Panasonic LCD blir "mørkere" i mørke scener.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Panasonic LCD blir "mørkere" i mørke scener.

Har hatt min nye TV i et par uker nå (se signatur for modell) Jeg har kalibrert den med DVD HD Basics, og synes billedkvaliteten er perfekt mot min foregående tv (Toshiba Regza HD Ready) Kalibreringen ble gjørt fra min Sony som er koblet inn på min receiver og videre ut til tv'n. Alle billedfiltre og slikt "dill" er skrudd av både på tv, BD og receiver. Som sagt så er kvaliteten upåklagelig.

Men jeg ser det at ved overgang fra scener som er innspillt på natt/kveld hvor en person sitter i litt lys, mens den andre sitter mindre opplyst, så ser jeg ved overgangen fre lys/mørk så er det en antydning til at den mørke delen blir litt mørkere. Lik som et-eller-annet gjør det mørkere med vilje. Ikke at det gjør så mye, men når jeg vet det er der så blir det litt "irritabelt" å se på.

En annen ting er når jeg ser filmer med tekst i mørke scener, så blir liksom bildet litt mere lysere over hele skjermen når teksten er på, og når den forsvinner så blir bildet mørkt igjen.

Er det noen innstillinger jeg har oversett? Det var ikke det helt store å stille inn på i Tv'n, men jeg mener jeg har et godt utgangspunkt iallefall. Så det er problemene over jeg har lyst til å finne ut av og eliminere.

Som nevnt, BD spilleren går innom Receiver før den går til Tv'n. Håper noen der ute kan hjelpe meg å fikse dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at tvn har dynamisk baklys justering som ligger som default i tvn fra fabrikk og ikke kan slåes av/på. Vet at f.eks Samsuing sine LED har denne funksjonen. Du kan evt prøve å kjøre 2-5 klikk høyere på lys enn det test bilder sier er rett for maks sortnivå.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamisk kontrast. Tror det kun kan skrus av i service menyen. Men mener Pana vanligvis ikke har denne innstillingen aktivisert på Movie-mode eller hva den heter på din Panasonic.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Dynamisk kontrast. Tror det kun kan skrus av i service menyen. Men mener Pana vanligvis ikke har denne innstillingen aktivisert på Movie-mode eller hva den heter på din Panasonic.
    Heter Cinema Mode, skal prøve denne settingen for å se om det blir bedre.
    Takk til begge for hjelp

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg satt Tv'n til "Ekte kino-modus" og kan bekrefte at det virket som jeg ville. Utifra kontrast,lysstyrke, farge og skarphet så er det ikke så langt ifra hva jeg kalibrerte den til. Men siden "Ekte kino-modus" kutter ut den dynamiske kontrasten, så blir den settingen fast på Tv'n fremover
    Eneste i tillegg som "Ekte kino-modus" har som ikke er på min normal setting, er Sterke farger på, hva nå enn det måtte være.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •