Se 2D med 3D briller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se 2D med 3D briller?

Veldig mange opplever det å se 3D film som ubehagelig, og man blir svimmel og "sjøsyk". Nå som "alle" nye filmer kommer i 3D, synes jeg det er rart det ikke finnes løsninger (såvidt jeg vet) for folk som vil se film sammen, men hvor noen vil se filmen i 3D, og noen vil se i 2D?
    Etter hva jeg har skjønt, så er en 3D film, egentlig to 24p videostrømmer, hvor annethvert bilde vises for annethvert øye ettersom brilleglassene åpnes og lukkes usynkront for hvert øye (korrigere meg hvis jeg tar feil). Det burde jo ikke være veldig vanskelig å skru av 3D effekten ved at brilleglassene åpnes og lukkes synkront, slik at man hopper over annet hvert bilde, slik at begge øyne ser samme bilde, og får dermed se filmen i 2D (men dog med briller). Finnes denne funksjonaliten? Hvis ikke er jeg forbauset over at ingen har kommet med dette enda....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    På Sharps 3D-projektorer og 3DTVer kan du "slå av" 3D, mens øvrige ser 3D faktisk... Du må fremdeles ha brillene på for øvrig, og mister dermed en del lysutbytte allikevel, men "slipper" 3D-effekten i det minste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg at det var noen andre enn meg som hadde tenkt ut den forretningsideén :-)
    ...men dette er jo passive 2D briller og kan derfor bare brukes på kino (mulig jeg bestiller et par uansett)
    ...håper bare noen kommer opp med noen aktive 2D briller, både for IR og bluetooth. Forretningsidé up for grabs! :-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele brillesystemet virker som en flopp de bare truer på oss spør du meg. Kommer ikke til å handle en tv basert på at den vise "brille" 3D. Legger heller like mye i en god 2D skjerm frem til det kommer noe som faktisk kan vise skikkelig 3D uten behov for tilleggsutstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktive 3D briller er en midlertidig løsning.
    Se 2D med 3D briller?-3d_asprin-jpg Se 2D med 3D briller?-elton_john-110-jpg

Ser fram til OLED Full-HD 3D med passive briller. Om noen år
    Se 2D med 3D briller?-gunnar-3d-glasses-jpg

Og selvfølgelig brilleløs 3D noen år senere
    Se 2D med 3D briller?-3d-otf-jpg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hele brillesystemet virker som en flopp de bare truer på oss spør du meg. Kommer ikke til å handle en tv basert på at den vise "brille" 3D. Legger heller like mye i en god 2D skjerm frem til det kommer noe som faktisk kan vise skikkelig 3D uten behov for tilleggsutstyr.

+1
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 for folk flest
    Stor prosentandel mener det i de fleste undersøkelser om 3DTV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp sin 3D/2D løsning fungerer svært godt.

Ellers skjønner eg ikkje heilt hva som er så forferdelig med å bruke 3D briller... på sommeren bruker sikkert 99% av norges befolkning solbriller, men for å få bedre opplevelse når en ser film da er det plutselig heilt uhørt!!???

Greit nok at bildet må vere bra og fri for crosstalk, men det at man må bruke briller burde jo vere heilt uvesentlig...

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av JustmeFW
    Sharp sin 3D/2D løsning fungerer svært godt.

Ellers skjønner eg ikkje heilt hva som er så forferdelig med å bruke 3D briller... på sommeren bruker sikkert 99% av norges befolkning solbriller, men for å få bedre opplevelse når en ser film da er det plutselig heilt uhørt!!???

Greit nok at bildet må vere bra og fri for crosstalk, men det at man må bruke briller burde jo vere heilt uvesentlig...
    Ja ikke godt og bli klok på enkelte "brains "her inne!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •