Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger til Philips 9706

Hei noen som har god innstilling til philips 9706? Standard SD sending og film modus?

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lazze1984
    Prøvde innstillingene dine og synes de ble langt fra naturtro, er ikke sånn jeg ser real life iallefall hehe :P men er som sagt viktigst at den som ser på tv'n er fornøyd.
    Jeg får ta en ny innstillingsrunde da
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 55PFL6606

Er det noen som har erfaringer med denne TV`n? Jeg vurderer i hovedsak to plasmaalternativer ifm med ny TV, men har denne som en liten outsider. Jeg skal i hovedsak se på film og fotball. Er egentlig negativ til EDGE-LED pga mine erfaringer med Samsung UE46D6505 som hadde mye "banding" ved panoreringer, samt noe lysutslipp. Er dette et problem på denne modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Er det noen som har erfaringer med denne TV`n? Jeg vurderer i hovedsak to plasmaalternativer ifm med ny TV, men har denne som en liten outsider. Jeg skal i hovedsak se på film og fotball. Er egentlig negativ til EDGE-LED pga mine erfaringer med Samsung UE46D6505 som hadde mye "banding" ved panoreringer, samt noe lysutslipp. Er dette et problem på denne modellen?
    Dette er jo ikke en edge led, men en back led TV. Noen vil jo si at det kan skape en halo effekt og det har de rett i . Når det er sagt er det i situasjoner med sterke kontraster f.eks hvit skrift mot sort bakgrunn. Jeg bryr meg ikke om det egentlig, fordi denne TV`en har siden dag en levert bilder som jeg personlig er veldig fornøyd med. Ikke noe clouding her, bare skikkelig svart og et imponerende bilde. Etter en måned sitter vi fremdeles og sier " se på det bildet" og "se på de kontrastene".
    Har ennå ikke fininnstilt, men mangler litt på gråtonene som jeg vet er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Dette er jo ikke en edge led, men en back led TV. Noen vil jo si at det kan skape en halo effekt og det har de rett i . Når det er sagt er det i situasjoner med sterke kontraster f.eks hvit skrift mot sort bakgrunn. Jeg bryr meg ikke om det egentlig, fordi denne TV`en har siden dag en levert bilder som jeg personlig er veldig fornøyd med. Ikke noe clouding her, bare skikkelig svart og et imponerende bilde. Etter en måned sitter vi fremdeles og sier " se på det bildet" og "se på de kontrastene".
    Har ennå ikke fininnstilt, men mangler litt på gråtonene som jeg vet er der.
    Javel, da har jeg misforstått (ang Back/Edge). I testen hos Flatpanels under får den "bra" resultat. Jeg liker spesielt at den har lite problemer med "color gradiation" som gir banding, og at det er lite "blurring" ved bevegelser. Alle ting som er viktig når man skal se fotball i tillegg til film. Kanskje du kan låne litt inspirasjon til fininnstillingen i testens kalibreringer:wink:

Philips 6606 review - FlatpanelsHD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ikke en edge led, men en back led TV.
    Her blander du vel modeller. lkp022 spørr om 55PFL6606, ikke 9706...

mvh,
    syljua

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, min feil.ops:

Jeg så ikke at det var snakk om en annen TV.
    Takk syljua!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som har god innstilling til philips 9706? Standard SD sending og film modus?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har klart å stille inn et ganske perfekt bilde for min 7606 nå, men ser at den sliter noe med backlight bleeding og banding på fotballkamper, noe jeg ikke kan leve med så har kontaktet Philips og får vel en servicemann på døra etterhvert, men regner med at det blir et bytte av hele greia

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da etterlyser jeg fortsatt om noen har erfaringer med 6606? Både ift til bildekvalitet men også banding, clouding blurring osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfaring med 6626, som er helt lik 6606 men solgt av Elkjøp. Jeg returnerte denne, hovedsaklig pga én ting: veldig dårlig innsynsvinkel. Skjermen har en veldig matt og fin overflate jeg liker, men tror dette gir effekten med dårlig innsynsvinkel, værre enn den generelt dårlige på LCD-TV'er.

I tillegg var det en veldig dårlig EPG , teksten legger seg ikke over bildet. Alt for mange tastetrykk for å finne info. Men ikke noe problem for de som evt. bruker ekstern dekoder. Også en irriterende feil med HDMI/DVI og separat lyd, dette funker ikke (bruker dette fra media-pc).

Da jeg fikk 6626 i hus, hadde jeg samtidig en Samsung D7005 hjemme. Samsungen hadde jeg flikket på en tre ukers tid, men skulle levere inn denne pga irriterende hakking i bilde (feil på firmware, som er omtalt i mange andre innlegg her på AVForum).

Jeg kunne derfor sette opp D7005 og 6626 ved siden av hverandre, og justerte på Philips'en til jeg fikk omtrent tilsvarende egeninnstilt bilde som på D7005.

Generelt vil jeg si at det endelige resultatet på Philips'en var veldig bra, kanskje bare en tanke mindre "crisp" enn Samsung. Philips'en her veldig bra flyt i bilde ved panorering, vertikalt og horisontalt. Langt bedre enn den hakkingen som Samsung sliter med (både med og uten div bildeprosesser på).

Sammenlignet i pris var det definitivt bra, da Philips'en er nesten halve prisen av Samsung (3D ikke must for meg, forskjellen ligger vel mye her). Har sett 46" til så lavt som 5990 hos Komplett.

Men som sagt; enda dårligere innsynsvinkel enn det jeg ellers ser på LED LCD-TV'er.

Når det gjelder clouding vil jeg si Philipsen var klart bedre enn Samsung (men Samsung'ene er vel kanskje spesielt ille). Etter test av to Samsung og en Philips, har jeg nå et Sony 46HDX720. Denne er bedre på clouding enn Philips'en (men også dobbelt så dyr).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som vil svare meg? innstillinger til philips 9706? Standard SD sending og film modus?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten har jeg hatt uflaks ellers så er det ufattelig mye buggs på denne modellen. Som standard skrudde jeg av all bildebehanling. Prøvde så perfect natural motion på minimum og ble bilde helt ubrukelig, så ut som om bilde falt fra hverandre med scener i fart. I tillegg så dimmer den jo helt på måfå.
    Plutselig så dimmer den deler av bilde uten grunn.

Merkelig at denne tv'en kan få toppkarakter overalt :roll:.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt med 42" 7606... men ambilighten glimrer med sitt fravær.. selv om det står at den skal være på... til og med re installering...

noen tips?! skal ikke ambilight virke så lenge den står på...?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Enten har jeg hatt uflaks ellers så er det ufattelig mye buggs på denne modellen. Som standard skrudde jeg av all bildebehanling. Prøvde så perfect natural motion på minimum og ble bilde helt ubrukelig, så ut som om bilde falt fra hverandre med scener i fart. I tillegg så dimmer den jo helt på måfå.
    Plutselig så dimmer den deler av bilde uten grunn.

Merkelig at denne tv'en kan få toppkarakter overalt :roll:.
    Har hatt 9706 siden den kom på markedet. At denne TVen får topp karakterer over alt er en gåte for meg.
    Den har ekstremt mye bugs. "Perfect Natural Motion" ødelegger bildet fullstendig. Ved raske scener får man masse artifacts rundt objekter. I tillegg så blir PNM alltid slått på igjen etter at TV har vært av. Selv om du har satt PNM til "Off" og det står det i menyen, så er den faktisk slått på. Man må derfor inn i menyen, slå på PNM og deretter slå den av for at PNM skal være avslått. Dette må gjøres HVER gang man slår på TVen.
    I tillegg til dette så er den lokale dimmingen helt på bærtur. Den demper baklyset på helt feil tidspunkt, og den kan dimme ned mye større områder en den trenger. Man kan ofte se at en vegg f.eks som har konstant lys blir dimmet opp og ned fordi noe annet skjer et annet sted i bildet. Dette er utrolig irriterende.
    I tillegg til disse bilde feilene, så har software på TVen MYE bugs. Ting som skal virke virker ikke. Skulle f.eks ta opp et program her en dag, det er helt tilfeldig om den vil eller ikke, og da jeg prøvde å stoppe opptaket av dette programmet så var det helt umulig. Jeg dro ut strømmen fra tv, men selv da fikk jeg ikke lov til å bytte kanal fordi jeg først måtte stoppe opptaket. siden det ikke gikk og stoppe opptaket måtte jeg pent vente med å bytte kanal til opptaket av programmet var ferdig....

MYE annet man kan lese om rundt på nettet også.
    Her er philips sin egen forum post om den nyeste firmwaren, ikke mye postiv lesing: Your experiences with FW v0.14.96.0 for 8000, 9000 and 21:9 series (2011 models)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hevet kjøpet, blir nok aldri philips på meg.
    Utrolig at an tv med så mange merkbare bugs slipper ut til forbrukerene.
    Som jeg også nevnte er det rart at ingen av testene nevner noen av disse buggsa.

Selv min 75 år gamle mor la raskt merke til at bilde ikke var som det skulle :-D.

Vil derfor fraråde folk å kjøpe denne såframt man ikke har returrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg hevet kjøpet, blir nok aldri philips på meg.
    Utrolig at an tv med så mange merkbare bugs slipper ut til forbrukerene.
    Som jeg også nevnte er det rart at ingen av testene nevner noen av disse buggsa.

Selv min 75 år gamle mor la raskt merke til at bilde ikke var som det skulle :-D.

Vil derfor fraråde folk å kjøpe denne såframt man ikke har returrett.
    Det var synd. Ikke bugs her og aldri artifax.
    Mulig jeg er heldig, men gleder meg hver dag over fantastiske bilder.
    Skal prøve å justere gråtoner et par grader, men er veldig fornøyd hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd. Ikke bugs her og aldri artifax.
    Mulig jeg er heldig, men gleder meg hver dag over fantastiske bilder.
    Skal prøve å justere gråtoner et par grader, men er veldig fornøyd hittil.
    Det synes jeg høres rart ut da dette er noe Philips har anerkjent at er en Firmware feil. Altså, alle tver har disse problemene. Nå snakker jeg om 9706, men det er vel samme tv som du har.
    Artifacts og problemer med baklyset er altså noe alle tver har og det er software som må fikse det, så det hjelper ikke å bytte inn i en nyere tv heller. De må fikse det gjennom firmware.
    Ikke for å virke ovenpå her, men jeg var også helt i ekstase den første tiden etter at jeg fikk tven.
    Mente at jeg aldri hadde sett et bedre bilde. Svartnivå er f.eks helt fantastisk.
    Og i mange tilfeller så er bildet ekstremt bra.
    Men når man etter en stund har kommet over "lykke rusen" og man ser etter disse feilene, så blir man bare mer og mer irritert.
    Hvis du går på philips forumet og leser noen av de andre forum trådene om tidligere firmwares så er det mange som har lagt ut eksempler på videoer med baklys problematikken f.eks. Noe som er utrolig at de ikke har fikset ennå. Finnes sikkert klipp på youtube også. Baklys problemet er selvfølgelig kun synlig hvis man har på lokal dimming i oppsettet på tv. Mange legger ut feilen om 21:9 tven siden denne har de samme problemene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Skal kjøpe ny TV, 46", maks 10 000 kr

Det store spm er altså hvilken TV man skal gå for. Ikke lett å bli klok på dette.
    Nå har jeg lest og lest her inne på forumet. Sitter igjen med noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Ser at det er mange som har mye kunnskap her, håper dere kommer meg til unnsetning.

Har slått fra meg Samsung etter å ha lest om alle problemene.
    Sony gir gjerne ikke best value for money.
    Sitter da igjen med Philips (primært 46PFL7606) og LG (primært 47LW550W) som peker seg ut for meg. Liker spesielt at det er passiv 3D på begge.

Primærbruk:
    1. Fotballkamper i HD og SD.
    2. PS3 og Fifa 12
    3. Se nedlastede filmer/serier fra USB-harddisk
    4. Bluray via PS3

Jeg har en 5-år gammel Kenwood receiver uten HDMI. Canal Digital kabel-tv.

Noen som har en formening om hvordan de nevnte tv'ene duger til mitt bruk? Det er viktig at banding ikke forekommer, leser at dette kan være et generelt problem ved fotballkamper?

Så leser jeg om noen problemer med dimming på Philips - kan noen avkrefte/bekrefte?

Fungerer disse modellene bra til multimedieavspilling fra USB-hdd? Spiller de av de fleste formater? Hva med undertekster? Er det andre modeller som er bedre på dette (Samsung kanskje)?

Leste på testen av Philips'en hos flatpanels.dk at du trådløst kan dytte pc-skrivebordet over til tvn (men det lagger en del). Da kan man jo spille av wimp/spotify via tvn, noe som er en fordel. Noen som har testet dette og kan si om det fungerer? Alternativet er vel å kjøpe Sonos/boxee som har støtte for spotify/wimp. Hvorfor får ikke tv'ene disse som app forresten?

Tillater meg å stille noen spm om tilkobling også.
    Jeg tenkte å kjøre CD-programkortet rett i TV. Kan jeg bruke coaxial-kabel til receiver for å få lyd? Eller må jeg bruke optisk (s/pdif)? Saken er den at jeg har optisk fra ps3 til receiver allerede og min receiver har bare en slik inngang. Kan jeg evt. droppe lydkabel ut fra ps3, slik at lyden går via tv og ned til receiver når spiller ps3? Vil det fungere? PS3 er koblet til tv med komponent-kabel (HDMI fungerer ikke/ødelagt).

Håper noen kan hjelpe meg, da jeg er helt LOST på dette. På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på denne da jeg har sett litt på de samme modeller. Håper på gode innspill - blir fortsatt ikke helt klok på hva jeg skal velge. Er svært mange som snakker dårlig om LED TVer i denne prisklassen. Plasma er ikke aktuelt for min del... Dette gjør ikke valget noe enklere.

Det store spm er altså hvilken TV man skal gå for. Ikke lett å bli klok på dette.
    Nå har jeg lest og lest her inne på forumet. Sitter igjen med noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Ser at det er mange som har mye kunnskap her, håper dere kommer meg til unnsetning.

Har slått fra meg Samsung etter å ha lest om alle problemene.
    Sony gir gjerne ikke best value for money.
    Sitter da igjen med Philips (primært 46PFL7606) og LG (primært 47LW550W) som peker seg ut for meg. Liker spesielt at det er passiv 3D på begge.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •