Sony KDL-40EX500 vs 40EX710. Verdt prisforskjellen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL-40EX500 vs 40EX710. Verdt prisforskjellen?

Jeg har kikket på ny TV en stund, og sirklet meg inn på to modeller, Sony KDL-40EX500 og 40EX710. Har ikke store krav til TVn annet enn at den bør være uten synlige irritasjonsmoment (clouding, kornete, etc.), greit med tilkoblingsmuligheter, og bra og bruke med PC oppkoblet.

40EX500 finner jeg til 5290,- (ca. 6100,- levert) mens 41EX710 finnes til 6990,-. Er 710 da verdt den ekstra 1000-lappen, og derfor et bedre kjøp? Fra det jeg har lest, så er ikke 710 utelukkende bedre enn 500 - sistnevnte har blandt annet bedre innsynsvinkel, om jeg ikke tar helt feil?

Jeg betaler gjerne litt ekstra for en bedre TV, men om det er slik at EX500 er en like bra, eller bedre, TV så går jeg jo heller for den. Utseendet er vel også rimelig likt, foruten tykkelsen.

Takker for alt av feedback!

EDIT: Kan legge til at mitt bruk er begrenset til vanlig tv-titting gjennom Canal Digitals HD-dekoder, film via PC gjennom HDMI, og et og annet fotballspill på GameCube (yep..). Kunne nok klart meg med en tv til halve prisen, men liker ikke å kjøpe det billigste heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ex500 er lcd og ex710 er led

Jeg har bestilt ex500 siden den har fått gode tester og mye skryt/anbefalinger og i denne pris-kategorien tror jeg ikke led er så mye å satse på, med mindre du skal bruke den som et maleri :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er jo det som er spørsmålet - om det er smart å legge i ekstra for å få led? Er jo forsåvidt ikke pengene som er det største hinderet, siden det er snakk om under tusenlappen. Videre må jeg bestille EX500 fra et svenskt nettsted for å få den prisen, mens EX710 kan plukkes opp hos Expert.

Og når jeg begynte å kikke litt rundt, fikk jeg jo nesten lyst på NX700 til 7990,- i stedet! Begynner å presse på lommeboka da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom kanskje litt utydlig fram det jeg skrev, men LCD er stort sett bedre en LED i prisklassen der
    Skal du ha LED av samme kvalitet må du nok ut med ihvertfall the dobbelte

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser den, men kunne nok likt litt mere fakta som bekrefter det ene eller det andre. Magefølelsen sier jo at jeg bør gå for 710, så jeg ikke får enn sånn "what-could-have-been"-følelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, kikket nettopp gjennom de nye Sony-modellene, og det er jo en rekke som allerede er tilgjengelige på nett til ikke så altfor avskrekkende priser. Både EX520 og CX523 (uten LED) går for 6500,- inkl. frakt. Når disse kommer i butikken i midten av april bør vi vel se enda lavere priser.

Ligger nok an til å vente for meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •