Lg 55ld650n

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Lg 55ld650n

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lg 55ld650n

Hei,

er på utkikk etter en ny TV. Den skal være 55" og budsjettet er 9 - 11000 kr. Skal ikke ha plasma og jeg er litt usikker på LED, hvor mye problemer er det med clouding og spesielt støy?
    Noen erfaringer med LG 55LD650N ? Ren LCD tv bør vel ikke ha noen bilde- eller støyproblemer annet enn kanskje litt dårligere kontrast i forhold til led osv ?

Newcomer dapre sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først og fremst : Jeg er ingen spesialist, jeg sier bare hva jeg selv har erfart.
    Hvis man ikke har to tv'er rett ved siden av hverandre og tilkoblet identisk signal og utstyr, er det vanskelig å komme med et helt riktig svar.

Jeg valgte LCD da de fleste har matt skjerm og er lyssterke. Greit når jeg har masse vinduer og lys inn i stua. Merker det veldig godt nå, som dagene blir stadig lengre og lysere.

At lcd bruker mindre strøm en plasma var også en faktor.

Regnet med ren LCD er billigere en feks LED-LCD eller ren LED. Men tror plasma kommer best ut.

Regnet også med at LG gav mere for pengene en feks en sony eller phillips. Med LG betaler du ikke noe ekstra kun for merket. Antar jeg.
    Dessuten virker det som LG klarer kunstykket å produsere god kvalitet til lav pris.

I butikk, selv med takspotter slått av, fremsto enkelte plasmaskjermer som blasse og grå, mens lcd'ene var kruttsorte, knivskarpe og lyssterke. Det imponerte i hvert fall meg. Utgangspunktet var at jeg skulle ha en plasma.

Jeg har selv hatt LG 55LD650N, men returnerte den, da jeg følte den ble for stor. Følte meg voldtatt der jeg satt i sofaen. Ca 4 m fra tv'en
    Har nå en LG 47LD650N.

clouding og spesielt støy
    Er dette mere vanlig på plasma og LED mener du ? Har ikke merket clouding på LG 47LD650N. Men skal sjekke og lete etter det i kveld. Støy har jeg heller ikke merket noe til.

Bildet fremstår som krystallklart og flott. NRK HD er nesten for bra. Du ser jo de minste urenheter i ansiktet på nyhetsoppleseren. SD sendinger er også helt ok. Selv gamle tv-serier i 4:3 format ser greie ut. Men selvfølgelig mere ullete rundt kantene. DVD (ikke sett blue-ray) er utrolig flott.

Negativt :

LG's TruMotion 100hz måtte jeg bare slå av. Denne kunstige oppjusteringen av Hz, gjorde bildet tilsvarende kunstig. Filmen/bildet fremstår som en amatørfilm / såpeopera / stumfilm. Meget irriterende. Dette er forøvrig noe ALLE flatskjermer sliter med. Hver produsent har sin teknologi. Om LG's er bedre/verre en andres har jeg ingen formening om. Da må vi frem med to tv'er som nevnt i begynnelsen.
    Man må altså vurdere om man virkelig trenger kunstige 100hz+++ kontra billigere standard 50 hz tv.
    Sikkert greit når man ser fotball - noe jeg aldri gjør - selv om mange ikke liker effekten der heller.

Kunstig oppjustering av hz :
    Motion interpolation - Wikipedia, the free encyclopedia

Grunnen til at de prøver seg med kunstig oppjustert hz :
    HDTV blur - Wikipedia, the free encyclopedia

Mere positivt :

Menyen er veldig oversiktlige og greie. Alt på norsk.
    Tv'en er meget elegant og flott da! Rund i kantene, og med en diskret stålkant rundt. Meget fin synes nå jeg. Men hvorfor skal det på død og liv være pianolakk som skinner som ei sol ? Matt sort takk..men det finnes neppe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •