LG pz550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: LG pz550

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG pz550

Heisann, fant ikke noen tråd om denna TVen her i går da jeg leita som pokker, fant heller ikke noen om resten av de nye LG plasmaene.
    Grunnen til at jeg lette var fordi komplett.no hadde den på timessalg i går til 7990. Vanlige utsalgsprisen deres er 10.990. Når dette er sagt virker det som LG prøver å pushe denne tven ganske hardt da jeg ser det er flere steder i USA hvor det er ganske store avslag på den.

Det meste jeg har lest om den virker å være veldig positivt. Er det noen andre som kastet seg over tilbudet på komplett i går?

Jeg antar at jeg får den på mandag og skal legge ut en post om førsteintrykket da, men jeg er som sagt ingen super tv-ekspert så man får ta det med en klype salt.

mvh. Njáll

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått denne TVen i hus og fått en del inntrykk av den. Det skal som sagt nevnes at jeg ikke er noen spessialist på bilde men for en del kan kanskje mitt intrykk være interessent likevel.

Det første som er verdt å merke seg er at det er en god del forskjell på pz550n og den internasjonale pz550. Dette er stort sett av den negative sorten. Det mest negative for min del er at den ikke har DLNA innebygd. Den har da dermed ikke kablet internet, og jeg finner ikke noe sted hvor det står at den har støtte for LGs wifidongel heller.

Et annet problem med denne TVen er at det er en del gjenskinn. Dette kan være et irritasjonsmoment når man har TVen mot vinduer hvor morgensola kommer inn. Generelt er det dog ikke noe problem.

Har jobba en del med å justere fargene men har litt jobb igjen. Jeg vil likevel si at THX cinema modusen faktisk er ganske god. Skjønt følte kanskje at den lå bittelitt mot gul... mulig det kun er lyset, men litt justering trengs.

Har sett noen andre der ute klage på en del retention på den internasjonale modellen. På min TV ser jeg derimot knapt en eneste antydning. Hvis jeg har latt konsollen stå på i et par timer har jeg antydninger men jeg må ha svart bilde for å se det.

Tven har også 3d men denne funksjonen har jeg ikke fått testet enda da det ikke fulgte med noen 3dbriller. Skal kjøpe det inn men har noen venninner i USA som kjøper med derifra ettersom jeg kan få nesten 4 briller for prisen av en her i Norge.

Tven har god medieavspiller om du kobler til usbdisk eller minnepinne og den takler også et format som f.eks mkv. Det er derfor ekstremt synd at den ikke står som støttet for DLNA og LG sin wifidongel.

På vanlige TV-signaler har jeg ikke sett den ordentlig enda. På SD klarer den seg greit nok, men det er en tv beregnet på HD og det merkes, fruen sa det så godt... jaja nå må vi begynne å laste ned ting i HD istedet så nå får du gå og kjøpe noen harddisker for detta tar plass. Neste var å se 2 episoder Game of Thrones i HD og siden har jeg vel egentlig ikke klart å få henne ut av sofaen.

Så i det store og det hele svært godt fornøyd.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PZ550N og PZ550 er identiske i europa, men det kan godt hende den amerikanske versjonen har andre specs.

Neste gang så les speccen der du kjøper den, og ikke på avforums.com o.l.

Uansett så er det veldig bra du er godt fornøyd med tven .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •