TVer med USB-inngang - Mulighet for PVR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question TVer med USB-inngang - Mulighet for PVR?

Hey hey!

Sikkert et skikkelig noob-spørsmål på dette forumet, men jsiden jeg ikke ser ut til å klare å finne svar andre steder (og ordene "USB" og "PVR" er ganske vanlige her på forumet, så et lokalt søk gav meg ikke mye heller):

Er på utkikk etter TV, og for å unngå enda flere bokser i stereobenken vil jeg kjøre Canal Digital sin CAM rett i TV'en. Det som er greien er at vi har blitt avhengig av å ha PVR, og da er spørsmålet om TVer med USB-inngang typisk støtter opptak på ekstern harddisk, eller om det bare er for avspilling?

Ser f.eks. på denne TV'en:
    Sony 40" LED-TV KDL-40EX600 - Elkjøp

Det at det ikke står noe om opptak er vel kanskje i seg selv et hint, men jeg vil nå uansett spørre.

Vil holde meg på 40-42 tommer og under 7000, så hvis noen har andre forslag til TVer som støtter Canal Digital CAM og PVR på ekstern (eller intern) harddisk så hører jeg gjerne fra deg.

So long!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mutter kjøpte akkurat en Sony 40" LED-TV KDL-40EX700 og den har IKKE opptaksmulighet.

Samsung sine "smart-TV'r" har PVR-mulighet, men det er noen begrensninger du må huske på. Man kan ikke se på en kanal og ta opp på en annen, ei heller kan man ta opp et program mens man f.eks ser på film eller spiller TV-spill.
    Er man totalt avhengig av PVR-muligheter så ville jeg faktisk beholdt PVR-boksen fra CD.
    Opplever også kanalskifte som vesentlig tregere med CAM enn CD sin HD-boks, men utover det så er jeg strålende fornøyd med å slippe unna med en boks og en fjernkontroll mindre i stua.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo ikke sjekket om det fungerer, men på min Panasonic TX-42G20 mener jeg å huske at manualen beskriver en mulighet til å koble til en ekstern harddisk til USB-utgangen og at den da skal kunne ta opp og pause programmer. Men antagelig med de begrensningene Mozze nevner, så en ekte PVR blir det jo ikke.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være en ide å gå inn på siden til Canal Digital, og lese om IDTV. Og hvilken tv'er som er godkjent for cam.

IDTV - Canal Digital NO

www.idtv.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Det kan jo være en ide å gå inn på siden til Canal Digital, og lese om IDTV. Og hvilken tv'er som er godkjent for cam.

IDTV - Canal Digital NO

www.idtv.no
    Det sier da ingenting om trådstarter sitt spørsmål. Det at tven støtter CAM vil ikke si den støtter opptak over USB. Canal Digital sin liste er heller ikke oppdatert og svært mange tver som nå støtter CAM er enda ikke kommet seg på listen dems

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den har ikke opptaksfunksjon over USB. Forventer du virkelig dette i budsjett-klassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, da var det som jeg stort sett regnet med. Da blir det vel en "flott" liten boks fra Canal Digital i benken en stund til 8)

Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Nei, den har ikke opptaksfunksjon over USB. Forventer du virkelig dette i budsjett-klassen?
    Tja, de klarer å stappe slik teknologi inn i en dekoderboks som koster en tusenlapp eller to, så det hadde i alle fall ikke overrasket meg. I alle fall ikke med tanke på at dagens prisnivå og tilgjengelighet på TV-teknologi var utenkelig og til dels science fiction for få år siden.

Jeg vil bare ha en grei TV, jeg holder meg ikke hele tiden oppdatert på hvilke teknologier som er tilgjengelig i hvilke prisklasser

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en LG 47LD750N. Den har opptaksfunksjon, med de begrensninger som nevnt ovenfor (samme kanal, ikke HDMI i mellomtiden f.eks.). Kan koble opp til 1 TB harddisk for opptak. Harddisken blir parret med TV, slik at lagret innhold kun kan spilles av på denne TV-en. Har ikke prøvd det i praksis, men virker jo greit som en nødløsning. Ekte PVR blir det vel ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naigewron
    Takk for svar, da var det som jeg stort sett regnet med. Da blir det vel en "flott" liten boks fra Canal Digital i benken en stund til 8)

Tja, de klarer å stappe slik teknologi inn i en dekoderboks som koster en tusenlapp eller to, så det hadde i alle fall ikke overrasket meg. I alle fall ikke med tanke på at dagens prisnivå og tilgjengelighet på TV-teknologi var utenkelig og til dels science fiction for få år siden.

Jeg vil bare ha en grei TV, jeg holder meg ikke hele tiden oppdatert på hvilke teknologier som er tilgjengelig i hvilke prisklasser
    Du kan modde boksen fra CD, om det er støy som plager deg.
    Bytt til en 2.5" SATA disk på f.eks. 500gb.

En 2.5" disk i sagemtuneren fører til bedre airflow og lavere temperaturer, som igjen fører til redusert turtall på viften. Den originale disken forplanter også en del vibrasjonsstøy som jeg vet plager noen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •