Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 347
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606-artig-stand-jpg

Artig påstand med 150 millioner til 1 kontrast. Det mest sensitive måleapparatet jeg har hørt om (som kan måle hele registeret), måler nøyaktig ned mot 0.0001 fL. Med det som utgangspunkt, så vil det si at denne skjermen gir 15 tusen fL lysstyrke i hvitt. Tror ikke det ;-) Det ville nødvendigvis gjort tilskuerne blinde, i tillegg til å brenne bort huden som var eksponert? Jeg hadde i alle fall ingen problemer med å se direkte på skjermen, og det uten å blir snø-blind engang
    Oi sånn, en rimlig sort sortnivå på den LCDen der! Det er jo snakk om high end plasma nivå :P

men 18 000 for en 46" en nedmotiverende :/

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Hvordan regner man med at input lag blir på denne? Hvordan var det på fjorårets 9705?

Vurderer å bytte inn VT30 med denne, dersom input lag'en er god.
    God input lag eller ei, jeg kan nesten garantere at den ikke blir bedre en VT30.

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått bekreftet på epost fra Elkjøp at alle bestillinger av PFL9706 er utsatt til 5/10 (den plutselige prisreduksjonen føltes ut som en billig måte å sikre seg forhåndsbestillinger på) fikk jeg i dag en mail hvor dem sier at tven er på vei i posten.

Godt å vite at Elkjøp har full kontroll når man tar kontakt med dem.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Etter å ha fått bekreftet på epost fra Elkjøp at alle bestillinger av PFL9706 er utsatt til 5/10 (den plutselige prisreduksjonen føltes ut som en billig måte å sikre seg forhåndsbestillinger på) fikk jeg i dag en mail hvor dem sier at tven er på vei i posten.

Godt å vite at Elkjøp har full kontroll når man tar kontakt med dem.
    Kult! Regner med du ikke klager på for tidlig leveranse?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Kult! Regner med du ikke klager på for tidlig leveranse?
    Langt ifra. Dette gleder jeg meg veldig til. Det blir min første toppmodell noensinne.

Jeg kan jo legge ut noen flere bilder av tv-en. Disse er tatt fra hififorum.de hvor det er flere som allerede har fått eksemplarer av tv-en.

Flere bilder finner dere på dette forumet: Alles über den Philips 9606/9706, Philips - HIFI-FORUM (Seite 11) (side 11 og 12)

Basert på google translations oversettelse av denne siden så kan det virke som at noen eiere av 37pfl9606 klager litt på piping fra tv-en. Spesielt ved bruk av ambilight. Dette er jo kjent problem i flatskjermer i dag, og det virker som om det er noen som har uflaks med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Basert på google translations oversettelse av denne siden så kan det virke som at noen eiere av 37pfl9606 klager litt på piping fra tv-en. Spesielt ved bruk av ambilight. Dette er jo kjent problem i flatskjermer i dag, og det virker som om det er noen som har uflaks med dette.
    Piping fra ambilight var jo et problem på 9705 også dog i varierende grad styrkemessig. litt skuffende dersom de ikke har luket ut dette. Folk har jo fått installert en mod som fjernet problemet så rart om de ikke skulle klare å unngå det i år igjen. Ble litt skeptisk når jeg så det da jeg nå med en service-historikk på min 9705 som går helt tilbake til desember i fjor endelig har fått godkjent ombytte og venter en 9706 enten i neste uke eller ut i oktober. Krysser fingrene og satser på at det blir meget bra og at Philips har lært av fjorårets blundere

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels.dk har nå lagt ut sin test av 7606:

Philips 7000 (7606T) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Krysser fingrene og satser på at det blir meget bra og at Philips har lært av fjorårets blundere
    Det virker litt som om det oppstår nye feil for hvert år som ikke var der i fjor. Kvalitetskontrollen virker ikke veldig god hos mange flatskjerm-produsenter, jeg hører mye om pipete tv-er og merkelige feil fra mange produsenter. Er slike feil noe gjennomsnittsforbrukeren ikke vil reagere på?

Det virker også som at 9-serien til Philips kan slite med vertikal banding grunnet baklyset på tv-en. De som rapporterer om det ser det spesielt når dem ser på fotball.

Jeg skulle egentlig ha fått tv-en min i går. Posten skulle levere den hjem på døren mellom 17-21, og sjåfør skulle ringe 30-60 minutter før levering. Jeg dro på trening og hadde mobilen min foran meg hele tiden + sjekket etter tapte anrop hvert 5 minutt. Kl. 19:15 er jeg ferdig og har fortsatt ikke hørte noe. Når jeg da sjekker pakkesporingen sier dem at de har forsøkt utlevering 18:55, men ingen var hjemme så jeg kan hente den neste dag på postkontor. Grufullt irriterende at dem aldri forsøkte å ringe meg. Spesielt irriterende når jeg drar på hyttetur fra i ettermiddag til mandag og får ingen mulighet til å se på tv-en før mandag kveld.

Jeg plukker den opp etterpå så da kan jeg ihvertfall sjekke om det følger med 3D-briller. (høyst høyst usannsynlig, ingen andre nasjoner melder om dette ihvertfall).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka med ei på Lefdal kundeservice tidlegare idag. Ho påstod at innkjøpsprisen på 9706 er ca 18.200,-. Kan dette stemme?? Høyres i såfall ut som veldig dårleg butikk å selge for ca 19.500...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan gått stemme! Vet at fortjenesten ikke er høy for å si det sånn på tver for tiden... Over 1000kr pr tv er faktisk meget bra i dagens marked!

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig innkjøpsprisen er så høy ja, men så må du huske på at Elkjøp nok kan legge inn "innkjøpspris" og "innkjøptspris til butikk".

Elkjøp har nok gode kalkulasjoner på hva det koster å selge en TV i butikk versus på nett.Tror det var en artikkel om det i avisen for noen uker siden. I butikk er det dyrere lokaler + flere kompetente mennesker + utstilling etc etc.

Derfor kan det godt hende at Elkjøp sin innkjøpspris fra produsent er endel lavere enn 18.200, mens denne prisen er det som er det laveste en butikkselger kan selge den uten å gå i tap.

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok stor forskjell på avansen på de forskjellige TV'ene. "Lokketilbudene" er det lite eller ingen fortjeneste på, men entusiast-TV'ene er det mer på...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig koblet opp min 46PFL9706 i går. Det følgte ikke med noen 3D-briller som fryktet.

Uten å ha fått vurdert noe utdypende så sitter jeg igjen med et godt førsteinntrykk. Ved bruk av dynamisk baklys er sort imponerende mørkt og bildet veldig engasjerende. Om man velger å skru av dynamisk bakgrunnsbelysning så skjønner jeg det slik at alle LED-sonene er konstant aktivert? Dette fjerner det gode sortnivået helt og jeg kan ikke skjønne at dette skal deaktiveres. Det dynamiske baklyset er ikke perfekt, men jeg velger ihvertfall å prøve dette nå i starten. Clouding rundt f.eks. pause-symbol og volum-indikatorer er ganske synlig i mørkere scener. Jeg skal få sett en hel film de nærmeste dagene for å ta en vurdering av det dynamiske baklyset.

Moth-eye filteret ser ut til å gjøre jobben sin meget bra. Om skjermen viser sorte bilder og har direkte belysning ser man det fortsatt godt, men med normale opplyste bilder på skjermen er andre lyskilder nesten eliminert. Veldig imponerende akkurat dette. Jeg har ikke fått testet i dagslys, men det skal jeg få sett på når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Menyer og "smart-"innhold virker litt tregt, men nyttigheten av det må jeg vurdere mer etterhvert.

Jeg la ikke merke til noe irriterende lyder fra hverken tv eller ambilight da jeg satt i sofaen, men jeg har ikke studert baksiden av tv-en nøye helt enda.

Uheldigvis er mitt Eye-one colorimeter ødelagt for tiden så jeg får ikke utført noen inngående kalibrering av skjermen sånn helt uten videre. Jeg stoler ikke på at standardinnstillingene i cinema-modus er gode da Philips ikke har et spesielt godt rykte for glimrende fabrikkinnstillinger.

Så et godt førsteinntrykk er det jeg sitter igjen med. Jeg er fortsatt i den rosenrøde idyllen med ambilight og er veldig fascinert av funksjonen. Vi får se hvordan det forholdet utvikler seg etterhvert.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig koblet opp min 46PFL9706 i går. Det følgte ikke med noen 3D-briller som fryktet.

Uten å ha fått vurdert noe utdypende så sitter jeg igjen med et godt førsteinntrykk. Ved bruk av dynamisk baklys er sort imponerende mørkt og bildet veldig engasjerende. Om man velger å skru av dynamisk bakgrunnsbelysning så skjønner jeg det slik at alle LED-sonene er konstant aktivert? Dette fjerner det gode sortnivået helt og jeg kan ikke skjønne at dette skal deaktiveres. Det dynamiske baklyset er ikke perfekt, men jeg velger ihvertfall å prøve dette nå i starten. Clouding rundt f.eks. pause-symbol og volum-indikatorer er ganske synlig i mørkere scener. Jeg skal få sett en hel film de nærmeste dagene for å ta en vurdering av det dynamiske baklyset.

Moth-eye filteret ser ut til å gjøre jobben sin meget bra. Om skjermen viser sorte bilder og har direkte belysning ser man det fortsatt godt, men med normale opplyste bilder på skjermen er andre lyskilder nesten eliminert. Veldig imponerende akkurat dette. Jeg har ikke fått testet i dagslys, men det skal jeg få sett på når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Menyer og "smart-"innhold virker litt tregt, men nyttigheten av det må jeg vurdere mer etterhvert.

Jeg la ikke merke til noe irriterende lyder fra hverken tv eller ambilight da jeg satt i sofaen, men jeg har ikke studert baksiden av tv-en nøye helt enda.

Uheldigvis er mitt Eye-one colorimeter ødelagt for tiden så jeg får ikke utført noen inngående kalibrering av skjermen sånn helt uten videre. Jeg stoler ikke på at standardinnstillingene i cinema-modus er gode da Philips ikke har et spesielt godt rykte for glimrende fabrikkinnstillinger.

Så et godt førsteinntrykk er det jeg sitter igjen med. Jeg er fortsatt i den rosenrøde idyllen med ambilight og er veldig fascinert av funksjonen. Vi får se hvordan det forholdet utvikler seg etterhvert.
    Denne "glorien" rundt lyse bokstaver på mørk bakgrunn, er det veldig tydelig og eventuelt litt irriterende?
    Det skal kanskje være mulig å begrense dette ved å endre litt på innstillingene?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Denne "glorien" rundt lyse bokstaver på mørk bakgrunn, er det veldig tydelig og eventuelt litt irriterende?
    Det skal kanskje være mulig å begrense dette ved å endre litt på innstillingene?
    Jeg prøvde såvidt å se litt mer på dette i går. Jeg skal prøve å oppsummere hva jeg så.
    Om man benytter det dynamiske baklyset og man ser på et grått/mørkt bilde vil et et hvitt felt føre til at en litt for stor "sone" lyser opp. Jeg skal prøve å koble til en pc så jeg får litt mer nøyaktige målinger i kveld.
    Når jeg har sett på et helt sort bilde og fått opp et hvitt felt er det ikke like synlig dette med "sonen". Jeg tror at øynene mine lures litt også da det er ganske ekstrem kontrast på skjermen så når noe hvitt lyser opp så får det automatisk en glorie-effekt.

Det jeg sitter igjen med etter litt testing i går er at i de mellommørke scenene hvor det dynamiske baklyset lyser opp for mye er det mest irriterende. Ved helt mørke scener er ikke glorie-effekten like fremtredende.

Det er fortsatt innstillinger som jeg skal prøve. Jeg testet kjapt noe som het "perfect contrast" som virket til å redusere feilene ved det dynamiske baklyset, men gårsdagen var hektisk så jeg stoler ikke på den kjappe testen jeg fikk kjørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde såvidt å se litt mer på dette i går. Jeg skal prøve å oppsummere hva jeg så.
    Om man benytter det dynamiske baklyset og man ser på et grått/mørkt bilde vil et et hvitt felt føre til at en litt for stor "sone" lyser opp. Jeg skal prøve å koble til en pc så jeg får litt mer nøyaktige målinger i kveld.
    Når jeg har sett på et helt sort bilde og fått opp et hvitt felt er det ikke like synlig dette med "sonen". Jeg tror at øynene mine lures litt også da det er ganske ekstrem kontrast på skjermen så når noe hvitt lyser opp så får det automatisk en glorie-effekt.

Det jeg sitter igjen med etter litt testing i går er at i de mellommørke scenene hvor det dynamiske baklyset lyser opp for mye er det mest irriterende. Ved helt mørke scener er ikke glorie-effekten like fremtredende.

Det er fortsatt innstillinger som jeg skal prøve. Jeg testet kjapt noe som het "perfect contrast" som virket til å redusere feilene ved det dynamiske baklyset, men gårsdagen var hektisk så jeg stoler ikke på den kjappe testen jeg fikk kjørt.
    Av ren nysgjerrighet, hvordan er innsynsvinkelen på denne tv-en? Jeg så et par andre philips-modeller (husker ikke hvilke) i hylla her om dagen og jeg skulle ikke veldig langt ut fra midten før bildet ble betydelig gråere. Det hadde vært nok til at hvis tre personer skulle sittet klistret opp i hverandre ville i hvert fall to av dem måttet tåle et gråere bilde rett forfra var det riktignok ganske bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en 9706 levert på døren i dag! Har ikke fått prøvd den ut noe særlig men sitter med et godt førsteinntrykk sammenlignet med 9705'n jeg leverte fra meg. En ting jeg har bitt meg merke i er lyden som muligens ikke er helt på nivå med lyden i 9705, men det er mulig den setter seg litt etterhvert. Forsøkte meg på å se 3D-bluray men det fungerte dårlig med brillene fra i fjor, noen som vet om de i det hele tatt fungerer med 9706? Jeg fikk de ikke til ihvertfall. Lurte på om det var batteriene men har forsøkt med flere ubrukte batterier uten at det endret på noe.

Edit: Noen som vet hva Videokontrast settingen er? Den er ny av året?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Av ren nysgjerrighet, hvordan er innsynsvinkelen på denne tv-en? Jeg så et par andre philips-modeller (husker ikke hvilke) i hylla her om dagen og jeg skulle ikke veldig langt ut fra midten før bildet ble betydelig gråere. Det hadde vært nok til at hvis tre personer skulle sittet klistret opp i hverandre ville i hvert fall to av dem måttet tåle et gråere bilde rett forfra var det riktignok ganske bra.
    Jeg syntes ikke innsynsvinkelen er noe spesielt dårlig. Det er lettere å se LED-belysningen treffe feil fra litt vinkel, men 3m unna tv-en så jeg ikke noe merkbart til dette da jeg testet.

Wikne: Du får rapportere inn hva du eventuelt gjør med instillinger på denne tv-en. Jeg satt og eksperimenterte i går og prøver nå med Dynamic-backlight satt til normal. Jeg sliter også litt med å finne forskjellen på backlight contrast og video contrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes ikke innsynsvinkelen er noe spesielt dårlig. Det er lettere å se LED-belysningen treffe feil fra litt vinkel, men 3m unna tv-en så jeg ikke noe merkbart til dette da jeg testet.

Wikne: Du får rapportere inn hva du eventuelt gjør med instillinger på denne tv-en. Jeg satt og eksperimenterte i går og prøver nå med Dynamic-backlight satt til normal. Jeg sliter også litt med å finne forskjellen på backlight contrast og video contrast.
    Hvis jeg skal tippe så tror jeg at backlight kontrast er styringen av baklyset og video kontrast er vanlig kontrast innstilling. Philips har jo tidligere ikke hatt en egen innstilling for baklyset, men på den nye 9000 serien så har de omsider inkludert dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Hvis jeg skal tippe så tror jeg at backlight kontrast er styringen av baklyset og video kontrast er vanlig kontrast innstilling. Philips har jo tidligere ikke hatt en egen innstilling for baklyset, men på den nye 9000 serien så har de omsider inkludert dette.
    Var det jeg kom fram til etterhvert også, men de har plassert det litt merkelig i menyen da styringen av baklyset ligger der kontrast lå i fjor over lysstyrke, og videokontrast ligger nå underst etter gamma i Perfect Pixel HD menyen. videokontrast står stort sett på full guffe i de ulike profilene, 100- spill, 90-film, 100-standard, 90-isf dag og isf-natt i motsetning til bakbelysningskontrasten som ligger mellom 40 og 100.

eg syntes ikke innsynsvinkelen er noe spesielt dårlig. Det er lettere å se LED-belysningen treffe feil fra litt vinkel, men 3m unna tv-en så jeg ikke noe merkbart til dette da jeg testet.

Har ikke noe å utsette på innsynsvinkelen jeg heller.

Innstillingsmessig har jeg tatt utgangspunkt i de innstillingene Flatpanels.Dk presenterte i sin test av 9705. Selv har jeg liten erfaring og ikke noe kalibreringsutstyr så det blir kun ut i fra personlig smak. Har kun testet med Blu-ray-filmen The Spirit som går hånd i hanske med Moth-eye filteret, det så virkelig lekkert ut og stor forbedring fra 9705, og endte opp med disse innstillingene:
    BakbelysningsKontrast: 44,
    Lysstyrke: 50,
    Farge: 50,
    skarphet: 2,
    Støy-red.: av.
    Fargenyanse: egendef. etter 9705 testen,
    Perfect NM: av,
    clear lcd: av,
    superoppløsning: av,
    Perfekt kontrast: min/av.
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: best bilde,
    mpeg artifred.: av,
    Fargeforbedring:av,
    gamma: ble ikke helt ening med meg selv men valget står mellom 1, 0, og -1.
    Videokontrast: 85.

Er nok et stykke å gå før det begynner å ligne på noe , har ikke fått testet noe med andre kilder/filmer så det er nok ikke noe som er brukbart i lengden dette. Mulig du har bedre innstillinger? Hvilke innstillinger bruker du på farger?

Har forøvrig opplevd to problemer som gjentar seg ofte.

1: De øverste 5 cm og de nederste 10+ cm horisontalt dimmer seg ned uavhengig av resten av bildet. Dette er et problem som dukker mest opp på RiksTv men også Pc. Har ikke sett noe til det på Blu-ray eller PS3.

2: Lyden detter ut. Når Pc er tilkoblet via HDMI detter ofte lyden ut eller blir forvrengt til en tynn metallisk lyd. Det skjer som oftest dersom jeg bytter mellom kilder og jeg må slå TVen av og på igjen for å få lyden tilbake. Dette problemet hadde jeg også på 9705 så det er mulig det et noe med innstillingen på PCen i forhold til utsignalet som ikker passer helt med TVen? Nå har jeg F. eks PS3 tilkoblet og kjører Fifa 12 demo der, lyden er vekke på alle andre kilder(PC, bluray og RiksTV) inkludert ps3 via tv-høytalerne men jeg får lyd fra ps3 via tv til forsterkeren men ikke PC, RiksTv eller Blu-ray som heller ikke gir lyd via TV-høyttalerne. Noen som har et klokt svar? fungerer igjen dersom jeg slår av og på igjen TVen.

Har også lagt merke til halo-effekt rundt meny-symboler og har vel muligens og som forventet sett litt banding.

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •