22-26" LCD med DVB-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

22-26" LCD med DVB-S

Hei, henvender meg til ekspertisen siden google ikke har klart å hjelpe meg.
    Er det noen som vet om en LCD-TV fra 22-26" med DVB-S? Minste jeg har funnet er 32", men de har stort sett utgått fra sortimentet.

mvh
    Rico

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser etter det samme. Det eneste jeg har funnet er Sony Bravia KLD-24EX320. Men det ser ikke ut som den norske versjonen har DVB-S, ut ifra spesifikasjonene nettbutikkene oppgir.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo perfekt ut. Skal ringe Sony i morgen å høre om den er kompatibel med CD-Cam.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som om den har DVB-S ifølge Sony.no sine sider heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolker i hvertfall dette som at minst en versjon av TV-en har satellitt tuner.
    Få tilgang til TV via satellitt, kabel og bakkenett - Innebygd HD Triple Tuner for tilgang til et stort utvalg av kanaler uten digitalboks (tilgjengelighet avhenger av land og støttede operatører)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet akkurat med Sony nå, og de sier at alle deres nye TVer støtter norsk Satelitt. De brukte ufattelig lang tid på å svare, så jeg er fortsatt litt tvilende, men det er jo ikke verre enn å kjøpe den på Elkjøp, så har jeg 30 dager på å finne det ut

Hvis den virker så takker jeg Kongeskipet for tipset om en fin TV!

Edit: Ringte nå Elkjøp, og de sier at den de har ikke virker for CD Statelitt, men han bekreftet at de nye skal virke, men de har ikke Elkjøp fått ennå. Den modellen de har er en "eldre" variant. Spørsmålet blir jo da om man skal sjanse på å kjøpe den fra Sonys egen side, siden man vel da får en "ny" modell...? Hva tror dere andre her?

mvh
    Rico

Edit2: Ringte Sony for å høre når denne TVen ville bli til salgs, og etter mye om og men fant de ut at de ikke har mindre enn 32" med DVB-S. Tilbake til start med andre ord

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dumt, men betyr ikke det at de på Elkjøp tok feil? Tror Elkjøp har tilgang til Canal Digital sin oversikt over godkjente TV-er til parabol. Det er jo mulig at den oversikten er mer til å stole på, siden de hos Sony tydeligvis ikke har helt kontroll på hvilke TV-er som leveres med DVB-S.

Får håpe at Sony har feil, og at parabol-versjonen snart kommer på lager i en norsk (nett)butikk til en grei pris.

Vet ikke om jeg ville kjøpt TV fra Sony sin nettbutikk. Er usikker på om de er pliktet å følge de norske forbrukerrettighetene, og ikke var det gode priser heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta en tur til Elkjøp på Slependen i kveld, så får vi se hva jeg får til svar. Ringte service-senteret deres tidligere i dag, og der var det helt mørkt, så tror jeg må prate med de i butikken

Edit: Etter en tur på Elkjøp Megastore på Slependen, så er jeg nøyaktig like klok som før. Etter 30 minutters ventetid på ekspedering, fikk jeg 5! minutters audiens hos en totalt usmakelig selger. Han var mer opptatt av at det var mange andre i kø, fremfor å finn en løsning for meg. Han mente de kun hadde 40", og var ikke interessert i å finne ut noe mer.

Det finnes jo plenty med DVB-T/C i alle mulige størrelser, er det virkelig så "sært" at jeg vil ha en mindre TV med DVB-S?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på den svenske utgaven av prisjakt ser det ut som Sony har oppgitt feil spesifikasjoner, og det egentlig er EX325-serien vi skal se etter. Dessverre ser det ikke ut til at norske butikker selger noen av de TV-ene. Kanskje Sony sin nettbutikk vil få noen på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan faktisk stemme bra med hva Sony sa til meg i går; alle deres nye modeller som sluttet på 5 skulle ha DVB-S.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på spesifikasjoner på Canal Digital godkjente IDTV-er for parabol, og alle jeg så på hadde DVB-S2. Dessverre er kun DVB-S på EX325-serien ifølge den svenske prisjakten. Får gå innom en TV-forhandler neste gang jeg ikke rekker bussen, og se om de har en oppdatert liste over godkjente TV-er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Expert i dag, og akkurat var det en innom som jeg tror må ha vært fra Canal Digital. Det var ingen i EX325-serien som var i listen over godkjente mottakere, og han kjente ikke til noen andre som var mindre enn 32 tommer. Men han trodde det ville komme en 26'' fra Grundig (mulig det var Panasonic), og den ville sannsynligvis komme i løpet av sommeren mente han.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rico
    Jeg skal ta en tur til Elkjøp på Slependen i kveld, så får vi se hva jeg får til svar. Ringte service-senteret deres tidligere i dag, og der var det helt mørkt, så tror jeg må prate med de i butikken

Edit: Etter en tur på Elkjøp Megastore på Slependen, så er jeg nøyaktig like klok som før. Etter 30 minutters ventetid på ekspedering, fikk jeg 5! minutters audiens hos en totalt usmakelig selger. Han var mer opptatt av at det var mange andre i kø, fremfor å finn en løsning for meg. Han mente de kun hadde 40", og var ikke interessert i å finne ut noe mer.

Det finnes jo plenty med DVB-T/C i alle mulige størrelser, er det virkelig så "sært" at jeg vil ha en mindre TV med DVB-S?
    Sært? Det er for det første dyrt å putte DVB-S-tunere i en TV. For det andre så var dette en nyvinning som kom sommeren 2010, mao ny teknologi = ikke så lett å putte i alle modeller pga tilgjengelighet osv. For det tredje så er canal digital ekstremt vanskelige når det gjelder å GODKJENNE DVB-S-tuneren for bruk med deres abo, pluss de skal ha en sum for å godkjenne og teste ut osv...

Mao er det slett ikke sikkert at det kommer voldsomme mengder DVB-S-tver til norge i år. De shippes andre steder.

MEN - jeg har fått inn KDL24EX320 der jeg jobber nå. Jeg kan forsøke å sjekke i mårra om den har DVB-S eller ei .

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk. Noe rart har skjedd med bestillingene, så tven kommer ikke før til uka. Vil se på nytt da. Men er som sagt meget sikker på at de ikke er DVB-S.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KDL-24EX325 er nå tilgengelig på Sony.no Regner derfor med at denne vil komme for salg i andre butikker også. Er det noen som har mulighet å finne ut om den er godkjent for Canal Digital parabol?

KDL-24EX325 (KDL24EX325, KDL24EX325BAEP) : Oversikt : TV og hjemmekino : Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut til å ha satelittkontakt bak dessverre... Jeg sendte akkurat en mail til Samsung for å spørre hva som er den minste med DVB-S, skal gi beskjed hva de evt. svarer.

-Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Sony (igjen) og de kunne bekrefte at denne var godkjent for Canal Digital Satelitt i Norge. Jeg avventer til denne er i butikk i Norge, da jeg ikke stoler helt på Sony.

Edit: Står også her at den har S2: SONY KDL24EX325BAEP - Elektronet

Kommer opp på pirsjakt.nu også nå: LCD-TV - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Jeg tar sjansen, og kjøper den fra Sony.no. Ser dere en rimelig 24" på finn.no om noen uker vet dere hvorfor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir Sony da, her er svaret jeg fikk fra Samsung:

"Den finns inga mindre storlekar som har dvb-s mottagare.
    Den minsta storleken med dvb-s i år är 32"
    Med vänlig hälsning
    Samsung Support"

-Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til eventuelt andre interesserte: TV kom 8 dager etter jeg bestilte det. Levert på døren av TNT. Kjøpte meg Cam og "rom-2-kort" på Elkjøp i kveld og alt fungerer perfekt. Han på Elkjøp fant ikke modellen over godkjente av Canal Digtal når han skulle registrere Cam-modulen, men skrev en annen og sa det kom til å gå bra, noe han hadde rett i.

Så til andre som er på utkikk etter en lignende modell med DVB-S/2: Denne virker

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ordnet seg Rico Problemstillingen din er makan til min...
    Men jeg trenger å vite om det går å bruke den på 12V anlegg.
    Kan du, eller noen andre, informere meg?

Takker

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •