Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 347
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Noe cross talk å spore i 3D? er nysjerrig igjen på 21.9 eide første gen av phillipsen :grin:
    Jeg så ikke noe spesielt på den korte testen jeg gjorde i går. Så litt på Grand Canyon blu-rayen. Men jeg skal prøve å få tatt en test til i dag med Ice Age 3d eller Cloudy. Jeg har ikke så mange 3d BR'er. Noen spesielle (referanser) som anbefales til å teste med.?

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye erfaring selv, men vil tro Avatar er en sikker vinner. Var bra på kino iallefall

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 3d

Nei ingen spesiell film preferanse men er det behagelig 3D på han? ingen anstrengelser for øynene .. synes det er vell så viktig, liker godt d samsung i år mot c i fjor for å ta en "dum" liten forklaring

Og bilde i 2D noen antydning til etter slep og ser du pixlene ? så det godt på fjor årets 21.9 i butikker at bildet ikke er herlt "reint" for pixler og litt etter slep
    på raske bevegelser men årets har mye høyere hz

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg ser at både TVen min (55PFL7606T) og Blu-rayspilleren min (Panasonic BDT-310) har noe som heter super resolution, som jeg oppfatter som en upscalingfunksjon(?) f.eks når jeg ser DVD.

Jeg antar jeg kanskje ikke bør ha det aktivert BÅDE på blurayspilleren og TVen? Og noen som har noen formening om hvor jeg evt bør ha det av/på?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil

Denne feilen her er imidlertid noe jeg har funnet: Philips 46PFL9706K/02 - Weird flickering after power on - YouTube
    Dette skjer når man skrur på tv-en ved å trykke på "home" symbolet på selve tv-en. Jeg antar at dette skal sette tv-en i en slik lounge-mode hvor kun ambilighten er aktivert. Dette må da kunne fikses lett med en software oppgradering.
    Jeg har nå testet å slå på TVen ved å trykke på Home på selve TVen men fikk ikke noe slikt opp på min, den bares starter helt normalt. Lounge-mode starter vel om en trykker på Ambilight og ikke Home eller husker jeg helt feil?

Videobeskrivelsen: When powering on the tv set, I get this weird behaviour while the device is booting from cold off.

Er oppstart fra cold off at han har slått av strømtilførselen også? Jeg testet i fra stand-by. Står jo ikke noe om at han bruker Home til å starte den, men du har gjort det og får samme problemet da eller?

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hei,

Jeg ser at både TVen min (55PFL7606T) og Blu-rayspilleren min (Panasonic BDT-310) har noe som heter super resolution, som jeg oppfatter som en upscalingfunksjon(?) f.eks når jeg ser DVD.

Jeg antar jeg kanskje ikke bør ha det aktivert BÅDE på blurayspilleren og TVen? Og noen som har noen formening om hvor jeg evt bør ha det av/på?
    Nei, jeg tror heller super resolution er innstilling for kantskarphet som kommer i tillegg til sharpness-innstillingen. Jeg har skrudd denne og de andre funksjonene under "Perfect Pixel HD" av på min 55PFL7606T, natural motion-innstillingen gjorde blant annet at panoreringer ble veldig hakkete, ironisk nok... Om disse innstillingene er aktive blir også input-lagen 30-70ms høyere.

Har for øvrig litt forskjellige innstillinger på kildene canal digital-dekoder og pc, men det virker som tv'en blander disse litt. Satte blant annet "unscaled" for pcen (som gjorde bildet sylskarpt! 1:1 pixel mapping!!), men etter jeg hoppet litt frem og tilbake mellom kildene hadde denne satt seg til "auto fill" igjen. Er dette kanskje bugs som kan forbedres med en firmware-oppdatering?

Er ellers stort sett fornøyd med tven, med unntak av litt backlight bleed noen plasser (ikkje symmetrisk!). Det som også er rart, bleeden reduseres lite når jeg setter ned brightness, men den blir raskt redusert når jeg setter ned kontrast. Tv'en har jo noe som heter dynamic backlight, men er skeptisk til å ha den på, siden lysstyrken da vil pulsere en del utifra hvor mørkt innholdet på skjermen er. Ser dette veldig tydelig når jeg bytter kanal feks, siden skjermen da er svart i et sekund eller to. Noen som har en formening om det vil være noen gevinst i dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle legge ut et utvalg bilder av problemet med dimmingen ved dynamisk bakgrunnsbelysning funksjonen jeg har. Har sendt de samme til Philips i tillegg til noen flere samt noen videoeksempler som de sendte til sin tekniker som nå tar saken videre til Philips development team eller noe slikt. Har laget en pdf.fil da bildene var for store til å enkeltvis legges inn som vedlegg. Gjelder altså helt øverst og nederst på skjermen, som dimmes ned uavhengig av resten. De to første bildene viser hvordan det skal se ut og hvordan det ser ut når det dimmes. resten viser hvordan de dukker opp både oppe og nede på PS3. Synes også genrelt at teksting påvirker dimmingen sett bort i fra de to stripene oppe og nede bildet i en del programmer men da som regel i den midterste delen. Er det ingen andre med 9706 som har opplevd dette problemet?

@:Bombadil Er det slik det så ut hos deg det du nevnte under kung fu panda?

3D-brillene får jeg antakeligvis i morgen. Skal sies at problemet kommer og går litt av seg selv på RiksTV, Pc og Ps3 og at det sjeldent er like markant som på bildene fra ps3 men oftere som den tynnere stripen i fra Pc.eksempelet.

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    @:Bombadil Er det slik det så ut hos deg det du nevnte under kung fu panda?
    Ja. Jeg syntes du treffer bra med bildene av playstation menyene ihvertfall. Jeg prøvde å finne et klipp i Game of Thrones hvor det var veldig synlig, men jeg slet litt med å finnet det. Jeg er veldig spent på hva philips sier til dette selv.

Om jeg finner den scenen så skal jeg poste bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Ja. Jeg syntes du treffer bra med bildene av playstation menyene ihvertfall. Jeg prøvde å finne et klipp i Game of Thrones hvor det var veldig synlig, men jeg slet litt med å finnet det. Jeg er veldig spent på hva philips sier til dette selv.

Om jeg finner den scenen så skal jeg poste bilde.
    Hm, ikke bra, men dersom det er en feil som dukker opp på størstedelen av 9706'ene kan en jo samtidig håpe på at det lar seg fikse, var litt redd for at jeg hadde vært maks uheldig igjen da min 9705 nok hadde alt som var mulig å få av feil hehe Det virket ikke som det var noe Philips Norge kjente til i hvertfall men de var ihvertfall rask med å be meg dokumentere det slik at de fikk sendt det videre til teknikeren på huset som videreførte det til de som antakeligvis har ansvar for software etc. Beklaget seg veldig med tanke på at jeg fikk denne gjennom ombytte og sa at dette var noe som ikke skulle finne sted på denne typen Tv (9000-serien). Skulle få tilbakemelding om et par dager så dersom det er noe av betydning kan jeg jo dele det her. Fikk nettopp 3d-brillene levert, så test av 3d er neste på menyen for min del.

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Noen her som har 55PFL7606T ?
    Testet "split-screen" funksjonen med 3d-brillene?
    Bra bildekvalitet, bedre enn Samsung sin 55" 8005 serie?
    Selv har jeg erfaring fra pixel plus og er veldig fornøyd, regner med at de har gjort det enda bedre i pixel precise HD
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Hei!

Noen her som har 55PFL7606T ?
    Testet "split-screen" funksjonen med 3d-brillene?
    Bra bildekvalitet, bedre enn Samsung sin 55" 8005 serie?
    Selv har jeg erfaring fra pixel plus og er veldig fornøyd, regner med at de har gjort det enda bedre i pixel precise HD
    Jeg har den og er veldig fornøyd, men har ikke sammenlignet den med 8005 - og jeg har ikke testet splitscreen da du såvidt jeg forstår må ha andre type briller enn de som følger med + at jeg har en gammel xbox360 uten HDMI (kun component), og da funker det ikke.

Litt tvilende til at jeg orker kjøpe ny 360 nå, forhåpentligvis er det vel en xbox720 på gang etterhvert.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg har den og er veldig fornøyd, men har ikke sammenlignet den med 8005 - og jeg har ikke testet splitscreen da du såvidt jeg forstår må ha andre type briller enn de som følger med + at jeg har en gammel xbox360 uten HDMI (kun component), og da funker det ikke.

Litt tvilende til at jeg orker kjøpe ny 360 nå, forhåpentligvis er det vel en xbox720 på gang etterhvert.
    Oppleves sortnivået som greit? I tester har desverre 7606 serien fått negativ omdømme på sortnivået, men det er mulig at det er bedre sortnivå på 55" utgaven?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Oppleves sortnivået som greit? I tester har desverre 7606 serien fått negativ omdømme på sortnivået, men det er mulig at det er bedre sortnivå på 55" utgaven?
    Jeg har ikke så stort referansegrunnlag på TVer, så der føler jeg ikke at jeg kan si noe fra eller til i forhold til hva anmelderne mener. Jeg bruker TVen i et dedikert hjemmekinorom og dermed utelukkende i svært dempede omgivelser. Hvis man ser på et helt svart bilde så ser man at det er litt grått, og det er heller ikke 100% jevnt, det er litt bleedthrough eller hva man kaller det om det er fra ambilighten eller hva det vet jeg ikke.

Men når faktisk ser på film så er ikke dette merkbart, og jeg opplever svartnivået som godt, og jeg hadde Panasonic Plasma tidligere.

Men som sagt, ta mine vurderinger med en klype salt.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Philips i dag angående problemet med dimmingen. De hadde ikke fått sett på videoeksemplene så jeg mistenker at de ikke helt har forstått hva som er problemet og hvordan det oppfører seg. Fikk uansett beskjed om å slå av lyssensoren og ble spurt om det var noe flimmer i bildet på eksterne kilder og teletekst.

Kan ikke si jeg har opplevd noe spesielt flimmer i hvertfall. Har selv tidligere slått av lyssensoren etter at problemet oppstod uten at det forsvant men det kan jo være at det utløses av sensoren når den er aktiv så tenker jeg får prøve å ha den deaktivert en stund for å se om det dukker opp likevel. Ser på Philips supportforum at det er en ny software ute; 0.14.79.0. Den dukker vel opp på Philips Norge sine sider snart, men uvisst om den kan rette på akkurat dette problemet.

Har forøvrig testet følgende filmer i 3D:
    Cloudy with a Chance of Meatballs
    Despicable Me
    Piranha
    Imax 3D tripleplay med: Galapagos, In to the deep og mummies.

Sammenlignet med 9705 så er det en massiv forskjell angående crosstalk, som på 9706 er så godt som historie. Kan skimte det såvidt i en og annen scene men det er ikke ofte og heller ikke nevneverdig. Bildet er skarpt, dybden er på plass, ut av skjermen effektene fungerer også flott. Angående skarphet generelt så virker det som de har "myknet" den opp litt kontra 9705, som kanskje virket enda litt skarpere men litt røffere i kantene og med mer støy etc som resultat. 9706 gir mer jevn "avrundet" skarphet slik at bildet blir mer naturlig og skarpt.

3D-brillene anno 2011 er også mer behagelig å ha på, men har et litt brunere skjær i fargen på glasset noe jeg syntes i større grad påvirker fargene etc og spesielt da fargene på ambilight, noe som krever at en sette opp lysstyrken/kontrasten ytterligere når man ser 3D. Fjorårets glass var mer klar/svarte og hadde mindre påvirkning på fargene.

Det er ikke noe en merker underveis i film etc men la merke til det når jeg tok de på meg første gang, og da først og fremst på amblilight. Årets mulighet for å justere dybden er en funksjon som kommer godt med og kan gjøre det er behagelig å se på 3D i lengden, selv om jeg ikke har opplevd å bli sliten i øynene eller noe slikt, med unntak i av en scene i Galapagos 3D med masse øgler på en knaus i forgrunnen av bildet der jeg virkelig merket det på øynene.

2D til 3D-konverteringen fungerer ganske greit og legger til først og fremst en grad av dybde i bildet. Avhengig av hvor mye dybde en velger å legge til bildet varierer også kvaliteten på en del sendinger/program (RiksTV). Personlig har jeg ikke fått testet så mye på forskjellige programmer men South Park ble faktisk ganske bra i "3D". Har også testet dette såvidt på ps3, med brukbart resultat på Red dead redemption og Might & Magic: Clash of Heroes. Hvorvidt effekten er tilstrekkelig til at en skal gidde å bry seg kan jo diskuteres, er nok ikke noe jeg vil bruke i lengden, men litt artig å forsøke det en gang i blant.

Dual-view gaming funksjonen skuffet meg litt, da det er mulig å skimte hva den andre driver med samt at bildekvaliteten faller ved at bildet virker strekt og dimensjonene blir dermed litt rar og uskarp. Black ops, og Killzone3 ble ikke så veldig bra men det går selvsagt fint an å spille slik likevel. Wipeout HD derimot fungerte ganske greit. Det virker som det funker best i spil med lyse omgivelser, da blir det litt mørkt ser en tydeligere hva de andre gjør.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med 3D egenskapene Philips har tillagt 9706 og det er en markant forbedring fra 9705. Får de fikset dimmingen også så gjenstår vel bare litt banding/dirty-screen effect før man er i mål:P

EDIT: Så landkampen Norge-Kypros i 3D via Tvens konvertering og det ble faktisk veldig bra! Ingenting å utsette på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Studrab.no selger 52" 9606 til 20 026,- og den ligger ute til under 20000 hos kontorutstyr.com.

Det er hele 5000 billigere for 52" 9606 enn hos f.eks Elkjøp, det er jo en ganske stor forskjell...

NetonNet bundler vist nå

Philips 46PFL8606T + iPad 1 (3G 64GB) 12990,-
    og
    Philips 46PFL8606T + iPad 1+ BDP5200 14490,-

Vet ikke hva prisene ligger på for Ipad'n og blurayspillern men det er vel et brukbart tilbud, ihvertfall den uten blurayspilleren. Kun en butikk som ligger under den prisen og da uten Ipad og bare med noen hunder kroner mindre i følge prisjakt.no.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Ser at Studrab.no selger 52" 9606 til 20 026,- og den ligger ute til under 20000 hos kontorutstyr.com.

Det er hele 5000 billigere for 52" 9606 enn hos f.eks Elkjøp, det er jo en ganske stor forskjell...

NetonNet bundler vist nå

Philips 46PFL8606T + iPad 1 (3G 64GB) 12990,-
    og
    Philips 46PFL8606T + iPad 1+ BDP5200 14490,-

Vet ikke hva prisene ligger på for Ipad'n og blurayspillern men det er vel et brukbart tilbud, ihvertfall den uten blurayspilleren. Kun en butikk som ligger under den prisen og da uten Ipad og bare med noen hunder kroner mindre i følge prisjakt.no.

Synd at de ikke selger iPad 1 sammen med 55PFL7606T

Er det ikke litt rart at elkjøp, lefdal etc. ikke har 55PFL7606T i butikk?
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Synd at de ikke selger iPad 1 sammen med 55PFL7606T

Er det ikke litt rart at elkjøp, lefdal etc. ikke har 55PFL7606T i butikk?
    De oppgir jo at den kommer inn på lager fra: 28.10.2011.
    Det var nok ikke tilgjengelig når de bestilte inn det første partiet med denne modellen tilbake i september?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ser at prisen på 46PFL9706T er satt ned igjen til 15995,- på Elkjøp.

Og 58PFL9956T er satt ned igjen til 29995,-

Makan til jojo-priser Elkjøp har på disse modellene !

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere fornøyd med ambilight 2?
    ---

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av force
    Hei

Ser at prisen på 46PFL9706T er satt ned igjen til 15995,- på Elkjøp.

Og 58PFL9956T er satt ned igjen til 29995,-

Makan til jojo-priser Elkjøp har på disse modellene !
    Tyder vel på at de selger bra når de er på tilbud! Ser at 9706 ikke er på lager. Vil jo også tro at det er en del som syntes av prisen er litt stiv ellers, særlig på 9706 som "bare" er 46".

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •