Vente 3 mnd med å kjøpe TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vente 3 mnd med å kjøpe TV?

Hei.

Jeg og Kona skal flytte inn i ny leilighet i midten av August og jeg har sett litt rundt etter en ny flatskjetm.

Er muligens best med LCD/LCD LED da det er vinduer i bakgrunnen og Plasma reflekterer mye, men det er som dere ser persienner man kan ta ned hvis man ser på tv på dagtid. Men er kanskje best å slippe å bekymre seg for refleksjon.

TVen vil bli brukt til en del fotball, Film, Serier via PC, Spilling, og vanlig TV titting via Altibox.

Har tenkt mest på en 46-47" men veit ikke om det er for stort med tanke på hvor nært vi sitter. Vil sitte Ca like nært som på bildet. Eller er det anbefalt med 42"?

Vil ikke bruke mere enn 8000, helst en del mindre hvis det er mulig.
    Har lest litt rundt og er det slikt at man får mer for pengene ved å velge en LCD contra en LCD LED?
    Tykkelse og strømforbruk betyr ikke noe for meg.

Som sagt flytter vi inn i midten av August, er det da vits i å kjøpe nå, eller bør man vente? Går varene ned i pris eller er det en periode med mye tilbud før den tid?

Var på El-kjøp og fikk tilbud på Samsung 46" LE46C635XXE til 7999, pga at de hadde 2 igjen og det kom snart inne ny modell.

Er dette et godt tilbud? Eller bør jeg se etter andre? Eventuelt vente til August før jeg kjøper noe?

Har dere andre skjermer til lavere eller lik pris dere vil anbefale?
    Eller vil dere anbefale 42"?

Tusen takk for svar og ha en fortsatt fin kveld!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leanfear
    Hei.

Jeg og Kona skal flytte inn i ny leilighet i midten av August og jeg har sett litt rundt etter en ny flatskjetm.

Er muligens best med LCD/LCD LED da det er vinduer i bakgrunnen og Plasma reflekterer mye, men det er som dere ser persienner man kan ta ned hvis man ser på tv på dagtid. Men er kanskje best å slippe å bekymre seg for refleksjon.

TVen vil bli brukt til en del fotball, Film, Serier via PC, Spilling, og vanlig TV titting via Altibox.

Har tenkt mest på en 46-47" men veit ikke om det er for stort med tanke på hvor nært vi sitter. Vil sitte Ca like nært som på bildet. Eller er det anbefalt med 42"?

Vil ikke bruke mere enn 8000, helst en del mindre hvis det er mulig.
    Har lest litt rundt og er det slikt at man får mer for pengene ved å velge en LCD contra en LCD LED?
    Tykkelse og strømforbruk betyr ikke noe for meg.

Som sagt flytter vi inn i midten av August, er det da vits i å kjøpe nå, eller bør man vente? Går varene ned i pris eller er det en periode med mye tilbud før den tid?

Var på El-kjøp og fikk tilbud på Samsung 46" LE46C635XXE til 7999, pga at de hadde 2 igjen og det kom snart inne ny modell.

Er dette et godt tilbud? Eller bør jeg se etter andre? Eventuelt vente til August før jeg kjøper noe?

Har dere andre skjermer til lavere eller lik pris dere vil anbefale?
    Eller vil dere anbefale 42"?

Tusen takk for svar og ha en fortsatt fin kveld!

Først og fremst, lykke til med jakten!

For å ta det med å vente med en gang: det er vel en kjent sak at det kommer nye modeller i denne tiden, men det er samtidig ikke vits i å vente alt for lenge. Det kommer hele tiden nye modeller!
    De gamle modellene vil selvsagt gå noe ned i pris, men så er det jo det at de nye modellene har som regel noe ekstra krydder du kunne tenkt deg:P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet

Det stemmer at du får mest for penga på LCD isteden for LED-LCD ja. Nevnte Samsung C635 er en kjempe bra tv som jeg er temmelig sikker at du vil bli fornøyd med.
    Min påstand er at den er like bra som alle sine samsung sine LED-LCD 2010 modeller muligens unntatt 8705 som er en lite hakk vassere.

Årets modeller kommer nå og har om regel høyere pris enn de fjordårsmodellene som nå skal ut koste hva det koste vil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en le40c655 (ukjent suffix) som kostet meg 6999 for ca et år siden, men har nå sunket til rundt 5k. C-en betyr visst at det er en 2010-modell, som betyr at du burde kunne prute litt på tilbudet du fikk.

Ser at euronics selger LE46C675 for 7999,- men hva som skiller 635 fra 675 tør jeg ikke prøve meg på.

Forøvrig liker jeg bildet fra 6-serien tålig greit. Satt på spillmodus og med anstendig kildemateriale får man et skarpt bilde med fin flyt til film og TV. Jeg er litt ømfintlig for "choppyness" man ofte finner i de rimeligste tvene som prøver på fancy bildeforbedring.

Med det sagt så er visst TVen beryktet for høy input-lag. Jeg spiller ikke på min og kan ikke uttale meg om denslags, men hardcore FPS-gamere ønsker visst serien intet annet enn død og bedervelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen stod til 9999, men han sa jeg kunne få den for 7999.
    Godt tilbud da?
    Va betyr de siste bokstavene i LE46C635XXE?

Men til de andre spm jeg hadde. 46" er d for stort eller er det greit når vi sitter såpass nært?

Grunnen til at jeg også lurer litt på om det er vits å slå til nå er at jeg skal flytte til Stord ved Bergen, bor nå i Tromsø og trenger ikke TVen akkurat nå, men hvis det er et veldig godt tilbud så burde jeg kanskje slå til? Går kanskje ann å kontakte Elkjøp i Haugesund, og høre om man kan få samme tilbud? Har svigers der som kunne hentet..
    Ser at det er flere av dere som jobber på elkjøp så dere vet kanskje om det burde la seg gjøre =)

Leste litt om Clouding, er det et problem med denne modellen?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen stod til 9999, men han sa jeg kunne få den for 7999.
    Godt tilbud da?
    Va betyr de siste bokstavene i LE46C635XXE?

Men til de andre spm jeg hadde. 46" er d for stort eller er det greit når vi sitter såpass nært?
    Hvis du får en 675 til samme pris, er vel det et bedre kjøp? Jeg vet heller ikke forskjellen, men innbiller meg at 675 er en dyrere modell enn 635. Dette sjekker du kjapt med google.

XXE betyr at det er en nordisk modell, solgt gjennom Samsung Norden.

Bildene dine var ikke synlig, jeg sitter selv ca. 3m fra TVen og synes 40" er litt for lite. 46" hadde vært midt i blinken hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN Eiendom - Bolig til salgs

Der er bilder.

En enklere vei til et liv i full HD - LE46C675 - LCD-TV - TV | SAMSUNG

46" LCD-TV med Full HD 100 Hz - LE46C635 - LCD-TV - TV | SAMSUNG

Ser ut som at det er Ultra Clear Panel, Ultrakontrast og internett i 675.
    Mens i 635 er d ikke Ultra Clear Panel og Høy kontrast, heller ikke internett.

Hvis det er det som er hovedforskjellen er kanskje 635 bedre med tanke på at det blir mer gjennskinn med Ultra Clear Panel?
    Veit ikke om man ser så mye forskjell på ultra og høy kontrast?
    Internett er uten betydning for meg, har det uansett via Altibox =)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av den enkle grunn at en tv er litt kjip å frakte (men så hater jo jeg selv de minste riper i AV-stæsjet mitt), så ville jeg personlig ha ventet til jeg var ferdigflyttet Men jeg vet jo at ikke alle er like tålmodige som meg...

EDIT: aha, du har studert specs nøyere enn meg.

Har selv ultra clear (blank) tv, og det passer meg ypperlig. Jeg merker lite til refleksjoner, og synes at overflaten gir et litt crispere bilde. I stuer med mer naturlig lys kan jeg imidlertid se for meg at matt overflate vil være å foretrekke.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg oppmot to og en halv meter unna min Samsung 40" LCD... men kunne gjerne tenkt meg større TV, uten at jeg flytter sitteposisjon av den grunn... Har planer om 55" neste gang... Ut ifra bildet ditt tror jeg 46" gjør seg godt
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt vente til jeg har flyttet. Men er bare redd fjor-årets modeller skal bli utsolgt, iom at de prøver å selge de billigere nå for å få dem ut, ville vært kjipt å ikke fått et like godt tilbud da liksom :S
    Er det andre lcd-er i denne prisklassen som er i samme kvalitetsklasse?
    Ser ut som om det er bare elkjøp som selger C635, og det er bare Euronics som har C675 inne, og da er det nett jeg må kjøpe på.
    Så det betyr at det etterhvert vil gå tomt for disse modellene, og de vil bli byttet ut mot nyere modeller.

Men en ting er greit med C675 er at det er kanskje greit å kjøpe på nett da jeg kan få det tilsendt svigers sørpå.. Dessuten kan man vell bare gå innom Euronics der nede hvis det er noen problemer med Tv-en, selv om den er kjøpt i nettbutikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Selv sitter jeg oppmot to og en halv meter unna min Samsung 40" LCD... men kunne gjerne tenkt meg større TV, uten at jeg flytter sitteposisjon av den grunn... Har planer om 55" neste gang... Ut ifra bildet ditt tror jeg 46" gjør seg godt
    Takk, fint å vite =) Tror det heller er slikt ofte at man angrer på hvorfor man kjøpte for lite, enn at man kjøpte for stort =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg ca 3 meter fra 60" å synes IKKE at dette er for stort! En blir fort vant til størrelse. Når jeg er til andre med 46" nå så synes jeg det lite Tok meg 14 dager og bli vant med overgang fra 50" til 60".

Så mottoet er at det er bedre å kjøpe det en tror er for stort enn å kjøpe for lite.

Ville selv ventet å kjøpt til jeg hadde flyttet. Tror at om 3 mnd er prisene på de nye modellene kommet ned på et bra nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går prisene så fort ned?
    Oppfølgeren til C635 kom ikke med en gang sa mannen på Elkjøp.
    Men er det noen som vet hvordan det er med pris på nye modeller med samme kvalitet? Kan være andre merker også 8)
    Er det noen der ute i den prisklassen dere kunne ha anbefalt? Eller litt høyre pris, som muligens vil droppe i løpet av 2-3 mnd til samme pris eller lavere?
    Eller tror dere Plasma hadde gått ann i den stuen? Er jo persienner man kan trekke ned, men dog fortsatt lyst, men ikke like lyst som på bildene da disse er veldig lyse i forhold til virkeligheten =)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering

Var innom Elkjøp igjen idag, og selgeren igår hadde tatt feil, de hadde fått inn flere C635 og ville få de inn en stund framover. Men prisen ville ligge på 9999,- men jeg ville få den for 7999 fortsatt hvis jeg ville da dette var avtalt til meg.

Det var hele 4 av de ansatte på Elkjøp Tromsø som selv hadde kjøpt C635.
    Skulle gjerne hørt med Elkjøp Haugesund men det går desverre ikke ann å ringe direkte til elkjøp butikkene, så får ikke hørt om jeg kunne fått den for det samme:S

Huff, vanskelig å vite hva man skal gjøre.
    Er det bedre LCD skjermer til den prisen å få tak i?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg skriver så mye og spør så mye!

Men så mye bra om Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500. Hvordan er den contra C635? Er 1 lapp billigere og prisen vil ihvertfall ikke gå opp. Ser at den har vært solgt til 5999 før, så den vil nok komme på tilbud igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg skriver så mye og spør så mye!

Men så mye bra om Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500. Hvordan er den contra C635? Er 1 lapp billigere og prisen vil ihvertfall ikke gå opp. Ser at den har vært solgt til 5999 før, så den vil nok komme på tilbud igjen.
    Tv: Sony: 40EX500 - DinSide Bolig
    Her kan du lese om Sony KDL-xxex500. Vant denne testen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kbreivi
    Tv: Sony: 40EX500 - DinSide Bolig
    Her kan du lese om Sony KDL-xxex500. Vant denne testen!
    Takk skal du ha =)
    Men ser at den ble testen mot 6 serien til Samsung :S

De minusene de skrev om sonyen i testen, er dette gjeldende for KDL-46EX500?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at KDL-46EX500 ligger til 5999,- på SONY KDL-46EX500 46" LCD BRAVIA FULL-HD - Elegant tv med Full-HD og Motionflow 100 Hz - Produktinformasjon.
    Er 2000 lavere enn LE46C635.
    Er Dustinhome en bra plass å handle fra? Hvordan er det med retur hvis det er noe galt? Ser at de handler fra Sony Sverige.
    Er dette løp og kjøp eller vil de andre følge etter, nå som det kommer nye modeller?

Ser at man må ut med 800 kr for frakt. Da blir jo prisen nesten lik kompletts pris, og der kan man hente ut varen gratis. De vil kanskje også sette ned prisen på varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha =)
    Men ser at den ble testen mot 6 serien til Samsung :S

De minusene de skrev om sonyen i testen, er dette gjeldende for KDL-46EX500?
    Vil tro de minusene som var i testen også gjelder KDL-46EX500 i og med at tven har samme produktnavn. Eneste forskjellen som jeg ser er størrelsen.
    Alle tver har minuser, ingenting er perfekt. Denne tven vant jo trossalt testen på bakrunn av bildet.
    Men Sonyen vant over Samsung sin 5-serie, så vet ikke hvor mye bedre 6-serien er i forhold til 5-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tv gikk du for, og er du fornøyd?