Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 347
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Philips har noen utrolige skjermer...men det er jo ingen som selger noe av dem skjermene som er skikkelig bra. Det er kun å få tak i dem rimeligere utgavene....

Hvor i huleste er det folk får kjøpt disse topp utgavene da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8606 ... ISF-kalibrering

Philips lager fantastiske TV-er. Min første 100hz Philips varte i 17 år, kun to reparasjoner, den første etter 11 år. Derimot var jeg uheldig med min andre Philips -7403 modell. Den hadde to produksjonsfeil, hovedkort og HDMI-porter. Etter tre reparasjoner uten særlig resultat, har Philips nå tilbudt meg erstatning: ny TV - 46pfl 8606T. 8) Leveringsklar i august.

Jeg ser i et engelsk forum at 8606T har innebygget ISF-kalibrering. Er det noen som kan forklare meg hva det går ut på? Ser i nevnte forum at TV-en kan kalibreres i dag- og kveldsmodus. Stilles denne kalibreringen inn automatisk etter lysforholdene i stua, eller foregår kalibreringen manuelt - og i tilfelle manuelt, er det komplisert å ISF-kalibrere? Håper noen sitter inne med kunnskap om ISF... Er det andre spesielle nyvinninger på denne modellen?

Ett spørsmål til: Noen steder opereres det med betegnelsen 8606K. Hva er forskjellen på K og T modellene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octon
    Philips lager fantastiske TV-er. Min første 100hz Philips varte i 17 år, kun to reparasjoner, den første etter 11 år. Derimot var jeg uheldig med min andre Philips -7403 modell. Den hadde to produksjonsfeil, hovedkort og HDMI-porter. Etter tre reparasjoner uten særlig resultat, har Philips nå tilbudt meg erstatning: ny TV - 46pfl 8606T. 8) Leveringsklar i august.

Jeg ser i et engelsk forum at 8606T har innebygget ISF-kalibrering. Er det noen som kan forklare meg hva det går ut på? Ser i nevnte forum at TV-en kan kalibreres i dag- og kveldsmodus. Stilles denne kalibreringen inn automatisk etter lysforholdene i stua, eller foregår kalibreringen manuelt - og i tilfelle manuelt, er det komplisert å ISF-kalibrere? Håper noen sitter inne med kunnskap om ISF... Er det andre spesielle nyvinninger på denne modellen?

Ett spørsmål til: Noen steder opereres det med betegnelsen 8606K. Hva er forskjellen på K og T modellene?

ISF kalibrering betyr at det kommer en person hjemme til deg å kalibrerer tvn utfra ditt rom og ditt utstyr. Der blir en kalibrering laget for mørkt rom/natt og en for dagtid. Når en tv er ISF kalibrert så vil bilde være likt rent fargemessig både på dagtid og kveldstid.

Bilde blir låst i de kalibrerte modusene slik at selv om strømmen o.l. forsvinner så ligger de kalibrerte minnene i tven.

En må gå kurs å bestå en prøve for å få lov å blir ISF godkjent.

En må videre ha kalibrerings utstyr som koster en del penger. Det koster derfor en del å få ISF kalibrert TVn.

Godkjente i Norge:
    Imaging Science Research Labs

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ISF - hvordan brukes det?

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    ISF kalibrering betyr at det kommer en person hjemme til deg å kalibrerer tvn utfra ditt rom og ditt utstyr. Der blir en kalibrering laget for mørkt rom/natt og en for dagtid. Når en tv er ISF kalibrert så vil bilde være likt rent fargemessig både på dagtid og kveldstid.

Bilde blir låst i de kalibrerte modusene slik at selv om strømmen o.l. forsvinner så ligger de kalibrerte minnene i tven.

En må gå kurs å bestå en prøve for å få lov å blir ISF godkjent.

En må videre ha kalibrerings utstyr som koster en del penger. Det koster derfor en del å få ISF kalibrert TVn.

Godkjente i Norge:
    Imaging Science Research Labs
    - Takk for svaret.

Jeg forstår det slik at ISF er INNEBYGGET i menyen, se:
    PHILIPS 46PFL8606T AVLAND UK information, pictures & spec
    Siterer Avland: "ISF video calibration mode allowing for fine tuned adjustments to your display settings."

En filmsnutt viser det samme:
    YouTube - ‪Philips [isf Calibration] by FullHD.gr‬‏

Ergo; jeg oppfatter det slik at 8000- og 9000-seriene (som lanseres i august) har innebygget programvare for kalibrering, slik at man ikke trenger hjelp fra eksperter. Spørsmålet er da: er framgangsmåten selvforklarende og enkel? (Hvis det er slik at man likevel trenger eksperthjelp, da forstår jeg ikke at ISF-kalibrering er lagt inn i menyen...)

Lurer også på om denne TV-en har innebygget dekoder - ikke bare for Rikstv - men også for Canal Digital?

PS.
    Noen steder betegnes 8606 som 8606K. TV-en jeg får, se første innlegg, betegnes 8606T - ifølge mail fra Philips/Infocare. Forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

PS.
    Noen steder betegnes 8606 som 8606K. TV-en jeg får, se første innlegg, betegnes 8606T - ifølge mail fra Philips/Infocare. Forskjellen?
    Her er en grei forklaring fra Philips eget supportforum:
    Explanation of Philips TV model numbering.
    The H/xx, M/xx, K/xx, etc. are indications for different executions of a certain model.
    The /12, /60, /02, etc. are indications for different market regions.
    C= Customisable version (design your own TV)
    D/05 = DVB-T UK
    D/12 = DVB-T rest Europe
    D/77 = Digital Argentina
    D/78 = Digital Brazil
    H/05 = MPEG-4 DVB-T/C UK
    H/12 = MPEG-4 DVB-T/C rest Europe
    H/60 = MPEG-4 DVB-T/C Russia
    K/02 = MPEG-4 DVB-T/C/S2 (Satellite DACH)
    M/08 = MHP MPEG-4 DVB-T/C Italy
    T/12 = DVB-T2 UK, Sweden, Finland, Norway

Example: 32PFL9705H/60
    32 = Screen size indicator (32 inch),
    PFL = Product category code (Philips Flat LCD TV),
    9705 = Product model number range
    H = Option/feature code (MPEG-4 DVB-T/C)
    /60 = Market region indicator (Russia)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Philips har noen utrolige skjermer...men det er jo ingen som selger noe av dem skjermene som er skikkelig bra. Det er kun å få tak i dem rimeligere utgavene....

Hvor i huleste er det folk får kjøpt disse topp utgavene da?
    Elkjøp førte 9000-serien en stund men selger ikke 2010 modellene lenger. 2011-modellene dukker vel sikkert opp til høsten også hos Elkjøp. NetonNet og Soudgarden fører 2010 utgavene av 9000-serien fortsatt:
    NON: 9705 46"" 14999kr
    Soundgarden: 9705 40" 13900 kr, 46" 14900kr, cinema 21:9 39995kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Wikne. Grei forklaring.
    Håper noen også har svar på de andre spørsmålene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett de nye Philips tvene enda med ISF.

På videon så sier rep for Philips at en person kommer hjem og justerer med de innebygde test bilder som ligger i tvn. Dette er samme prinnsippet som bla LG/Panasonic har hatt innbygd i sine tver noen år.

Du som vanlig person kan fint justere ALT på LG/panasonic sine ISF menyer. Renger med at en kan gjøre dette på Philips også.

Grunnen til at ISF ligger i menyen er at dette gir en langt større mulighet for å skredder sy bildet mot bilde standard enn via vanlige menyer.

Får å få justert Gråskala og farge rom så MÅ en ha måleutyr for å få sikkelig resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som vanlig person kan fint justere ALT på LG/panasonic sine ISF menyer. Renger med at en kan gjøre dette på Philips også.

Grunnen til at ISF ligger i menyen er at dette gir en langt større mulighet for å skredder sy bildet mot bilde standard enn via vanlige menyer.

Får å få justert Gråskala og farge rom så MÅ en ha måleutyr for å få sikkelig resultat.

Ja, det høres bra ut. Altså, bortsett fra kalibrering av gråskala/farge rom, kan man selv kalibrere bilde med ISF-menyen. Jeg bor over 20 mil fra nærmeste godkjente ISF-godkjente kalibratør, så det blir kostbart å engasjere fagfolk. Mener du at kalibrering av gråskala/farge rom utgjør en merkbar forskjell i bildekvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at kalibrering av gråskala/farge rom utgjør en merkbar forskjell i bildekvalitet?
    JA det er ganske stor forskjell før/etter kalibrering av gråskala og fargerom. Det er dette som tar tid når en kalibrerer og som er viktig å få korrekt(6509K)+lave delta verdier på farge og gråskala.

Å justere lys,kontrast og farge er ganske raskt gjort. Kjenner som sagt ikke til hva Philips kommer opp med-men hvis de kommer med noe ligende som LG med innebygd kalibrerings hjelp så kommer du 90% av veien selv på 5 min.

Skjønner at det blir litt vanskelig så langt unna med ISF kalibrering hjemme-men sett tvn i ISF modus og juster lys,kontrast og farge selv så er du langt på vei med korrekt bilde.

Evt kjøp DVE e.l som test plater.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det blir litt vanskelig så langt unna med ISF kalibrering hjemme-men sett tvn i ISF modus og juster lys,kontrast og farge selv så er du langt på vei med korrekt bilde.

Evt kjøp DVE e.l som test plater.
    Takk for gode råd. Skal kjøpe en DVE-plate for best mulig optimalisering. Da er det bare å håpe at den nye 8000-serien innfrir forventningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Elkjøp førte 9000-serien en stund men selger ikke 2010 modellene lenger. 2011-modellene dukker vel sikkert opp til høsten også hos Elkjøp. NetonNet og Soudgarden fører 2010 utgavene av 9000-serien fortsatt:
    NON: 9705 46"" 14999kr
    Soundgarden: 9705 40" 13900 kr, 46" 14900kr, cinema 21:9 39995kr.
    Ser nå at Elkjøp/lefdal nå selger 40" 9705 til 11999,- så blingset litt der. Prisen på 21:9 er også endret til 24995,-.

Ser også at de har 2011-modellene 6606 inne og Philips 47" 3D LED-TV 47PFL7666T til bestilling med levering mot slutten av måneden og 42" 7666 på lager. Kanskje 8- og 9000-serien dukker opp snart også. De skulle vel være leveringsklar i august/september med unntak av 9706 som mulig skal drøye til oktober? Er litt spent på hvordan de priser 9606 modellene i forhold til 9706 modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra kritikk på 6606 her:
    TEST: Philips 46PFL6606H - Hardware.no

Hva er forskjellen på 9606 og 9706?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Bra kritikk på 6606 her:
    TEST: Philips 46PFL6606H - Hardware.no

Hva er forskjellen på 9606 og 9706?
    9606 har halvparten så mange dimming soner (112 kontra 9706 som har 224), 9706 får Moth Eye Filter som skal gi mindre refleksjoner og bedre kontrast, Bright Pro (ekstra høy lysstyrke) blir også kun å finne på 9706 modellen.
    Det er forskjellene jeg kommer på i farten.
    Det blir spennende å se tester av disse modellene får å se om det er merkbar forskjell i bildekvalitet på 9606 vs 9706.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Er litt spent på hvordan de priser 9606 modellene i forhold til 9706 modellene.
    Fant noen priser på 2011-modellene.

AVLAND Televisions, Panels & Displays

Kan jo gi en indikasjon på hva de vil koste her til lands. Prisen på 47" 7666 er i hvert fall den samme som Elkjøp/Lefdal kjører. Elkjøp/Lefdal ligger faktisk også ca. tusen kr under prisen AVland tar for 42" 7666.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om Elkjøp har skrevet feil nr. på 42-tommeren (7676 i stedet for 7666)?
    Link: Philips 42" 3D LED-TV 42PFL7676T - Elkjøp

Jeg kan nemlig ikke finne noen 7676 på Philips' egne sider:
    Link: Philips - 7000-serien - Lyd og bilde - TVer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydGeir
    Vet du om Elkjøp har skrevet feil nr. på 42-tommeren (7676 i stedet for 7666)?
    Link: Philips 42" 3D LED-TV 42PFL7676T - Elkjøp

Jeg kan nemlig ikke finne noen 7676 på Philips' egne sider:
    Link: Philips - 7000-serien - Lyd og bilde - TVer
    Flere kjeder får sine egne serier for å slippe unna med prisgarantier etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Flere kjeder får sine egne serier for å slippe unna med prisgarantier etc...
    Takker. Stusset bare litt på at 47-tommeren hadde vanlig modellnummer. Om det er slik at Elkjøp har egen serie, er det bare kosmestisk? Vil firmware til standard-modellen passe på spesialserien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydGeir
    Takker. Stusset bare litt på at 47-tommeren hadde vanlig modellnummer. Om det er slik at Elkjøp har egen serie, er det bare kosmestisk? Vil firmware til standard-modellen passe på spesialserien?
    Modellen Elkjøp/Lefdal selger er helt lik den de andre kjedene selger, den eneste forskjellen er at de og enkelte kjeder opererer med andre navn på modellene slik at de kan komme seg unna prisgaranti problematikken. Så f.eks firmware oppdateringer vil fungere som vanlig. Men jeg ser at den nye 7xxx serien til Philips lanseres i flere utgaver hvor den største forskjellen mellom de ulike modellene ser ut til å være at noen modeller har Perfect Natural Motion og 600 Hz Perfect Motion Rate, mens andre har kun HD Natural Motion og 400 Hz Perfect Motion Rate.
    Så dette kan være verdt å merke seg før man kjøper en modell fra denne serien.

Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •