Valg mellom 3 tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg mellom 3 tv

Spekulerer litt på å bytte ut min gamle 32".

Har sett litt på disse:

LG 42LD750

LG 42LE5300

Samsung LE40C650

Lønner det seg å legge på en tusing å ta LED, om jeg går for en av LG modellene? Ser at LEDen på papiret har en god del høyere tall på kontrast enn den andre LG modellen. Eller er samsungen bedre enn dem begge?

Kommer til å brukes mest til film, ps3 spilling og fotball på tv.
    Vet ikke hvor mye det har å si på nye tver, men det er fint om den er god på analoge signaler og lave oppløsninger også.

Har ikke spesielt lyst til å gå over 5k, så om jeg går for LE5300 bør den være merkbart bedre enn de andre, men bare å komme med forslag om det er noen bedre i den prisklassen.

Takk på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil trolig få mer tv for pengene for de to LCD-tvene, da de begge var høyt oppe i modellseriene til både LG og samsung. LED-tven til LG er en av de rimeligste LED-modellen, så den vil være mer ribbet for funksjonalitet. LED-tven vil nok ha litt bedre kontroll på sortnivået da den bruker en annen type bakgrunnsbelysning, men det er marginalt når det er snakk om en rimeligere LED-tv. Om du skal ha tven opp på veggen, så vil LED-tven være flatere og se flottere ut om det er et poeng.

Jeg har testet Samsungen med analog kilde, og ble overrasket over hvor god jobb den gjorde med bildet. LG-tven har jeg kun testet med HD-materiale, og den var god der. Hvis du har en veldig lys stue, så vil Samsungen ha et lite fortrinn i forhold til lysstyrken. Den virket ihvertfall for meg å være litt bedre under lyse forhold.

I forhold til alternativer i prisen, så kan det dukke opp noen bra alternativer i disse dager, da de fleste kommer med nye modeller. Dermed går fjorårsmodellene ofte til herlige priser nå :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar!

Jeg blir nok mest sansynlig å gå for LD750. Fikk sett litt HD fotball på en LG 47" LD420, og synes den så meget bra ut. Kanskje litt grå i sorte områder, men gjevnt over var den meget fin synes jeg, og det uten "trumotion" eller noe sånt. Tviler ikke på at samsungen kan være vel så bra, men likte bare generelt den LG tven. LD420 er vel også regnet som budsjett modell i samme årskull som LD750 er regnet som litt luksus, så jeg får vel da en litt mindre men bedre utstyrt modell?

Kanskje jeg venter til de nye modellene kommer, i tilfelle prisfall, men det frister absolutt å bare gå for en nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, LD750 vil ha bedre bildebehandling og være bedre ustyrt på den tekniske siden enn LD420, så du gjør nok ikke et dumt valg. Du vil nok bli fornøyd om du syns at LD420 ga et bra godt bilde når du så den. Må ikke vente for lenge, slik at lagrene blir tomme

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •