Enda en "hvilken tv" tråd....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda en "hvilken tv" tråd....

Det er mange av disse, men enkelt spm, valget står mellom Samsung UE46C6005 og LG 47LE750N

Hvilket synes dere jeg burde velge?
    Ser at LG´n har 5 mill:1 (om dette enda er viktig på dagens tvér)
    Samsungen oppgir ikke noe kontrastfohold.

Ser ikke noe om responstid på panelet, slik det var for 3 år siden da jeg kjøpte min første flat tv, men nå er det kanskje frekvensen som avgjør hvor raskt panelet oppdateres?

Noen med erfaring fra disse skjermene?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm

Ja det var veldig vanskelig å finne noe informasjon på den Samsungen. Men søkte på US model og fant dette. Men må samtidig si at det er kritikkverdig at det ikke engang står på samsung sine egne sider. Står bare den har "Mega" kontrast og ingenting om pixelrespons tid.

Her er det jeg har funnet.
    Samsung UE 46 C 6000 : LCD TV, component inputs, composite inputs, hdmi input: 4, hdmi version: Up to HDMI 1.3, network port, phono output, scart connections, 2 usb ports, vga (hd-15) inputs, hd-ready, hd logo: HD Ready 1080p, screen size (cm): 116.84 cm, weight: 35.49 lb, weight: 16.1 kg, brightness: 500 cd/m2, contrast ratio: 2000000:1, frequency: 100 Hz, image enhancement engine. 4ms pixel response time.

Om LG
    Ser jeg at den har 5000000:1 kontrast og 2,4ms pixel respons tid. Altså i teorien en dobbelt så god skjerm. Om det stemmer vet ikke jeg. Har selv LG og er veldig fornøyd. Har hatt Samsung tidligere.

Ville laget noe research på test og brukererfaringer. Og helst sett de i butikk. Men ut fra de informasjoner ville jeg sikkert anbefalt LG'en. Ikke minst pga dårlig informasjon fra Samsung skulle nesten tro de forsøkte å skjule noe.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse tvene er utgått fra markedet og erstattet av bedre etterfølgere til tilsvarende priser. IKKE kjøp noen av de!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Begge disse tvene er utgått fra markedet og erstattet av bedre etterfølgere til tilsvarende priser. IKKE kjøp noen av de!

ok, intr info.

Har du noen typebet på disse?

på forhånd takk

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Prøver igjen:

ok, intr info.

Har du noen typebetegnelse på disse?

Eller for å si det sånn, Hva bør jeg bruke 7-9 lapper på idag (str 46"+) i en normalt belyst stue.

Den skal erstatt en 3-4 år gammel Philips 42PFL5322/10, så noe forbedringer må det være hvis en skal kunne forsvare byttet.
    Fortinnsvis LCD-LED......fordi jeg har innbillt meg at dette er tingen for meg, men har ikke så mye peiling på dette. Skal i hovedsak brukes til tv titting SD/HD

på forhånd takk

Mvh
    C

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Panasonic 46VT20 til ca. 9000,-. En fjorårets beste TV'er. Hvis ikke den beste. Usikker om den passer stuen din.

Ellers er Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500 en bra TV. Ser at DinSide har gitt den en god karakter.

Philips 46" LED-TV 46PFL7605H virker som en solid TV, men det kan være greit å lese hva Lyd & Bilde skriver om den.

Her er det altså en TV fra hver av typene plasma, LCD og LED-LCD. Dersom jeg skulle kjøpt en TV nå ville jeg ikke klart å bestemme meg . Lykke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Du får Panasonic 46VT20 til ca. 9000,-. En fjorårets beste TV'er. Hvis ikke den beste. Usikker om den passer stuen din.

Ellers er Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46EX500 en bra TV. Ser at DinSide har gitt den en god karakter.

Philips 46" LED-TV 46PFL7605H virker som en solid TV, men det kan være greit å lese hva Lyd & Bilde skriver om den.

Her er det altså en TV fra hver av typene plasma, LCD og LED-LCD. Dersom jeg skulle kjøpt en TV nå ville jeg ikke klart å bestemme meg . Lykke til...

Du får sikkert pruta ned 46" LCD-TV med Full HD 100 Hz - LE46C635 - LCD-TV - TV | SAMSUNG på elkjøp til 8-9 k.

Lurer selv på hvilke ut av LE46C63 og KDL-46EX500 som er det beste kjøpet. Du gir 1000 ekstra for Samsungen hvis du er heldig med prisen, men er det verdt det?
    Noen som veit og kan gi et godt svar?

Var å så Samsungen på butikken og den var veldig bra, testet litt forskjellige sendinger.

Jeg utelukket ihvertfall Plasma pga refleksjon, det er så lite som skal til før det reflekteres og du må nesten ha et rom i en mørk kjeller for at det fungerer optimalt.
    LED får du ikke like mye for pengene, som du gjør med en vanlig LCD.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leanfear
    Jeg utelukket ihvertfall Plasma pga refleksjon, det er så lite som skal til før det reflekteres og du må nesten ha et rom i en mørk kjeller for at det fungerer optimalt.
    LED får du ikke like mye for pengene, som du gjør med en vanlig LCD.
    Fra DinSide:
    Speilblank

Allerede før vi slår på TV-en ser vi at Sharp (LCD) har utstyrt TV-en med et svært blankt frontpanel, en strategi spesielt LG og Samsung også er glad i. Fordelene er at dette gir det opplevde kontrastnivået et boost, men nok en gang må vi også konstatere ulempen: Det gir deg svært mange refleksjoner fra TV-panelet.

Test av Panasonic GT30 (plasma):
    Vi setter også STOR pris på at panelet ikke reflekterer, bildene i denne saken er f.eks. tatt med blitz rett mot skjermen - noe som rett og slett ikke er mulig på de blankeste modellene.

At plasma gir sterkest gjenskinn er altså ingen regel. Jeg har sett Samsung LCD som har like mye gjenskinn grunnet blankt frontglass. I morgen skal jeg hente en Sharp LED på postkontoret. Skal bli interessant å sammenligne gjenskinn med tv'en den erstatter, en gammel plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE46C63 Er matt skjerm.
    Så var jo prisen ikke helt den samme heller.
    Men stilig at det ikke var særlig gjennskinn i Panasonicen, de bør fortsette slik

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all info fra alle.

Landa på Samsung UE46C6005 , så nå er det bare å sette seg ned ved postkassa å vente

Mvh
    C

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •