Ny TV på gang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny TV på gang

Hei

Jeg er på utkikk etter ny TV i prisklassen 10 -12 000 kr +/-

Følgende krav:

- Full HD
    - "Godt" bilde
    - minst 55''

Jeg vurderer for første gang å gå for plasmaskjerm.

Er det noen som har noen erfaringer med LG 60PK550N/250N? Jeg har sett litt på disse, og har inntrykk av at dette er mye TV for pengene

Jeg har tidligere styrt unna plasma-TV pga innbrenningsproblematikk, rykter om "utbrenning" av TVen og lengre innkjøringsperioder. Mulig dette er gamle problemer, men er det noen som har erfaringer med dette?

Er det noen som har noe erfaring med LG-sine skjermer? Eller blanke plasmaskjermer generelt. I butikkene ser jo de overnevnte ut som speil.

Er dette et reelt problem i en normalt belyst stue? Jeg har dimbart lys i stuen, så det er ikke noe stort problem, det er store vinduer på den ene veggen, ca 4 meter til siden for TVen, med sollys "hele dagen", men kun mot TVen i arbeidstid.

Ellers så jeg at ene demoen som de kjørte på de nevnte LGene i butikkene gav ganske mye hakking under panorering, og "fly by"-bilder.

Jeg har forstått det slik at dette skyldes pulldown, men at de fleste TV-er har 24p funksjoner som skal rette på dette. Vet du om dette er et reelt problem i normale filmer, eller om det bare er demoen som er laget for å få frem hakking på enkelte TV-er, evt om det er inputen som er problemet.

Alle erfaringer med disse TVene, eller tips til andre TVer mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også vurdert Sony KDL-55EX500 55".

Noen input om hva som er verdt å gå for?

OT:
    Noen som har erfaring med nettbutikken Dustinhome?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •