Erfaring med Philips LED-tv 40PFL9705H, bra tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med Philips LED-tv 40PFL9705H, bra tv?

Hei

Lurer på om nevnte led-tv er en bra tv?
    Har kun hatt Samsung skjermer siden overgangen til flatskjerm, lurer derfor på om Philips er noe å satse på. Det som er viktig for meg er selvfølgelig billedkvaliteten, men er viktig at skjermen er bra på SD signaler, og fungerer greit til konsoll. At skjermen er bra på HD tar jeg som en selvfølge.
    Har også forstått det slik at 9-serien til Philips ikke er såkalt kant-LED (EdgeLED?) men at LED lysene sitter over hele bakpanelet?, noe som gjør billedkvaliteten bedre, tenker da spesiellt på sortnivå?
    Noen her som har erfaringer med Philips Led-tv'er?
    Sliter Philips også med clouding/lysblødning slik Samsung gjør på sine LED skjermer?

Takker for tilbakemeldinger !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Lurer på om nevnte led-tv er en bra tv?
    Har kun hatt Samsung skjermer siden overgangen til flatskjerm, lurer derfor på om Philips er noe å satse på. Det som er viktig for meg er selvfølgelig billedkvaliteten, men er viktig at skjermen er bra på SD signaler, og fungerer greit til konsoll. At skjermen er bra på HD tar jeg som en selvfølge.
    Har også forstått det slik at 9-serien til Philips ikke er såkalt kant-LED (EdgeLED?) men at LED lysene sitter over hele bakpanelet?, noe som gjør billedkvaliteten bedre, tenker da spesiellt på sortnivå?
    Noen her som har erfaringer med Philips Led-tv'er?
    Sliter Philips også med clouding/lysblødning slik Samsung gjør på sine LED skjermer?

Takker for tilbakemeldinger !
    Har ikke kalibrert 9705 enda har tatt 9704 og blitt imponert!
    Men har sett på 9705 og den virker enda litt bedre en 9704 i mørke scener med å hente frem detaljer.

Du vil ikke få clouding problem med denne eller andre Bak led ala LE850/LX950 og HX900 for den del.

Bak led med local dimming den beste måten og bruke LED dioder på du får et sykt sykt bra sortnivå med kontroll på bilde og null coluding. Bilde kvaliteten er meget vass på alle de nevnte TVer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Så man trår ikke feil med denne TV'n hvis jeg forstår deg rett?
    Hvordan takler Philips SD?, er meget viktig da det blir snurret masse DVD enda og mange kanaler fremdeles sendes i SD. Og til slutt, fungerer de bra på konsoll? Samsung LED har slitt litt på det med enkelte modeller, LCD skjermene deres var bedre på dette, hvordan er det med Philips?
    Dette med konsoll er egentlig ikke så viktig da det er veldig lite spilling her, men greit hvisvdet fungerer godt, da er SD mye viktigere.
    HD matriale tar jeg for gitt vil være upåklagelig og meget godt!
    Er det stor forskjell på Philips 9-serie og 7-8-serie?
    Vurderer også og komplimere med Philips BDP-9600 Blu-ray spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke uttale meg om SD og Spill da jeg ikke har prøvd skjermen på dette. Kun sett på HD i butikk på FILM innstilling og lekt litt med fjernkontroll(ja vet at dette er langt fra bra måte å vurdere TV på).

Men siden skjermen virker å være litt bedre enn 9704 skal det gått gjøres å trå feil med denne skjermen ja!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye problemer med Philips LED 9-serie?

Hei

Vurderer som sagt denne TV'n fra Philips, den har jo gjort det meget godt i tester rundt om. Men, blir litt skeptisk når jeg også har fått med meg at det er endel som har hatt problemer med denne skjermen. Ønsker primært ny LED-tv med skikkelig LED-lys, ikke noe kant-LED så denne hadde vært midt i blinken.
    Har hatt inntrykk av at Philips skulle være store på TV'er og at kjøp av Philips skjerm skal være av god kvalitet og trygghet ved det, tar jeg feil her?, ønsker ikke å ende opp med en skjerm som går i shuttle trafikk mellom hjem og verksted. Ble litt skeptisk nå som sagt, eller kan jeg ta for gitt at problemene med denne skjermen er ordnet opp i og at disse problemene var begrenset til de første modellene i denne serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå selger Phillips ganske så mange tver, og folk her inne er nok også over gjennomsnittet kritisk. Så at noen få her inne har hatt sine problemer er nok ikke noen fasit på hvordan alle tvene dems er. Det var vel de som var produsert før uke 40 som hadde disse problemene som ble nevnt her inne også, så om du får en som er produsert etter da skal disse problemene også være løst for det meste. Alle produsentene har sine tver med feil på og man kan jo være uheldig uansett hvilket merke du ender opp med

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galsmurf
    Nå selger Phillips ganske så mange tver, og folk her inne er nok også over gjennomsnittet kritisk. Så at noen få her inne har hatt sine problemer er nok ikke noen fasit på hvordan alle tvene dems er. Det var vel de som var produsert før uke 40 som hadde disse problemene som ble nevnt her inne også, så om du får en som er produsert etter da skal disse problemene også være løst for det meste. Alle produsentene har sine tver med feil på og man kan jo være uheldig uansett hvilket merke du ender opp med
    Hei

Ja det er sant, likte denne skjermen veldig godt, og har egentlig hatt inntrykk av at Philips er kvalitet, men dette gjorde meg litt skeptisk dog.
    Orker rett og slett ikke en skjerm som må sendes frem og tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, vet ikke du har fått det med deg men Soundgarden selger nå 46" 9705H for 16 995,-.
    Bestillte en selv i dag, og snakket med de først og de garanterte at alle tvene de hadde av dette merket på lager var produsert etter uke 40 og at feilene som var kjent i starten ikke skulle være noe problem lengre på de som ble solgt nå.

Philips 46PFL9705H 3D LED-TV - 46" - 46"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •