Øke tiden som tv'en kjører snøstorm - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Noen som tar utfordringen i å teste hvordan lysutbytte/sortnivå på forskjellige skjermer og skjermtyper endres over tid? Jeg tror enkelte vil bli overrasket...

Når det gjelder innbrenning og andre typer feil som rammer noen få enkeltutgaver så er utfordringen på slike forum som dette at de som har problemer (selvsagt) forteller om det, mens den relativt store gruppen som bare bruker produktet og ikke opplever noen store problemer med det, holder kjeft.

Ikke vet jeg om Panasonic sine plasmaskjermer er overrepresentert i denne typen reklamasjonssaker, kanskje finnes det bransjestatistikk på dette?
    Dette med at sortnivået svekkes så drastisk har vel kun skjedd på NeoPDP-panelene til Panasonic fra 2009 og 2010. I 2011 har de imidlertid lovet at dette ikke gjøres. Det kan tyde på at de tok dette problemet på alvor. På 2009-modellene skjedde dessuten dette hoppet brått etter 1500 timer som nevnt før noe som ikke er veldig mye. Jeg er temmelig sikker på at de så problemet med ryktet sitt her...

Når det gjelder innbrenning, så er det nok ikke BARE Panasonic som har begynt å slite der, nei. En selger jeg snakket med på Expert var litt bekymret for en Samsung de hadde stående i butikken som han hadde kjørt en film med 2.35:1-ratio... da jeg var der hadde de enda ikke klart å slite vekk "innbrenningen" av letterbox-stripene... dette var en 7-serie, 63" som jo regnes som Samsung sin beste 2010-modell.

En fellesnevner som går igjen etter at problemene oppsto virker å være lavere strømforbruk.. har miljøtyranniet nok en gang tatt kål på produkter som pleide å være bra?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ok, den dagen skjermen min blir helt går der det er sort, da skal jeg reklamere :P men tror det er lettere for folk som skal reklamere droppe gjøre det via butikken de kjøpte den, da tar det SYKT lang tid, tror det er raskere gå direkte til panasonic eller importør og ta det via dem

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm, ok, den dagen skjermen min blir helt går der det er sort, da skal jeg reklamere :P men tror det er lettere for folk som skal reklamere droppe gjøre det via butikken de kjøpte den, da tar det SYKT lang tid, tror det er raskere gå direkte til panasonic eller importør og ta det via dem
    Veldig mange av tv-ene som selges her er dessverre parallellimportert, og da kan faktisk f.eks. Panasonic Norge nekte å hjelpe deg. Da har du ikke så mye annet alternativ enn å ta det via butikken. Dette er prisen for å kjøpe billig... så det er verdt å ha i tankene ved neste tv-kjøp for min del. Kanskje betale en ekstra tusenlapp for å få en evt. utvidet garanti som den norske importøren/distributøren tilbyr kan ofte være en god deal

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Veldig mange av tv-ene som selges her er dessverre parallellimportert, og da kan faktisk f.eks. Panasonic Norge nekte å hjelpe deg. Da har du ikke så mye annet alternativ enn å ta det via butikken. Dette er prisen for å kjøpe billig... så det er verdt å ha i tankene ved neste tv-kjøp for min del. Kanskje betale en ekstra tusenlapp for å få en evt. utvidet garanti som den norske importøren/distributøren tilbyr kan ofte være en god deal
    Ok, kjøpte tven min på stereofil rett da den var ny, tror jeg mente de konstaterte med at tven var god som gull på garanti område

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •