Oppløsning på 50"!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppløsning på 50"!

Hei

Har selv en 50pk950 i stua. Men Skal kjøpe en ekstra tv. Mulig 50".

Men vurderer å kjøpe en extra tv i huset.

Hvor viktig er egentlig dette ift størrelsen. Man ser seg sikkert blind på at jo høyere oppløsning man har jo bedre er det. Trenger man egentlig full HD på evt 42 eller 50 tommer. Det samme gjelder jo kamera. Jo mere mpiksler jo bedre bilder. Men det er jo ikke det. Det vet jeg.

Har noen innspill på dette?

Takker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei,

Til vanlig materiale, har folk sagt at du må sitte nærmere enn 3 meter unna 50" for at øynene skal klare å se forskjell.

Dog., vil jeg påstå at det er en sannhet med modifikasjoner.
    Om du kobler en pc til en tv og viser tekst, vil en 1080P være mye bedre å se på, enn en med 720p/1080i.

Vil også hevde at det er tull å kjøpe hdready (720p/1080i) nå.... Uansett str på skjerm!

Jeg vet ellers ikke om jeg helt tror på den påstanden, selv om jeg trodde på den før. Selv på 22" pcskjerm, kan jeg se tydelig forskjell på en serie jeg laster ned i 720p, vs en i 1080p. 720p ser mye mykere ut, 1080p ser mye skarpere og detaljert ut.

Den beste sammenligningen for meg, som har -1.5 på begge øynene, er å ta ut linsene og gå en tur i naturen. Går jeg uten linser, er det ca som 720p, går jeg med linser, er det som 1080p. Da kan jeg se gresset, jeg kan se greiner, etc. de er sykt tydelige.. Uten linser, ser jeg greiner og gress, men det har ikke samme skarphet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •