Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Var det jeg kom fram til etterhvert også, men de har plassert det litt merkelig i menyen da styringen av baklyset ligger der kontrast lå i fjor over lysstyrke, og videokontrast ligger nå underst etter gamma i Perfect Pixel HD menyen. videokontrast står stort sett på full guffe i de ulike profilene, 100- spill, 90-film, 100-standard, 90-isf dag og isf-natt i motsetning til bakbelysningskontrasten som ligger mellom 40 og 100.

Har ikke noe å utsette på innsynsvinkelen jeg heller.

Innstillingsmessig har jeg tatt utgangspunkt i de innstillingene Flatpanels.Dk presenterte i sin test av 9705. Selv har jeg liten erfaring og ikke noe kalibreringsutstyr så det blir kun ut i fra personlig smak. Har kun testet med Blu-ray-filmen The Spirit som går hånd i hanske med Moth-eye filteret, det så virkelig lekkert ut og stor forbedring fra 9705, og endte opp med disse innstillingene: BakbelysningsKontrast: 44, Lysstyrke: 50, Farge: 50, skarphet: 2, Støy-red.: av. Fargenyanse: egendef. etter 9705 testen, Perfect NM: av, clear lcd: av, superoppløsning: av, Perfekt kontrast: min/av. Dynamisk bakgrunnsbelysning: best bilde, mpeg artifred.: av, Fargeforbedring:av, gamma: ble ikke helt ening med meg selv men valget står mellom 1, 0, og -1. Videokontrast: 85.

Er nok et stykke å gå før det begynner å ligne på noe , har ikke fått testet noe med andre kilder/filmer så det er nok ikke noe som er brukbart i lengden dette. Mulig du har bedre innstillinger? Hvilke innstillinger bruker du på farger?

Har forøvrig opplevd to problemer som gjentar seg ofte.

1: De øverste 5 cm og de nederste 10+ cm horisontalt dimmer seg ned uavhengig av resten av bildet. Dette er et problem som dukker mest opp på RiksTv men også Pc. Har ikke sett noe til det på Blu-ray eller PS3.

2: Lyden detter ut. Når Pc er tilkoblet via HDMI detter ofte lyden ut eller blir forvrengt til en tynn metallisk lyd. Det skjer som oftest dersom jeg bytter mellom kilder og jeg må slå TVen av og på igjen for å få lyden tilbake. Dette problemet hadde jeg også på 9705 så det er mulig det et noe med innstillingen på PCen i forhold til utsignalet som ikker passer helt med TVen? Nå har jeg F. eks PS3 tilkoblet og kjører Fifa 12 demo der, lyden er vekke på alle andre kilder(PC, bluray og RiksTV) inkludert ps3 via tv-høytalerne men jeg får lyd fra ps3 via tv til forsterkeren men ikke PC, RiksTv eller Blu-ray som heller ikke gir lyd via TV-høyttalerne. Noen som har et klokt svar? fungerer igjen dersom jeg slår av og på igjen TVen.

Har også lagt merke til halo-effekt rundt meny-symboler og har vel muligens og som forventet sett litt banding.
    Det er fortsatt feil som henger igjen fra tidligere modeller som også er på 9706 altså... Hvordan håndteres bevegelser på 9706? på papiret skal jo dette være en del bedre enn 9705...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Det er fortsatt feil som henger igjen fra tidligere modeller som også er på 9706 altså... Hvordan håndteres bevegelser på 9706? på papiret skal jo dette være en del bedre enn 9705...
    Bevegelser håndteres mye bedre og jeg har ikke hatt noe behov for å bruke verken clear lcd eller Perfect natural motion så langt, så har ikke fått testet om bruk av PNM genererer mindre bildestøy etc. enn tidligere. Bevegelser uten PNM aktivert var jo noe som 9705, i hvert fall i midt tilfelle etter panelet ble byttet ut ikke var så imponerende med mye lugging etc. Må også si jeg er imponert over moth-eye filteret, det utgjør virkelig en forskjell, er virkelig en liten wow-effekt i seg selv. Bildekvaliteten er også generelt bedre over hele linjen etter min mening. Forsøkte meg litt på spill via ps3 og satt igjen med en følelse av at TVen var bedre på responstid samt ga bedre bilde enn 9705. Om det stemmer aner jeg jo ikke selvsagt men ble sittende igjen med en følelse av det. Problemet med dimmingen har roet seg, mulig det kan ha hengt sammen med noe innstillinger eller noe selv om det var likt på alle de standard-bildeprofilene jeg forsøkte. Virker litt som om det kan gi seg eventuelt ved en fersk installasjon av software. Jeg hadde jo en lignende feil på 9705 med en lysere stripe ca 5 cm i høyden som gikk over hele skjermen midt på, men den forsvant etter en stund.

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig opplevd to problemer som gjentar seg ofte.

1: De øverste 5 cm og de nederste 10+ cm horisontalt dimmer seg ned uavhengig av resten av bildet. Dette er et problem som dukker mest opp på RiksTv men også Pc. Har ikke sett noe til det på Blu-ray eller PS3.
    Dette er noe jeg også har lagt merke til. Jeg så såvidt på Kung Fu Panda og la merke til at store deler av bildet dimmet seg. Det du sier om at det kun gjelder øverst og nederst i bildet kan jeg si meg enig i. Nå har jeg fått fininnstilt tv-en etter jeg så på den filmen, og jeg syntes det har blitt mye bedre.

Har også lagt merke til halo-effekt rundt meny-symboler og har vel muligens og som forventet sett litt banding.
    Her er jeg også litt enig, men når bildet er riktig kalibrert og du ser på det rett forifra så er dette langt ifra noe jeg legger merke til ved vanlig bruk. Det virker som om moth-eye filteret fungerer best rett forifra. Om jeg ser på lys tekst og jeg står langt ute på siden av tv-en så ser man halo-effekt rundt tekst ganske lett. Rett forfra er dette usynlig for meg ihvertfall.

Instillingene våres er ganske like Wikne. Jeg syntes også jeg måtte sette video-kontrasten ganske høyt for å ikke vaske ut hvitfargene i bildet helt.

Denne feilen her er imidlertid noe jeg har funnet: Philips 46PFL9706K/02 - Weird flickering after power on - YouTube
    Dette skjer når man skrur på tv-en ved å trykke på "home" symbolet på selve tv-en. Jeg antar at dette skal sette tv-en i en slik lounge-mode hvor kun ambilighten er aktivert. Dette må da kunne fikses lett med en software oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Instillingene våres er ganske like Wikne. Jeg syntes også jeg måtte sette video-kontrasten ganske høyt for å ikke vaske ut hvitfargene i bildet helt.
    kan du liste opp innstillingene dine? Jeg får tven min i ettermiddag og er ute etter et bra oppsett.

Gleder meg forøvrig veldig til å få ny TV

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ezekuel
    kan du liste opp innstillingene dine? Jeg får tven min i ettermiddag og er ute etter et bra oppsett.

Jeg gjør det i kveld når jeg kommer hjem. Det skal sies at fargekalibrering er ikke noe jeg har begynt med enda da min kalibreringsprobe er defekt. Jeg skal forsøke å få ordnet denne da jeg har skikkelig lyst til å få denne tv-en så god som mulig.

Uansett så er instillingene som Wikne postet et meget godt utgangspunkt. Jeg kan legge til at jeg tok utgangspunkt i isf-natt modusen slik at jeg får tilgang på isf-fargekalibrering når jeg kommer meg så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg også har lagt merke til. Jeg så såvidt på Kung Fu Panda og la merke til at store deler av bildet dimmet seg. Det du sier om at det kun gjelder øverst og nederst i bildet kan jeg si meg enig i. Nå har jeg fått fininnstilt tv-en etter jeg så på den filmen, og jeg syntes det har blitt mye bedre.

Her er jeg også litt enig, men når bildet er riktig kalibrert og du ser på det rett forifra så er dette langt ifra noe jeg legger merke til ved vanlig bruk. Det virker som om moth-eye filteret fungerer best rett forifra. Om jeg ser på lys tekst og jeg står langt ute på siden av tv-en så ser man halo-effekt rundt tekst ganske lett. Rett forfra er dette usynlig for meg ihvertfall.

Denne feilen her er imidlertid noe jeg har funnet: Philips 46PFL9706K/02 - Weird flickering after power on - YouTube
    Dette skjer når man skrur på tv-en ved å trykke på "home" symbolet på selve tv-en. Jeg antar at dette skal sette tv-en i en slik lounge-mode hvor kun ambilighten er aktivert. Dette må da kunne fikses lett med en software oppgradering.

Hos meg så var det veldig markant og helt jevnt langs hele skjermen i både dimming og høyde på stripen, altså ikke ulike områder i bildet øverst og nederst men en helt jevn og rett stripe på 5-8 cm + langs øverste bildekant og 10 cm + nederst som dimmes ned. Alt som befinner seg innen for de aktuelle områdene dimmer helt likt ned. Dette har blitt mye mindre synlig nå etter at jeg endret på innstillingene men det dukker litt opp fortsatt på RiksTv men da mer lokalt og ikke fullt så jevnt eller synlig som tidligere. Det virker også som teksting i programmer er noe som utløser dette da dimmingen ofte følger teksten, altså at slik at når teksten dukker opp dimmes det ned og når den forsvinner er det tilbake til normalen. Merket det særlig på Canal+ som kjører svart bakgrunn på hvit tekst. Problemet kommer og går litt av seg selv.

Er enig med dine observasjoner angående Moth-filteret og halo-effekten, og det er ikke noe jeg anser som problematisk da det ikke er av betydning for min del. Kan legge til at det blir mer synlig dersom en har en relativt lys bakgrunn (kilde) under menyen som f.eks denne meldingsboksen jeg nå skriver i. Trykker jeg på home nå så er det f.eks ganske store områder rundt symbolene som blir lysere.

Angående videokontrasten merket jeg også fort at man som du sier må sette den ganske høyt for å få best hvitfarge. Betryggende å høre at jeg ikke har rotet meg helt bort med innstillingene til tross for at jeg maks brukte 15 min. Satset litt på at noen andre skulle legge ut noe etterhvert hehe.

Tar man utgangspunkt i Flatpanels sine 9705 kalibreringsresultater, så treffer man rimelig greit med å gjøre små tweeks først og fremst på videokontrast og bakbelysningskontrasten. Bruker de samme fargeinnstillingene som ble presentert i testen av 9705 og har ikke forøkt på å endre noe der. Regner med man treffer noenlunde da det er samme panelet som ligger til grunn? Er selvsagt ikke 100% overførbart men sammenlignet med standardprofilene synes jeg det ser bedre ut slik, og kan leve med denne setupen til noen presenterer resultater fra en skikkelig kalibrering/test.

Angående den feilen med Home-knappen på TVen har jeg ikke forsøkt å slå på Tven uten å benytte fjernkontrollen og pleier ikke å gjøre det ellers heller så det er nok ikke et problem for min del, og jeg også regner med det er noe som kan blir fikset i en kommende software oppdatering ja.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En interessant sammenligning av Sony HX920, Samsung D8000, Philips 9705 og 9706 som virkelig viser effekten av motheye filteret.
    [YOUTUBE]jANSbe0shMo[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte meg på å se 3D-bluray men det fungerte dårlig med brillene fra i fjor, noen som vet om de i det hele tatt fungerer med 9706? Jeg fikk de ikke til ihvertfall.
    For å svare på eget spørsmål, snakket med Philips og fikk til svar at 2011 utgavene av 3D-brillene virker på både 2011 modellene samt også 2010 modellene, men 2010 utgavene av 3D-brillene virker ikke sammen med 2011 modellene. Leste også på Philips-supportforum at de nye brillene ikke bedrer crosstalk-problemene hos 2010 modellene, det var en som hadde kjøpt de nye for å teste om de var bedre på sin 2010 8000-serie uten at det var noe hjelp i men de var ihvertfall mer behagelig å ha på.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wtf`?

Noen som har fått med seg tilbudsavisen til Soundgarden?! Philips 9705 46 tommer til 9.995,-

Hvordan får de til det? Ser vi konturen av en skikkelig priskrig her?!

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Noen som har fått med seg tilbudsavisen til Soundgarden?! Philips 9705 46 tommer til 9.995,-

Hvordan får de til det? Ser vi konturen av en skikkelig priskrig her?!
    Bra tilbud, men etter feilprosenten å regne er det stor tjans å få feil på den eller brukt tv slik jeg gjorde.
    Samt dette er kun i butikk.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dette noe å si for dem som har kjøpt den fra kjeder med 30 dagers returrett og prisgaranti?

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke, lefdal hadde en kampanje på tvèn til 9500 for en stund tilbake.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, jeg så feil. Trodde det var 9706 det var snakk om og at de hadde satt den ned til halv pris..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ezekuel
    Jeg får tven min i ettermiddag og er ute etter et bra oppsett.

Hvordan har det gått med ditt apparat?

Med innstillingene jeg nå benytter syntes jeg bildet kan virke litt vel grått om det ikke er noe helt hvitt i bildet. Dette er noe som helt klart kan stilles på, men jeg er litt usikker på akkurat hva jeg skal begynne med. Dere andre som eier tv-en får bare melde ifra om dere finner ut noen smarte ting.

@Wikne: Har du kjøpt deg 2011-utgaven av 3D-brillene til Philips? Jeg lurer litt på hvordan 3D tar seg ut på skjermen.

Jeg har prøvd å spille PS3 på tv-en og jeg har ingenting å utsette. Nå var ikke dette et veldig hurtig spill (L.A. Noire), men jeg la ihvertfall ikke merke til noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at prisene på toppmodellen til philips begynner å komme på plass. Lefdal selger den nå til under 30.000,-

Jeg ser for meg at dersom den faller >25.000 i løpet av det neste året kan denne bli høyaktuell

Philips 58" 3D LED-TV 58PFL9956T - Lefdal

Hei Espen!

Fikk du med deg søndagstilbudet på Elkjøp sin nettbutikk?
    Jeg bestilte meg 58PFL9956T til 24.995,- :-D :-D :-D

Er spent på om det er flere som også har bestilt denne tv'en nå slik at det kan blir litt mer deling av erfaringer og innstillinger fremover!

Kommer på døren 11.10.11

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har det gått med ditt apparat?

Med innstillingene jeg nå benytter syntes jeg bildet kan virke litt vel grått om det ikke er noe helt hvitt i bildet. Dette er noe som helt klart kan stilles på, men jeg er litt usikker på akkurat hva jeg skal begynne med. Dere andre som eier tv-en får bare melde ifra om dere finner ut noen smarte ting.

@Wikne: Har du kjøpt deg 2011-utgaven av 3D-brillene til Philips? Jeg lurer litt på hvordan 3D tar seg ut på skjermen.

Jeg har prøvd å spille PS3 på tv-en og jeg har ingenting å utsette. Nå var ikke dette et veldig hurtig spill (L.A. Noire), men jeg la ihvertfall ikke merke til noe.
    Jeg forsøkte meg med fjorårets briller men de fungerer jo ikke sammen med TVen så har ikke fått testet 3D enda. Philips har dog bestilt 2011-briller til meg som skal dukke opp i posten om et par dager Er i likhet med deg veldig spent på 3D-ytelsen, særlig sammenlignet med 9705 som varierte veldig med tanke på crosstalk. Jeg fikk med 9705 alt fra perfekte crosstalk-fritt bilde til grusomt dårlig crosstalk-betynget bilde, men dybde, skarphet etc var veldig bra. Opplevde ofte at den presterte bedre i 3D enn 2D rent bildemessig dog det kunne bli litt for mye i forhold til skarphet etc, det nok hang sammen med bildeprofilen jeg brukte til 3D (standard). SPill i 3D via Ps3 var nok det som gav dårligst 3D-bilde, enormt mye crosstalk til tider.

Spill generelt går riktig bra sammen med Tven syns nå jeg, og ambilight gjør seg etter min mening virkelig godt i forhold til spilling. angående gråskjæret i bildet som du nevner var det vel litt slik på 9705 også, men du kan nok finne en gylden innstilling etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Hei Espen!

Fikk du med deg søndagstilbudet på Elkjøp sin nettbutikk?
    Jeg bestilte meg 58PFL9956T til 24.995,- :-D :-D :-D

Er spent på om det er flere som også har bestilt denne tv'en nå slik at det kan blir litt mer deling av erfaringer og innstillinger fremover!

Kommer på døren 11.10.11
    Du kan tro jeg fikk med meg det tilbudet ja. Da jeg så det på lørdag ettermiddag følte jeg en srekkladet fryd, men jeg har mentalt innstilt meg på at den dagen prisen faller til 25.000 eller lavere skulle jeg slå til

Kjøpte med ett sett 3D briller i første omgang.

Jeg var tidlig ute med å bestille og er nok blant de som fikk av de få de hadde på lager. Snakket med kundesenteret til Elkjøp i dag og de sa jeg får den på døren på førstkommende torsdag!

Kan ikke huske sist jeg var så spent på noe som nå. Det er som du sier; det finnes ingen tester av denne på nettet. Det er et fåtall videoer på youtube fra IFA messen. Jeg sendte mail til hjemmekino-redaktøren og spurte om de har planer om å teste denne skjermen snart, men har ikke fått svar.

Edit: Ifølge prisjakt.no står det at det følger med 2 par briller. Stemmer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehehe....ja jeg ble litt paff jeg også når jeg tilfeldigvis var inne på elkjop.no og så denne tv'en til den prisen!!!

Ble nesten litt nervøs for at prisen skulle "forsvinne" mens jeg lot pulsen synke litt og jeg skulle bestemme meg for om det var verdt å legge fem tusen ekstra på tv budsjettet mitt

Men det er jo ekstra deilig å se at f.eks. Soundgarden selger den til over 34 tusen ....da føles det som man har gjort et godt kjøp!

Fint også med Elkjøp sin 30 dagers returrett slik at man har muligheten til å angre hvis den mot formodning ikke skulle falle i smak.

Jeg er ikke noe stor fan av 3D (ikke ennå i hvert fall), så jeg har ikke sjekket om det følger med.

For min del var første mulige dag å få den kjørt hjem 11. oktober. Fikk opp en kalender under utsjekkingen fra "kassen" på nettbutikken og alle dager før den ellevte var grået ut
    Snakket også med kundeservice på telefon og de sa at den tidligst ble kjørt ut fra hovedlageret 5/10 og da var den 11. den første dagen jeg kunne få den hjem på døren.... Jaja - blir noen dager lenger å vente enn tålmodigheten egentlig tåler, men får håpe at gulrot'n smaker ekstra godt når den kommer, hehe!

Blir også spennende å høre om dine førsteinntrykk da - men kanskje bedre å bruke den opprinnelige tråden din (http://avforum.no/forum/tv-apparater...58-21-9-a.html) siden den er "dedikert" til Cinema-apparatet? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Ifølge prisjakt.no står det at det følger med 2 par briller. Stemmer dette?
    Ja. det stemmer. Det fulgte med 2 par med min Cinema Platinum
    Prøvde litt 3d i går kveld. Det så veeeeldig bra ut ! (Men det må sies at jeg ikke har så mye erfaring på det området)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile phillips 21.9

Noe cross talk å spore i 3D? er nysjerrig igjen på 21.9 eide første gen av phillipsen :grin:

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •