Image Retention utover det akseptable?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Image Retention utover det akseptable?

OK, jeg har sutret litt over 2010-serien til Panasonic tidligere her på forumet, men nå nettopp skjedde noe jeg håper er en feil i TV-en og ikke med plasma som teknologi...

Jeg skrudde på TV-en, og den havna på nyhetsskjermen til NRK, den ble stående der i mindre enn to minutter mens jeg rotet meg til å skru på PS3-en for å se en film. På den tida, så hadde jeg rukket å få en veldig synlig NRK-logo fra nyhetsskjermen "støpt" inn i skjermen. Dette MÅ vel være feil? Er det noen andre her med Panasonic-er som har dette problemet i SÅ stor grad?

Greit nok at det var en knall hvit logo på blå bakgrunn, men... seriøst.. to minutter? Jeg holder seriøst på å miste troen på plasma... :/

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 4 år gammel Panasonic plasma, og den får retention, men det går raskt bort når jeg ser noe på TV eller en film. Aldri blitt noe permanent innbrent. Kan ikke si jeg er plaget med at logoer fra NRK eller noe annet vises på min... Jeg satt lenge og så på ski VM her tidligere, og kan ikke huske å se ha sett NRK logoen der etterpå... Kanskje du burde høre med dem du kjøpte din TV av hva dem mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    OK, jeg har sutret litt over 2010-serien til Panasonic tidligere her på forumet, men nå nettopp skjedde noe jeg håper er en feil i TV-en og ikke med plasma som teknologi...

Jeg skrudde på TV-en, og den havna på nyhetsskjermen til NRK, den ble stående der i mindre enn to minutter mens jeg rotet meg til å skru på PS3-en for å se en film. På den tida, så hadde jeg rukket å få en veldig synlig NRK-logo fra nyhetsskjermen "støpt" inn i skjermen. Dette MÅ vel være feil? Er det noen andre her med Panasonic-er som har dette problemet i SÅ stor grad?

Greit nok at det var en knall hvit logo på blå bakgrunn, men... seriøst.. to minutter? Jeg holder seriøst på å miste troen på plasma... :/
    Hvilke innstillinger bruker du? Det du beskriver var helt vanllig for 3-4 år siden men har ikke sett det på min LG like fort.
    Når jeg satte opp f.eks LG sin PC serie så hang test bilde leenge med engang det var satt på. Meny bilder o.l. hang igjen etter 2 min-var nesten vanskelig å kalibrere disse da en måtte kjøre hvitvask mellom hvert justeirngs bilde..
    Dette problemet er komplett borte på dagens LG ihvertfall.

Får IR hvis jeg ser en film f.eks så henger de sorte stripene igjen i ca 5-15 min noen ganger. Vet at 20 serien har litt problemer med innbrenning etter å ha sjekket G20 i butikker hvor den var innbrent men ingen av de andre Plasma skjermene i samme butikk... Tror Panasonic BØR innføre orbiter slik som LG og Samsung har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    betroz: jeg kan forsåvidt prøve å kontakte butikken, men all den tid jeg faktisk var dum nok til å kjøpe fra netshop vet jeg ikke om de har så mye peil der siden de ikke først og fremst er en tv-forhandler.

rs_banditt: tv-en sto vel på normal-modus og kontrasten under 50% og lysstyrke på -3. (for TV-sendinger virker dette mer naturlig enn true cinema). Menyer og slikt henger igjen litt etter bare noen få sekunder her. Riktignok bare synlig på ensfarget flate og/eller hvis man går helt inntil skjermen men det gir jo likevel inntrykk av hvor fort dette går... jeg synes det virker latterlig.

Letterbox-IR ser jeg dog ikke noe til, men jeg har opplevd hvite skygger over
    der teksten har vært om jeg har brukt tekst mens jeg har sett på film i en 5-10 minutter etterpå. Jeg har også svakt omriss av en liten haug med TV-logoer i høyre hjørne på tv-en nå, men dette er kun synlig hvis jeg kjører på ensfargede flater og står helt oppi TV-en nå, men ser ikke ut til å gå helt vekk så dette blir kanskje verre etterhvert Jeg utelukket jo LG i vurderingen fordi jeg ble fortalt at LG var akkurat så ille som det jeg beskriver denne Panasonicen, men jeg har vondt for å tro at alternativene kan være noe verre overhodet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •