Erstatning for Pioneer Kuro? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk.
    Det ligger allerede noen bilder i Samsung tråden. Skal se om jeg får tatt noen flere med litt bedre kvalitet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erstatte en Kuro? Det går jo ikke Da må du nesten kjøpe KRP 500/600-A, Elite Kuro PRO 151-FD, Sony XBR 960 eller en OLED skjerm....

Pokker ta den to-åringen din :evil: :evil: :evil: :evil:

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pdp

Sitat Opprinnelig postet av moeste
    Hei!

Jeg er kommet i den ulykkelige situasjon at to-åringen i huset har knust min Pioneer-TV (PDP-LX5090).
    I første kontakt med forsikringsselskapet kom det fram at de dekket det billigste alternativet av tilsvarende ny TV, eller reparasjon.
    I dag kom overslaget fra verksted om at en reparasjon vil beløpe seg til 29.125,-
    Når jeg kontakter forsikringsselskapet og informerer om denne prisen, blir jeg forståelig nok bedt om å undersøke pris på tilsvarende TV.
    Da blir mitt spørsmål: Hva kan en kalle en tilsvarende TV i dag?
    Har undersøkt litt, og har fått inntrykk av at det i dag er Panasonic som er ledende på plasma....?
    Isåfall er årets modell vesentlig billigere enn det jag ga for Pioneeren for to år siden.
    Noen som har fornuftige råd å komme med?
    Om du ikke har brent deg fast på plasmatv, så er det bedre muligheter på ledtv fra 15k og oppover. Feks.Phillips og eller Samsung sin 65 tommer til ca 35k

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med bedre muligheter? Bedre muligheter til å gjøre et dårligere kjøp?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men en ren oppgradering til noe bedre. Jeg har selv en gammel tv, denne var konkurenten til Pioneer Kuro. Teknologien har kommet lenger nå, enn for 3 år siden og det har ikke Pioneer Kuro gjort foreløpig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er ikke uenig i at det finnes bedre TV-er enn Kuro, bare stusset litt på anbefalingen av en LED-basert LCD-TV til 35000 kr.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Nei, men en ren oppgradering til noe bedre. Jeg har selv en gammel tv, denne var konkurenten til Pioneer Kuro. Teknologien har kommet lenger nå, enn for 3 år siden og det har ikke Pioneer Kuro gjort foreløpig.
    Å gå fra Plasma til LCD - Led eller annen lyskilde - er definitivt en nedgradering. Når produksjonen av Kuro ble lagt ned lå den langt foran konkurentene. Årsaken til at den ble lagt ned at produksjonen var så avansert og dyr at man ikke kunne tjene penger på den. Man kan produsere like bra eller bedre Kuro i dag, og teknoligien finnes hos Panasonic og Pioneer, men det blir forsatt for dyrt.

Pioneer roler tronen forsatt i mine øyne 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært veldig interessant å hatt siste Kuro'n, og årets Panasonic i samme rom for å sammenligne dem....
    Håper virkelig ikke det blir nedtur når årets panasonic kommer i stua utover sommern!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moeste
    Hadde vært veldig interessant å hatt siste Kuro'n, og årets Panasonic i samme rom for å sammenligne dem....
    Håper virkelig ikke det blir nedtur når årets panasonic kommer i stua utover sommern!
    Det er noen på Highdefjunkies.com forumet som hadde Pioneer sin beste og Panasonic VT30 ved siden av hverandre i samme rom. Kuro har fortsatt dypere sort, men det kommer ikke som en bombe akkurat. Men skal man kjøpe plasma i dag så anbefales fortsatt VT30 fremfor Samsung D8005.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ett bilde av Sony KDL-60NX720 og Samsung PS63C7705 sammen i dagslys. Forskjellen er større i virkligheten enn det som kommer fram på bildet. Sony skjermen er "kølsvart" i dagslys. Synes faktisk svartnivået er like bra hvis ikke bedre på Sony'en enn Pioneer PDP-LX5090 som jeg hadde før. :-) Ikke målt, bare slik jeg husker Kuroen. Dette gjelder også i "sommermørkt" rom.
    Skal prøve og få tatt ett bilde i mørket etterhvert.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tok ett bilde av Sony KDL-60NX720 og Samsung PS63C7705 sammen i dagslys. Forskjellen er større i virkligheten enn det som kommer fram på bildet. Sony skjermen er "kølsvart" i dagslys. Synes faktisk svartnivået er like bra hvis ikke bedre på Sony'en enn Pioneer PDP-LX5090 som jeg hadde før. :-) Ikke målt, bare slik jeg husker Kuroen. Dette gjelder også i "sommermørkt" rom.
    Utrolig mange som dømmer bildekvalitet ut fra "hva de husker". Tro og mening er en ting, målte data en helt annen!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sharp ? Billig LED på pixmania.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sharp ? Billig LED på pixmania.
    Sharp er ikke spesielt gode. Og noen av de siste skjermene har et veldig refleksivt frontglass.

Tok ett bilde av Sony KDL-60NX720 og Samsung PS63C7705 sammen i dagslys. Forskjellen er større i virkligheten enn det som kommer fram på bildet. Sony skjermen er "kølsvart" i dagslys. Synes faktisk svartnivået er like bra hvis ikke bedre på Sony'en enn Pioneer PDP-LX5090 som jeg hadde før. Ikke målt, bare slik jeg husker Kuroen. Dette gjelder også i "sommermørkt" rom.
    Jeg håper du ser Trond B at du har veldig forskjellig i fargetemperatur på disse to skjermene....(kjølig på Sony`n)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg håper du ser Trond B at du har veldig forskjellig i fargetemperatur på disse to skjermene....(kjølig på Sony`n)
    Ja, har ikke fått justert fargene helt slik jeg vil enda. Fikk testet NX720 i helt mørkt rom i kveld. Var nok ikke så bra svartnivå som først antatt selv om det ikke var dårlig. Jevnt og bra baklys uten noe clouding å snakke om. Etter min mening en my bedre LED enn Samsung D8005 som jeg også har kikket litt på.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg blitt medlem av klubben

Mitt liv som Kuro eier gikk døden i møte i dag da min kjære stresset og klarte å velte stativhøytaleren om først traff tv og knuste den. For der etter å lande med hjørne først på suben, og lagde et hakk på toppen av den pianogloss. Der etter traff bass/mellomtone ellemente hjørnet og ble ødelagt. Morro søndag. Blir nok en tlf til forsikringsselskapet på mandag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben. og kondolerer....

Lykke til med forsikringsselskap. Jeg fikk heldigvis en god løsning.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Sharp er ikke spesielt gode. Og noen av de siste skjermene har et veldig refleksivt frontglass.
    Jeg har Sharp. Sortnivået er da meget bra. Ikke Kuro-bra, men likefullt fortreffelig. Litt blåstikk, vel å merke. Jeg skjønner at det er typisk for LED.

Glass med gjenskinn ville jeg faktisk ha. Hvilket gir meg denne gode plasma/CRT-følelsen. Samtidig gir det nok inntrykk av dypere sort. Heldigvis er jeg ualminnelig pen, og jeg steller meg til speilbildet i dødperioder som det er mange av i filmene jeg beleilig velger.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Interessant!
    Skjønt sammenligning i mørket er det som virkelig teller. Mange tv-er fremstår som meget mørke i lyset, og når lyset dempes blir bildet nesten grått.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra svartnivå og jevnt baklys også i mørkt rom med NX720, men ikke Kuro nivå. Hovedgrunnen til at jeg ikke beholdt skjermen var innsynsvinklen. Har du først hatt plasma i alle år så er du bortskjemt med at du kan se på TV fra alle vinkler.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt! Sharpen skifter mellom blåsvart, blågrå og flekkete når man beveger seg i stua. Min eldgamle Samsung plasma er uforandret uansett innsynsvinkel omtrent.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •