Er Pioneer Kuro fortsatt best? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg tviler ikke på at den Sony XBR TV'n er bra. Jeg har ikke sett på akkurat den modellen, men jeg har sett andre high-end Sony CRT TV'er og de har et fantastisk bilde. Det at den er på bare 34" veier ikke akkurat i den sitt favør her heller... Å anbefale noen å kjøpe en CRT TV i 2011 er litt som å anbefale noen å kjøpe en 40 år gammel amerikansk bil som sluker enorme mengder bensin på mila i disse dager med høye bensin priser. Det er andre ting enn dyp sort og rene farger som betyr noe...selv for oss entusiaster!

Dessuten hvis man er i et mørkt rom der de har en Pioneer Kuro LX6090H og en Panasonic 65VT30 ved siden av hverandre, så er det ikke sikkert du hadde sett forskjellen. Kanskje du hadde ment at VT30 var bedre. Men nei, VT30 er ingen "Kuro killer", men den har funksjoner og andre egenskaper som er bedre. Hadde Pioneer fortsatt laget plasma TV, så hadde nok sitasjonen vært noe helt annet....
    Sony XBR CRT = Nissan Skyline R32
    Panasonic VT30 = Audi A6

A6'en er nyere, bedre interiør, osv men selve ytelse er dårligere enn den gamle R32. Er det fart du bryr deg om; går du for R32.

Samme er det med TVer. Om du har lyst på et godt bilde, gå for XBR 960. Den er PERFEKT størrelse for soverom.. 34" er ikke nøyaktig liten.
    Hos oss har vi en avlang TV stue, altså, kanskje 10 metre brei men bare ~ 4 meter lang. Øyene ligger mer eller mindre ~ 2 meter fra skjermen. 34" hadde vært perfekt!

Det er ingen flat skjermer som kommer i NÆRHETEN av den om du ser på vanlig TV kanaler, DVDer, VHS, PS2, Xbox, Gamecube, Wii, VCD, lav kvalitets nedlastninger, retro konsoller (NES,SNES,PS1, N64, DC, Atari osv, osv) Til og med vår gamle 28" Panasonic gir bedre bilde en de fleste flat skjermer i dag når det gjelder alt det nevnte ovenfor. en XBR 960 er av egen klasse.

Men også når det gjelder 720p og 1080i; det vil si PS3, Xbox 360, oppskalerte DVDer, HD kanaler, fotball kamper. På ALLE flatskjermer vil 720p se litt skurrete ut, men en CRT, spesielt XBR, vil ikke ha dette problemet.

1080p er nesten ikke viktig i det hele tatt, fordi nesten ingen ting spilles i den oppløsningen! Blu-ray filmer, HD-DVD og PC spill, that's it... XBR har ikke 1080p men en blu-ray eller PC spill i 1080i på en XBR 960, kan jeg nesten love dere ser bedre ut enn VT30 som spiller spillet eller filmen i full HD 1080p.

Men du har rett, CRT har sine problemer. 34" er alt for liten for de fleste, 110kg er SYYYKT tungt for noe som er bare halve størrelse enn en 25 kilos flatskjerm og fot avtrykket er forferdelig stort. Jeg har ikke en sånn TV, men faren min har alltid hatt Sony CRT TVer (husker en 40+" som veide 300kg, tror han hadde XBR 960 før han bytta til flatskjerm... STOR NEDGRADERING)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så tviler jeg ikke på at Sony XBR leverer et godt bilde. Men en CRT TV er så uaktuellt som det kommer tror jeg...hehe. Hver sin greie

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Pioneer Elite Kuro har fortsatt det absolutt beste billedkvaliteten av alle flat skjermer.

VT30 er det som kommer nærmest.
    Du virker å ha god koll på dette. Hvor nærme kommer Samsung disse skjermene?
    Samsung PS63C7705 (het den vel?) fikk veldig god omtale i fjor. Spesielt i kombinasjon med gunstig pris. I år har den nye PS64D8005 fått enda bedre omtale av de som har sett den så langt.
    Jeg er veldig interessert i denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TrondMM: Har en ørliten mistanke om at Mr. Chill har brukt x antall ganger mer tid og penger på lyd enn bilde :P

Forøvrig ville jeg hverken valt en Audi A6 med stil eller en sur R32 med fart. Ville gått rett til en RS6 som har begge deler

Dersom dette var en "jeg vil kjøpe ny tv"-tråd, så vil jeg være så ufin å si at dersom du spør på et forum hva som er best, så har det kanskje ikke så mye å si hva du kjøper, fordi du 99% sikkert blir fornøyd uansett
    Jobber blant annet med salg av tv, og nye VT30 har et skrekkelig bra bilde uansett hvordan du vender og vrir på det. Du kommer til å bli fornøyd!

Får du en grisebillig kuro brukt, så blir du nok fornøyd med det =)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du virker å ha god koll på dette. Hvor nærme kommer Samsung disse skjermene?
    Samsung PS63C7705 (het den vel?) fikk veldig god omtale i fjor. Spesielt i kombinasjon med gunstig pris. I år har den nye PS64D8005 fått enda bedre omtale av de som har sett den så langt.
    Jeg er veldig interessert i denne skjermen.

Njaaa... la oss si det sånn her da.. (orker ikke å ta med prosjektorer, som KSS sin Sony 4KHD osv eller Panasonic 150" 4096x2160p osv..... bare HDTVer )

hvert hakk betyr at TVen før det er cirka 0.1-2% bedre enn den som kommer etter (IKKE 100% FAKTUM, FINNES IKKE FASIT SVAR)

Sony XBR 960 > Pioneer Elite Kuro 151FD > Elite Kuro 111FD > Kuro LX5090 > Kuro KRP 500> 2-3 CRT TVer som XBR 970 osv > 2-3 andre Kuro TVer f.eks 508XD osv > VT30 > PND8000 > HX920 > VT20 > PNC8000 > UND8000 > GT30 > PND7000 > LG PK 950 > PNC7000 > UEC9000 > HX900.. Også kommer da GT20, HX 800, UEC8000, UEC7000, Philips 21:9, top modellen til Sharp, Toshiba, ST30, NX720, osv ...

Det der er sånn cirka som TVene rangerer... mer eller mindre, fra best til dårligst. Men husk, en HX900 er I HVERT FALL ikke en dårlig TV. Jeg bruker en Samsung XL2370, jeg tror jeg kan neven 10-12 HDTVer og minst 15 PC skjermer før jeg kommer til der min skjerm hører til, som jeg kjøpte for 2500 kroner i fjor. Og jeg er VELDIG fornøyd med den

'kilder': CNET, What hifi, lyd og bilde, personlig erfaring, AVSforum, 'general consensus', T3 magazine, Sound & vision, Bild & Ljud Stuff magazine, Eisa og mange timer brukt på research om nettopp hva er den beste TVen og hvor gode konkurentene er

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvert hakk betyr at TVen før det er cirka 0.1-2% bedre enn den som kommer etter (IKKE 100% FAKTUM, FINNES IKKE FASIT SVAR)

Sony XBR 960 > Pioneer Elite Kuro 151FD > Elite Kuro 111FD > Kuro LX5090 > Kuro KRP 500> 2-3 CRT TVer som XBR 970 osv > 2-3 andre Kuro TVer f.eks 508XD osv > VT30 > PND8000 > HX920 > VT20 > PNC8000 > UND8000 > GT30 > PND7000 > LG PK 950 > PNC7000 > UEC9000 > HX900.. Også kommer da GT20, HX 800, UEC8000, UEC7000, Philips 21:9, top modellen til Sharp, Toshiba, ST30, NX720, osv ...
    Uff. Her var det mye rart. Hvordan kan du rangere en skjerm som cirka 0.1-2% bedre ennen annen? Og hva slags kriterier er det du legger til grunn i en slik sammenheng? Har du virkelig eid alle de skjermene du nevner? Det siste må nesten være forutsetning for å våge seg på en slik rangering og ikke noen skarve måleresultater fra testsider/magasiner som ikke er sammenliknbare med hverandre.

Jeg har nå ihvertfall eid og testet (og delevis målt) mange av de nevnte skjermene med samme utstyr og i samme test-rom og den rangeringen ville så visst ha sett anderledes ut. Jeg ville riktignok ha plassert Pioneer KRP-500M på toppen med tanke på rent sortnivå, men sortnivå er slett ikke alt. Så hva i all verden skal man med en slik rangering?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Uff. Her var det mye rart. Hvordan kan du rangere en skjerm som cirka 0.1-2% bedre ennen annen? Og hva slags kriterier er det du legger til grunn i en slik sammenheng? Har du virkelig eid alle de skjermene du nevner? Det siste må nesten være forutsetning for å våge seg på en slik rangering og ikke noen skarve måleresultater fra testsider/magasiner som ikke er sammenliknbare med hverandre.

Jeg har nå ihvertfall eid og testet (og delevis målt) mange av de nevnte skjermene med samme utstyr og i samme test-rom og den rangeringen ville så visst ha sett anderledes ut. Jeg ville riktignok ha plassert Pioneer KRP-500M på toppen med tanke på rent sortnivå, men sortnivå er slett ikke alt. Så hva i all verden skal man med en slik rangering?
    Forsåvidt enig med deg her.

My opinion: Takk god for at vi bare er mennesker. de aller, aller fleste av oss vil ikke se forskjeller i det hele tatt, men det viktigste er kanskje at alle har hver sin smak. Jeg for eksempel har ved flere tilfeller vært mer fornøyd med en tv som "ekspertene" har sagt var dårligere enn konkurrenten. Er rett og slett ikke alt i et bilde man kan si at er bedre eller dårligere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuro 8G foran VT30... akkurat... Er så fint med subjektive meninger her

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det der er sånn cirka som TVene rangerer... mer eller mindre, fra best til dårligst.
    Merkelig liste. Og det første som slår meg er at du rangerer LX5090 som bedre enn KRP-500A. Det er bare feil, rett og slett.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Merkelig liste. Og det første som slår meg er at du rangerer LX5090 som bedre enn KRP-500A. Det er bare feil, rett og slett.
    Det er fler på den lista der som er rimelig på jordet...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhøhøhøhøhøhøhøhøhøhø!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme er det med TVer. Om du har lyst på et godt bilde, gå for XBR 960. Den er PERFEKT størrelse for soverom.. 34" er ikke nøyaktig liten.
    Dette er for meg en forferdelig merkelig anbefaling.

Altså, jeg har ingen problemer med å gå med på at CRT-skjermer kan gi vesentlig bedre bilde enn de fleste flatskjermene på markedet. Men, jeg vil si at på soverommet, så er flatskjermenes plasseringsvennlighet, og spesielt det at de er enkle å skru fast på veggen, adskillig viktigere enn billedkvaliteten.

CRT på soverommet? Har det skjedd noen revolusjon på korte billedrør i det siste? Jeg husker i hvert fall godt hvor stor, tung, og ikke minst dyp, 32" TVen jeg kastet ut da jeg kjøpte min første flatskjerm, var. Det kunne ikke falt meg inn å sette et slikt drog på soverommet.

I stuen er det langt enklere å finne plass til en tjukkas-TV, men da synes jeg egentlig at 34" blir fryktelig lite igjen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Kuro 8G foran VT30... akkurat... Er så fint med subjektive meninger her
    Ehm... Ja? 508 XD har forsatt bedre farger, konrast og sortnivå enn VT30, ikke så veldig betydelig, men er bitte litte granne bedre spør du meg.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kan du forklare hvorfor du mener KRP-500 er så mye bedre?

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er fler på den lista der som er rimelig på jordet...:-D
    Som for eksempel ... ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

I den rangeringen har jeg brukt delvis min personlig erfaring/mening og research, samt det eksperter har sagt.

Kritierene går som følger:

Kontrast, sort nivå, fargegjengivelse, farge 'saturation', oppløsning, oppskalering, respons tid, input lag, osv...

Det er renest faktum at Sony XBR 960 er best all-round, og at Kuroene henger litt etter. PRO 151FD er topp modellen, deretter kommer 111FD så har du non-elite versjonene, altså LX5090 og KRP 500, den som er best av de er vel egentlig subjektivt. Jeg visste ikke at KRP-500A hadde bedre sort nivå, men du hevder også at den var bedre en Elite PRO Kuro'ene?!?!
    Og etter det igjen er det KANSKJE VT30 (altså beste TVen som fortsatt er på markedet) Men jeg regner med at det er noen Kuro/XBR (f.eks XBR 970, blant en del andre Sony CRT skjermer) som jeg har glemt som faktisk har bedre bilde enn VT30. Derfor sa jeg 2-3> VT30 osv...

PND8000 ser helt fantastisk ut, og jeg regner med at den følger som i fjor (altså se på Product reviews and prices, software downloads, and tech news - CNET) og blir #2 TV... Akkurat som VT30 blir #1 som VT20 var i fjor... Trenger jeg virkelig å forklare hele listen?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Høhøhøhøhøhøhøhøhøhøhø!

Du kan være så barnslig som du ønsker å være, men endrer ikke at jeg har rett, beklager.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja

KRP-500A er arvtageren til LX5090. Med kraftigere bildebehandling. Meget godt kalibrert fra fabrikk.

Pioneer KRP-500A 50inch Full HD 1080 Kuro Plasma Review - AVForums.com

Pioneer KRP-500A review from the experts at whathifi.com

Pioneer KRP-500A Review

Pioneer Kuro KRP-500A 50in Plasma TV TV review - Trusted Reviews

Og on the record.. Du har ikke rett

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan være så barnslig som du ønsker å være, men endrer ikke at jeg har rett, beklager.
    Tror kanskje du skal tone flagget litt og ikke være så eplekjekk 8). Det er ikke mange ukene siden du lurte på hvordan du skulle handle i utlandet (K702) og hvordan du skulle koble høytalere...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis : Frem til du legger frem mer bevis for dine påstander, så tar jeg det for hva det er, nemlig påstander. Jeg ser rundt omkring at folk med Kuro bytter om til VT30, og jeg tviler dem gjør det ene og alene for 3D støtte. Hmm merklig...ingen av dem snakker om Sony XBR....merklig.

Som Revox skrev, så var KRP-500A arvtageren etter LX.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,732
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm... Ja? 508 XD har forsatt bedre farger, konrast og sortnivå enn VT30, ikke så veldig betydelig, men er bitte litte granne bedre spør du meg.

Som for eksempel ... ?
    Du nevner personlig erfaring i et av innleggene dine, hvor mange av skjermene du nevner i listen din har du hatt selv over lengre tid og sett både kalibrert og ukalibrert? Du nevner Panasonic VT30 og Samsung D8005 ganske langt ned på lista, dette er skjermer som så vidt har kommet på markedet (VT30 har vel bare testere sett enda). Og det å si at en 508 Pioneer er bedre enn VT30 og D8005 er vel rimelig på trynet. Og den du nevner som toppen på lista(XBR 960) er uten tvil en meget bra TV, men den er rimelig uttdatert og kan ikke vise 1080p som jeg annser som relativt viktig i dag. Jeg har selv Pioneer LX5090 og får Samsung 64D8005 om en liten stund, så det skal bli spennende å se hvor mye dårligere den er i forhold til LX5090... Til film bruker jeg Sony VW90 og Adeo lerret.:-D

Og alle som har testet KRP-500 har vel rangert den over LX5090.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreas : Vel jeg har ikke sett 64D8005, men jeg har sett fjor årets 7705 og den synes jeg var knall bra selv i butikken hos Elkjøp. Hvis man kalibrerer den så blir den enda bedre. 64D8005 skal være enda bedre, så tviler du blir misfornøyd. Designmessig så liker jeg VT30 bedre da, men er vel en smaksak.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •