Ny tv på gang - 60-65" med minst mulig gjenskinn!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv på gang - 60-65" med minst mulig gjenskinn!

Har i grunn vært tilhenger av plasma tv'er de siste årene, da jeg til nå har opplevd bildet som mer realistisk og naturlig på dem.. Samtidig ser jeg mye sport (fotball/hockey) og synes de håndterer denslags bedre enn de beste LCD'ene jeg har sett i hvert fall..

Etter at jeg byttet leilighet for et års tid siden har gjenskinn blitt mer og mer aktuell dog. Jeg kjøpte en LG 60" ifjor, basert på at den gamle Pana 46" ikke var så "ille" mht den nevnte problematikken. Dessverre suger LG'n heftig på gjenskinn og nå vurderer jeg sterkt å bytte den ut ett helt år før skjema. :P

Kan noen gi meg noen tips om hvilke 2011 modeller av TV'er fra 60-65 tommer som er best egnet til sport og film i HD, samt IKKE sliter med gjenskinn. Budsjettet er ganske fleksibelt. Om jeg slipper unna med 20k er det bra, men det dobbelte er også aktuelt om det er verdt prisen..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Har i grunn vært tilhenger av plasma tv'er de siste årene, da jeg til nå har opplevd bildet som mer realistisk og naturlig på dem.. Samtidig ser jeg mye sport (fotball/hockey) og synes de håndterer denslags bedre enn de beste LCD'ene jeg har sett i hvert fall..

Etter at jeg byttet leilighet for et års tid siden har gjenskinn blitt mer og mer aktuell dog. Jeg kjøpte en LG 60" ifjor, basert på at den gamle Pana 46" ikke var så "ille" mht den nevnte problematikken. Dessverre suger LG'n heftig på gjenskinn og nå vurderer jeg sterkt å bytte den ut ett helt år før skjema. :P

Kan noen gi meg noen tips om hvilke 2011 modeller av TV'er fra 60-65 tommer som er best egnet til sport og film i HD, samt IKKE sliter med gjenskinn. Budsjettet er ganske fleksibelt. Om jeg slipper unna med 20k er det bra, men det dobbelte er også aktuelt om det er verdt prisen..
    Panasonic VT30 i 65".:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma altså? Trodde det var nesten uungåelig på plasma med gjenskinn.. Når er denne klar for butikkene da?

EDIT: Den ser strengt tatt ut til å være der nå. Da får jeg se om jeg finnern i en butikk da.. Tør ikke kjøpe flere plasmaer usett.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle plasma kommer vel til å slite med gjennskinn pga. glasskjermene? Har iallefall ikke hørt om noe behandling mot gjennskinn på plasmaskjermer utenom lyskontroll i rommet skjermen befinner seg i.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere går inn i tråden om de nye Panasonic plasmaskjermene vil dere se sammenlignignsbilde med en ny Panasonic GT30 plasma og en LG og Panasonic plasmaen ser relativt matt ut uten noe særlig gjennskinn sammenlignet med LG plasmaen. Så den nye antireflective skjermen til Panasonic ser ut til å fungere bra...:-D Panasonic VT30 i 65" kommer desverre ikke før i juni.

Legger ved en link.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...t30-s30-6.html
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle sammenligningene jeg har gjort, så syns jeg bilde er klarest på 45" - 55"

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det ble nevnt her, Panasonic VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. så snublet jeg over denne videoen.. YouTube - Panasonic VT30 Automatic Picture Calibration with CalMAN 4.2

Kan ikke si jeg er helt overbevist om anti-glare egenskapene til den mye omtalte Panasonicen foreløpig..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge reviewsa hittil nevner gjenskinn som en "negativ" på Pana VT'n.. Tror nesten jeg får se litt nærmere på Samsungen.. evt bite i det sure eplet og kjøpe en LED.

"..people with quite bright rooms might do better with the slightly less contrasty but seemingly slightly brighter pictures of the GT30 series.."

"..it is reflective when placed in a brightly lit room or opposite a window, it will act like a mirror.."

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT har vel et bedre filter enn GT igjen hvis ikke jeg tar feil. Er du så opptatt av gjennskinn, så er vel en matt LCD det eneste for deg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink tv

hei kjøp samsung sin 63 tommer plasma tv 3cm bred like tynn som led tv og den plasma tv smasung ps3c7705 vart testet av bladet lyd og bildet og fikk spesielt anbefalt og så kom siste bladet ut av lyd og bildet så leste jeg at den vart kåret til årets tv 2010-2011,jeg har sett på den selv og det er ein sinnsyk tv,skal kjøpe den selv når jeg flytter i huset mitt jeg skal bygge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må minne om det tross alt er bedre anti-refleksbelegg på Panasonic plasma enn f.eks. LG, selv om VT30 ikke nødvendigvis er Panasonics beste på dette området (den har dog det dyreste kontrastfilteret av de nye skjermene).

Her er noen bilder av Panasonic TX-P50GT30Y og LG 60PK250N (LGn til høyre):

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    hei kjøp samsung sin 63 tommer plasma tv 3cm bred like tynn som led tv og den plasma tv smasung ps3c7705 vart testet av bladet lyd og bildet og fikk spesielt anbefalt og så kom siste bladet ut av lyd og bildet så leste jeg at den vart kåret til årets tv 2010-2011,jeg har sett på den selv og det er ein sinnsyk tv,skal kjøpe den selv når jeg flytter i huset mitt jeg skal bygge
    Hvor finner man denne tilsalgs nå da??
    Mvh Andreas

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefale Samsung ps3c7705 nå som årets modell er ute...? Eneste grunnen til det må være pris da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg må minne om det tross alt er bedre anti-refleksbelegg på Panasonic plasma enn f.eks. LG, selv om VT30 ikke nødvendigvis er Panasonics beste på dette området (den har dog det dyreste kontrastfilteret av de nye skjermene).

Her er noen bilder av Panasonic TX-P50GT30Y og LG 60PK250N (LGn til høyre):
    Ser jo unektelig vesentlig bedre ut den der..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Ser jo unektelig vesentlig bedre ut den der..
    Det var jo de bildene jeg linket til...
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, noen av de iaf. Men på videoene jeg har sett ser den fremdeles ganske glossy ut.. Samtidig virker det som nesten ALLE tv'er har et visst gjenskinn om dagen.

Er vel ingen toppmodeller med matt overflate overhodet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe TV fra Elkjøp og se selv... Du har 30 dager angrefrist der. De fleste som har testa VT30 nå har nesten bare positive ting å si om den.

Dessuten sitter du virkelig å ser film midt på lyse dagen? Eller har du lamper som lyser rett på TV'n? Jeg er opptatt av gjennskinn selv, men får da være måte på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forsåvidt ikke så mye på TV midt på dagen, men det hender i ny og ne. (Fotball VM/EM går som regel hele dagen f.eks.) Jeg har flere store vinduer i stua, blandt annet på veggen som står motsatt av TV'n.

Jeg var en tur på Lefdal (Sandvika storsenter) og tittet her om dagen.. Da synes jeg igrunn årets Samsungs plasma så langt bedre ut enn fjorårets Panasonic toppmodell hva gjenskinn angår. De hadde ikke en eneste matt skjerm i butikken såvidt jeg kunne se. Den skjermen som gjorde mest inntrykk var utvilsomt den nye Samsung LED tv'n, men sånn er det jo gjerne..

Jeg har ennå ikke sett en LCD/LED som ser bra ut på fotball/hockey, men det er ikke alltid så lett å få sjekket dette skikkelig i butikken. Antar dette også har blitt bedre med årene.

Noen som kan fortelle meg hva de "beste" 2011 TV'ene med MATT skjerm heter?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier det er vanskelig å sjekke bildekvalitet i butikk, dette er helt rett når det gjelder gjennskinn også.

Det må du teste hjemme.

Er du vaksinert mot gjennskinn,så er KDL60EX700 matt. Om du klarer å skaffe en før den forsvinner fra markedet .

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •