Kjøp av 50" billigplasma! H J E L P !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 50" billigplasma! H J E L P !!

Hei,
    Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg!
    Leter etter en ny TV i prisklassen 5000-7000 kr. Er på jakt etter en TV på ca 50 ". TV'en vil bli brukt til film (blu ray), ps3 og tv-titting (hovedsaklig fotball).
    Har etter noen dager med leting/lesing på nettet kommet frem til at dette er noen greie kandidater:

LG 50PK550

Panasonic TX-P46S20E

Samsung PS50B530

Samsung 50" Plasma-TV PS50C535

(usikker på hva forskjellen på de samsung tv'ene er...)

Alle disse TV'ene ligger på 6000+frakt utenom Panasonic'en som er noen hundrelapper dyrere.. Meget billig frakt på komplett er jo en praktisk fordel. Åpent kjøp på netonnet er og en veldig stor fordel!!

Er det noen som har en av de aktuelle TV'ene eller som kjenner til noen av disse? Setter pris på om dere kan peke på om de har noen eller om de ikke har noen klare irritasjonsmomenter (f.eks. baklys/clouding, sortnivå, ovs.)
    Eventuelt om dere har andre forslag til meg? Vil helst ha en tv på 50/52", men lever etter et litt stramt budsjett og vil ikke bruke mer enn 7000 da denne TV'en blir byttet ut med en primadonna-TV om en to til tre år

Har brukt noen timer i dag på å lest tråder her på forumet som omhandler noen av de samme tvene som jeg har nevt her, men har alikvel ikke blitt klok på hvilken jeg burde velge.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt over budsjett men har vunnet mange tester,bla Lyd & Bilde januar.

Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50V20
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på den og ja. Startet med at jeg vurderte VT20, men tanken min er at jeg kjøper den beste TV'en jeg får for 6000 +/- en tusenlapp nå, også når panasonic får litt bedre design på tvene sine etterhvert så blir det nok en ny 65".

Takk for tipset, men den blir nok litt i det dyreste laget for meg i denne omgang..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kikket på PK550 og C535 nøyere. Har PK250 å den kan låses opp til THX bla noe også PK550 kan vil jeg tro-se tråd her på forum.

Alle med B i modell serien til Samsung er 2009 modell så ville hoppet over dem.

Pansonic lager meget gode skjermer-men størst er ofte best på flatskjerm

Clouding er IKKE et problem som forekommer overhode på noen plasma skjermer uansett merke. Dette pga oppbygging som er en annen enn LED-LCD og LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar rs_banditt!

Har tidligere sett på LG som et mindre bra merke, men mitt inntrykk ovenfor de har endret seg de siste årene. Når jeg nå sitter å kikker på TV synes jeg egentlig designet på LG er best, men lite som skiller dem..

For meg er bildekvaliteten viktigst, design kommer i andre rekke.

Er det noen som vet hvordan det er med støy fra disse TV'ene?

Jeg følger rs_banditt sine anbefalinger og da står det mellom LG 50PK550 og Samsung PS50C535. Får lese videre jeg da :smile: :smile:

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Viera TX-P50G20E - Plasma TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Klarer du å strekke deg til 8990,- Panasonic 50G20 er også et ypperlig valg :-) Vanvittig bra TV til prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg strekker meg så langt kan jeg vel strekke meg til V20 også. Store forskjeller på V20 og G20? Med tanke på at det bare er 1000 kr som skiller dem nå...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av droltongen
    Jeg følger rs_banditt sine anbefalinger og da står det mellom LG 50PK550 og Samsung PS50C535. Får lese videre jeg da :smile: :smile:
    Av disse to er Samsungen min favoritt. Men bilde handler en del om smak også, så det hadde nok lønnet seg for deg å kikke på begge med enge øyne.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg strekker meg så langt kan jeg vel strekke meg til V20 også. Store forskjeller på V20 og G20? Med tanke på at det bare er 1000 kr som skiller dem nå...
    Har aldri hatt dem ved siden av hverandre for direkte sammenligning av en eller annen grunn. Men om det er en tusenlapp opp for tiden vil jeg tro det er verdt å gå opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da holder jeg fortsatt på de to alternativene mine, og om jeg går opp, går jeg opp til V20 tenker jeg meg

Var ikke det jeg hadde planlagt, men sånn er det som regel alltid når jeg skal kjøpe meg noe- ender opp med å kjøpe "hakket bedre", som alltid er et dyrere alternativ.

Akkuratt her føler jeg at jeg står mellom to TV'er som er helt ok mot en som er på topp!

Usikker på hva jeg skal gjøre :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at LG'en kun er HDready i følge LG sine sider. Samsung sin er derimot ikke THX-sertifisert.

Burde en av disse to momentene veie tyngre enn den andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at LG'en kun er HDready i følge LG sine sider. Samsung sin er derimot ikke THX-sertifisert.

Burde en av disse to momentene veie tyngre enn den andre?
    Alle LG plasma PK serien: 250, 350, 550, 750 og 950 er Full HD skjermer!

Dette kan jeg bekrefte som selv eier LG60Pk250

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Alle LG plasma PK serien: 250, 350, 550, 750 og 950 er Full HD skjermer!

Dette kan jeg bekrefte som selv eier LG60Pk250

LG 50PK550N TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja... har du lest at det står 1080P, samt lest på spesifikasjoner 1920x1080?

Den er selvsagt også HD-Ready i tilegg til full hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser det. Slurv fra min side! Men takk for oppklaringen du

Det at LG sin er THX-sertifisert, er det et viktig moment å forholde seg til, er det av mindre betydning? Skal ut en tur nå å kikke på de aktuelle TV'ene. Valget blir nok tatt i løpet av kvelden eller morgendagen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser det. Slurv fra min side! Men takk for oppklaringen du

Det at LG sin er THX-sertifisert, er det et viktig moment å forholde seg til, er det av mindre betydning? Skal ut en tur nå å kikke på de aktuelle TV'ene. Valget blir nok tatt i løpet av kvelden eller morgendagen
    Jeg personlig syns ikke det har allverden og si så lenge man kalibrerer tv´n bra i utgangspunktet.

Det er vel så man skal slippe all den kalibreringen for de som ikke har så mye erfaring med det, sånn jeg har forstått det

Dog så står min Pk250 innstilt med THX, men jeg er heller ingen kalibrerings guru:-D Bruker stort sett det jeg finner på forum osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tok jeg meg en kikk på TV'ene, og jeg likte ikke LG sin i det hele tatt! Fikk sett den flere plasser og må si at om jeg noen gang går for LG kommer det nok til å bli LED tv'ene deres. Synes ikke noe om plasmaskjermene til LG.

Så da blir det Samsungen, som jeg ble mektig imponert over!! For meg virket det som om en får veldig mye for pengene her!!

GLEDER meg til å få den inn i stua

Noen som har forslag til kalibrering?
    Er det en generell regel på hvor lang tid det bør gå før den kalibreres, eller er dette noe som kan gjøres med en gang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •