Garantisak på TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garantisak på TV

Jeg leverte en 50" LG plasmaskjerm til reparasjon for 14 dager siden. Jeg hadde fått en 1 pixelbred lilla stripe fra topp til bunn. Reparatøren prøvde å skifte en del, men konkluderte med at panelet er defekt.

Så ringer han meg og sier: LG har ikke panel til skjermen, og at han har søkt LG om å få hele skjermen erstattet, det får han svar på om 3-5 dager.
    Men om tv`en er paralellimportert så vil ikke LG dekke det, da skal forhandler dekke beløpet. (hva er paralellimportert?)

Jeg kjøpte skjermen hos el-price som er konkurs, og reparatøren sa jeg kunne risikere å ikke få noe igjen. (bortsett fra regning for misslykket reparasjon)

En ting til: Skjermen har blitt reparert tidligere, og på kvitteringen står det at LG og ikke el-price ble belastet. Så jeg håper at de tar denne regningen og.

Noen som har noen tanker?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier er loven/regelverket - tipper LG har dekka første reperasjonen på good will, HVIS det var parallellimport (dvs at skjermen ikke er solgt via LG Nordic i første omgang). Er det ikke parallellimport så er det neppe noe problem

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett krav om deal.no ( https://www.elprice.no/elprice/default.asp ).
    Jeg regner med at overtakelse medfører ansvar for eksisterende kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Om DaButcher har rett så skal det ikke være noe problem.
    Jeg får krysse fingre og tær.

Oppdaterer når jeg vet noe mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken model ?

Er det mulig å få informasjon om hvilken model dette gjelder ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50pc1R

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vol
    Jeg leverte en 50" LG plasmaskjerm til reparasjon for 14 dager siden. Jeg hadde fått en 1 pixelbred lilla stripe fra topp til bunn. Reparatøren prøvde å skifte en del, men konkluderte med at panelet er defekt.

Så ringer han meg og sier: LG har ikke panel til skjermen, og at han har søkt LG om å få hele skjermen erstattet, det får han svar på om 3-5 dager.
    Men om tv`en er paralellimportert så vil ikke LG dekke det, da skal forhandler dekke beløpet. (hva er paralellimportert?)

Jeg kjøpte skjermen hos el-price som er konkurs, og reparatøren sa jeg kunne risikere å ikke få noe igjen. (bortsett fra regning for misslykket reparasjon)

En ting til: Skjermen har blitt reparert tidligere, og på kvitteringen står det at LG og ikke el-price ble belastet. Så jeg håper at de tar denne regningen og.

Noen som har noen tanker?
    Elprice er ikke konkurs, de har bare valgt å legge ned de fleste av butikkene sine. De inngikk samarbeid (fusjon ?) med Deal for flere måneder siden, og velger tydeligvis å satse på Deal.no nå.
    Dette betyr ikke at de kan løpe fra ansvaret de har overfor tidligere kunder. Slik eg ser det så har Deal.no overtatt ansvaret overfor tidligere Elprice kunder.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selskapet Elprice Drift er slått konkurs. Det som var av verdier, altså butikkene som tjente penger osv ble overført et annet selskap før dette - men de som har handlet hos elprice.no har handlet hos Elprice Drift, som altså er konkurs.

Deal har sagt at de skal ta ansvar for reklamasjonssaker og slikt - og det gjør de, enn så lenge. Min spådom er at dette ikke vil gjelde i altfor mange år...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg hadde tilnærmet samme problem med min Samsung skjerm for noen måneder siden. Dette gjaldt da Elnor på Majorstuen som gikk konkurs. Siden dette gjaldt en parallellimportert vare ville ikke Samsung Norge hjelpe meg (Elendig service). Etter en del research fant jeg ut hvem som var neste ledd i salgskjeden (solgte skjermen til Elnor). Reperatøren sendte kravet til disse, og de tok kostnaden. Samme feil skjedde igjen og reperatøren sendte enda en regning til importøren. De tok regningen. Da samme feil skjedde en 3. gang krevde jeg kjøpet hevet ihht forbrukerkjøpsloven. Sendte kravet med lovhenvisning til importøren og fikk ny TV
    Kort fortalt: Finn ut hvem som solgte skjermen til Elprice, og send kravet til disse.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal samsung norge betale for en skjerm som er kjøpt inn fra slovenia slik at elnor kunne tjene mer penger på varen de solgte deg? De er ikke tidligere salgsledd, og har ikkenoe plikt til å hjelpe deg.

Men var veldig godt å høre at saken din ordnet seg uansett. Det kan være lurt å skrive her i tråden hvem som er importøren, slik at andre i samme situasjon kan få hjelp av dette de også.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hvorfor skal samsung norge betale for en skjerm som er kjøpt inn fra slovenia slik at elnor kunne tjene mer penger på varen de solgte deg? De er ikke tidligere salgsledd, og har ikkenoe plikt til å hjelpe deg.

Men var veldig godt å høre at saken din ordnet seg uansett. Det kan være lurt å skrive her i tråden hvem som er importøren, slik at andre i samme situasjon kan få hjelp av dette de også.
    Problemet er at de som paralell importerer ikke sier et kvidder om dette. Det burde de slik av vi kan vurdere om det er verd å betale 500 kr mindre for TV'n. Dette gjelder veldig mange av de "store", både på nett og med fast butikk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering.
    Jeg får erstatningsTV av Lg, men vet ikke noe om hvilket eller når...
    Begynner å savne en skikkelig tv etter hvert, nå har det gått 4 uker.

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vol
    En liten oppdatering.
    Jeg får erstatningsTV av Lg, men vet ikke noe om hvilket eller når...
    Begynner å savne en skikkelig tv etter hvert, nå har det gått 4 uker.

Jeg har hatt en tilsvarende garantisak på mitt LG tv som er 18mnd gammel og fikk også tilbud om nytt tv.
    Mitt gamle var toppmodellen og fikk da tilbud på tilsvarende toppmodell i dag 8)

Jeg betalte da et mellomlegg og kjøpte meg en 60t som jeg får til mandag,det har da gått 4 uker siden tv`n ble hentet hos meg.

Gleder meg til å henge opp beistet LG 60 PK950N :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •