Hjelp til kjøp av ny 3DTV 60" +

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av ny 3DTV 60" +

Heisann,

Da har samboeren og meg kjøpt oss hus og det er på tide å bytte ut vår trofaste Sony 52W4000 LCD med noe litt sprekere.

Jeg tenkte det var greit å kjøpe en TV som støttet 3D og den må være minst 60" stor. TV'en vil bli brukt til mye digital-TV, Blu-Ray og streaming av materiale over nettverket. Vil også bli brukt endel til konsollspilling.

Er veldig fan av Samsung og Sony, men åpen for andre forslag selvsagt.

Budsjett.. Tja.. Ikke mer enn 30.000,- ihvertfall.

Alle forslag tas imot med stor takk!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer jo med en 65" plasma VT30. Tror den slår alt når det kommer til 3D. Forgjengeren ble jo best på 3D. Plasma har mimalt med crosstalk eller hva det heter :P

Men den kan nok sprenge budsjeddet ditt sikkert da mulig du får 2010 modellen billig da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcprono
    Heisann,

Da har samboeren og meg kjøpt oss hus og det er på tide å bytte ut vår trofaste Sony 52W4000 LCD med noe litt sprekere.

Jeg tenkte det var greit å kjøpe en TV som støttet 3D og den må være minst 60" stor. TV'en vil bli brukt til mye digital-TV, Blu-Ray og streaming av materiale over nettverket. Vil også bli brukt endel til konsollspilling.

Er veldig fan av Samsung og Sony, men åpen for andre forslag selvsagt.

Budsjett.. Tja.. Ikke mer enn 30.000,- ihvertfall.

Alle forslag tas imot med stor takk!
    Panasonic VT20 65"
    Eller vente til VT30 når den kommer
    VT20 er hvertfall en knakende god tv!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, så nettop på hifiklubben at de har 65VT30 altså den nyeste modellen til 38lapper så er jo 8 lapper over budsjettet, MEN da får du nok den råeste 3D tven på markedet om dagen også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Skal definitivt sjekke ut Panasonicen.

Jeg tenkte også litt på nye 8-serien til Samsung (65" LED). Noen som har formening om disse?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Skal definitivt sjekke ut Panasonicen.

Jeg tenkte også litt på nye 8-serien til Samsung (65" LED). Noen som har formening om disse?
    Disse nye LED TV'ene til Samsung har et godt bilde for all del, men Panasonic VT30 vil nok være bedre. Samsung har rett og slett satset litt mer på design enn bilde kvalitet tror jeg... (smal ramme) Det at den har kant-LED sier noe... Skal du ha LED så vent heller på de til LG.

Hvordan nye D8005 plasmaen til Samsung blir er det vel ingen som vet enda. Men her får du 64 tommeren til 29990 kr, så en del billigere enn Panasonic sin VT30 som koster ca 8 lapper mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Disse nye LED TV'ene til Samsung har et godt bilde for all del, men Panasonic VT30 vil nok være bedre. Samsung har rett og slett satset litt mer på design enn bilde kvalitet tror jeg... (smal ramme) Det at den har kant-LED sier noe... Skal du ha LED så vent heller på de til LG.

Hvordan nye D8005 plasmaen til Samsung blir er det vel ingen som vet enda. Men her får du 64 tommeren til 29990 kr, så en del billigere enn Panasonic sin VT30 som koster ca 8 lapper mer.
    Så nettopp på D8005 hos Hifiklubben faktisk. Jeg kan vel umulig bli misfornøyd med den TV'en der? Det skal sies at jeg er kresen på bilde og lyd, men jeg er ikke "super-entusiast".

Eneste jeg ikke liker så godt ved D8005 er alu/stål-looken. Jeg sverger vanligvis til sort pianolakk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg ikke liker så godt ved D8005 er alu/stål-looken. Jeg sverger vanligvis til sort pianolakk.
    Ditto...en av grunnene til at jeg valgte VT30. Panasonic har faktisk bedre design på sin plasma i år enn konkurenten Samsung. Synd at jeg må vente helt til Juni for å få TV'n min da. Samsung sin kommer vel i slutten av denne måneden...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto...en av grunnene til at jeg valgte VT30. Panasonic har faktisk bedre design på sin plasma i år enn konkurenten Samsung. Synd at jeg må vente helt til Juni for å få TV'n min da. Samsung sin kommer vel i slutten av denne måneden...
    Hmm.. Den er veldig dyr da. Tviler på jeg blir så veldig mye mer fornøyd med VT30 enn Samsungen.

Skal flytte inn i nye huset 1 juni og TV skal selvfølgelig være på plass fra dag 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel nå egentlig bestemt meg for Samsung sin 64" D8005 plasma. Jeg vil tro at det er den "råeste" TV'en som budsjettet mitt strekker til.

Med mindre noen kan anbefale en ~60" LED-bakbelyst 3DTV, så går jeg nok for denne ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strekker ikke budsjettet til VT30, så er D8005 et godt valg vil jeg tro ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strekker ikke budsjettet til VT30, så er D8005 et godt valg vil jeg tro ja
    Tja, jeg hadde nok "klart det", men det får være grenser, hehe.. Dessuten så liker jeg designet på D8005 mer og mer. Skulle bare ønske de fikk rammen like tynn som på nye LED 8-serien til Samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg hadde nok "klart det", men det får være grenser, hehe.. Dessuten så liker jeg designet på D8005 mer og mer. Skulle bare ønske de fikk rammen like tynn som på nye LED 8-serien til Samsung.
    Dersom budsjettet strekker seg til 30 K, så kommer den nevnte Panasonic`n definitivt til å komme under 30 000, om du kan vente....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom budsjettet strekker seg til 30 K, så kommer den nevnte Panasonic`n definitivt til å komme under 30 000, om du kan vente....
    Det gjør den garantert etter hvert, men jeg _må_ ha TV med en gang jeg flytter inn i nye huset og det er 1. juni. Det er vel det jeg ser mest frem til.

Og som sagt blir jeg nok mer enn fornøyd "nok" med Samsungen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65" VT30 legger seg på 37K eller 38K i starten og tar vel lang tid før den synker til under 30K... Så da må du velge Samsung sin som du selv sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kjøpt denne :

7-serien 3D Plasma-TV – en ny dimensjon i TV-opplevelsen din PS63C7705 - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

og er sinnsykt godt fornøyd - råeste tv jeg har hatt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det budsjettet ville jeg uten tvil gått for Sony 65" HX920 med ekte lokal dimming, men den kommer vel ikke før til høsten(?). Prisen er vel heller ikke 100% bekreftet heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Med det budsjettet ville jeg uten tvil gått for Sony 65" HX920 med ekte lokal dimming, men den kommer vel ikke før til høsten(?). Prisen er vel heller ikke 100% bekreftet heller.
    Takk for tipset. Skal sjekke ut denne TV'en også!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer Sony HX920 i 65" altså? Trodde den "bare" kom i max 60" jeg. Prismessig kommer 65" HX920 til å ligge på samme nivå som 65" VT30, kanskje høyere...

pcprono : Brummelise har jo kjøpt fjorårsmodellen til Samsung og er fornøyd med den. Da blir sikkert du fornøyd med årets modell fra dem
    Du kan jo handle den fra Elkjøp da så får du 30 dagers returrett. Angrer du så er det bare å sende den tilbake innen de 30 dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer Sony HX920 i 65" altså? Trodde den "bare" kom i max 60" jeg. Prismessig kommer 65" HX920 til å ligge på samme nivå som 65" VT30, kanskje høyere...

pcprono : Brummelise har jo kjøpt fjorårsmodellen til Samsung og er fornøyd med den. Da blir sikkert du fornøyd med årets modell fra dem
    Du kan jo handle den fra Elkjøp da så får du 30 dagers returrett. Angrer du så er det bare å sende den tilbake innen de 30 dagene.
    Jeg vurderte faktisk fjorårsmodellen til Samsung etter å ha lest testen til Lyd og Bilde hvor de skrøt veldig av den. Men, jeg hørte i ettertid om 'buzz'-problemene TV'en hadde og det var jo litt turn-off.

Jeg har egentlig helt bestemt meg for Samsung PS64D8005 nå. Det eneste er at jeg ikke vet om jeg liker designet enda. Har planer om å kjøpe den på Elkjøp ja. Genialt med 30-dagers angrefrist.

Edit: Så TV'en på Youtube fra siste CES og nå liker jeg designet. Den er jo vakker!

YouTube - CES 2011. 3D Plasma TV Samsung 64 inch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •