Som tittelen tilsier, jeg har nylig gått til innkjøp av en Panasonic TX-P50S20E. Jeg er egentlig veldig fornøyd med alt denne tv-en klarer å levere, med unntak av når jeg skrur av lyset i rommet. Floating blacks blir da veldig synlig, men har merket meg at noen ting gjør det verre eller bedre.

F.eks. testet jeg i True Cinema Mode med Eco mode slått på og kontrasten satt til 30. Dette førte til noe mørkere bilde på generell basis, men ikke ulevelig og byttene mellom sortnivået i mørke scener ble mye mindre fremtredende, og i noen filmer ikke synlig i det hele tatt mesteparten av tida.

Jeg testet også et mye omtalt triks ved å sette lys på lys-sensoren på tv-en sånn at den kontinuerlig kjører på høyeste kontrastnivå i alle scener. Floating blacks forsvant totalt, men bildet i mørke scener ser nå like grått ut som på en tradisjonell LCD så dette virker meningsløst.

Så er det noen andre som har noen gode forslag workarounds for å redusere plagsomheten av dette? (Det være seg alt fra tiltak med belysning i rom, til innstillinger på tv-en)

På forhånd takk