Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 347
    Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En video som viser Moth-eye filteret i gang: IFA 2011: Philips 'moth filter' anti reflective coating for TV's (raw video) - YouTube

Her er også en "hands-on review" som virker veldig overdrevet spør du meg, men er noe av det eneste jeg har funnet av meninger fra IFA messen: Hands on: Philips 46PFL9706H review | News | TechRadar UK

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er da ikke all verden
    Hands on: Philips 46PFL9706H review | News | TechRadar UK
    Det er nok avgiftene som nordmenn må slite mest med.

2299: Euro
    2023; Pund
    17 735; Kroner

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der reduserte akkurat Elkjøp prisen på tv-en (46PFL9706) til 18.995,-
    Agressivt av Elkjøp må jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Der reduserte akkurat Elkjøp prisen på tv-en (46PFL9706) til 18.995,-
    Agressivt av Elkjøp må jeg si.
    Det virker som at veiledende pris for denne modellen er satt til 19.995,- så jeg forventer egentlig at prisutvilklingen går i riktig retning utover høsten, dvs at vi vil se ytterligere prisreduksjoner fremover og kanskje noen hyggelige helgetilbud etterhvert. Siden Soundgarden også har begynt å selge denne modellen så ønsker sikkert Elkjøp å markere seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606-artig-stand-jpg

Artig påstand med 150 millioner til 1 kontrast. Det mest sensitive måleapparatet jeg har hørt om (som kan måle hele registeret), måler nøyaktig ned mot 0.0001 fL. Med det som utgangspunkt, så vil det si at denne skjermen gir 15 tusen fL lysstyrke i hvitt. Tror ikke det ;-) Det ville nødvendigvis gjort tilskuerne blinde, i tillegg til å brenne bort huden som var eksponert? Jeg hadde i alle fall ingen problemer med å se direkte på skjermen, og det uten å blir snø-blind engang
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut forskjellen på 58PFL9956T og 2010 utgaven 58PFL9955H ?

Har sett noen specs forkjell som 1200Hz vs 400Hz, men hva er den faktiske opplevde bildeforskjellen? Er det bare utvikling på 3D eller er det også stor utvikling på vanlig bilde?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Artig påstand med 150 millioner til 1 kontrast. Det mest sensitive måleapparatet jeg har hørt om (som kan måle hele registeret), måler nøyaktig ned mot 0.0001 fL. Med det som utgangspunkt, så vil det si at denne skjermen gir 15 tusen fL lysstyrke i hvitt. Tror ikke det ;-) Det ville nødvendigvis gjort tilskuerne blinde, i tillegg til å brenne bort huden som var eksponert? Jeg hadde i alle fall ingen problemer med å se direkte på skjermen, og det uten å blir snø-blind engang
    Når man ser bilder som dette så ser det jo ut til at Moth-filteret ihvertfall har veldig mye å si. Selvfølgelig blir tallet de nevner totalt urelevant, men artig at dere satte det i såpass praktisk betydning for å belyse hvor usansynlig det er.

Nå gleder jeg meg til å se denne tven med mine egne øyne.

PS: Nå har Elkjøp og Lefdal fått inn PFL8606 serien på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer med 5606? Verdt å gå for denne konta EX500?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at prisene på toppmodellen til philips begynner å komme på plass. Lefdal selger den nå til under 30.000,-

Jeg ser for meg at dersom den faller >25.000 i løpet av det neste året kan denne bli høyaktuell

Philips 58" 3D LED-TV 58PFL9956T - Lefdal

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker at Philips reklamerer for 21:9 skjermene sine ved å vise 16:9 skjermene og si at de ikke er ordentlig bra for å se på film på.

Her er en "review" om 9706 fra IFA. Det er ihvertfall deilig lesing når man har bestilt denne tven ^^
    Philips 46PFL9706H Moth Eye TV TV first look - Trusted Reviews
    Han snakker varmt om kontrasten, mangelen på refleksjoner og dynamikken i bildet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interesserte sendte jeg et mail til philips med spørsmål om forskjellen på disse tv'ene. Her er svaret:

------
    det er gjort noen forbedringer på årets modell. Disse har jeg listet opp her:

- Det er samme LCD-skjerm på begge modeller, men bildebehandlingen har blitt forbedret i årets modell, noe som vil gi skarpere og bedre bilde.

- Den nye modellen har en forbedret 3D-versjon. Dette innebærer generelt bedre 3D-kvalitet, 3D max, 2D til 3D konvertering og mulighet for 2 player fullskjerm spilling av TVspill som støtter dette.

- Høyttalerne på den nye modellen er bedre enn den i fjor, og lyd-behandlingen er også forbedret, for bedre og klarere lyd.

- Årets modell har også flere innebygde dekodere enn fjorårets. De har begge DVB-C for kabel og DVB-T for antenne, mens den nye har også DVB-T2 for en ny type antennesignal, som ikke er i bruk i Norge (og uten plan for å innføre dette så langt), men nå blir brukt i Sverige og andre land.

Foruten det som er nevnt over er det gjort småjusteringer på det meste av prosessering, noe som vil gi små forbedringer her og der, men det er altså ikke noe stor forskjell i selve hardware på disse to modellene. Under finner du en lenke til støttesiden for de ulike modellene. Særlig Heftet inneholder en fin oversikt over spesifikasjonene.

58PFL9955H: 58PFL9955H/12 Philips Cinema 21:9 LED TV 58PFL9955H 147 cm (58") Full HD 1080p digital TV with Ambilight Spectra 3 and Perfect Pixel HD Engine - Philips Support

58PFL9956T: 58PFL9956T/12 Philips Cinema 21:9 Platinum Series Smart LED TV 58PFL9956T 147 cm (58") Ultra wide Full HD 3D Max with Ambilight Spectra 3 and Multi-view - Philips Support

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platinum modellen virker jo megwt interessant, men siden jeg ser mest film fra Apple TV så lurte jeg på om noen vet hvordan det vil bli seende ut i 21:9 formatet? Apple TV støtter jo bare 720 oppløsning og er det da slik at man vil få sorte striper oppe og nede eller har ikke dette noen sammenheng?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Platinum modellen virker jo megwt interessant, men siden jeg ser mest film fra Apple TV så lurte jeg på om noen vet hvordan det vil bli seende ut i 21:9 formatet? Apple TV støtter jo bare 720 oppløsning og er det da slik at man vil få sorte striper oppe og nede eller har ikke dette noen sammenheng?
    Formatet har lite å gjøre med oppløsningen på filmen.

Men dersom de har endel 16:9 filmer så har tv'en ganske bra tilpasning for å utnytte hele skjermen. Men det beste er jo selvsagt om filmene er tilpasset 21:9 nor de fleste HD filmer i dag er. Jeg liker veldig godt tanken om å ha en skjerm som ikke ser så dominerende ut i stuen (like høy som en 46"), men som man kan ha stort bilde på når man ser film (tilsvarer 63" i 21:9 format).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46pfl9706t

For de av dere som ser på Philips 46PFL9706T så selger elkjøp denne på søndagstilbud til bare 15.995kroner nå!!

Philips 46" 3D LED-TV 46PFL9706T - Elkjøp

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    For de av dere som ser på Philips 46PFL9706T så selger elkjøp denne på søndagstilbud til bare 15.995kroner nå!!

Philips 46" 3D LED-TV 46PFL9706T - Elkjøp
    WHAT? Det der må jo være en feil? Det er jo samme pris som 46PFL8606 ligger ute til.
    Så du spesifikt noe sted at dette var søndagstilbud? Og at det dermed varer kun ut søndagen?
    Om dette er saken vil jeg ihvertfall avbestille fra Soundgarden og legge inn bestilling her istedenfor.

Edit: Jeg så den lå i listen over søndagstilbud så jeg slo til og la inn en bestilling. Prisreduksjon på 4000,- før en tv kommer ut er ganske sykt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHAT? Det der må jo være en feil? Det er jo samme pris som 46PFL8606 ligger ute til.
    Så du spesifikt noe sted at dette var søndagstilbud? Og at det dermed varer kun ut søndagen?
    Om dette er saken vil jeg ihvertfall avbestille fra Soundgarden og legge inn bestilling her istedenfor.

Edit: Jeg så den lå i listen over søndagstilbud så jeg slo til og la inn en bestilling. Prisreduksjon på 4000,- før en tv kommer ut er ganske sykt.
    Det er ganske ekstrem pris ja. Elkjøp pleier å slippe søndagstilbudene ganske rett etter butikkene stenger på lørdagene og varer til klokken 12.00 på søndagen.

Jeg sitter alltid spent og venter på om det kommer noen gode tilbud lørdag ettermiddag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp har oppdatert lagerstatus for 9706, står at den sendes 05.10 mens det på lefdal fortsatt står at den er på lager fra 16.09... antar at lagerstatusen hos Elkjøp er den som er mest korrekt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Ser at Elkjøp har oppdatert lagerstatus for 9706, står at den sendes 05.10 mens det på lefdal fortsatt står at den er på lager fra 16.09... antar at lagerstatusen hos Elkjøp er den som er mest korrekt?
    Da jeg la inn en bestilling der i går kveld 23:30 sto den fortsatt oppført som antatt levering 16/09.
    Jeg håper at det nå er snakk om to forskjellige leveranser og at jeg inngår i den første av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg la inn en bestilling der i går kveld 23:30 sto den fortsatt oppført som antatt levering 16/09.
    Jeg håper at det nå er snakk om to forskjellige leveranser og at jeg inngår i den første av dem.
    Jeg har snakket med Philips angående et ombytte og de fikk ikke inn 9706 til "ombyttesentral" eller hva de kalte det før i Oktober, så antageligvis har elkjøp/lefdal fått inn et tidlig parti ja og neste parti følger i oktober.

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •