Var en tur innom den lokal LG sjappa her i Doha, Qatar. Gjett hva jeg kom over!!
LG's nye 72" Full LED TV, 72LZ9700.

Fikk sitte og kose meg med den i 15 til 20 minutter.
I løpet av de minuttene fikk jeg også prute den ned fra 43750 QAR til 39000 QAR (58932 NKR med dagens kurs.... fristet ja..)

Uansett over til mine erfaringer:

Test materialet var litt begrenset (demo blu-ray fra LG), så fikk bare sjekke enkelte ting.

- 2D bildet var veldig flott, glatte bevegelser ved panoreringer, veldig lite "ghosting".
- Meget flotte farger, både på vanlig film materiale, og selvfølgelig "standard" animasjon.
3D var jeg ikke videre imponert over. Det var en god del flimmer. Tror også test materialet ikke hadde helt den store 3D dybden. Her må jeg si Panasonic fremdeles er langt foran.
- Clouding/bleeding så faktisk meget bra ut. Så vel en liten anelse oppe i det ene hjørnet.
- 3D briller som fulgte med var aktive, selv om jeg trodde at LG nå var gått over til passiv løsning.

Uansett, en meget flott og STOR TV!!

I want!!

Noen som vet om LG har World Wide garanti?
Sitter faktisk seriøst og vurderer og kjøpe denne TV'en. Skal hjem til Norge i Desember 2011. Noen som også vet hvordan skattereglene på import av en slik TV er? Har bodd her nede nå i 2 år. Har det noe å si?

Btw, se den flotte fyren ved siden av TV'en..... :-D