Anskaffelse av ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anskaffelse av ny tv

Skal gå til anskaffelse av ny tv, men vet ikke helt hva som lønner seg for meg. Håper derfor på litt hjelp med dette.
    Etter å sett litt på hva jeg kan få i for det jeg har råd til (9000 max), så har jeg funnet noen 46" LED/LCD og noen 50" plasma som ser greie ut. Er veldig usikker på hva jeg bør gå for av plasma eller led. Ser mange snakker om at bilder kan brenne seg fast på plasma skjermer, men også folk som sier de aldri har opplevd det. Hører også om problemer med Samsung led tver.
    Skal ihvertfall brukes mest til film/tv også noe til spilling.
    Kommer til å kjøpe fra komplett/mpx pga at jeg da kan kjøre å hente tv samme dag jeg bestiller.
    Har funnet noen som jeg syns virket bra, men kan godt være at det er andre der som er bedre.
    Komplett.no

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å kjøpe nye plasmaer da de nye panelene ikke brenner seg noe spesielt.

Hvor skal tven stå hen? Er det mye vinduer der? med tanke på gjenskinn fra sola og generelt lys?
    Vil du ha 3d?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye lys da den skal stå i kjelleren der det kun er sånne små kjellervinduer, som i også er under en veranda.

Sitteavstand til tv er rundt 3-3,5m.

3D er ikke noe must for meg. Har heller ikke testet det så mye. Om det står mellom en tv som har 3D og en uten, men med litt bedre bildekvalitet, så ville jeg nok satt mer pris på den siste.

Har klart å begrenset litt på alternativene. For meg virker det som om disse alternativene er det jeg får mest for pengene:
    Samsung PS50C685
    Philips 46PFL7605H
    Panasonic TX-P50S20E

Eneste jeg har klart å finne noe test av var Panasonicen, og det som stod der var veldig posetivt både når når det er snakk om spilling og sortnivå osv.
    Philipsen virker også som et godt alternativ, den broren min har som er en billig ikke-LED uten ambilight virker bra i forhold til pris.
    Samsungen virker som et bra tilbud, men har aldrig sett en samsung plasma. Og når jeg heller ikke kunne finne noe test så er det jo ikke så lett.

Er det noen som har noen erfaringer med disse tvene, evt noen andre/bedre alternativer så setter jeg veldig pris på litt input.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ssevjen
    Samsungen virker som et bra tilbud, men har aldrig sett en samsung plasma. Og når jeg heller ikke kunne finne noe test så er det jo ikke så lett.
    Her har du en test av Samsungen. Ved å fjerne 5 tallet og erstatte det med 0 så finner man som regel tester på Samsung TV, da det oftere referer til "nordisk" modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Desverre sa ikke testen noe om input lag, men etter litt graving på div andre forum ser det ut til at input lag på C685 er rund 32ms. Når da panasonicen er målt til 16ms, i tillegg har panasonicen et kalibrert svart nivå på 0.02 mot samsung's 0.13. Så ser man bort ifra 3D som jeg sikkert ikke kommer til å bruke, er det vel kanskje logisk å gå for Panasonicen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvis du vurderer plasma, kan jeg fortelle deg at innbrenning hører med til fortiden. Ved en anledning kom jeg til å gå fra tv på i ca 4 dager. Da jeg kom hjem og fikk se at den hadde stått på så lenge, tenkte jeg innbrenning med en gang. Men det som slo meg, var det var så vidt det var antydning til det. Da lettet det mange tonn fra skuldrene. Jeg ble kjempeglad. Og siden har det vært kjempebilde på tven. Tror ikke du skal være så redd for innbrenning. Man må selvsagt passe på. Jeg spiller lite spill og heller ikke med pc. Jeg er veldig fornøyd med plasma. Jeg har en stue med veldig mye lys, så den virker litt blassere på dagtid. Men det er helt greit for meg..Personlig liker jeg ikke bilde på led og lcd. I en kjellerstue som du har, er nok mitt valg en plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blei det til slutt en Panasonic TX-P50VT20. Fikk denne til en grei pris.
    Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •