Hjelp til "rett" valg mellom 2 kandidater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til "rett" valg mellom 2 kandidater

Har tenkt å kjøpe meg mitt første flatskjerm TV, og har de siste dagene googlet og lett intenst på nettet etter et godt kjøp til rund 4-5.000,-
    Det jeg kommer til å bruke TV'n mest til, er å se Premier League i HD, men filmer via Blue-Ray kommer jeg også til å se en gang i blant.
    Så, har lest her på forum at Samsung LE32C530 er et kupp til prisen, her til 3.990,- hos MPX:
    MPX.no - Samsung 40" LCD-TV LE40C535

Har hengt meg litt opp i at den bare er 50hz refresh rate og lurer litt på om det får noe og si når Rooney setter opp farten og drar et par kjappe finter...
    Men leste også at den har en responstid på bare 14ms.

Kandidat 2 er også en Samsung, nemlig Samsung LCD-TV LE40C650 til 4.624,- hos Pixmania:
    Samsung LCD-TV LE40C650 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Bildekvaliteten til denne ble lovpriset hos hdtvtest.co.uk, og den har også 100hz refresh rate. Men har var responstiden ganske lav (95ms/45ms i spill-modus).

Så, tar mer enn gjerne i mot innspill på hvilken av disse som vil gjengi Rooney og Berbatovs ferdigheter mest gripende og realistisk.

På forhånd mange takk.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg direkte kan kommentere tv'ene så:

Mpx har jeg bare positive ting å si om; både leveransetid og service.

Pixmania er noe av det mer beritne jeg har handlet hos! Ræva service(INGEN respons via mail) og stadig forflyttning av leveringsdato.

Har du mulighet for å kontrollere lysforholdene litt så får du vel Panasonic sine rimeligste plasma-modeller til denne prisen også?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du nevner det, så har jeg faktisk dårlig erfaring med Pixmania selv da jeg kjøpte en mp3-spiller som de rotet bort under frakten. Men de sendte en ny da jeg kontaktet dem. Har kikket litt på Panasonic sine plasma'er også, men de jeg fant i prisklassen var bare HD-ready...igjen noe jeg har hengt meg opp i uten enorm faktakunnskap at det må være Full-HD.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C650 er overlegent best, men pixmania er et fullstendig idiotisk sted å handle tv fra. Frarådes på det aller sterkeste!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg for C650 :-D
    Eneste som er litt dumt er at Pixmania var 1.000 kroner billigere enn neste nettbutikk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper ikke. Kjøper du fra Pixmania har du faktisk ikke norsk garanti... kjøpte hddvd spiller fra de, og måtte dekke kostnaden ved reparasjon selv siden de ikke var en godkjent norsk aktør med service-avtale i Norge. Frarådes på det sterkeste å handle via de. All kommunikasjon tar også ukesvis å få svar på, og de kan kun motta mail.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt om Pixmania etter tilbakemeldingene her på forumet, og er tydelig at 1.000 kroner spart langt fra er verdt risikoen.
    Går for den til 5.490,- hos Netshop.no

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xelent
    Når du nevner det, så har jeg faktisk dårlig erfaring med Pixmania selv da jeg kjøpte en mp3-spiller som de rotet bort under frakten. Men de sendte en ny da jeg kontaktet dem. Har kikket litt på Panasonic sine plasma'er også, men de jeg fant i prisklassen var bare HD-ready...igjen noe jeg har hengt meg opp i uten enorm faktakunnskap at det må være Full-HD.
    På 42" ser du fint lite forskjell på Full-HD, og HD-ready. Panasonic er vel noe av det bedre i den priskategorien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pixmania tar rundt 1500 kroner i frakt på TVer

Bestilte nettop en TV på mpx og der har jeg valget med å hente den i en såkalt hentebu for 39 kroner

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt om Pixmania etter tilbakemeldingene her på forumet, og er tydelig at 1.000 kroner spart langt fra er verdt risikoen.
    Går for den til 5.490,- hos Netshop.no
    Netshop driver også med parallellimport av tv-er. Så ville undersøkt med dem på forhånd før et evt. kjøp om den aktuelle modellen er parallellimportert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parallellimportert var nytt begrep for meg. Var klar over at 650 er europeisk modell mens 655 er den nordiske. Nå som jeg søkte på forumet skjønner jeg at dette kan ha konsekvenser for garantien. Har sendt spørsmål til netshop om dette. Ser ut som budsjettet mitt ryker kraftig hvis jeg må gå for en 655-modell som ligger på 6.500,- da er jeg jo oppe i samme pris som Samsung UE40C6005 som går for 6.666,- hos Elkjøp...jeg som trodde dette ville bli enkelt

Ser denne Panasoc'en (TX-P42X20E) til 4.485,- hos ps.no anbefales på flatpanels.dk:
    ps.no - Plasma TV 42" HD ready 100HZ MPEG4 3xHDMI 20.000:1 0.001 ms oppdatering

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parallellimportert var nytt begrep for meg. Var klar over at 650 er europeisk modell mens 655 er den nordiske. Nå som jeg søkte på forumet skjønner jeg at dette kan ha konsekvenser for garantien. Har sendt spørsmål til netshop om dette. Ser ut som budsjettet mitt ryker kraftig hvis jeg må gå for en 655-modell som ligger på 6.500,- da er jeg jo oppe i samme pris som Samsung UE40C6005 som går for 6.666,- hos Elkjøp...jeg som trodde dette ville bli enkelt

Ser denne Panasoc'en (TX-P42X20E) til 4.485,- hos ps.no anbefales på flatpanels.dk:
    ps.no - Plasma TV 42" HD ready 100HZ MPEG4 3xHDMI 20.000:1 0.001 ms oppdatering
    Mest sannsynlig parallellimport den også, da dette er en av grunnene til at en del av nettsjappene kan holde lavere priser. TV-en du nevner er en helt kurrant tv, men du skal være obs på at 2009 og 2010-modellene til Panasonic taper seg på sortnivå over relativt kort tid. 2009-modellene dog mye raskere enn 2010-modellene og det er tester gjort som gir et håp om at dette tapet ikke er like stort på 2010-modellene. Only time will tell. Men kan du leve med det, så er det trolig en kurrant tv til prisen, men i det prisskiktet der finnes det også plasmaer fra både LG og Samsung som er verdt å sjekke ut. Plasma er generelt mer TV pr. krone i lavere prisklasser, så det er ikke noe dumt valg å vurdere det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Mest sannsynlig parallellimport den også, da dette er en av grunnene til at en del av nettsjappene kan holde lavere priser. TV-en du nevner er en helt kurrant tv, men du skal være obs på at 2009 og 2010-modellene til Panasonic taper seg på sortnivå over relativt kort tid. 2009-modellene dog mye raskere enn 2010-modellene og det er tester gjort som gir et håp om at dette tapet ikke er like stort på 2010-modellene. Only time will tell. Men kan du leve med det, så er det trolig en kurrant tv til prisen, men i det prisskiktet der finnes det også plasmaer fra både LG og Samsung som er verdt å sjekke ut. Plasma er generelt mer TV pr. krone i lavere prisklasser, så det er ikke noe dumt valg å vurdere det...
    Kom over denne plasma modellen fra Samsung hos netonnet.no, PS42C450 til 3.990,-
    Samsung PS42C450 42" Plasma-TV for film- og sportselskeren!

Vil dette være et bedre valg enn LCD-modellen C535 til samme pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne plasma modellen fra Samsung hos netonnet.no, PS42C450 til 3.990,-
    Samsung PS42C450 42" Plasma-TV for film- og sportselskeren!

Vil dette være et bedre valg enn LCD-modellen C535 til samme pris?
    Hvis jeg ikke husker helt feil er den plasmaen du refererer til en 2009-modell, mens LCD-en en 2010-modell. Jeg har ikke sett noen av de to du refererer til, men på generell basis vil jeg tro at en plasma vil være bedre enn en LCD til samme pris i den prisklassen, men det avhenger litt av rommet den skal stå i. Plasma fungerer best i litt mørke rom, mens de ikke fungerer fullt så bra i veldig godt opplyste rom. Er 4000 absolutt maks på budsjettet ditt?

Edit: Når jeg tenker meg om er det vel bokstaven som angir årsmodell i Samsung-modellene, så begge er vel 2010-modeller. Så se bort i fra akkurat den kommentaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis jeg ikke husker helt feil er den plasmaen du refererer til en 2009-modell, mens LCD-en en 2010-modell. Jeg har ikke sett noen av de to du refererer til, men på generell basis vil jeg tro at en plasma vil være bedre enn en LCD til samme pris i den prisklassen, men det avhenger litt av rommet den skal stå i. Plasma fungerer best i litt mørke rom, mens de ikke fungerer fullt så bra i veldig godt opplyste rom. Er 4000 absolutt maks på budsjettet ditt?

Edit: Når jeg tenker meg om er det vel bokstaven som angir årsmodell i Samsung-modellene, så begge er vel 2010-modeller. Så se bort i fra akkurat den kommentaren.

Rommet jeg skal ha den i er faktisk ganske lyst på dagtid, men blir mest ettermiddag / kveld tvn kommer til å bli brukt. Ellers har jeg lite av lamper og lignende i rommet ellers, så når ikke solen sjenerer, er det lite belysning i rommet. Hadde 4.000 som et forsiktig utgangspunkt, siden jeg også planlegger å kjøpe meg ny datamaskin. Er likevel ikke umulig at jeg kan bevege meg opp til 5-6000 også, vet mer om det i april. Skal oppgradere fra et nesten 20 år gammelt crt fjernsyn, så kanskje jeg er litt for kritisk. Var mest at etter jeg fikk meg en Acer 24" LCD monitor til pcn, så skjønte jeg at flatskjerm var tingen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet jeg skal ha den i er faktisk ganske lyst på dagtid, men blir mest ettermiddag / kveld tvn kommer til å bli brukt. Ellers har jeg lite av lamper og lignende i rommet ellers, så når ikke solen sjenerer, er det lite belysning i rommet. Hadde 4.000 som et forsiktig utgangspunkt, siden jeg også planlegger å kjøpe meg ny datamaskin. Er likevel ikke umulig at jeg kan bevege meg opp til 5-6000 også, vet mer om det i april. Skal oppgradere fra et nesten 20 år gammelt crt fjernsyn, så kanskje jeg er litt for kritisk. Var mest at etter jeg fikk meg en Acer 24" LCD monitor til pcn, så skjønte jeg at flatskjerm var tingen
    Da er jeg litt usikker på hva jeg ville anbefale, egentlig. På sommeren vil det jo være ganske lyst også på kvelden, og i et godt opplyst rom vil det meste av rimelige plasmaer fremstå som veldig grå og utvasket bildemessig, men erfaringsmessig knuser de LCD-er i samme prisklasse på bilde når de er på sitt beste (altså i halvmørkt/mørkt rom). Kan du tøye budsjettet med et par tusen til ville jeg ha vurdert å sjekke ut Samsung sin C535-serie plasma også. Komplett selger 50"-eren til 5990,- (nok en gang, sjekk om det er parallellimport før du kjøper om garanti betyr veldig mye).

Ellers er Panasonic også gode på bildekvalitet på HDTV-kilder (oppskalering fra SDTV er ikke i toppklasse på billigmodellene), men her må du dersom du kjøper en 2009 eller 2010-modell leve med at sortnivået vil svekkes over tid (ca. 1500 timer på 2009-modellen, ca. 4000-5000 timer på 2010-modellen) samtidig som 2010-modellen har litt problemer med at sortnivået øker litt i relativt synlige trinn om det er mørke scener på skjermen. Hvor mye man lar seg plage av dette er veldig individuelt. I denne prisklassen er det heller ikke noe problem å kjøpe "HD-Ready" selv i størrelser opp til 50". Forskjellen mellom 720p og 1080p er ikke så ekstrem som det enkelte skal ha det til, men den kan nok være godt synlig hvis man ser etter den uten at det gjør 720p til noe dårlig alternativ. I prisklassen du ser for deg ville nok jeg gått for plasma, men jeg har aldri noensinne likt LCD så jeg er nok ikke helt upartisk her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg si takk for alle gode tilbakemeldinger. Etter å ha tenkt meg nøye om, falt valget på LE40C650 fra Netshop. Utrolig nok satte de akkurat ned prisen i dag til 4.990,-. Jeg sjekket med dem om den var parallellimportorert, noe de bekreftet, men garanterte samtidig at norske garantier gjaldt.
    Var også utslagsgivende dette med lyst rom og plasma, siden jeg aldri har tenkt over det før, men ble klar over at jeg foretrekker ha det ganske lyst i rommet når jeg ser fjernsyn/film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Hjelper ikke. Kjøper du fra Pixmania har du faktisk ikke norsk garanti...
    Det tviler jeg sterkt på ville holdt seg f.eks i Forbrukertvistutvalget.

Etter å ha tenkt meg nøye om, falt valget på LE40C650
    Er du fornøyd? Har du brukt den til spilling? Er det lag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LOL
    Det tviler jeg sterkt på ville holdt seg f.eks i Forbrukertvistutvalget.

Er du fornøyd? Har du brukt den til spilling? Er det lag?
    Kan svare ubetinget 'Ja' på første del av spørsmålet ditt.
    Krystallklare bilder både på HD-kanaler og vanlige digitale kanaler fra Canal Digital. Realistiske farger og smidige bevegelser. Måtte justere litt på equalizer'en for å få noenlunde lyd, så surround anlegg vil nok være en naturlig oppgradering etterhvert. Bruker også hdmi-utgang fra PC'en og kjører XBMC-mediasenter, som gir virkelig bra gjengivelse på HD-materiale (720p).
    Når det gjelder spilling, så har jeg ikke testet den på det. Denne modellen er jo beryktet for sitt lag på rundt 90ms, evt 45ms i gaming mode, så det var noe jeg tok med i betraktningen da jeg valgte denne, at jeg nok ikke kom til å bruke den til å spille. Er mulig jeg tester det ut for moro skyld etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare ubetinget 'Ja' på første del av spørsmålet ditt.
    Krystallklare bilder både på HD-kanaler og vanlige digitale kanaler fra Canal Digital. Realistiske farger og smidige bevegelser. Måtte justere litt på equalizer'en for å få noenlunde lyd, så surround anlegg vil nok være en naturlig oppgradering etterhvert. Bruker også hdmi-utgang fra PC'en og kjører XBMC-mediasenter, som gir virkelig bra gjengivelse på HD-materiale (720p).
    Når det gjelder spilling, så har jeg ikke testet den på det. Denne modellen er jo beryktet for sitt lag på rundt 90ms, evt 45ms i gaming mode, så det var noe jeg tok med i betraktningen da jeg valgte denne, at jeg nok ikke kom til å bruke den til å spille. Er mulig jeg tester det ut for moro skyld etterhvert.
    Jeg bestilte denne TVen fra ElArtikler.no. Det tok en uke uten at noe skjedde, og uten at de svarte telefonen, så jeg avbestilte den igjen. Det virket for useriøst. Men nå ser jeg jo at du skriver at den har høyt input lag ved spilling. Og da er det kanskje like greit. Du sier 90 ms, og 45 ms i gaming mode. Hvor har du disse tallene i fra? Og hva er høyt, egentlig? Hvor mye bør det ligge på?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •