Panasonic TX-P42G20 vs TX-P42U30E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P42G20 vs TX-P42U30E

Skal ha en rimelig 42", og har sett meg ut disse. Hvilken av disse 2 bør jeg gå for?
    Eller kanskje en helt annen?
    Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 er bedre utstyrt enn den nyere U30, og panelet som sitter i de to er noenlunde det samme. G20en har også litt bedre innmat enn U30, så bildeprosesseringen vil nok være litt bedre. Om valget står mellom de to hadde jeg nok ville vurdert G20en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingBee
    Skal ha en rimelig 42", og har sett meg ut disse. Hvilken av disse 2 bør jeg gå for?
    Eller kanskje en helt annen?
    Anyone?
    Av årsaker jeg allerede har sutret mye om her fra før ville jeg gått for U30, men hvis det kommer noen S30 ville jeg kanskje vurdert den, eller en G30. Sånn for å oppsummere kort; 2009 og 2010-modellene har en designflaw som gjør at sortnivået vil degraderes etter en relativt kort tidsperiode. Dette har Panasonic lovet at skal være borte i 2011-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viera TV - NeoPDP TV - TX-P42GT30 - overview - Norge

Her har du GT30, en super tv! Nå kommer det selvsagt veldig ann på hva du legger i rimelig. Denne skal ligge rundt 14 laken tror jeg.

Når det gjelder 09' og 10'- modellene, så er vel dette veldig "opphauset". At de blir gråere over tid osv. Det stemmer, men det er jo i svæært liten grad, og ikke på samtlige apparater.
    Litt usikker på antall timer, men mener jeg hørte 15000? (veldig usikker som sagt)

Jeg har selv G20, og er kanonfornøyd! Dersom du har 14K å legge i en tv, så kjør på med GT30 for eksempel

Husk fargekalibrering da! Ingen vits med god tv om den er stillt inn på sort/hvitt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    Når det gjelder 09' og 10'- modellene, så er vel dette veldig "opphauset". At de blir gråere over tid osv. Det stemmer, men det er jo i svæært liten grad, og ikke på samtlige apparater.
    Litt usikker på antall timer, men mener jeg hørte 15000? (veldig usikker som sagt)
    Denne klarer jeg ikke å la være å svare på :P
    Dette er på ingen måte opphausset. På 2009-modellene var det en klagestorm også fra ikke-hifi-folk pga dette. Vi snakker om en ganske betydelig økning, og problemet er vel bare at på 2009-modellene kom hele økningen på en gang (etter 1500 timer, ikke 15000). En del opplevde at TV-ene dems ble gråere enn LCD-en de hadde byttet ut noen måneder i forveien, og da er det ikke "svært liten grad" etter min mening

Og dette er også bekreftet fra Panasonic at skjer med ALLE 2009 og 2010-modeller. Forskjellen ligger i at det på 2010-modellene skjer relativt lite før etter passerte 2500 timer. Det antas at den siste oppjusteringen på 2010-modellene skjer mellom 4000 og 4500 timers total bruk, og etter det vil sortnivået forholde seg stabilt resten av tv-ens levetid. (Med unntak av floating blacks, men det er en helt annen greie igjen )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vingler hit og dit nå... Nå lurer jeg på om Sony lcd kunne vært lurt.
    Hva er forskjellen på ex500 og cx520?
    Ser at komplett har disse prisene:
    40 ex500 - 5490,-
    40 cx520 - 5990,-
    46 ex500 - 6990,-
    46 cx520 - 6490,-
    Altså 40" er ex500 billigst og 46" er cx520 billigst.
    ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og elkjøp skal ha 5990,- for både 40cx520 og 46cx520....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, takker for svar ang. Panasonic