Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 347
    Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har også vært heldig å få denne til kanonpris. 13.000- (u/mva) levert på døra på Svalbard =) Er kjempefornøyd med TVen, og er uten tvil den beste jeg har eid.

Jeg ser også noen vertikale striper når bildet er lyst, ved panorering. Gjerne når det er filming / panorering av skyer, når det er mye hvitt i bildet. Er det dette som kalles "banding" ?

Ellers klarer jeg ikke å finne noe negativt med denne skjermen. Har dog ikke testet 3D enda, har ikke briller. Tror neppe jeg blir å kjøpe noen heller...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Jeg ser også noen vertikale striper når bildet er lyst, ved panorering. Gjerne når det er filming / panorering av skyer, når det er mye hvitt i bildet. Er det dette som kalles "banding" ?
    Det høres veldig ut som banding ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultat av service på 9706 for mørke graderinger

Da har jeg fått en tilbakemelding fra infocare angående min 9706 og problemet med de mørke graderingene. Etter å ha forhørt seg med div. av kontakter etc så var resultatet at det ikke fantes noen løsning for dette problemet på nåværende tidspunkt. Det hadde også vært veldig vagt det som ble sagt angående hvorvidt en ville komme med en fix gjennom software i fremtiden og om det i det hele tatt ville bli rettet på. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om det egentlig men får jo bare håpe på at det kommer noe etterhvert.

Hadde jo forsåvidt en to ukers periode før den ble hentet der jeg ikke så noe til problemet så kanskje det kan være overkommelig dersom det trikset med å slå på kildene først gjør susen. Eneste problemet med den løsningen er jo et scenario der siden jeg ikke sender via en reciever må jeg da slå av TVen for å bytte kilde, men det får jo i verste fall gjøres dersom graderingene dukker opp.

Forventer vel egentlig en fix da det er litt vanskelig å forstå at de kan selge en TV som har et slikt problem, (selv om muligens ikke alle 9706/9606 har problemet) og forvente at kundene skal være tilfreds med det. Ser ikke for meg at jeg kan leve med dette problemet over lang tid skulle det dukke opp ofte, men enn så lenge så får vi bare smøre oss med tålmodighet...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakk innom denne tråden da 9706 imponerte meg med sitt sortnivå i butikk. Ser dog at det er plenty av problemer på denne modellen også. Ikke måte på hvor vanskelig det er å finne en feilfri TV i dagens marked. Banding og fluktuasjoner i baklys er uaktuelt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett enkelt spørsmål til dere som har tv'en; er stativet den står på dreibart?

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Bare synsing fra min side, men mener at 7606 kan vinkles ca 20grader.
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Ja noen få grader. Kan også monteres på vegg med dreiefunksjon, da bygger den 7 cm. Uten dreiing, 3 cm.

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja noen få grader. Kan også monteres på vegg med dreiefunksjon, da bygger den 7 cm. Uten dreiing, 3 cm.
    7606 sitt feste kan ikke monteres på vegg. Der bruker jeg ultra slim veggfeste for 149,-, bygger 1-2 cm men kan ikke vinkles.
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mye snakk om den siste modellen til Philips her, men er det noen som har noen erfaring med 6606T:
    Komplett.no - Philips 46" LED Smart TV 46PFL6606T

Jeg har er ikke interessert i 3D, smart og alle de andre featurene. Jeg trenger bare bilde og 3 hdmi.

Hvordan er denne tven? Får jeg bedre bilde for pengene når denne modellen ikke har 3D eller har det null å si?

Satt opprinnelig og så på Samsung sine TV-er, men leser bare negativt om de. Ser denne også er kantbelyst, men jeg kan vel forvente et bedre bilde enn på min 4-5 år gamle Sony 32" tross det? Jeg er meget fornøyd med TV-en jeg har, men den er for liten, desverre.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Ser det er mye snakk om den siste modellen til Philips her, men er det noen som har noen erfaring med 6606T:
    Komplett.no - Philips 46" LED Smart TV 46PFL6606T

Jeg har er ikke interessert i 3D, smart og alle de andre featurene. Jeg trenger bare bilde og 3 hdmi.

Hvordan er denne tven? Får jeg bedre bilde for pengene når denne modellen ikke har 3D eller har det null å si?

Satt opprinnelig og så på Samsung sine TV-er, men leser bare negativt om de. Ser denne også er kantbelyst, men jeg kan vel forvente et bedre bilde enn på min 4-5 år gamle Sony 32" tross det? Jeg er meget fornøyd med TV-en jeg har, men den er for liten, desverre.
    Hvilken Sony er det du har nå?

LCD har ikke hatt noen rivende utvikling når det gjelder bildekvalitet. Oppløsning og detaljer er det som har drevet oss den siste tiden (årene) Philips og Sony har stukket fra "de andre" når det gjelder kontrast og farger, samt at de har kort i ermet når vi snakker interpolering. LCD skjermene fra nevnte som har direkte belysning, type baklyst LED, er vinnere på akkurat det i dag.
    Man har også problemer med denne teknologien, som er lett synlig også for det ubevisste øyet som blir gjort oppmerksom på det. En AltmuligTV i lettklassen (den du leter etter) må bli noe sånt som en:

Sony EX720 review - FlatpanelsHD

Skal du først vurdere plasma bør du ha 20k+ på konto.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først vurdere plasma bør du ha 20k+ på konto.
    Hva mener du med dette?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Stakk innom denne tråden da 9706 imponerte meg med sitt sortnivå i butikk. Ser dog at det er plenty av problemer på denne modellen også. Ikke måte på hvor vanskelig det er å finne en feilfri TV i dagens marked. Banding og fluktuasjoner i baklys er uaktuelt.

Plenty er vel å dra den ganske langt ut på ...
    Man kan jo alltids bygge raketten selv!! Det perfekte finner man aldri?! At et produkt får kritikk er helt naturlig, om ikke kunne vi slått oss til ro med VHS og NRK. (Kun NRK).

For å dra paraleller og skape litt rom;
    De som kjøper Bugatti Veyron har nok sikkert en del og klage på. Hvorfor er ikke gasspedalen mer fast slik jeg er vant til i forhold til AMGen? **** den girknotten skulle vært tre cm lenger bak. Åsså den utrulig dårlige luftfukteren, kjerringa må ha dobbel runde med balsam etter weekenden...

Tven er i toppsjiktet av det som kan skaffes i dag. Det finnes rett og slett lite, eller noe, som er bedre for en normal månedslønn etter skatt.

Det vil alltids finnes feil som man kan lese seg til med etthvert produkt som kan kjøpes for penger. Heldigvis er det ingenting som er perfekt. Vist ikke hadde alt stoppet opp. Jeg synes det er bra at det er noen som har litt kløe i pengpungen, eller i sparebørsa som sørger for at vi ser neste generasjon TVer om kort tid.

Hva er egentlig den nevnte TVes store svakhet? Er dette noe som oppfattes under normal bruk, blir det da irriterende og gir deg følelsen av at dette ikke er godt nok for eventuelle penger?

Jeg er spent på hva du har kjøpt som har gått oss lukt i vei. Eller har du tatt en TAXI med lysts hastighet?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med dette?
    Jeg mener at du bør ha penger nok til å kjøpe en VT30 over 55", og å plassere den i kjellerstua, samtidig som man blender for vinduene med rullegardiner...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at du bør ha penger nok til å kjøpe en VT30 over 55", og å plassere den i kjellerstua, samtidig som man blender for vinduene med rullegardiner...
    Twiik har sagt at han vurderer en 46 tommers TV. Man får en like stor GT30 fra Panasonic for 8000 kroner i dag. Beklager, men 20 tusen høres rett og slett urimelig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Plenty er vel å dra den ganske langt ut på ...
    2.Hva er egentlig den nevnte TVes store svakhet? Er dette noe som oppfattes under normal bruk, blir det da irriterende og gir deg følelsen av at dette ikke er godt nok for eventuelle penger?
    3. Jeg er spent på hva du har kjøpt som har gått oss lukt i vei.
    Tror jeg skal la være å gå inn i altfor dype diskusjoner, men kan svare på disse punktene.
    1. Greit nok, subjektiv uttalelse fra min side.
    2. Svakhetene er beskrevet av andre i denne tråden. Det hadde vært irriterende med ustabilt baklys og banding. Dette er svært synlig for de fleste. Og ikke verdt 16000.
    3. Fortsatt på leting. Venter på 2012 modellene av diverse produsenter.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart at det er et fornuftig valg i den prisklassen. Venter man på et godt tilbud på Sony sin EX720, er nok den en hverdagskiller i en normal stue. Elkjøp, lefdal og de andre "store" kjører gode tilbud innimellom.

46" 9706 ligger nå på noe over 15k på nettbutikkene, og man kan regne med at denne faller mer i pris mot våren. Uansett GT30, Sony EX720 eller Philips 9706 så får man mye TV for pengene. Man bør uansett ofre noen tommer og heller kjøpe en TV med kvalitet, mot å kjøpe det største og billigste. Lykke til!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal la være å gå inn i altfor dype diskusjoner, men kan svare på disse punktene.
    1. Greit nok, subjektiv uttalelse fra min side.
    2. Svakhetene er beskrevet av andre i denne tråden. Det hadde vært irriterende med ustabilt baklys og banding. Dette er svært synlig for de fleste. Og ikke verdt 16000.
    3. Fortsatt på leting. Venter på 2012 modellene av diverse produsenter.
    2. Det eneste som er godt synlig av artefakter på denne TVen er "banding" når man ser Tv-kanaler av gammel kvalitet (SD). Dette er kun irriterende i svært lyse scener der det er panorering. Dette problemet kan elimineres mot nærmest null om man justerer baklys og kontrast til mer normale nivåer enn det TVen er levert med ut esken. Den opplevde kontrasten vil da følgelig reduseres, men sortnivået og detaljeringen i det sorte, og lysdynamikken vil fortsatt være fenomenal målt etter konkurentene. Alle andre kvaliteter denne TVen har gruser konkurentene, bortsett fra Sony sin 920 som er så og si likestilt bortsett fra noe gjennskinnsproblemer i lyse rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Slet med å huske hvor jeg kjøpte tven fra, men kom på at det var gjennom jobb. Det var denne: Norek.no - Sony Bravia 32" LCD-TV KDL-32S3000

Betalte vel ca. 10k for min i 2007 og Philipsen koster 6k nå. Ex720 koster jo 3-4k mer enn Philipsen igjen. Er den såpass mye bedre?

Det jeg liker med Sonyen min er at den fungerer perfekt med pc, dvs. skarpt og klart bilde som en pc-skjerm uten sånn irriterende halo/glorie effekt rundt tekst osv. som jeg ser på en del tver. Jeg synes baklyset er veldig gjevnt og fint. Den har gode høyttalere til tv-titting når man ikke gidder bruke anlegget. Jeg har heller ikke merket noe til lag eller etterslep i film eller spill. Og jeg kan stille alt fra baklys, brightness, contrast til gamma og fargetemperatur i menyene.

Det jeg synes er svakt med den er vel kontrast og svartnivå og at den er for liten såklart.

Men det er jo så vanskelig å sammenligne reviews av min tv for 5 år siden med reviews av en ny modell i dag.

Har egentlig ikke vurdert plasma, vet ikke helt hvorfor. Men ser at en plasma bruker 4-5 ganger mer strøm og veier nesten det dobbelte av en LED-tv. Synes det er litt unødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Men ser at en plasma bruker 4-5 ganger mer strøm
    Ikke nødvendigvis. De tallene du ser på f.eks. Flatpanels som gjerne er godt over 200 watt er worst case sceanario. Det betyr i forbindelse med maksimalt hvitt på hele skjermen (ihvertfall slik jeg har skjønt det). Hvor ofte ser du et helhvitt bilde i en film eller på TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så det nå. Det var helt andre tall i anmeldelsene enn i produktspesifikasjonene. Rart å oppgi tall man ikke klarer å nå som forbruker.

Men har sett på tester av G30 og GT30 nå og tror jeg skal ha Plasma. Sikkert samme konklusjon som mange har kommet til før meg, men virker jo som de er overlegne på det det meste egentlig.

Klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ut med 1000 ekstra for GT. Noen steder står det at det bare er 3D som er forskjellen mens andre steder sier de at den har et bedre bilde også.

Side 13 av 18 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •