Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ezekuel
    I tillegg så blir PNM alltid slått på igjen etter at TV har vært av. Selv om du har satt PNM til "Off" og det står det i menyen, så er den faktisk slått på. Man må derfor inn i menyen, slå på PNM og deretter slå den av for at PNM skal være avslått. Dette må gjøres HVER gang man slår på TVen.
    I tillegg til dette så er den lokale dimmingen helt på bærtur. Den demper baklyset på helt feil tidspunkt, og den kan dimme ned mye større områder en den trenger. Man kan ofte se at en vegg f.eks som har konstant lys blir dimmet opp og ned fordi noe annet skjer et annet sted i bildet. Dette er utrolig irriterende.
    [/url]
    Helt enig med dimmingen, men hvordan ser du at PNM er slått på igjen? Ser du stor forskjell? Jeg vet ikke helt hvordan jeg ser forskjellen på dette? Hjelper det med dimmingen hvis man slår av backlight dimming? Irriterer veldig mye å se den dimme opp og ned hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingzapp
    Helt enig med dimmingen, men hvordan ser du at PNM er slått på igjen? Ser du stor forskjell? Jeg vet ikke helt hvordan jeg ser forskjellen på dette? Hjelper det med dimmingen hvis man slår av backlight dimming? Irriterer veldig mye å se den dimme opp og ned hele tiden.
    Hvis du ser på noe med rask bevegelse så ser du det. Du kan også gå inn i menyen og skru PNM på, og deretter av, så vil du nok se det.
    Hvis du skrur av alt av lokal dimming og slik på baklyset så vil problemet med dimmingen ikke vises.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ezekuel
    Hvis du ser på noe med rask bevegelse så ser du det. Du kan også gå inn i menyen og skru PNM på, og deretter av, så vil du nok se det.
    Hvis du skrur av alt av lokal dimming og slik på baklyset så vil problemet med dimmingen ikke vises.
    Har du slått av baklyset pågrunn av denne bugen? Eller har du den på siden det gir mye bedre sortnivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingzapp
    Har du slått av baklyset pågrunn av denne bugen? Eller har du den på siden det gir mye bedre sortnivå?
    Det varierer. Noen filmer og serier er mye verre enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52pfl9606t

Det virker klin umulig å finne noen tester av 52PFL9606T. Har funnet èn brukeropplevelse av denne tv'en i denne tråden, ellers er det ikke mye info å finne. Er det noen andre som har denne tv'en og kan si noen ord om den? Har veldig lyst på en ny Philips-tv men 46PFL9706T blir for liten. Er det et veldig stort tap bildemessig å gå for 52PFL9606T i stedet for nevnte 46"? Smart-funksjoner og annet tull og tøys som man bruker pc til er for meg ikke relevant. Det er bildekvalitet som er viktig når en skal bruke så mye penger på tv.

Jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis noen med brukererfaring kan si noen ord om tv'en!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Phillips

Noen som har prøvd dual gaming med phillips active 3D briller on har erfaring rundt det?

Newcomer Philips representør sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av farzn
    Det virker klin umulig å finne noen tester av 52PFL9606T. Har funnet èn brukeropplevelse av denne tv'en i denne tråden, ellers er det ikke mye info å finne. Er det noen andre som har denne tv'en og kan si noen ord om den? Har veldig lyst på en ny Philips-tv men 46PFL9706T blir for liten. Er det et veldig stort tap bildemessig å gå for 52PFL9606T i stedet for nevnte 46"? Smart-funksjoner og annet tull og tøys som man bruker pc til er for meg ikke relevant. Det er bildekvalitet som er viktig når en skal bruke så mye penger på tv.

Jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis noen med brukererfaring kan si noen ord om tv'en!
    Den største forskjellen på en 52pfl9606 og en 46pfl9706 er at 52" har 5 000 000:1 kontrast menst 9706 har 150 000 000:1 . 52" har en 1000 Hz Perfect Motion Rate mens 9706har 1200 Perfect Motion Rate.
    her er en link for å sammenligne disse to tvene:
    Philips - 9000-serien

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46PFL9706 har også Motheye filter som ikke er på 52PFL9606, denne skal gi en dypere sort, bedre kontrast og ingen gjennskinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den reelle kontrasten på 9706 er 5000:1, 9606 er umulig å finne ut noe vettugt om testmessig men tar man Samsungs ES8005 kant LED til sammenligning ligger den rundt 2000.
    PMR, CMR er umulig å se eller teste så de kunne likså godt sagt 101910191 PMR eller 2131928301209381 PMR. Akkurat som Dynamisk kontrast, tall uten rot i virkeligheten. Men siden Samsung begynte med det så må alle andre begynne med å oppgi fiktive tall for noe som er umulig å bivåne eller teste.

Philips 46PFL9706H
    Samsung UE55ES8000

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å måle kontrasten på en 9706 er umulig siden den er komplett sort når den får et sort testbilde. Så å si at den har 5000:1 i kontrast blir feil. leser du testen du refererer til så står det også at de ikke kunne måle sortnivået. hvorfor det i tabellen står at sortnivået er 0,02 blir derfor et paradoks. Det kan muligens være ansi-kontrast. da er 5000:1 ekstremt imponerende.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de ikkje kunne måle sorten på denne med ett sort bilde er noe som er helt vanlig for alle tver som kan slukke lyset, mange tver som har makset de apparatene til det punktet at de ikkje kunne si nøyaktig kor svart det var.

Det som er relevant er selvfølgelig kor sort tven kan bli med noe som helst på skjermen annet enn sort og der makser den ut på 0.02 noe som er bra for å være LED, men langt bak Panasonic sine nye Plasma osv.

Derfor er det alltid gøy å lese hobbytester fra Norge der det ene gjennomsnittlige sortnivået etter det andre får toppkarakter. 9706 var visst det svarteste noensinne ifølge Dinside sin "test" selv om det finnes tver i LCD med tilsvarende sortnivå fra 2008 men med lavere kontrast selvfølgelig. At dette er en super tv er jo soleklart men det finnes tver med bedre test resultater.
    Alle tv tester burde vært med målinger siden det menneskelige øyet er forferdelig dårlig til å måle sortnivå forskjeller i ett belyst rom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Den reelle kontrasten på 9706 er 5000:1, 9606 er umulig å finne ut noe vettugt om testmessig men tar man Samsungs ES8005 kant LED til sammenligning ligger den rundt 2000.
    PMR, CMR er umulig å se eller teste så de kunne likså godt sagt 101910191 PMR eller 2131928301209381 PMR. Akkurat som Dynamisk kontrast, tall uten rot i virkeligheten. Men siden Samsung begynte med det så må alle andre begynne med å oppgi fiktive tall for noe som er umulig å bivåne eller teste.
    Ja, alle disse tallene sier vel ikke mange veldig mye. Det gir i alle fall ikke meg noe svar på "hvor mye bedre" den ene tv'en er enn den andre. Samtidig meldes jo om mye feil på disse topp-tv'ene fra Samsung og Philips om clouding og annet. Derfor er det greit å få lese noen brukeropplevelser som sier litt om det bilde man ser, og ikke bare lese om de fantastiske spesifikasjonene markedsavdelingene til de ulike selskapene har klart å finne opp.

Sitat Opprinnelig postet av Philips representør
    Den største forskjellen på en 52pfl9606 og en 46pfl9706 er at 52" har 5 000 000:1 kontrast menst 9706 har 150 000 000:1 . 52" har en 1000 Hz Perfect Motion Rate mens 9706har 1200 Perfect Motion Rate.
    her er en link for å sammenligne disse to tvene:
    Philips - 9000-serien
    Takk for svar, men om kontrasten er 5 000 000:1 eller 150 000 000:1 sier meg strengt tatt ingen ting om hvor stor den opplevde forskjellen er mellom de to tv'ene. Dessverre klarer ikke alle disse ulike kontrastbegrepene og andre fancy navn å fenge meg særlig, alt den tid det ikke opplyses om hva det egentlig er.

Merker at dette gikk over til å bli en liten utblåsning mot produsentenes presentasjon av tv'er, men det kan da ikke bare være meg som stiller spørsmål ved alle de fancy navnene og de oppblåste tallene?

Jeg er altså fremdeles takknemlig dersom noen med erfaring med 52PFL9606T har lyst til å dele dem her

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ting som du sier er "feil" er veldig ofte rettet opp med en programvareoppdatering. Vi har disse for å forbedre funksjonaliteten i TVene våres. Når det kommer til clouding kan dette være en instilling. når det kommer til kontrasten og disse tall tilsier disse klarheten i bildet same hvor svart er det svarte og hvor klare generelt er de andre fargene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ting som du sier er "feil" er veldig ofte rettet opp med en programvareoppdatering. Vi har disse for å forbedre funksjonaliteten i TVene våres. Når det kommer til clouding kan dette være en instilling. når det kommer til kontrasten og disse tall tilsier disse klarheten i bildet same hvor svart er det svarte og hvor klare generelt er de andre fargene.
    Vet ikke om du representerer philips offisielt men, er dimmings problematikken noe som dere selv har registrert ?, isåfall kommer det en fiks for det?.
    Det samme gjelder bildefeil ved bevegelse når perfect motion er slått på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Vet ikke om du representerer philips offisielt men, er dimmings problematikken noe som dere selv har registrert ?, isåfall kommer det en fiks for det?.
    Dette lurer jeg også på. Alle egenskapene til philips 9706 må jo slås av for at tv'en skal funke.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jobbet for Philips kundetjeneste og nå har ansvar for media delen til tver, det vil si svare på forumpost, twitter etc. Når det kommer til programvareoppdateringer eller "fiks", kommer dette når de har funnet en oppdatering som fikser problemet som er rapportert inn. Kan se at på både 9706 og 9606 har mange oppdateringer og om tven ikke har siste vil jeg anbefalle å oppdatere.Samt også evt å gå gjennom hurtiginstillinger for lyd og bilde. om problemet fromdeles er der, kontakt kundetjeneste enten på chat eller telefon. De har åpen mandag- fredag 09:00- 18:00. De kan hjelpe med mer feilsøking samt finne en løsning for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje for å kverulere denne tråden ihjel men clouding kan man ikkje forbedre med software, hvis softwaren fjerner clouding går det utover lysstyrke, kontrast osv.
    Philips har generelt sett hatt mindre clouding de siste år sammenlignet med andre produsenter så det er hvertfall ett mindre problem. Bakgrunnsbelyste LED har ikkje clouding.

What is Dynamic contrast ratio? - High Def Forum - Your High Definition Community & High Definition Resource

9706 har 5000:1 i kontrast, Kuro har 30000+:1 i kontrast, forskjellen er veldig enkel. Plasmaer har i utgangspunktet bedre statisk kontrast enn noen LCD vil noensinne ha helt til OLED og resten av gjengen ankommer.

Pioneer KRP-500A Contrast Ratio - What is it? | AVForums.com - UK Online

Så for all del, glem disse fjase tallene for all fremtid. Si heller at Motheye filteret gjør at man vil kunne få bedre sort og bedre kontrast enn å oppgi tall som ikkje kan måles, sees osv.

Har leitet men det er faktisk klin umulig å finne en test på 9606 så gå bare ut ifra at den har litt dårligere sortnivå enn 9706, men til gjengjeld er større. De fleste butikker har jo uansett 30 dagers returrett for tiden så er ikkje så farlig å prøve.
    Philips er hvertfall bra greier.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jobbet for Philips kundetjeneste og nå har ansvar for media delen til tver, det vil si svare på forumpost, twitter etc. Når det kommer til programvareoppdateringer eller "fiks", kommer dette når de har funnet en oppdatering som fikser problemet som er rapportert inn. Kan se at på både 9706 og 9606 har mange oppdateringer og om tven ikke har siste vil jeg anbefalle å oppdatere.Samt også evt å gå gjennom hurtiginstillinger for lyd og bilde. om problemet fromdeles er der, kontakt kundetjeneste enten på chat eller telefon. De har åpen mandag- fredag 09:00- 18:00. De kan hjelpe med mer feilsøking samt finne en løsning for deg.
    Nå har jeg gått gjennom loggen til oppdateringene som er gitt ut, 10 oppdateringer siden lansering, men finner ingen av de feilene jeg nevnte.
    Siden du er på "innsiden" av philips kan du rapportere feilene som nevnes i denne tråden videre. Ringer man 1. linje support blir det ikke gjort så mye.

En annen ting som jeg under på er hvor mange 9706 modeller er det solgt i Norge?. Når jeg bestillte min online hos elkjøp stod det at den ikke var på lager, men fikk den allikevel 3 dager etterpå(virker nesten som om de gir litt falskt intrykk av hvor mye som selges).
    Spurte også en selger i butikk om de hadde opplevd kunder som hadde samme problem, fikk til svar at de nesten ikke hadde solgt noen tv'er av denne modellen.
    Var også innom en soundgarden butikk (da de solgte den til 15995,-) fikk opplyst om at det var en midlertidig tilbud og at prisen kom til å gå opp igjen.
    En stund etter ligger den ute til 12995,- , sjekket i dag og da står den pluteselig oppført som "populær" til 14995,-.

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gått gjennom loggen til oppdateringene som er gitt ut, 10 oppdateringer siden lansering, men finner ingen av de feilene jeg nevnte.
    Siden du er på "innsiden" av philips kan du rapportere feilene som nevnes i denne tråden videre. Ringer man 1. linje support blir det ikke gjort så mye.

En annen ting som jeg under på er hvor mange 9706 modeller er det solgt i Norge?. Når jeg bestillte min online hos elkjøp stod det at den ikke var på lager, men fikk den allikevel 3 dager etterpå(virker nesten som om de gir litt falskt intrykk av hvor mye som selges).
    Spurte også en selger i butikk om de hadde opplevd kunder som hadde samme problem, fikk til svar at de nesten ikke hadde solgt noen tv'er av denne modellen.
    Var også innom en soundgarden butikk (da de solgte den til 15995,-) fikk opplyst om at det var en midlertidig tilbud og at prisen kom til å gå opp igjen.
    En stund etter ligger den ute til 12995,- , sjekket i dag og da står den pluteselig oppført som "populær" til 14995,-.
    om du ringe kundetjeneste logges det, og det flere ganger noe blir logget desto større sjange blir det en programvareoppdatering eller at vi finner en løsning for dette. Kundetjenesten vil også ta dette videre med spesialister om de ikke har svar på hånden.
    Når det kommer til priser etc kan jeg ikke si noe da detter er helt opp til butikkjeden og ikke oss.
    det at du fikk din TV 3 dager etter kan være at den er sendt fra hovedlageret eller lignende. jeg vet ikek hvordan elkjøp gjør dette.
    Jeg ahr heller ingen tall på hvor mange som selges i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du isåfall deres eget forum om software oppdateringer?
    Nå har dere nettopp kommet med en ny software til 46PFL9706, men dere har fremdeles ikke klart å rette opp i noen av de alvorlige problemene denne TVen har. Som at lokal dimming er helt på jordet og at Perfect natural motion skaper "artifacts" og at den alltid er på etter at man skrur av og på TV.
    Se her Your experiences with FW v0.14.97.0 for 8000, 9000 and 21:9 series (2011 models).

Så å si at man skal kontakte kundeservice er bare tull. De kan ikke hjelpe oss med noen av disse problemene. Ikke har de hørt om problemene heller sier de...
    Nå har jeg med flere ventet i 1,5 måneder siden siste firmware oppdatering i håp om at de alvorlige feilene er rettet, men det eneste man har klart er å rette "ubetydelige feil" i TVen.

Skulle nok ha valgt et annet merke av TV ser jeg i ettertid.

Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •