Advarsel: UE40C6000 UE40C6005(?) usynkront lyd/bilde ved avspilling via DLNA USB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Advarsel: UE40C6000 UE40C6005(?) usynkront lyd/bilde ved avspilling via DLNA USB

UE40C6000 og UE40C6005 kan bli levert med to forskjellige hovedkort; T-MSX6DEUC og T-VAL6DEUC. T-MSX6DEUC hovedkortet har et problem med at mediefiler spilt via DLNA og USB har lyd/bilde som på TV blir usynkront(fra 50ms til over 1sek ute av synk). Det er også et problem med at det ikke er
    preview(bilde) av mediefiler fra USB kilder. Mao ikke forhåndsvises i Mediaplayer menyen på TVen. I apparater som blir levert med T-VAL6DEUC hovedkort er det ingen problemer med dette.
    Det er ikke mulig å vite hva slags hovedkort ditt apparat blir levert med, før du åpner esken og slår det på. Det er ingen firmware(fastvare) oppdatering for T -MSX6DEUC baserte hovedkort som løser dette. Tror hovedgrunnen til at Samsung slipper unna med dette, i stor grad skyldes at bare et fåtall benytter seg av DLNA funksjonen. Har forsøkt og kontakte Samsung, men der er det ikke svar å få. Skulle gjerne ha fått en avklaring fra de, da jeg har lite lyst til å være uten TV i ukesvis, mens de prøver å sno seg unna dette(i første omgang nettbutikken jeg kjøpte TVn fra). Den eneste løsningen på problemet er at de bytter ut hovedkortet T-MSX6DEUC med T-VAL6DEUC hovedkortet.
    Jeg/dere som har kjøpt denne modellen(gjelder også 37 og 46") er ikke alene. Forsøk å google T-MSX6DEUC så fremgår dette klart.. Det er for jævlig at det skal være nærmest et lotteri om man får levert Tvn med det hovedkortet som fungerer. Meget skuffende av Samsung at de ikke fikser dette.

NB: Tror det er sjeldent at UExxC6005 blir levert med T -MSX6DEUC hovedkort. Men ikke umulig, fordi hvis du sjekker med Samsung Norge sin side, tilbys firmware for både T-VAL6DEUC og det ubrukelige T -MSX6DEUC hovedkortet for UExxC6005.

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har UE46C6005 selv, og har akkurat samme problem, og dette er en av grunnene til at TVen snart går i retur. Det er ikke veldig mye usynkront, men absolutt merkbart. Mer enn nok til at man sitter og irriterer seg over det. Egentlig veldig synd, da det virker som om DLNA-funksjonen fungerer bra ellers.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig en bekreftelse

Sitat Opprinnelig postet av Tvk
    Har UE46C6005 selv, og har akkurat samme problem, og dette er en av grunnene til at TVen snart går i retur. Det er ikke veldig mye usynkront, men absolutt merkbart. Mer enn nok til at man sitter og irriterer seg over det. Egentlig veldig synd, da det virker som om DLNA-funksjonen fungerer bra ellers.
    Beklager at du også sliter med det samme. Kan du bekrefte at du heller ikke får noen pree view(forhåndsvisning) bilder av mediefiler du spiller fra USB kilder?

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte det også ja. Får preview-bilder på DLNA, men ikke når jeg kobler til f.eks. en harddisk på USB.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte det også ja. Får preview-bilder på DLNA, men ikke når jeg kobler til f.eks. en harddisk på USB.
    Det blir nesten litt dumt å spørre om du har T -MSX6DEUC hovedkort, men gjør det likevel?

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sjekker jeg det?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sjekker jeg det?
    Trykk meny-pil ned til egendiagnose-piltast høyre-piltast ned til kontakt Samsung og enter. Da står det i Produktinformasjon bla. programversjon. Der vil det stå T-MSX6DEUC-1002.1 hvis du har den "ubrukelige" versjonen.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har sluppet en ny firmware for UExxC600x ver. T-MX6DEUC-2000.2(Changelog:Picture noise (like tearing or waterfull) on mode component 60Hz). De har ikke en gang forandret utgivelsesdatoen på siden sin. Ifølge versjons infoen i firmwaren var den laget 19.01.2011, så utgivelsesdatoen var ikke 15.12.2010. Jeg mener jeg var og sjekket etter ny firmware på Samsung sin side på søndag eller mandag denne uken, og da var det fremdeles 1002.1 som var tilgjengelig. Var inne å sjekket i går, og la da merke til at det lå en ny versjon. Denne nye firmwaren gjør ingenting for å fikse de feilene som er nevnt i denne tråden. Samsung dere Suu...!!

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok den ubrukelige versjonen jeg også ja... Det stod T-MSX6DEUC-1002 i alle fall.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er som regel veldig behjelpelig på service (i hvertfall hvis det er snakk om en nordisk modell). Og antar dem vet at det er problem hvis de har kommet med et "nytt" mainboard?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo medlem Tvk et godt eksempel på at bare fordi man kjøper "nordisk" modell, er man ikke garantert mot å få et TV med hovedkortet T-MSX6DEUC. Det som irriterer meg mest er at de ikke åpent sier at de er klar over problemene, og tilbyr innkalling til reparasjon, mao bytte av hovedkortet. Burde vært kliiiiint utover forsiden på hjemmesiden de har.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en nordisk modell da, trådstarter?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har UE40C6000. Og den blir levert inn for "reparasjon" i neste uke...

Oppdatering; Da har de prøvd å "reparere", det gikk selvfølgelig ikke. Så jeg har fått pengene tilbake...

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne feilen kun på 6000-serie LED, eller kan den oppstå på andre modeller også? Jeg tenker å bytte min UE46C6005 til en PS50C7705, og er litt paranoid for at den skal ha akkurat samme problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke hva min er i ettermiddag.

Hva er forskjellen på 6000 og 6005? Jeg kjøpte 6000 på netshop nylig og de sa den skulle være den samme som 6005.

Hva trengs/hvordan bruke DLNA med tv-en? Pris på wifi-dongle?
    Jeg er ute etter en billig løsning for streaming av alle videoformater (inkl. .mkv) til tv-en fra PC, helst trådløst.

Hvordan tester jeg den for clouding? Velger jeg source uten signal ser jeg noe lyslekkasje fra hjørnene og et par svake "skyer" lenger opp i bilde på hver side.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000 er den gråimporterte versjonen av C6005. Den har ikke pikselfeilgaranti, og går netshop konkurs må du reklamere til samsung slovenia...der de har kjøpt den fra.

I tillegg har du mest sannsynlig problemer som nevnt ovenfor.

Det er ikke "samme tv", i beste fall er det tilsvarende tv..

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så langt ikke hatt noen problemer med DLNA på min nye PS50C7705. Alle filmene som var usynkrone på UE46C6005 fungerer nå knirkefritt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •