Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lui
    For ca. to mnd siden gikk jeg til innkjøp av en Samsung UE55D7005. Etter å ha lest mange tester og oppdatert meg på ulike fora så trodde jeg dette skulle bli ett strålende valg. Skuffelsen ble da stor når jeg fikk den opp på veggen her hjemme. Enormt mye clouding. Så mye at alle som var innom kommenterte det. Trodde det måtte være noe galt med min modell så jeg fikk byttet den i en ny på Lefdal. Men det skulle vise seg at den ikke var noe bedre. Så da ble det å levere tilbake den også.

Litt tilfeldig så kikket jeg på Philips 46PFL9706T. Siden dette var en bakgrunnsbelyst TV så ble jeg litt gira. Men å gå fra 55" til 46" ble litt for stort sprang. Så da falt valget på Philips 52PFL9606T selv om den ikke har moth eye filteret som får enormt mye skryt. Fikk forhandlet meg til en pris på 19.000,- Elkjøp så da var det bare å slå til...

Har hatt Philipsen på veggen i to dager nå og er stort sett meget fornøyd. Bildet er etter min mening mye bedre enn på Samsungen. God innsynsvinkel, matt skjerm med veldig lite refleksjoner og veldig veldig godt sortnivå. Også veldig imponert over ambientlight. Trodde ikke det skulle gi så god opplevelse som det faktisk gjør. Noe negativt? På filmer så blir bilde litt for "perfekt". Kommer fra plasma som har en "mykere" opplevelse. Det skal sies at TVn ikke er helt kalibrert enda. Har brukt innstillingene som hardware.no brukte i sin test, men misstenker at det er mulig å gjøre dette bedre. Om noen skulle ha link til gode kalibrerings-innstillinger så tar jeg imot det med takk

Vil anbefale deg å slå av Clear LCD og PNM, dersom du ikke har forsøkt det. Hardware.no testet jo 9706 som har moth-eye så stemmer gjerne ikke helt overens med 9606 i forhold til lysstyrke og kontrast? Er vel bare å justere litt opp og ned alt ettersom hva du foretrekker. Ser at de ikke skriver noe om Videokontrast-settingen, men jeg har den i hvertfall ganske høyt, rundt 90 på min 9706 uten at det trenger å være optimalt på noen måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut noen videoklipp av problemet med dimmingen på min 9706 på youtube slik at Philips fikk se på det, og den skal nå på service.
    Legger ved også noen bilder av et annet problem, nemlig at bildet blir mye lysere ytterst i bildekantene til høyre og venstre, oftest til venstre. Dette har jeg funnet ut henger sammen med eller forbedres ved å aktivere Perfekt Kontrast men det forsvinner ikke helt likevel. Det hender også at den henger ca 1sek etter ved bildeskift fra mørke til lyse scener, noe som gir et mørkt slør for det blir normalt.

46pfl9706 issue - YouTube
    46pfl9706 dimming issues - YouTube
    20AWU11 sin kanal - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Wikne. Har vist vært i kontakt med deg på youtube også ser jeg Etter å ha testet ulike innstillingener så er jeg nå veldig fornøyd med bilde. Eneste tingene jeg ikke er helt happy med nå er litt banding når det panoreres i lyse scener. Og så har jeg samme problemet som deg. At jeg får mørke graderinger i topp og bunn. Problemet virker å inntre bare de gangene når jeg slår på TVen før recever og tuner. Slår jeg av og på TVn så forsvinner dette problemet. Virker altså som en firmware-bug.

Jeg har ikke merket noe til lyse graderinger ut mot kantene på min 9606. På Samsungen (7005) jeg hadde før derimot var dette helt håpløst!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Wikne. Har vist vært i kontakt med deg på youtube også ser jeg Etter å ha testet ulike innstillingener så er jeg nå veldig fornøyd med bilde. Eneste tingene jeg ikke er helt happy med nå er litt banding når det panoreres i lyse scener. Og så har jeg samme problemet som deg. At jeg får mørke graderinger i topp og bunn. Problemet virker å inntre bare de gangene når jeg slår på TVen før recever og tuner. Slår jeg av og på TVn så forsvinner dette problemet. Virker altså som en firmware-bug.

Jeg har ikke merket noe til lyse graderinger ut mot kantene på min 9606. På Samsungen (7005) jeg hadde før derimot var dette helt håpløst!
    Heisann! Hvis det stemmer så er jo det veldig interessant ja. Hender jo ofte hos meg at det ikke dukker opp noe graderinger men usikker på hvorvidt jeg vanligvis skrur TVen på til slutt...Får prøve meg litt fram og ha det i bakhodet å se om det er løsningen Irriterer meg litt over bandingen jeg også men det er nå bare slik, litt synd at de ikke har klart å forbedre det da det var tydelig også på 9705, og muligens modellen før den også etter de jeg kan huske å ha lest. De lyse graderingene langs kantene er igrunn vel så irriterende men kommer og går de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter 55PFL7606T Canal Digital's cam programkort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har forsøkt å slå på kildene først over en periode og det ser ut til at det fungerer eller ihvertfall slår positivt ut. Kun lagt merke til graderingene 2 ganger, 1 da jeg skiftet til kilde som ble slått på i etterkant av TVen. Etter å ha installert siste software og slått på TV til slutt har det blitt betraktelig mindre plagsomt ihvertfall.

Hadde et strømbrudd der strømmen forsvant i ca et halvt sekund og TVen slo seg av og på igjen og etter det har det funket strålende hehe hvorvidt det ar hatt noen betydning eller ikke er vel usannsynlig men virket nesten som om det gjorde susen:P har ikke fått opp noe etter å ha slått på kildene først heller så ikke godt å si om den er kurert eller ei.. bedre har det ihvertfall blitt!

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville Philips virkelig ha tv-en din inn til service for å fikse dette dimming-problemet? Det virker som dette er en feil de fleste 9706 har og mye tyder på at problemet ligger i software. Dette kan bli en stor jobb for Philips om de vil ta inn alle tv-ene.

Jeg ser problemet mest tydelig i halvlyse/grå scener hvor det virker som om tv-en er usikker på om den skal skru av baklys eller ikke.

En annen ting jeg også har reagert litt på er når tv-en går fort fra mørke til lyse scener, det virker som om det går litt fort for tv-en og dermed ser jeg noen grå tendenser i bildet. Litt vanskelig å forklare, men jeg ser det kun i noen få situasjoner.

Ellers veldig fornøyd med tv-en. Listen over negative ting er ikke lang:
    - Dimming-problemet (Blir forhåpentligvis fikset en gang)
    - Banding ved panoreringer
    - Det grå problemet jeg beskrev over
    - Backlight-dimming er ikke like fantastisk om man sitter litt på siden av tv-en (noe jeg aldri gjør uansett selvfølgelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vekt på 8000 serie

Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Edit: Jeg så noe som jeg reagerte på og virket litt rart. Da jeg må henge tven på veggen hjemme så ser jeg mye på vekten til skjermene. Elkjøp nevner følgende vekter for 8 og 9 serien:
    46pfl8606 = 23 Kg (Uten stativ)
    46pfl9706 = 16 Kg (Uten stativ)
    Til sammenligning så står 47pfl7666 oppført til 18.6 Kg. Dette virker litt rart syntes jeg.
    Vekten på 8000 serie skyldes nok designet som har en tykk glassplate forran panelet og den veier nok 7-8 kg alene. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bombadil
    Ville Philips virkelig ha tv-en din inn til service for å fikse dette dimming-problemet? Det virker som dette er en feil de fleste 9706 har og mye tyder på at problemet ligger i software. Dette kan bli en stor jobb for Philips om de vil ta inn alle tv-ene.

Jeg ser problemet mest tydelig i halvlyse/grå scener hvor det virker som om tv-en er usikker på om den skal skru av baklys eller ikke.

En annen ting jeg også har reagert litt på er når tv-en går fort fra mørke til lyse scener, det virker som om det går litt fort for tv-en og dermed ser jeg noen grå tendenser i bildet. Litt vanskelig å forklare, men jeg ser det kun i noen få situasjoner.

Ellers veldig fornøyd med tv-en. Listen over negative ting er ikke lang:
    - Dimming-problemet (Blir forhåpentligvis fikset en gang)
    - Banding ved panoreringer
    - Det grå problemet jeg beskrev over
    - Backlight-dimming er ikke like fantastisk om man sitter litt på siden av tv-en (noe jeg aldri gjør uansett selvfølgelig)

Har registrert akkurat de samme tingene med min 9706 som deg, kanskje med unntak av innsynsvinkel. Kan også legge til at Tekst påviker dimmingen, noe Tven min sliter med i stor grad på Canal+ First og Hits men også tidvis på Buray. De ville ha den inn ja, men jeg har ikke informert dem om den løsingen med å skru Tven på etter kildene da jeg snakket med dem før jeg fikk det tipset og at jeg har opplevd at det ikke dukket opp selv om jeg slå på Tven først nå en periode, jeg har derimot skrevet en lapp som forklarer metoden etc til tekniker. Regner ikke å få så mye ut av servicen egentlig men tenkte no jeg skulle la de se på det da de har vært i kontakt med Philips Nederland etc så kanskje de kan få en ordning på det om de finner noe som de kan rapportere om eller at de har en løsing på det allerede. De tok jo inn min 9705 ca 7 eller 8 ganger uten å klare å fikse den så vet ikke helt hvorvidt de har spesielt høy terskel på dette med å sende den på service. De ba meg jo først sende bilde/video av problemet, og det kan jo være at de tok den inn ut i fra min lange historikk med 9705 og at jeg fikk denne til slutt som ombytte. De ønsker nok neppe en ny runde av rotet med 9705 i fra fjoråret så forhåpentligvis tar de inn et par forsøkskaniner og forøker å få løst problemet med softwareoppdateringer hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas123
    Vekten på 8000 serie skyldes nok designet som har en tykk glassplate forran panelet og den veier nok 7-8 kg alene. 8)
    Er nok der det ligger ja. 9706 er jo en nett liten sak. Sitter nå med en 40" 9704 låneTV, og den er jo minst like tykk som 3 9706 tilsammen og tilsvarende tung. På vanlige Tv-sendinger innbiller jeg meg nesten at 9704 er bedre enn 9706 ser en vekk i fra Moth-filteret og farger. Mye mindre banding å spore også, unntaket er ved hvit snø etc, da er det grusomt mye.. Ellers er det rått parti til 9706.
    Lyden i 9704 er igrunn det som imponerte meg mest, skikkelig trøkk sammenlignet med både 9705 og 9706 er den flere hakk bedre i forhold til bass og det totale lydbildet. Mulig de to nyeste har renere lyd men det var virkelig overraskende hvor stor forskjell det var. Synd at de ikke har fått til like bra lyd i de slankere utgavene av 9000-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet min nyinnkjøpte 9706 gjennom tv-kvelden og et par BluRayfilmer. Må si jeg er mektig imponert, for en tv! Den var veldig rå, det må jeg si. Den var absolutt vært 15k.
    Har testet med kalibreringsinnstillingene fra "Hardware.no" fordi jeg ikke har hatt tid til å ta full kalibrering. Noen tips til de optimale kalibreringsinnstillinger? (For mørkt rom)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Har nå testet min nyinnkjøpte 9706 gjennom tv-kvelden og et par BluRayfilmer. Må si jeg er mektig imponert, for en tv! Den var veldig rå, det må jeg si. Den var absolutt vært 15k.
    Har testet med kalibreringsinnstillingene fra "Hardware.no" fordi jeg ikke har hatt tid til å ta full kalibrering. Noen tips til de optimale kalibreringsinnstillinger? (For mørkt rom)
    Eneste måten å få optimale kalibrerings innstillinger er at du kalibrerer DIN skjerm i ditt rom. Dette får en ikke med å skrive av innstillinger...

Enkleste måten å få justert lys, kontrast gjør du via test plate ala DVE, Hifiklubben m.fl.
    Ellers har jo 9706 innebygd ISF kalibrering som kan gi deg topp bilder både for mørkt å lyst rom. Dette forutsetter at en ISF godkjent kalibratør kommer til deg å justerer. Koster noen frogner tiere men da har du kalibribrert tvn optimalt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Eneste måten å få optimale kalibrerings innstillinger er at du kalibrerer DIN skjerm i ditt rom. Dette får en ikke med å skrive av innstillinger...

Enkleste måten å få justert lys, kontrast gjør du via test plate ala DVE, Hifiklubben m.fl.
    Ellers har jo 9706 innebygd ISF kalibrering som kan gi deg topp bilder både for mørkt å lyst rom. Dette forutsetter at en ISF godkjent kalibratør kommer til deg å justerer. Koster noen frogner tiere men da har du kalibribrert tvn optimalt

Tenkte å få gjort dette ja, når jeg får tid

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Har registrert akkurat de samme tingene med min 9706 som deg, kanskje med unntak av innsynsvinkel. Kan også legge til at Tekst påviker dimmingen, noe Tven min sliter med i stor grad på Canal+ First og Hits men også tidvis på Buray. De ville ha den inn ja, men jeg har ikke informert dem om den løsingen med å skru Tven på etter kildene da jeg snakket med dem før jeg fikk det tipset og at jeg har opplevd at det ikke dukket opp selv om jeg slå på Tven først nå en periode, jeg har derimot skrevet en lapp som forklarer metoden etc til tekniker. Regner ikke å få så mye ut av servicen egentlig men tenkte no jeg skulle la de se på det da de har vært i kontakt med Philips Nederland etc så kanskje de kan få en ordning på det om de finner noe som de kan rapportere om eller at de har en løsing på det allerede. De tok jo inn min 9705 ca 7 eller 8 ganger uten å klare å fikse den så vet ikke helt hvorvidt de har spesielt høy terskel på dette med å sende den på service. De ba meg jo først sende bilde/video av problemet, og det kan jo være at de tok den inn ut i fra min lange historikk med 9705 og at jeg fikk denne til slutt som ombytte. De ønsker nok neppe en ny runde av rotet med 9705 i fra fjoråret så forhåpentligvis tar de inn et par forsøkskaniner og forøker å få løst problemet med softwareoppdateringer hehe
    Jeg kan skjønne at Philips helst ikke vil lage enda en stor sak med deg. Vi får håpe de finner ut av det fortest mulig. Jeg skal prøve dette trikset med å skru på kildene først og tv-en til slutt. Det høres merkelig ut at dette skal fikse problemet, men det er vel bare å prøve.

Du får si ifra når Philips finner ut noe om tv-en din.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wikne
    Har forsøkt å slå på kildene først over en periode og det ser ut til at det fungerer eller ihvertfall slår positivt ut. Kun lagt merke til graderingene 2 ganger, 1 da jeg skiftet til kilde som ble slått på i etterkant av TVen. Etter å ha installert siste software og slått på TV til slutt har det blitt betraktelig mindre plagsomt ihvertfall.
    Du skriver at du har oppdatert til siste software. Har hatt min TV i 1 mnd nå og sjekket for updates via menystyringer for oppdatert firmware, men ikke kommet noen nyere siden jeg fikk min. Leste ett sted at en måtte laste den ned på en USB-stick for å få den aller nyeste? Vet du noe om det?

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du har oppdatert til siste software. Har hatt min TV i 1 mnd nå og sjekket for updates via menystyringer for oppdatert firmware, men ikke kommet noen nyere siden jeg fikk min. Leste ett sted at en måtte laste den ned på en USB-stick for å få den aller nyeste? Vet du noe om det?
    Du kan søke opp TV'en på Philips sine nettsider og laste ned firmwareoppgradering der. Installeres gjennom USB.

Jeg letet også etter fimware gjennom menyene til TV'en og fikk til stadighet beskjed om at jeg hadde siste firmware.

Gjør du det manuelt får du nok en nyere versjon.

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Du kan søke opp TV'en på Philips sine nettsider og laste ned firmwareoppgradering der. Installeres gjennom USB.

Jeg letet også etter fimware gjennom menyene til TV'en og fikk til stadighet beskjed om at jeg hadde siste firmware.

Gjør du det manuelt får du nok en nyere versjon.

Espen
    Det må gjøres slik ja, fikk samme beskjed på min jeg også så må gjøres manuelt.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par turer tilbake til butikken med plasmaskjermer i år vurderer jeg sterkt å teste en lcd. Jeg har snust litt på Samsung D8000, men nå har Philips kommet frem med sine nye modeller. Det jeg lurer på er hvor mye kontroll man har på 100-800hz(interpoleringen) systemet i forhold til å redusere "såpe" effekten. Dette fungerer svært godt på Samsung sine skjermer, men hvordan er det på Philips? Må det rett og slett skrues helt av?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen ukers bruk er jeg fortsatt like imponert over min 9706. Beste tven jeg har hatt.

Leste også at LydogBilde/VG kåret denne til årets "Smart Tv" også: Smartere TV-underholdning - VG Nett om Lyd- og bildetester

Deilig å få denne fra Elkjøp for 15.000,- (Kan ikke lønne seg for de å selge den for det)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått sett 46" med motheye, men 50" så også meget bra ut. Dessverre fikk jeg ikke testet med vanlig DVD eller tv via dekoder. Hvordan er tv-en på slike signaler? Bilder på Blu-Ray gledet til og med et plasmahjerte etter en del "tweaking". Vel og merke...

En veldig positiv ting er at tv-en er god på bevegelser selv når "perfect motion" ikke er aktivert.

Når det er sagt skulle jeg ønske Philips hadde laget er interpoleringssystem som fungerte på samme måte som Samsung. På den annen side har alltid Philips vært vill på slike ting. Enkelte av deres CRT skjermer gikk langt over grensen når det kom til slike ting.

Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •