Flatskjerm i taket på soverommet (over senga) - need some help :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Flatskjerm i taket på soverommet (over senga) - need some help :)

Hei!

På soverommet har vi skråtak med møneretning (takvinkel 38 grader) på tvers av lengderetningen på senga. I noen år nå har vi hatt en 32" CRT på en kommode i hjørnet, selvfølgelig på konas side... :cry:

CRT'en har endelig gått av med pensjon, nå vil jeg henge opp en flatskjerm i taket, 50-tommer tenker jeg er passe. Har tenkt på dette i årevis, når jeg ligger i senga med hodet på puta og ser "rett frem" treffer jeg taket noenlunde vinkelrett, gjerne bittelitt "ovenfra". Har fundert på hvordan jeg skal få til surround-lyd, men har slått dette fra meg. Får vel ta til takke med innebygd lyd i TVen, evt. en sånn lydplanke?

Spørsmålet mitt er todelt:

1) Tåler TV'er å henge slik, er det evt. forskjell på plasma, lcd, led og hva det nå kalles alt sammen?

2) Kan jeg bruke et veggfeste med tilt (ikke sving), henge det opp-ned slik at jeg kan få tiltet TV'en litt mindre vannrett hvis vinkelen skulle bli feil (altså at jeg ser TV'en litt ovenfra og ned og vil korrigere dette)?

Noen som har erfaring med tilsvarende prosjekt over senga i boreriggen?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ett takfeste med passende VESA standard og vektbegrensing til tv du planlegger å kjøpe så er du i mål.

Vegg-/takfeste for TV - priser, omtaler og produktinformasjon - Prisguide.no

Tviler på tv blir hengende så mye på skrå at en teknologi er bedre egnet enn de andre.
    Det eneste jeg kan komme på som kan ha en betydning er innsynsvinkel på skjermen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma tålte ikke tidligere å ligge horisontalt i lengden. De skulle ikke fraktes i den posisjonen en gang. Har sett et bilde av en som hadde plasma montert i taket på soverommet og hvor den knuste.....

Jeg ville tro det fortsatt gjelder for plasma, men det må andre bekrefte.

I utgangspunktet mener de fleste at plasma gir et mer naturlig og korrekt bilde, men begge teknologier har sine styrker og svakheter. Men du må nok regne med å gå for LCD eller LED.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må velge LCD pga vinkel. Plasma er ikke glad i vinkel! Plasma er nok bedre på innsysnsvinkel enn LCD/LED-LCD. Ville kikket på LCD med bra innsynsvinekl. IKKE LED-LCD som er enda mere følsom for innsynsvinkel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •