Er Pioneer Kuro fortsatt best? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror kanskje du skal tone flagget litt og ikke være så eplekjekk 8). Det er ikke mange ukene siden du lurte på hvordan du skulle handle i utlandet (K702) og hvordan du skulle koble høytalere...
    Har aldri gjort noen av de før... Og jeg har ikke hatt kreditt kort til å kjøpe fra utlandet før nå... Og den tråden var nok hvor var det 'best' å kjøpe fra...

Og jeg fant jeg ut hvordan man kobler til, er ikke lett når du aldri har sett sånn før XD

Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    UltimaNoctis : Frem til du legger frem mer bevis for dine påstander, så tar jeg det for hva det er, nemlig påstander.
    selvfølgelig er det bare påstander? Jeg sa jo selv i posten at du ikke var faktum.
    En bruker her spurte meg hvor jeg ville rangere D8000 eller hva det var, jeg tenkte meg om, og skrev ned de TVene jeg har sett/hørt er bedre enn D8000 osv... jeg ville plassere de på rundt top10. 5-10 plass ett sted...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis : Frem til du legger frem mer bevis for dine påstander, så tar jeg det for hva det er, nemlig påstander. Jeg ser rundt omkring at folk med Kuro bytter om til VT30, og jeg tviler dem gjør det ene og alene for 3D støtte. Hmm merklig...ingen av dem snakker om Sony XBR....merklig.

Som Revox skrev, så var KRP-500A arvtageren etter LX.
    OK, min feil jeg trodde at LX og KRP vat omvendt...

Men jeg tviler sterkt på at noen med KRP/LX/PRO 9G kuro ville bytte til VT30... rett og slett nedgradering på alle måter utenom muligens energi sparing (Da ville du valgt LED...) og størrelse / 3D...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du nevner personlig erfaring i et av innleggene dine, hvor mange av skjermene du nevner i listen din har du hatt selv over lengre tid og sett både kalibrert og ukalibrert? Du nevner Panasonic VT30 og Samsung D8005 ganske langt ned på lista, dette er skjermer som så vidt har kommet på markedet (VT30 har vel bare testere sett enda). Og det å si at en 508 Pioneer er bedre enn VT30 og D8005 er vel rimelig på trynet. Og den du nevner som toppen på lista(XBR 960) er uten tvil en meget bra TV, men den er rimelig uttdatert og kan ikke vise 1080p som jeg annser som relativt viktig i dag. Jeg har selv Pioneer LX5090 og får Samsung 64D8005 om en liten stund, så det skal bli spennende å se hvor mye dårligere den er i forhold til LX5090... Til film bruker jeg Sony VW90 og Adeo lerret.:-D

Og alle som har testet KRP-500 har vel rangert den over LX5090.
    Jeg har aldri eid noen av disse TVene selv. Faren min har en Kuro LX5090. Men nesten alle av de nevnte at jeg sett lenge på.

og nei, en XBR 960 kan ikke vise 1080p, men hvor mye er det som vises i 1080p egentlig? blu-ray filmer og PC spill. Spiller du ikke PC så er det UTROLIG lite du ser i Full HD. Alle DVDer, alle VHS, alle HD kanaler, alle sports kanaler og alle vanlige SD kanaler, alle PS1/PS2/PS3/Xbox/Xbox 360/Wii/Dreamcast/NES/SNES/N64/Gamecube/Atari2600/5400/7800/jaguar spilla vil se bedre ut på XBR enn en flat skjerm som må nedskalere og herpe kvaliteten på TVen for åspille. Si meg en ting, hvor mange 1080p kanaler har du? alle mine er enten 576p (Eller hva de var) eller 720p eller 1080i.

Og hvor mange av filmene dine er blu-ray? Jeg har kanskje 200 VHS, 100 DVDer men bare ~5 blu-ray filmer. Og minst 80% av de filmene jeg leier er på DVD. Ikke minst så spille jeg veldig mye PS3, og PS3 spill ser veldig dårlige ut på en flatskjerm, i forhold til en HD CRT som f.eks XBR 960, XBR 970 osv...

Så hvor viktig er 1080p for deg? ikke minst at 1080p er ikke en must på 32" skjermer eller 37" men for de som er 40+"
    1080i på en 34" er helt greit.

Kuro vinner på blu-ray/PC spill (altså 10% av tiden)
    XBR vinner på alt som ikke er 1080p (altså 90% av innholdet)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold at jeg ikke har målt og kalibrert Vt30 enda så er jeg ikke såå sikker at det er kun 3D som evt er bedre på VT30 kontra Kuro. Har kalibrert VT20. Kuro er bedre enn VT20 på rent sortnivå men på mange andre parameter-bevegelse, skarphet osv så synes jeg personelig den er bedre enn Kuro. Bilde er er ikke kun sortnivå.

Hvilken tv som er best er en smakssak men det er ikke noe tvil i min verden at kommende VT30 vil være et bedre valg enn Kuro pr idag.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Men nesten alle av de nevnte at jeg sett lenge på.
    Det er STOR forskjell på å se en TV i en butikk kontra hjemme under kontrollerte forhold. Det kan faktisk ikke sammenlignes i det hele tatt.

Og hvor mange av filmene dine er blu-ray? Jeg har kanskje 200 VHS, 100 DVDer men bare ~5 blu-ray filmer. Og minst 80% av de filmene jeg leier er på DVD. Ikke minst så spille jeg veldig mye PS3, og PS3 spill ser veldig dårlige ut på en flatskjerm, i forhold til en HD CRT som f.eks XBR 960, XBR 970 osv...

Jeg ser nesten utelukkende BD eller High Def. TV-serier kan jeg se på DVD, men foretrekker selvsagt BD eller High Def. Jeg bruker min TV til High Def 99% av tiden. Så det siste i quoten din her henger ikke nødvendigvis på greip for oss andre her inne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest bare deler av diskusjonen. Sortnivå er en ting, men som mange er inne på, så er det ikke bare sortnivå som teller. Tror ikke så mange her inne ville valgt en KURO fremfor Pana VT20/VT30, Samsung 7705/D8005, de er rett og slett lysår fremfor på stort sett alle områder og i tillegg har dem sortnivå som er stort sett samme som KURO.

CRT???,, kan vel ikke sammenlignes med en samsung 64 eller Panasonic 65".

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri eid noen av disse TVene selv. Faren min har en Kuro LX5090. Men nesten alle av de nevnte at jeg sett lenge på.

og nei, en XBR 960 kan ikke vise 1080p, men hvor mye er det som vises i 1080p egentlig? blu-ray filmer og PC spill. Spiller du ikke PC så er det UTROLIG lite du ser i Full HD. Alle DVDer, alle VHS, alle HD kanaler, alle sports kanaler og alle vanlige SD kanaler, alle PS1/PS2/PS3/Xbox/Xbox 360/Wii/Dreamcast/NES/SNES/N64/Gamecube/Atari2600/5400/7800/jaguar spilla vil se bedre ut på XBR enn en flat skjerm som må nedskalere og herpe kvaliteten på TVen for åspille. Si meg en ting, hvor mange 1080p kanaler har du? alle mine er enten 576p (Eller hva de var) eller 720p eller 1080i.

Så hvor viktig er 1080p for deg? ikke minst at 1080p er ikke en must på 32" skjermer eller 37" men for de som er 40+"
    1080i på en 34" er helt greit.

For å svare på et av spørsmålene dine så er alle mine filmer 1080p og jeg har en samling på ca 500 og den vokser stadig. Men det jeg bruker TV til er det lite som er 1080p det er sant(men det meste går under betegnelsen High Def), men jeg ville aldri byttet min Kuro eller kommende PS64D8005 mot en 34" XBR960 uansett hvor bra bildekvalitet den har. Og du sier at du har sett lenge på de nevnte TV´er, lenge i butikk eller hos andre er ikke godt nok til å få et inntrykk av en TV. Skal man få et inntrykk av en TV må den testes over en periode i et rom du kjenner godt fra før og alle andre TV´er burde testes i samme rom. Det er sånn jeg tester projektorer når jeg har muligheten og da testes de i min egen kino, og da har jeg et grunnlag til å si hva som er best i mine øyne...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, min feil jeg trodde at LX og KRP vat omvendt...

Men jeg tviler sterkt på at noen med KRP/LX/PRO 9G kuro ville bytte til VT30... rett og slett nedgradering på alle måter utenom muligens energi sparing (Da ville du valgt LED...) og størrelse / 3D...
    Jeg byttet fra KRP-500A til Samsung 855 som jo nå er tredje siste generasjon. Jeg angret ikke en dag!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis : Som andre nevner her ser jeg også mest i 720p eller 1080p. Jeg kjøper 65VT30 pga størrelsen også. Kuro LX/KRP stoppet vel på 60". Hjemmekino følelsen uten å kjøpe projektor er det jeg ser etter. Da du nevnte en 34" CRT da så grøsser jeg nesten...hehe

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis : Som andre nevner her ser jeg også mest i 720p eller 1080p. Jeg kjøper 65VT30 pga størrelsen også. Kuro LX/KRP stoppet vel på 60". Hjemmekino følelsen uten å kjøpe projektor er det jeg ser etter. Da du nevnte en 34" CRT da så grøsser jeg nesten...hehe
    En slik CRT tv er jo som å ha en EL-Bil i stua.. Må ringe NAF for å flytte den når du skal koble til noe bak. Ubrukelig i dagens verden

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere i UK som allerede har gjort et slikt bytte (avforums).....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 65VT30 nye referansen til bladet Hjemmekino?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •