panasonic 65vt20 veggfeste?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic 65vt20 veggfeste?

sliter med og få tak i veggfeste til min nye panasonic 65vt20 vet det er en orginal men denne koster ca4500.- etter det jeg har funne ut. så håper noen her vet om noe veggfeste jeg kan bruke til mer furnuftig pris får den 4/5 så jeg gleder meg veldig men skulle gjerne fått den på veggen....
    avstanden på tv er ca 69cm*40 og tv veier rundt 60kg sa de på butikken(mulig må forsterke hele veggen hehe)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 69 cm mellom feste punktene i bredden?? Finnes jo flere veggfeste som går opp til 63" burde passe i teorien. Har selv et slik feste på min 60". Null problem på min ihvertfall. Hvilken vegg skal du henge tvn på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Er det 69 cm mellom feste punktene i bredden?? Finnes jo flere veggfeste som går opp til 63" burde passe i teorien. Har selv et slik feste på min 60". Null problem på min ihvertfall. Hvilken vegg skal du henge tvn på?
    ja det er 69cm i bredde og 40 i høyde.. selger hadde et som gikk til 70cm bredde men det meinte han var i minste laget.
    det skal stå på finer (tror det er det det heter(vegg med tapet) vegger med 2-4 standere bak. den ene stenderen kommer ca midt i senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for B-Tech BT9904 til rett over tusenlappen, og den var nesten litt overkill. De tre delene med skruehull som skal i veggen kan skyves venstre/høyre slik at man kan få den festet til en stender og samtidig ha litt justeringsmuligheter.

Rundt 60 kilo høres litt mye ut. Hele esken veier 69kg, og inni den så er det en fot++. Selve skjermen er nok nærmere 50kg.

Det viktigste er å få selve festet helt i vater. Du vil helst ha under en millimeter skjevhet i ytterkantene, for hvis du først legger merke til en ørliten skjevhet så kommer det til å irritere deg noe helt grenseløst. Gå for store treskruer for det festet som skal i stenderen (jeg har 100x8 eller deromkring) og noen mollyplugger/ekspansjonsskruer for de andre festene. Selv har jeg dette på 1 stender + gipsplate og det kjennes ut som om jeg kan dra ned veggen før selve festet løsner. Det viktigste her er at du bruker store nok skruer, skiver (siden veggfestene har ganske store skruehull) og prøv å få torx hode på skruene som skal i stenderen. Så er det bare å lade batteridrillen. Du har ikke lyst til å skru dette for hånd, tro meg...

Du trenger ikke å tenke på å kjøpe skruer til å få festet montert på skjermen, det følger med. Det følger med utrolig mye rart, så problemet å sortere seg fram til hva som ikke skal brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle virkelig tro at ala et slikt feste: Komplett.no - B-Tech BT8220 Ultra-Slim VESA 800 x 500 skulle gjøre jobben. Ville bare prøvd å fått feste av 2 standere i ytter kant for å være 100% sikker. Har hengt opp noen tver og det går helt fint så lenge en bruker sikkelige skruer/gips anker. Kvalitets sjekken min er å henge meg i feste når det henger fast(veier 100kg). Dette går fint selv på gips vegger så lenge en fester i standere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for hjelpen:)