Ny 3d tv til film og spill 55-60"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 3d tv til film og spill 55-60"

Heisann.

Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en ny tv til uka, da med 3d så jeg har dette. Jeg har sett på både plasma og led men jeg klarer ikke finne noen tilfredsstilende tester. Veldig vanskelig å ta en avgjørelse når man ikke har så greie på det. Hadde satt pris på litt hjelp. Tven skal brukes til ps3,bluray samt noe tv titting. Ikke mindre enn 55".

Disse har jeg sett på som aktuelle kanidater.

Sony kdl 55nx810 LED ca 25.000
    Samsung 55c8705 LED ca 22.000
    LG 55lx950n LED ca 23.000
    LG 60pk950n plasma ca 16.000

Jeg har lest litt om kant led og bak led og dette blir jeg ikke særlig klok på.
    Sony sier kant led ikke bra mens samsung sverger til dette. Derfor vurderte jeg plasma, virker som man får mer for pengene der?

Takker for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ville valgt plasma fremfor LCD når du skal bruke det til gaming. Jeg synes selv at plasma klarer å gi et bedre bilde og bedre flyt i bilde enn LCD klarer når det kommer til gaming.

Om du klarer gå ned til 50" får du en svært god tv til 15 000 !!
    Panasonic TX-P50VT20

Om du absolutt må ha en større TV ville du nok gått for denne:
    Samsung PS63C7705

Imponert over bildet på denne, men mangler det lille ekstra på sortnivå.
    Så da ville jeg til slutt stått mellom Panasonicen og denne hadde jeg vært deg:

Samsung UE55C8705XSXXE

8 serien er ganske så lik som 9 serien til Samsung, men mange tusen som skille dem

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være litt mer tydelig::

Panasonic TX-P50VT20

ELLER:

Samsung UE55C8705XSXXE

I mine øyne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:grin:

Ja jeg har sett på panasonic sine tver. Bilde ser bra ut men på design taper
    de totalt. En så stor tv blir som et møbel i stuen å panasonic sine tver ser ikke ut.

Ja samsungen ser fin ut, men er litt bekymret da en bekjent sa disse tvene slet
    med fæl clouding?. Har også sett på den plasmaen fra samsung, denne er meget
    aktuell hvis noen har den på lager. Har du sett sett samsung 55c8705 selv?
    hvordan er kvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mademan29

de totalt. En så stor tv blir som et møbel i stuen å panasonic sine tver ser ikke ut.

hvordan er kvaliteten?
    I din prisklasse og mtp størrelse så får du ikke bedre tv enn Samsung Ps63C7705, er du heldig kommer den kanskje på kampanje igjen til 17999,-.

Som nevnt tidligere så er det kun Panasonic VT20 som matcher denne marginalt, eventuelt direkte led tv´ne til Sony men da er du oppe i en helt annen pris.

Ps63C7705 har vunnet flere priser og blitt kåret til årets nest beste plasma av Cnet, såvidt slått av VT20 som koster det dobbelte i 65"størrelse.

Vant også sammen med VT20 beste tv i Lyd og bilde.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan er kvaliteten?

Har selv 8705 55" og har ikke clouding,dette problemet er på 6000serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan er kvaliteten?

Ja, jeg har sett samsung 55c8705 selv. Den er helt RÅ! Nå fikk jeg bare sett den i butikken da, men bildekvaliteten på den i forhold til 7 serien synes jeg er mye bedre, i tillegg til at designet på tv'en er meget bra!! Anbefaler virkelig at du tar en kikk på 8 serien før du tar et valg. Skulle jeg brukt så mye penger på en en TV nå, hadde jeg gått for 8 serien eller VT20. Synes sortnivået på både 7 og 8 serien var ganske så bra - 8 serien kan sammenlignes med VT20. La ikke merke til clouding på den heller. Inntrykket jeg satt igjen med etter å ha sett samsung sin 8 serie to forskjellige steder i både 46 og 55 " var imponerende!

Anbefaler deg å ta en kikk på den!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelp.

Ja jeg skal ta meg en tur å se 8 serien i action selv. desgnet er ihvertfall pent.
    63" til samsung tror jeg blir i største laget.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, jeg lurer på akkurat det samme som OP, bare at jeg ønsker å holde meg i prisklassen 10-15k og vil helst ha mellom 50-55".

Har idag en 3år gammel Panasonic 42" HD-ready plasma som vant alt av tester back in the day. Da kjøpte jeg ikke fullHD fordi jeg ikke hadde en eneste HD-kilde. Siden dengang har jeg fått en drøss med HD-kanaler på kabelen og blueray-spiller.
    Veldig godt fornøyd med Panasonicen, men nå er det på tide å gå opp et hakk. I tillegg har jeg to svære vindu som sender lys inn på skjermen, og jeg syns det er i overkant med reflekser på tv'n dessverre.
    Håpte derfor at jeg nå skulle komme meg inn på avforum igjen og få vite at LED-lcd er det eneste som duger idag, med ganske klare klassevinnere i alle prisklasser. Men dengang ei..

Nye plasmaer idag har vel fortsatt to glassplater og er derfor langt mer følsomme for reflekser enn alternativene?

Ser for meg at bruken av tv'n blir noe slik for meg:
    2-3 timer PS3-spilling i uken (jeg er bortreist på jobb fra tirsdag-torsdag)
    2-3 timer filmavspilling, fordelt på 50% blueray og 50% nedlastede programmer
    3-4 timer titting på diverse kabeltv-kanaler (fruen ser mer på tv enn jeg gjør)

Tar gjerne imot konkrete forslag, da jeg hadde tenkt å handle til helgen.
    Samsung låter dårlig i min munn basert på erfaringene mine fra 10år tilbake når de flommet markedet med elendige CRT-tv'er med lave priser og cheezy design.

Edit: Kan legge til at jeg fikk demonstrert 3D på en Samsung 60" (?) på Elkjøp på lørdag, og det var helt rått på de demofilmene iaffal.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk på Panasonic sin VT20 du 50" ligger på 15 000 flere plasser nå!

Super TV!
    Og den har jo vunnet det som er av priser, det burde jo kanskje også si litt

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, titta mye på den igår serru.
    Men selv om jeg har skikkelig sansen for Panasonic, er jeg usikker på om fordelene med plasma er like store som før, sammenlignet med ulempene.
    Tenker primært idag på refleksjoner, siden det har vært en utfordring med den jeg har.
    At nettløsningen på VT20 er mangelfull gjør ikke noe, ettersom jeg trolig kommer til å kjøre youtube via ps3'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •