Øke tiden som tv'en kjører snøstorm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Øke tiden som tv'en kjører snøstorm

Hei,
    Har en G20 som jeg ønsker å kjøre snøstorm på, men tv'en slår seg automatisk av etter ca 15 minutter. Har bladd i menyene for å finne en måte å deaktivere funksjonen som gjør at den slår seg av automatisk. Har så langt ikke lykkes.
    Er det noen som kan fortelle meg om det i det hele tatt er mulig, og hvordan jeg eventuelt gjør det om jeg skal kjøre snøstorm over natten.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du kjøre "snøstorm" i flerfoldige timer? Bare lurer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble anbefalt av Panasonic for å "fjerne" siste rest av en Cartoon network logo som tviholder på sin plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Hei,
    Har en G20 som jeg ønsker å kjøre snøstorm på, men tv'en slår seg automatisk av etter ca 15 minutter. Har bladd i menyene for å finne en måte å deaktivere funksjonen som gjør at den slår seg av automatisk. Har så langt ikke lykkes.
    Er det noen som kan fortelle meg om det i det hele tatt er mulig, og hvordan jeg eventuelt gjør det om jeg skal kjøre snøstorm over natten.
    En mulig løsning hvis du ikke får skrudd av "timeren";

1. Gjør et 15-minutters opptak av "snøstormen" på dvd-brenner e.l. og sett opp dvd'en til å kjøre i loop

2. Spill av opptaket. Da får jo tv'en "signal" og vil ikke skru seg av. Forhåpentlivis.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble anbefalt av Panasonic for å "fjerne" siste rest av en Cartoon network logo som tviholder på sin plass.
    Den er grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at det ser ut til å hjelpe. Fant derimot ut at Disney XD nå har brent seg fast på venstresiden. Er utrolig unhappy med dette da tv'en kun brukes 1-2 timer daglig til tv titting. Resten av tiden brukes den til spilling og film. (utgjør vel 1-2 timer dagen i snitt det og. Noe mer i helgene.

Har hatt et par filmer som har gått i 6 timers sykluser siste døgnet, men logoene blir ikke mindre synlig av det. SKal prøve hvitvask og se om det hjelper. Burde egentelig være totalt unødvendig å drive å ta en masse forhåndsregler ved bruk av en TV. Blir ikke bedre av at den snart 4 år gamle plasmaen ikke har antydning til noe fastbrenning av logo. Og den er mye brukt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ER heller ikke noe du skal ta masse forhåndsregler for. Dette er en reklamasjonssak.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man aktiverer dette på en VT20 ?? Finner ingenting i verken menyer eller bruksanvisning. Men er jo mulig det står der allikevel....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du må inn via servicemenyen.
    I redsel for å trykke på noe gærnt der så har jeg ikke turt det alternativet enda.
    Har laget noen slides som jeg kjører fra minnepinne med et par hvite bilder. Skal se hvordan det går.

Snakket med selger i mitt tilfelle og han sa tv'en ikke skulle ha fastbrenning. Verkstedet dog sa at dette var helt naturlig og at det ville gå bort av seg selv. Mulig det, men det stinker jo at tv'en sliter med fastbrenning i dager/uker fordi man bruker den som....tv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du må inn via servicemenyen.
    I redsel for å trykke på noe gærnt der så har jeg ikke turt det alternativet enda.
    Har laget noen slides som jeg kjører fra minnepinne med et par hvite bilder. Skal se hvordan det går.

Snakket med selger i mitt tilfelle og han sa tv'en ikke skulle ha fastbrenning. Verkstedet dog sa at dette var helt naturlig og at det ville gå bort av seg selv. Mulig det, men det stinker jo at tv'en sliter med fastbrenning i dager/uker fordi man bruker den som....tv
    Er vel deg jeg har mailet med... i såfall fikk du jo se at forbrukerrådet mener at dette ikke skal skje, og at det er en reklamasjonssak. Jeg synes fremdeles det virker som om NeoPlasma-panelene til Panasonic er noe skrot og at de i beste fall er ustabile. Jeg tror rett og slett at vi har endt opp som forsøkskaniner for ny teknologi. Blir jo spennende å se etterhvert som 2011-modellene dukker opp hvorvidt det rapporteres om like mye innbrenningsproblemer på dem... for etter hva jeg kan se med litt googling så har det vært en god del på NeoPlasma-panelene. Noe du jo understøtter selv ved å påpeke at din gamle Panasonic ikke har antydning til dette.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du velger selv om du vil reklamere eller ikke...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ikke en reklamasjonssak, innbrenninger på plasma paneler har jo vært kjent lenge, det står vel til og med i bruksanvisningen at det er fare for innbrenninger som en beskyttelse for at dette ikke dekkes av garanti.

Jeg hadde ikke innbrenninger selv på min, men fikk det såvidt nå i det siste.

Fant et hvitsnø signal og satte på dynamisk, og full på lysstyrke, kontrast etc. Bare lot den sto der mens jeg surfet på nettet med laptopen, og bare passet på å trykke på fjernkontrollen i ny og ne, blir det borte etterhvert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror enkelte blander reklamasjon og garanti her. Ikke så rart, butikkene gjør ofte det samme. Hadde jeg fått innbrenning på min VT20 etter det som må sies å være "normal bruk" hadde jeg helt klart reklamert på dette.

Jeg bruker for øvrig min TV kun i THX-modus og er forsiktig med kontrast. Hva slags billedmodus bruker dere som sliter med innbrenninger?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter med innstillingene som bladet hjemmekino kom fram til, med kun et par små justeringer. par hakk opp på kontrast og lysstyrke.

Å være ekstremt forsiktig med konstrasten og lysstrykern er jo et must på slike skjermer. Har litt troen på at noen her har kjørt litt for høyt.

Jeg gidder ikke reklamere på min skjerm bare pga noen innbreninger, alt for mye arbeid for ingenting. Gå igjennom den prossesen bare for å få en ny panasonic tv å få innbrenninger på? Jeg er jo klar over at det ville eventuelt komme også så da får jeg jo bare deale med det :P
    Hadde jeg hatt et stort proble med det hadde jeg nok ikke kjøpt meg plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    jeg sitter med innstillingene som bladet hjemmekino kom fram til, med kun et par små justeringer. par hakk opp på kontrast og lysstyrke.

Å være ekstremt forsiktig med konstrasten og lysstrykern er jo et must på slike skjermer. Har litt troen på at noen her har kjørt litt for høyt.

Jeg gidder ikke reklamere på min skjerm bare pga noen innbreninger, alt for mye arbeid for ingenting. Gå igjennom den prossesen bare for å få en ny panasonic tv å få innbrenninger på? Jeg er jo klar over at det ville eventuelt komme også så da får jeg jo bare deale med det :P
    Hadde jeg hatt et stort proble med det hadde jeg nok ikke kjøpt meg plasma.
    Det er verdt å merke seg at de fleste som sliter med dette på Panasonic virker å være de med TV-er som bruker NeoPDP/NeoPlasma-panel. Det er mange som sliter med permanent innbrenning på de i forhold til eldre skjermer, så noe er jo tydeligvis blitt dårligere med årene. Får jeg permanente innbrenninger på min så blir det reklamasjons******* her... samme hvis dette spenningsjusteringen knerter altfor mye av sortnivået også, noe jeg frykter at den kommer til å gjøre.

Når man skrur på TV-en så går den jo igjennom noen forskjellige lysstyrker med blank skjerm, og noen har sagt at etter den siste økningen så går TV-en aldri ned fra det lyseste nivået i denne prosessen. Dersom det er tilfelle, så kommer jo sort til å bli jævlig grått, og jeg kan da også se for meg at innbrenning vil bli et enda større problem pga den økte lysstyrken. Det er godt man har såpass mange rettigheter som forbruker i Norge, så jeg håper så mange som mulig benytter dem for å fortelle Panasonic et og annet om kvaliteten på produktene sine. Hadde dette vært problemer som er på alle plasma-skjermer så hadde det jo vært en ting, men det er det jo ikke. Med vettug bruk så skal selv en plasmaskjerm unngå at TV-logoer brenner fast permanent. Og dette med å pumpe opp spenningen som igjen øker lysstyrken permanent... hvem andre enn Panasonic har noen gang gjort dette? Og etter bare få tusen timer? Come on... :P

Selv om det er litt stress håper jeg i hvert fall posteren tar denne saken hele veien. Jeg kjører selv med True Cinema, lysstyrke på under 0 og kontrast rett over 50% på den skalaen som er der og ser også ting sette seg fast for en lengre periode. En bekjent med tidligere Panasonic-plasma har flere ganger sovnet fra skjermen med PC-bilde, og der er det ikke antydning til innbrenning engang. Han sier han kanskje har sett skygger av bildet i 15-20 minutter etter en sånn hendelse, men så har det blitt helt borte. Jeg har selv sett skjermen hans flere ganger, og det er som han sier ikke et eneste spor av innbrenning. At dette da skjer med en 2010-modell er intet annet enn utilgivelig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Og dette med å pumpe opp spenningen som igjen øker lysstyrken permanent... hvem andre enn Panasonic har noen gang gjort dette? Og etter bare få tusen timer? Come on
    Jepp, da er det bedre at skjermene gradvis blir mørkere og mørkere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt kontrast og lys på ca 0 hele veien (50%). Har justert ned kontrast noe nå og prøvd hvitvaskin noen timer med positivt resultat. Disney XD logo er borte, og CN har blitt merkbart mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha "baller" de som kjøper plasma. Hadde blitt stresset av å drive å tenke på
    at statiske elementer på sendinger/spill kan brenne seg inn i skjermen.
    Håper du får fjernet det, skjønner godt at du er veldig unhappy. Reklamer..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå som blir dårligere over tid og gjeninntreden av innbrenning.. Ikke bra reklame for plasma dette og spesielt ikke for Panasonic. Jeg vil være svært skeptisk, kjenner jeg. Det føles langt tryggere å velge LED/LCD. Men samtidig må jeg innrømme at jeg er veldig nysgjerrig og spent på hvordan Samsungs nye 64" 8005 plasma vil bli.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som tar utfordringen i å teste hvordan lysutbytte/sortnivå på forskjellige skjermer og skjermtyper endres over tid? Jeg tror enkelte vil bli overrasket...

Når det gjelder innbrenning og andre typer feil som rammer noen få enkeltutgaver så er utfordringen på slike forum som dette at de som har problemer (selvsagt) forteller om det, mens den relativt store gruppen som bare bruker produktet og ikke opplever noen store problemer med det, holder kjeft.

Ikke vet jeg om Panasonic sine plasmaskjermer er overrepresentert i denne typen reklamasjonssaker, kanskje finnes det bransjestatistikk på dette?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •