Jada, nok et innlegg fra noen som aner lite og ingenting om lyd eller bilde.

Men jeg håper fremdeles det er noen som gidder å gi noen tips eller råd til meg som skal kjøpe en ny tv.

Saken er som følger: Jeg skal kjøpe ny tv, og har egentlig bestemt meg for å kjøpe panasonic da jeg har hatt inntrykk at de gir generelt gode bilder. Budsjettet er lagt til 6000,-

Bruksområdet er: Hovedsaklig sport, fotball og vinteridrett og spill fra PS3. Moderat eller lite filmseing, hodesaklif spilt fra PS3, lite PC kobling.

Jeg har sjekket følgende modeller: TX-P42G20E (6000,- elkjøp nettpris: utsolgt nå, 7000,- i butikk), TX-P42X40E (5000,- euronics).
I tillegg var jeg innom Expert her om dagen, og der skrøt selgeren uhemmet av modellen TX-P42GT20E, den skal visstnok være en 3D tv. Men den skulle de ha 8000,- for.

Så til selve problemet: Hva slags tv bør jeg velge? Er 3D teknologi noe å satse på, og er det verdt 2000,- ekstra i forhold til G20E? Og er G20E en vesentlig bedre tv en X40E, er den verdt mellom 1-2000,- mer enn X40E?
Har fullHD kontra HDReady noe å si, er det verdt å betale ekstra for å få fullHD, eller klarer jeg meg med en HDReady tv?

Hjelp og tips mottas med takk