Full plasma- og LED-forvirring, trenger kjøpsråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full plasma- og LED-forvirring, trenger kjøpsråd

Hei, jeg har kikket litt på Panasonic TX-P46S20E 46" Plasma. Men oppdager at den er utgått enkelte steder. Betyr dette at det er en eldre modell? Er det noen her med erfaring fra denne modellen? Synes 6750 ikke er avskrekkende.

Men ser også Panasonic TX-P50G20ES til 8990. Egentlig over mitt budsjett. Men er det verdt det? Tror egentlig at 46 tommer er mer riktig i min stue. Har også tittet litt på LED, men tror plasma gir de rette film og tv-opplevelsene.

Av LED er Samsung 46" LED-TV UE46C6005 egentlig ganske fristende, også prismessig, men så leser jeg jo rundt på nettet, og der klages det blant annet på at det lyser gjennom skjermen, som om sola står bak... Les kommentaren her. Det er pokker ikke lett å velge

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 er vel et ganske sikkert valg - om du liker designen. Kommer langt opp eller vinner de fleste tester det er med i. Når det gjelder størrelse kan det neppe bli for stort hvis det passer inn, vel og merke.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har G20, men i 42" utgave. Stort sett fornøyd med bildekvaliteten, men lyden er spinkel og slitsom, og så synes jeg det er vel mye banding til å være en TV fra 2011.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har G20, men i 42" utgave. Stort sett fornøyd med bildekvaliteten, men lyden er spinkel og slitsom, og så synes jeg det er vel mye banding til å være en TV fra 2011.
    Men den er fra 2010

Jeg tror også Panasonic kan være et greit valg, men man bør være obs på de to hovedproblemene på forhånd som 2010-serien sliter med. Hvis dypt sortnivå er viktig så er ikke en G20 (eller noe annet fra 2010) noe godt valg. Jeg oppfordrer herved trådstarter til å søke på floating blacks og rising blacks både på dette forumet og på google for å gjøre seg opp en mening om det er problemer han kan leve med. I såfall ville jeg gått for G20-en om budsjettet tillot av de nevnte...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Tror jeg kanskje går for 50-tommeren, og prioriterer ned andre ting.

Kom også over denne: LG 50PK550N
    Her sparer jeg jo et par tusenlapper.

Vet egentlig ikke hvor mye man skal legge vekt på at det er THX-godkjent. Innbiller meg at Panasonicen er bedre, men det er kanskje bare gamle fordommer som henger igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiggITall
    Takker for svar

Tror jeg kanskje går for 50-tommeren, og prioriterer ned andre ting.

Kom også over denne: LG 50PK550N
    Her sparer jeg jo et par tusenlapper.

Vet egentlig ikke hvor mye man skal legge vekt på at det er THX-godkjent. Innbiller meg at Panasonicen er bedre, men det er kanskje bare gamle fordommer som henger igjen.
    Det er ikke sikkert det er så mye forskjell på den der og Panasonic-en, egentlig. Jeg har ikke noen personlige erfaringer med den, men hører folk er veldig fornøyd med den. Den oppleves visstnok å ha litt dårligere sortnivå, men skal man tro målinger der ute så vil Panasonicen få et marginalt dårligere sortnivå på sikt sammenlignet med den LG-en (For mens Panasonic sitt sortnivå forverres vil LG-en være konstant).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom også over denne: LG 50PK550N. Her sparer jeg jo et par tusenlapper.
    Ja, men det er en del reflekser i glasset på denne skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte LG 50" Plasma-TV 50PK760N, så får det bære eller briste. Tilbudet var såpass bra, men takker for hjelpen :-D

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du faktisk vill bli fornøyd jeg LG er bra.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har kikket litt på Panasonic TX-P46S20E 46" Plasma. Men oppdager at den er utgått enkelte steder. Betyr dette at det er en eldre modell? Er det noen her med erfaring fra denne modellen? Synes 6750 ikke er avskrekkende.

Men ser også Panasonic TX-P50G20ES til 8990. Egentlig over mitt budsjett. Men er det verdt det? Tror egentlig at 46 tommer er mer riktig i min stue. Har også tittet litt på LED, men tror plasma gir de rette film og tv-opplevelsene.

Av LED er Samsung 46" LED-TV UE46C6005 egentlig ganske fristende, også prismessig, men så leser jeg jo rundt på nettet, og der klages det blant annet på at det lyser gjennom skjermen, som om sola står bak... Les kommentaren her. Det er pokker ikke lett å velge
    G20 er en bra TV, har denne selv, jeg syns plasma er veldig behagelig se på film på, LED blir litt for lyssterke for min smak. Veldig naturlig bilde på plasmaer, de modellene som du nevner er dog fjorårets modeller, derfor de er så billige nå, trenger bare 46" så gå heller for det, sparer du litt cash Syns dog LCD er bedre se sport på, så om du skal se mye på TV eller sport ville jeg valgt en LCD modell.

Men uansett, pana, bra tv, bra pris = godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte LG 50" Plasma-TV 50PK760N, så får det bære eller briste. Tilbudet var såpass bra, men takker for hjelpen :-D
    Jeg kjøpte meg samme tv for en måned siden og er veldig fornøyd med min!
    I tillegg til bra bilde, er designet helt rått! Virker eksklusivt med heldekkende glassfront og matchende fot i glass! Mye for pengene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •