Panasonic VT20 til spillanmelderi. Lag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic VT20 til spillanmelderi. Lag?

Hola folkens. Var innom min lokale Elkjøp i dag og de har en siste 50VT20 til 14.990 stående. Har lenge tenkt på tv-en, og har venta på at prisene igjen skulle ned.

Egentlig var jeg innstilt på å slå til, men i helga kom jeg over denne tråden med Q&A rundt Panasonics kommende 30-serie. En dude spør der om input lag vil være like høy på VT30 som på VT20. Og skriver at den på nåværende modell er nesten oppe i 50ms.

Er ellers mye spennende info rundt 30-serien ellers også.
    Panasonic 2011 fladskærme - med danske priser - FlatpanelsDK

Noen som har VT20 her på forumet som kan si hvordan den er å spille på? Drive profesjonelt med spillanmelderi på si, og tror ikke jeg kan leve med 40-50 i lag. Vil i alle fall ha satt pris på input fra dere som har brukt denne noen timer med Xbox 360, PS3 og denslags.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt 50VT20 maaange timer med PS3. Killzone, Heavy Rain, GT5 og mye mer... Kan overhodet ikke si at input lag er noe som plager mer, har vel tvert i mot aldri lagt merke til det. Slik som de fleste nyere TV-er har den en egen "spillmodus" som deaktiverer en del funksjonalitet slik at input lag skal bli lavest mulig. I tillegg gir den deg beskjed hvor lenge du har spilt, hver halvtime, noe som i alle fall jeg setter utrolig stor pris på. Fort gjort å glemme bort tiden når en spiller...

GT5 og Killzone3 i 3D 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ikke så dumt ut. Noen som har flere detaljer om hva som skjer når man aktiverer spillmodus?

En video som viser tydelig input lag på vt20. Men videoen er lagt ut tidlig, så det er muligens den tidlige vt20-versjonen som kom ut i USA og ikke VT25 som vår VT20 ble hetende her hjemme.

Viser 30-35 ms lag på game mode. Virker litt mye i forhold til hva andre Panasonic-skjermer har hatt. Uten at jeg har har link til noe bevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spammer min egen tråd her, men nå fant jeg denne som sier at game mode ikke skrur av noe som vil minimere lag:

"However as already expressed elsewhere on this site, unlike other TV makers, the Panasonic game mode is just another picture mode. It does not eliminate any video processing to help minimize delays between the player and the action on the screen."

2010 Panasonic Plasma TVs - Product Review Part 3: Panasonic VT20/GT25 3D HDTVs

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, var sikker på at denne funksjonen (spillmodus) deaktiverte funksjonalitet for å hindre forsinkelser jeg, men så feil kan man ta. Uansett opplever jeg som sagt ikke forsinkelse som et problem i praksis, men det kan jo hende jeg er mindre følsom for dette enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Jeg har 30 dager på å finne ut om det er noe problem eller ikke. Fikk herligheten i stua i går, og var imponert rimelig umiddelbart. Min gamle 42PV60 ser forferdelig liten der den gråter i et hjørne av stua.

Er det fremdeles noe poeng å "breake in" plasma? Dvs. la den kjøre 100 timer på en eller annen instilling?

Skal også sjekke om det finnes folk som kan kalibrere i Finnmark. Si fra hvis noen vet 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsRRRR
    Vel. Jeg har 30 dager på å finne ut om det er noe problem eller ikke. Fikk herligheten i stua i går, og var imponert rimelig umiddelbart. Min gamle 42PV60 ser forferdelig liten der den gråter i et hjørne av stua.

Er det fremdeles noe poeng å "breake in" plasma? Dvs. la den kjøre 100 timer på en eller annen instilling?

Skal også sjekke om det finnes folk som kan kalibrere i Finnmark. Si fra hvis noen vet 8)
    Break-in, burn-in, and image retention - Samsung Plasma TV FAQ

Break-in, burn-in, and image retention - Samsung Plasma TV FAQ

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linkene!

Ps. Dagen etter kjøpet, dvs i dag så jeg at den lokale Expert-butikken selger samme tv for 2.000 kroner mindre. Fikk heldigvis igjen mellomlegget fra Elkjøp da jeg stakk innom og sa fra. Må jo være et vanvittig kupp. Tror de starter en ny kampanje i morgen. Håper bare ikke at prisdumpingen betyr at 30-serien blir sinnssykt bra og at Panasonic ikke tror noen vil ha 20-serien

(Vet at dette med pris hører hjemme i prisjakt-kategorien, men kontrer med at dette hører med til historien jeg har fortalt her.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •