Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan regner man med at input lag blir på denne? Hvordan var det på fjorårets 9705?

Vurderer å bytte inn VT30 med denne, dersom input lag'en er god.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Hvordan regner man med at input lag blir på denne? Hvordan var det på fjorårets 9705?

Vurderer å bytte inn VT30 med denne, dersom input lag'en er god.
    Flatpanels.dk skrev følgende i sin test av 9705:
    Input lag (forsinkelse på det signal der kommer ind til det bliver vist på skærmen) er alt for højt når Perfect Natural Motion og CLearLCD systemerne er aktiveret, og for højt til spilbrug. Hvis du derfor ofte spiller på en PS3 eller Xbox 360, vil jeg anbefale, at du deaktiverer en del af de dynamiske kredsløb. Dette sænker nemlig input lag til et gennemsnitligt niveau for et LCD-TV, dog uden at fjerne input lag fuldstændig.

Har selv 9705 og har ikke hatt noen problemer med input-lag. Så lenge du deaktiverer de nevnte elementene eller bruker spill-modus skulle ikke det være noe problem vil jeg tro. Aner ikke hvordan den er sammenlignet med VT30 og hva du mener er akseptabelt, men personlig har jeg i hvert fall ikke lagt merke til noe input-lag. Mulig andre her har noen andre synspunkter på det.

Newcomer Lydmuren sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som man kan legge inn en bestilling på 9706 hos elkjøp:
    Philips 46" 3D LED-TV 46PFL9706T - Elkjøp

Varen sendes: 16/09-2011

Her blir det nok en bestilling for min del etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom Toengel's Philips Blog Toengel | Toengel's Philips Blog og kom over litt forskjellig blant annet info om 21:9 Platinum 2011 utgaven. Legger inn noen linker til litt forskjellig for de finner det interessant og ikke gidder å ta turen inn på bloggen. Produkt-info for 58PFL9956H/12:
    http://download.p4c.philips.com/file...12_pss_deu.pdf

Det ser ut som den har mye de samme specsene som 9706 ser man bort i fra Moth-eye filteret og ambilight xl?

Her er en link til nedlasting av en video som viser den i aksjon blant annet ved siden av 9706 og man får også de det som jeg antar er de nye 3D-brillene som forøvrig ser milevis penere ut enn 1.gen. Anbefaler en kikk på den. http://download.p4c.philips.com/file...12_prm_deu.flv

Her er en link til en interaktiv 3D-demonstrasjon som demonstrerer passiv og aktiv 3D, 2D-3D-konvertering og lar en justere helt i det enkle dybden på 3D-effekten: Philips 3D TV Demonstrator

Bilder av ISF kalibreringsmenyen: Philips: Bilder der ISF-Kalibrierung der 8000er und 9000er Serien | Toengel's Philips Blog

Det meste vil nok dukke opp på Philips Norge sine sider etterhvert men enn så lenge så kan man jo ta en titt på lenkene selv om det står på tysk hehe.

Legger ved linken til EISA sin video om 9706 selv om den ikke er allverdens å få med seg hehe. EISA Awards - European 3D TV 2011-2012 - Philips 46PFL9706.mp4 - YouTube

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med masse ny informasjon Wikne. Jeg så faktisk denne bloggen som fokuserer kun på philips tidligere i dag jeg også. Prøver desperat å finne mer informasjon om 9-serien til philips, men det virker som de få anmelderne som har fått tak i en tv ikke får lov til å gjøre så mye før IFA-messen uansett.

Elkjøp har nå redusert prisen på 46pfl9706 til 19.499,- og har flyttet leveringsdatoen fram til 14/09, så dette kan bli spennende.
    I helgen var jeg innom en soundgarden og forhørte meg om de hadde noen annen informasjon om tv-en. Det eneste han kunne fortelle var at det så ut som om prisen ble 19.995,-. Han skulle sende meg en melding når han fikk mer informasjon om levering.

Edit: 19.499,- selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Flott med masse ny informasjon Wikne. Jeg så faktisk denne bloggen som fokuserer kun på philips tidligere i dag jeg også. Prøver desperat å finne mer informasjon om 9-serien til philips, men det virker som de få anmelderne som har fått tak i en tv ikke får lov til å gjøre så mye før IFA-messen uansett.

Elkjøp har nå redusert prisen på 46pfl9706 til 14.995,- og har flyttet leveringsdatoen fram til 14/09, så dette kan bli spennende.
    I helgen var jeg innom en soundgarden og forhørte meg om de hadde noen annen informasjon om tv-en. Det eneste han kunne fortelle var at det så ut som om prisen ble 19.995,-. Han skulle sende meg en melding når han fikk mer informasjon om levering.
    14995,-? 19 499,- står det nå....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    14995,-? 19 499,- står det nå....
    Flaut. Ja, 19 499,- var det jeg skulle skrive selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Var en tur innom Toengel's Philips Blog Toengel | Toengel's Philips Blog og kom over litt forskjellig blant annet info om 21:9 Platinum 2011 utgaven. Legger inn noen linker til litt forskjellig for de finner det interessant og ikke gidder å ta turen inn på bloggen. Produkt-info for 58PFL9956H/12:
    http://download.p4c.philips.com/file...12_pss_deu.pdf

Det ser ut som den har mye de samme specsene som 9706 ser man bort i fra Moth-eye filteret og ambilight xl?

Her er en link til nedlasting av en video som viser den i aksjon blant annet ved siden av 9706 og man får også de det som jeg antar er de nye 3D-brillene som forøvrig ser milevis penere ut enn 1.gen. Anbefaler en kikk på den. http://download.p4c.philips.com/file...12_prm_deu.flv

Her er en link til en interaktiv 3D-demonstrasjon som demonstrerer passiv og aktiv 3D, 2D-3D-konvertering og lar en justere helt i det enkle dybden på 3D-effekten: Philips 3D TV Demonstrator

Bilder av ISF kalibreringsmenyen: Philips: Bilder der ISF-Kalibrierung der 8000er und 9000er Serien | Toengel's Philips Blog

Det meste vil nok dukke opp på Philips Norge sine sider etterhvert men enn så lenge så kan man jo ta en titt på lenkene selv om det står på tysk hehe.

Legger ved linken til EISA sin video om 9706 selv om den ikke er allverdens å få med seg hehe. EISA Awards - European 3D TV 2011-2012 - Philips 46PFL9706.mp4 - YouTube
    Det blir interessant å se hvilken utsalgspris den nye 58PFL9956 legger seg på sammenlignet med fjorårets modell.
    Er også spent på hvilken pris 52PFL9606 kommer til å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger noen klasser under de fleste her inne både budsjett- og interesse-/behovsmessig, men jeg ser da litt på PFL7666 (eller 7606 om du vil) om dagen.
    Denne ser ut til å sammenligne seg med LG LW650W (Passiv 3D), og ellers ha greie specs i forhold til pris.
    Kvalitetsmessig har jeg forstått at Philips er rimelig greit (selv om også de har hatt litt problemer tidvis?), og benytter LG paneler.
    Ellers har jeg sett så vidt på Sony HX720 også, men denne er også ny og fint lite info om fra forbrukersiden.

Det jeg kan være litt skeptisk til er menyoppsettet (hvor jeg ser de kan være litt kreative til tider),
    og om de får ut fingeren og oppdaterer firmware slik at passiv 3D kan nytes i full HD oppløsning, slik LG har gjort (det går da vel mest på hvor flinke de er å følge opp modellene etter lansering).

Er det noen her med kjennskap til modellen (selv om den er ny)?
    Er spørsmålet helt malplassert så beklager jeg det, men regner med det er folk med Philips erfaring her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Det blir interessant å se hvilken utsalgspris den nye 58PFL9956 legger seg på sammenlignet med fjorårets modell.
    Er også spent på hvilken pris 52PFL9606 kommer til å ha.
    Ja, med tanke på hvordan 9706 er såpass mye rimeligere enn 9705 var i starten kan en kanskje forvente noe lignende med 58PFL9956. Husker ikke hvor mye 9955 lå på i starten,(var d 39999?) men kanskje den vil ligge å vippe mellom 33/35 og 52" 9606 rundt 23/25?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var siste utgave av Hjemmekino tilgjengelig som PDF med test av blant annet 9706 for de heldige som har platinum-medlemskap. Står selv av en eller annen grunn oppført som Gull-medlem etter å ha skrevet inn ab.koden så må vel vente til papirutgaven dukker opp.. Noen som har lest testen eller?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var siste utgave av Hjemmekino tilgjengelig som PDF med test av blant annet 9706 for de heldige som har platinum-medlemskap. Står selv av en eller annen grunn oppført som Gull-medlem etter å ha skrevet inn ab.koden så må vel vente til papirutgaven dukker opp.. Noen som har lest testen eller?
    Jeg leste den akkurat, og dessverre var det ikke en veldig dyptgående test. De kommer tilbake med mer informasjon utover høsten når de får et eget eksemplar og ikke EISA-utstillingsmodellen.
    Fra det som nevnes så er jeg ihvertfall sikker på at jeg skal prøve meg på denne skjermen. Motheye-filteret roses opp i skyene og sortnivået er konstant bra. Det jeg reagerer på var at de skriver at 3D-briller følger med tv-en, men jeg mener å ha hørt at disse ikke følger med.

Jeg fikk vite at Soundgarden forventer å få inn tv-en neste uke, så vi får se hva det blir til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste den akkurat, og dessverre var det ikke en veldig dyptgående test. De kommer tilbake med mer informasjon utover høsten når de får et eget eksemplar og ikke EISA-utstillingsmodellen.
    Fra det som nevnes så er jeg ihvertfall sikker på at jeg skal prøve meg på denne skjermen. Motheye-filteret roses opp i skyene og sortnivået er konstant bra. Det jeg reagerer på var at de skriver at 3D-briller følger med tv-en, men jeg mener å ha hørt at disse ikke følger med.

Jeg fikk vite at Soundgarden forventer å få inn tv-en neste uke, så vi får se hva det blir til.
    Jaja, dukker vel opp tester etterhvert uansett. Er vel liten tvil om at det er en råtass av en skjerm som en neppe vil kunne gå feil med forutsatt at en er fornøyd med 46" samt at Philips har gjort en grundigere jobb enn med de første 9705-utgavene selvsagt. Mener det skal være 2 3D-briller inkludert, selv om jeg også husker å ha sett noe om at det ikke fulgte med ett eller annet sted, mulig det var angående 9956, men det ville virke litt rart om det ikke fulgte 3d-briller med den....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s_18
    Ligger noen klasser under de fleste her inne både budsjett- og interesse-/behovsmessig, men jeg ser da litt på PFL7666 (eller 7606 om du vil) om dagen.
    Denne ser ut til å sammenligne seg med LG LW650W (Passiv 3D), og ellers ha greie specs i forhold til pris.
    Kvalitetsmessig har jeg forstått at Philips er rimelig greit (selv om også de har hatt litt problemer tidvis?), og benytter LG paneler.
    Ellers har jeg sett så vidt på Sony HX720 også, men denne er også ny og fint lite info om fra forbrukersiden.

Det jeg kan være litt skeptisk til er menyoppsettet (hvor jeg ser de kan være litt kreative til tider),
    og om de får ut fingeren og oppdaterer firmware slik at passiv 3D kan nytes i full HD oppløsning, slik LG har gjort (det går da vel mest på hvor flinke de er å følge opp modellene etter lansering).

Er det noen her med kjennskap til modellen (selv om den er ny)?
    Er spørsmålet helt malplassert så beklager jeg det, men regner med det er folk med Philips erfaring her inne.

Her er en test av 7606: Philips 42PFL7606H/12 [Review] Mulig du har sett den men..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, dukker vel opp tester etterhvert uansett. Er vel liten tvil om at det er en råtass av en skjerm som en neppe vil kunne gå feil med forutsatt at en er fornøyd med 46" samt at Philips har gjort en grundigere jobb enn med de første 9705-utgavene selvsagt. Mener det skal være 2 3D-briller inkludert, selv om jeg også husker å ha sett noe om at det ikke fulgte med ett eller annet sted, mulig det var angående 9956, men det ville virke litt rart om det ikke fulgte 3d-briller med den....
    Både Elkjøp og Philips.de mener at 3d-briller ikke følger med denne tv-en. Det er jo en betydelig forskjell om 2 par briller følger med eller ikke. Jeg antar de som selger tv-en heller ikke har noe bedre informasjon på om dette er bekreftet.

S_18: Jeg syntes personlig at den nye 7-serien til Philips er veldig vakker, og at den kommer med ambilight er heller ikke så dumt. Det er få tester av den ute så det er vanskelig å vite akkurat hvordan den er sammenlignet med andre modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Elkjøp og Philips.de mener at 3d-briller ikke følger med denne tv-en. Det er jo en betydelig forskjell om 2 par briller følger med eller ikke. Jeg antar de som selger tv-en heller ikke har noe bedre informasjon på om dette er bekreftet.

S_18: Jeg syntes personlig at den nye 7-serien til Philips er veldig vakker, og at den kommer med ambilight er heller ikke så dumt. Det er få tester av den ute så det er vanskelig å vite akkurat hvordan den er sammenlignet med andre modeller.
    Jeg tror 7 serien til Philips og W550-650 serien til LG minner litt om hverandre, de bruker vel begge paneler fra LG selv om bildebehandlingen sikkert har litt forskjellige specs. Jeg klarer ikke å se så store forskjeller i specsene på 6 og 7 serien til Philips bortsett fra at 7 serien har Ambilight og passiv 3D.
    Både 6 og 7 serien bruker Pixel Presise HD bildemotoren og har Edge LED bakbelysning. Om det er noen forskjeller i panelene grunnet 3D på 7 serien vet jeg ikke.

Du kan se en ganske grundig test av 6 serien til Philips her:
    Philips 6000 (6606) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Begge modellene er meget gode, så det er vanskelig å si. Jeg mener uansett at det er et problem at Philips sin toppmodell stopper på 46 tommer. Det er alt for liten størrelse å ha som maksimal størrelse. 9706 har på papiret en del som ikke Sonyen har, blandt annet godt over dobbelt så mange dimbare soner, og ISF meny (for første gang)
    Moth filteret til Philips er helt fantastisk. Mindre refleksjoner enn dette kan jeg knapt tenke meg skulle være mulig.
    Er det helt sikkert at 9706 ikke kommer i 52":shock: ? En så flott tv hadde kommet til sin rett i 52". Synd. 9706 står vel utstilt på IFA 2011 til helgen, så da håper jeg å få sett den da:-D :-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har soundgarden lagt ut informasjon og pris på både 46PFL9706, 52PFL9696 og 58PFL9956. Det ser ikke ut til at 3D-briller medfølger på noen av modellene.

LED-TV – fantastiske bilder med avansert teknologi

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har soundgarden lagt ut informasjon og pris på både 46PFL9706, 52PFL9696 og 58PFL9956. Det ser ikke ut til at 3D-briller medfølger på noen av modellene.

LED-TV – fantastiske bilder med avansert teknologi
    Det var jo nedtur..spesielt for de som ha kjøpt forrige generasjons 3D-oppgraderingspakke og tenker å gå for en av 2011 modellene. Da må en ha nye briller for å kunne bruke f.eks dual-view gaming funksjonen eller fungerer det også med de gamle brillene? USB-lading er jo endelig på plass i hvertfall, men synes nå også at 999,- per brille er litt stivt. Kunne godt ha senket prisen på de, på samme måte som de har redusert prisen på TVene.

Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •