVen en så mye enda, men sliter litt med kompatibilitet med hjemmekinoanlegget mitt (LG HB965TZ). TV'en kommer med følgende melding ca. 10 sekunder etter at jeg velger "Lydanlegg" istedenfor "TV-høyttaler" i innstillingene: "TV-høyttaler aktiv pga. kommunikasjonsfeil i lydanlegget". Noen som har vært borti dette? TV'en har vel ARC på HDMI-inngangen jeg har koblet lydanlegget til, men lydanlegget støtter ikke ARC, så jeg har i tillegg en optisk kabel mellom TVen og lydanlegget.
    Funket det bedre med optisk lydkabel til lydanlegget, eller får du fremdeles den meldingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var at jeg ikke hadde satt innstillingen "Kontroll for HDMI" til Av. Når det var gjort, fungerte alt som det skulle :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var at jeg ikke hadde satt innstillingen "Kontroll for HDMI" til Av. Når det var gjort, fungerte alt som det skulle :-)
    Så bra! Tror jeg holder meg unna denna tven, er redd input-lagen kan ødelegge en del. Spiller ikke så super mye, men vil at alt skal funke 100% når jeg først skal spille.
    Har forresten LG 47LH3000, og er fornøyd med denne, selv om sortnivået er dårlig.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de kjører tilbud eller noe slikt på Expert, der de selger Sony KDL 55EX720BAP til 14999. Dette er en Kant-LED, og har hørt litt om det, e det noe å satse på i forhold til at bildet ikke blir så bra som lokal dimming?
    Betyr det mye for deg at en tv er slankest mulig? Da er kant-LED noe å satse på. Hvis ikke bør du satse på lokal dimming. Dette for å unngå ujevnt baklys.

Ellers er plasma (uavhengig av produsent) min personlige favoritt.
    Noe som ikke har endret seg etter at jeg fikk meg LCD m/lokal dimming senest i går.

På dagtid står tv-en foran lerretet. Jeg trenger derfor en mindre, lettere tv som er enklere å plassere på gulvet ved behov. Den gamle, gode 42" Samsung plasmaskjermen måtte derfor vike for LCD. Et krav til ny tv er lav pris, siden jeg ikke vil legge masse penger i en tv som bare avlaster en projektor. Men det skader jo heller ikke at tv-en er best mulig til prisen.

"Gamle" Sharp LE705 er midt i blinken. Svartnivået og lyskontrollen er meget bra ifølge flatpanels.dk - dessuten har den blank front, hvilket gir en kjær plasma/CRT-effekt.

Og tv-en er bra. Overraskende bra, faktisk. Sortnivået er helt på høyde med de beste Panasonic plasma. Deltajrikdom og punch i farger så vel som i det sorte og hvite er glimrende. Nå er det moro å se tv igjen.

Men...

Motionblur (typisk LCD-problem) som riktignok er betydelig lavere enn på stue-fjernsynet, Sony W5500 m/alminnelig baklysteknologi, er fortsatt merkbart når ting går unna på skjermen.

Til tross for kalibrering og godt sortnivå finns det et blåstikk i skjermen. Dette er typisk for mange LCD m/LED.

Jeg ville som nevnt ovenfor ha glassfront (med dertil hørende refleksjoner). Andre må være obs på at dette gir like mye gjenskinn som gammel plasma og bilderørs-tv. LG og Samsung bruker også blank front.

Sharp-logoen lyser skarpt blått. Jeg vurderer å plassere teipbit over, for dette er irriterende.

Poenget er:
    Ingen tv er perfekt. Velg det som har egenskaper du ønsker deg, og ulemper som du kan leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Betyr det mye for deg at en tv er slankest mulig? Da er kant-LED noe å satse på. Hvis ikke bør du satse på lokal dimming. Dette for å unngå ujevnt baklys.

Ellers er plasma (uavhengig av produsent) min personlige favoritt.
    Noe som ikke har endret seg etter at jeg fikk meg LCD m/lokal dimming senest i går.

På dagtid står tv-en foran lerretet. Jeg trenger derfor en mindre, lettere tv som er enklere å plassere på gulvet ved behov. Den gamle, gode 42" Samsung plasmaskjermen måtte derfor vike for LCD. Et krav til ny tv er lav pris, siden jeg ikke vil legge masse penger i en tv som bare avlaster en projektor. Men det skader jo heller ikke at tv-en er best mulig til prisen.

"Gamle" Sharp LE705 er midt i blinken. Svartnivået og lyskontrollen er meget bra ifølge flatpanels.dk - dessuten har den blank front, hvilket gir en kjær plasma/CRT-effekt.

Og tv-en er bra. Overraskende bra, faktisk. Sortnivået er helt på høyde med de beste Panasonic plasma. Deltajrikdom og punch i farger så vel som i det sorte og hvite er glimrende. Nå er det moro å se tv igjen.

Men...

Motionblur (typisk LCD-problem) som riktignok er betydelig lavere enn på stue-fjernsynet, Sony W5500 m/alminnelig baklysteknologi, er fortsatt merkbart når ting går unna på skjermen.

Til tross for kalibrering og godt sortnivå finns det et blåstikk i skjermen. Dette er typisk for mange LCD m/LED.

Jeg ville som nevnt ovenfor ha glassfront (med dertil hørende refleksjoner). Andre må være obs på at dette gir like mye gjenskinn som gammel plasma og bilderørs-tv. LG og Samsung bruker også blank front.

Sharp-logoen lyser skarpt blått. Jeg vurderer å plassere teipbit over, for dette er irriterende.

Poenget er:
    Ingen tv er perfekt. Velg det som har egenskaper du ønsker deg, og ulemper som du kan leve med.
    Veldig bra ressonert! er helt enig med at ingen tv er perfekt. Vil ha en LED med lokal dimming, men har bare sett dyre tv'er med dette i den størrelsen jeg vil ha, 20 k +++.
    Vil ha en stor tv med bra sortnivå og farger samt 4 hdmi, alt annet er uvesentlig. Tven må også fungere til spill.

Prøvde en Pioneer 50 tommer på xbox, og alt var bare sort, kunne ikke se noe som helst på middels mørke baner. Denne skjermen er proffesjonelt kalibrert ettersom det jeg fikk høre. er alle plasma slik?
    Tykkelse på tv er helt uinterresant, så lenge bildet leverer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i ukens expert-blad, så har de Sony KDL-55EX720BAP til 14999,-
    Har søket som bare pokker for å finne ut om denne tven er bra i forhold til at det er en edge-led, og hvor mye input-lag denne har. Er det noen som har sett noe til denne? vet at den er helt ny!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en Pioneer 50 tommer på xbox, og alt var bare sort, kunne ikke se noe som helst på middels mørke baner. Denne skjermen er proffesjonelt kalibrert ettersom det jeg fikk høre. er alle plasma slik?

Hjelper ikke om skjerm er proff kalibrert tidligere hvis kilden er vesentlig forskjell fra den som ble brukt når den evt ble kalibrert. Rommet har også MYE å si. Var det f.eks 100% mørkt når du prøvde?

Plasma skjermer er ikke forskjellig på LCD og LED-LCD skjemrer bortsett fra at Plasma skjermer har et mere "ekte" bilde synes mange meg inkl.

Mange som har LED-LCD blir "skuffet" når de får se den kalibrert da smellet i fargene o.l. fra fabrikk virker å være borte slik de så det i butikken.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra ressonert! er helt enig med at ingen tv er perfekt. Vil ha en LED med lokal dimming, men har bare sett dyre tv'er med dette i den størrelsen jeg vil ha, 20 k +++.
    Vil ha en stor tv med bra sortnivå og farger samt 4 hdmi, alt annet er uvesentlig. Tven må også fungere til spill.

Takk og vær så god!
    :-)

Pioneer plasma er i utgangspunktet veldig mørke. De er som kjent myntet på filmelskere. Når de kalibreres til entusiastbruk i kinorom kan det bli altfor sort til å spilles på. Selv LCD kan kalibreres ihjel på samme måte. Jeg justerte Sonyen nokså nøye til filmbruk, og da ble også den for mørk til å spille på i det moduset, til tross for at skjermen så langt fra er bekmørk og lystett.

Samsung, LG og Panasonic tar hensyn til vanlige forbrukere i større grad, og leverer derfor plasma som kan brukes til alt. Selv min gamle, rimelige plasma er kjempefin til både film og spillbruk. Nå er riktignok ikke sortnivået på den dramatisk bra, litt fargeblødning forekommer, men bildet er jo så pent og behagelig forøvrig, med null inputlag og etterslep. Typisk plasma.

Hvis du synes lokal dimming på store tv-er blir for dyrt, så er det nok en god idé å prøve plasma. Du får dessuten ofte mer for pengene. Enkelte produsenter tar seg godt betalt for utvikling av nye strømsparende og miljøvennlige teknologier.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hjelper ikke om skjerm er proff kalibrert tidligere hvis kilden er vesentlig forskjell fra den som ble brukt når den evt ble kalibrert. Rommet har også MYE å si. Var det f.eks 100% mørkt når du prøvde?

Plasma skjermer er ikke forskjellig på LCD og LED-LCD skjemrer bortsett fra at Plasma skjermer har et mere "ekte" bilde synes mange meg inkl.

Mange som har LED-LCD blir "skuffet" når de får se den kalibrert da smellet i fargene o.l. fra fabrikk virker å være borte slik de så det i butikken.
    Nei, det var ikke mørkt, det var dag, men med persienner nede. Blir plasmaskjermer mer "lys" hvis rommer er ganske mørkt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og vær så god!

Pioneer plasma er i utgangspunktet veldig mørke. De er som kjent myntet på filmelskere. Når de kalibreres til entusiastbruk i kinorom kan det bli altfor sort til å spilles på. Selv LCD kan kalibreres ihjel på samme måte. Jeg justerte Sonyen nokså nøye til filmbruk, og da ble også den for mørk til å spille på i det moduset, til tross for at skjermen så langt fra er bekmørk og lystett.

Samsung, LG og Panasonic tar hensyn til vanlige forbrukere i større grad, og leverer derfor plasma som kan brukes til alt. Selv min gamle, rimelige plasma er kjempefin til både film og spillbruk. Nå er riktignok ikke sortnivået på den dramatisk bra, litt fargeblødning forekommer, men bildet er jo så pent og behagelig forøvrig, med null inputlag og etterslep. Typisk plasma.

Hvis du synes lokal dimming på store tv-er blir for dyrt, så er det nok en god idé å prøve plasma. Du får dessuten ofte mer for pengene. Enkelte produsenter tar seg godt betalt for utvikling av nye strømsparende og miljøvennlige teknologier.
    Okey, så du mener at plasma vil være et godt valg selv om jeg skal spille? Har lest meg til ganske mye opp igjennom årene, men er det med innbrenning fortsatt et tema? Er det så godt som forsvunnet eller henger det enda igjen?
    Hvis det fortsatt er der, hvordan er det å fjerne dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og vær så god!

Hvilken plasma ville du anbefalt til mitt formål? (se bort ifra Panasonic vt30.)
    Og er det vits i å kjøpe seg 3-D? hva er ditt syn på det?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Rommet har også MYE å si. Var det f.eks 100% mørkt når du prøvde?
    Hva er det egentlig du legger i "100% mørkt". 100% er et ganske ekstremt kriterium. Det har du vel knapt i den mørkeste bat cave?...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva er det egentlig du legger i "100% mørkt". 100% er et ganske ekstremt kriterium. Det har du vel knapt i den mørkeste bat cave?...
    Mener ikke 100% bokstavelig da dette er vanskelig å få til siom du sier. Men det jeg mente er at hvis en f.eks bedømmer en tv som er kalibrert i mørkt rom/stue uten noe lys på på vintern(des) om kvelden med gardiner o.l trukket for. Da er det så mørkt som alle vanlige får det til. Dette er mitt utgangs punkt for kvelds kalibrering.

Når en da ser på samme tvn om sommern med kun perisienner så blir det litt håpløst da vil den nevnte tvn se veldig mørk ut i bilde. Da det beviselig er lysere ut nå

På nevnte PIoneer tv som skulle være proff kalibrert vil jeg tro at ISF DAG ville vært et bedre sammenlignings grunnlag.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv vurderer jeg Sony Bravia KDL-55EX710 og KDL-60EX700

Hva forskjellen på 700 og 710 tilsier har jeg ikke peiling på, bortsett fra at 710 har nettverk. Noen som vet dette? Hva skal man med nettverk på en TV egentlig?! :shock:

Ser etter min mening ut som mye bæng 4 the buck. Kjøpte 46tommeren til fatter i 50årsgave og blei ganske positivt overrasket over bildet Er veldig fornøyd med Sony-tv´er generelt fra tidligere også

Sony Bravia KDL-60EX700 - Priser og omtaler - TV - Prisguide.no

Sony Bravia KDL-55EX710 - Priser og omtaler - TV - Prisguide.no

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •