Fått meg ny Samsung 6 LED 46"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fått meg ny Samsung 6 LED 46"

Var begeistret som pokker når jeg monterte opp saken. Men så fyrte jeg opp Xboxen og tok en runde Call of Duty......

11.000 NOK på en ny TV og så får jeg en opplevelse som er langt under den jeg hadde med den gamle simple 32 " HD-ready Philips. Er helt kvalm i kroppen.

Ja, jeg har satt TVen i "Gaming mode" og tweaket ned alt av instillinger for å få en bedre "input lag". Input lag er forøvig noe som jeg ikke visste hva var før jeg fikk denne TVen. Opplevelsen gikk fra horribelt til middelmådig.

Det kjipe er at dette var en gave fra faren min, og jeg finner det litt ubehagelig å bytte den pga det. Men samtidig så kan jeg vel ikke ha en TV til 11.000 som ikke klarer å kjøre Call of Duty normalt? Gaming er vel kanskje det jeg kommer til å bruke TVen mest til..

Den er kjøpt på Elkjøp, jeg har vel 30 dagers returett? Emballasjen er jo kastet i peisen, men det går vel bra å bytte den uansett?

Sist men ikke minst, har dere noen TVer å anbefalle til rundt den samme prisen? En TV med minimalt med input lag.

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å benytte deg av 30 dagers returrett må produktet leveres tilbake komplett i orginal emballasje. Men det skader jo ikke å prøve. Spør du pent og forklarer at du vil handle ny TV hos de, så kan det jo være du får byttet den likevel.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic VT20?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    har du prøvd å skru litt mer innstillinger, ikke bare å tweake alt ned?

Gaming mode fungerer dårlig for meg på ps3, jeg bruker cinema som utgangspunkt og skrur litt videre derfra (jeg har dog et annet merke).

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjiipt å høre, men dette med 'lag' på nye tv'r har vært diskutert masse, og i utenlanske tester er dette en post de tar med i testene.
    her fra 6005 32 led test:
    Gaming
    The Samsung UE32C6000 could have triumphed in the game sector, but sadly it was let down by high input lag. However, casual players may not be able to detect the latency in Game/PC Mode with certain types of games (e.g. RPG, Racing, RTS etc.). However, FPS and Rhythm Game fans may want to avoid Samsung UE32C6000 and opt for a model with input lag of less than 30ms.

Jeg har lcd 755 fra samsung og var litt små redd at bilspill skulle bli en kjedelig affære når den kom i hus,etter å ha lest testen:

The Samsung LE40C750 lags by about 41ms with [Game Mode] enabled, which is enough to cause problems with games requiring lightning-quick reflexes. Slower-paced games were still a lot of fun on this display, but “one hit and you’re dead” online games were more frustrating than they were enjoyable. We really hope that more manufacturers recognise how big an issue input lag is and reduce it for future models, because there are really only two brands who seem to be catering to gamers at the moment.

For those curious, with the [Game mode] turned off (and without any [Motion Plus] processing turned on), the Samsung LE40C750 lagged by about 103ms. Both of these figures reflect 1080p/60hz input to the TV.

Men heldigvis merker jeg ingen lag i det hele tatt, ser kanskje ut som om det er på fps spill det er værst.
    Du får svinge nedom Elkjøp å høre hva de sier ang emballasje og bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn at plasma generelt ikke har noe input lag?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av long255
    Er det sånn at plasma generelt ikke har noe input lag?
    de pleier å ha lav latency ja, men om du skal bruke pc, er det lett å få innbrenning om du ikke bruker span-view.

har lest om mange som brenner inn på v20, m.m. (nyere plasmaer), så jeg ville funnnet en lcd eller led-lcd med lite input-lag.

Jeg har ikke testet å game på min sony enda, prøvde å google etter input-lag, men fant ingen info :P

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tvk
    For å benytte deg av 30 dagers returrett må produktet leveres tilbake komplett i orginal emballasje. Men det skader jo ikke å prøve. Spør du pent og forklarer at du vil handle ny TV hos de, så kan det jo være du får byttet den likevel.
    Dette stemmer ikke. Enn så lenge du har alt av originalt tilbehør og produktet ikke har noen skader skal det gå fint.

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Elkjøp kan en komplett vare i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering
    Dersom emballasjen mangler vil ikke varen være komplett og i tilsvarende stand som den ble kjøpt. Men som sagt, det er jo bare å spørre i butikken, så kan det være det ordner seg likevel.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv returnert ting uten embalasje og det har aldri vært spørsmål om det. Med komplett vare tror jeg heller de mener at alt av tilbehør o.l. skal være med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •