Sony KDL-55EX710, edge-lit LED - godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sony KDL-55EX710, edge-lit LED - godt kjøp?

Hei!

Ser at denne 55" tv'en kan oppdrives på diverse nettbutikker til 12000 kroner med gratis frakt hjem på døra (såkalt "VM tilbud").
    Har en 5 år gammel 40" 1080i JVC lcd som jeg lenge har hatt lyst til å bytte ut. Med 5 meters sitteavstand fra sofa til tv blir det rett og slett for smått -hvorfor kjøpe briller når man kan kjøpe større tv! 8) .
    Tenkte opprinnelig på å kjøpe en hd-prosjektor og kjøre et lerret ned over tv'en jeg allerede har når jeg skal se film osv. Men det blir for mye styr, tror jeg går for større tv i stedet.

Jeg bruker primært tv'en til spilling (Xbox 360/PS3 via hdmi), men også til å se blu-ray filmer via PS3 (ser mye konserter, har bra anlegg så status på høyttalere på tv spiller ingen rolle for meg). Vanlig tv ser jeg svært lite på, har kun analog signal og planlegger ikke oppgradere noe her med det første. Ser aldri på noe sport, overhode. Jeg laster ned endel tv-serier osv i mkv hd som jeg ser via en htpc som er koblet på tv'en min i dag (hdmi). Eventuelle internett tjenester på tv'en spiller derfor ingen rolle for meg, det blir nok ikke brukt.

Hadde sett meg ut Samsung sin "UE55C6005" som man kan få til samme pris, men jeg mistenker at Sony sin 55EX710 kanskje er hakket bedre? Har lest et par enkle anmeldelser av Sony sin tv, men finner ingen definitive artikler som sier hva jeg bør gå for.

Kanskje edge-lit LED er passè, det er kun backlit som gjelder? Kanskje 55" blir for "lite" i forhold til sitteavstand? Kanskje Samsung sin modell er overlegen Sony sin?
    Innspill i forhold til mitt bruk og behov mottas med stor takk før jeg trykker på "kjøp" knappen en gang i løpet av helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, sonyen er bra, bedre enn samsungen.
    Jeg tror faktisk det er beste kjøpet, i denne str, i sin prisklasse.
    Den pleier å ligge på ca 15.000 +-.

Ps. hvor ser du vm-tilbud med gratis frakt? Jeg ser dustin har den for 11999, 500kr frakt, ellers ser jeg euronics har gratis frakt og har tven for samme pris.

Er det flere som har den for den prisen? jeg har ventet over en måned for 200kr høyere pris, fra amentio....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for svar. Det er Euronics jeg sikter til, med gratis frakt. Sparer jo noen kroner på det. Tipper jeg blir å gå for denne tv'en ja.
    Har du link til en skikkelig test på tv'en?

Eneste jeg har funnet er på 40" utgaven av samme tv hvor det både kommer fram endel pluss og minus med den. Regner med at 55" er identisk tv bare med større panel.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hei, sonyen er bra, bedre enn samsungen.
    Jeg tror faktisk det er beste kjøpet, i denne str, i sin prisklasse.
    Den pleier å ligge på ca 15.000 +-.

Ps. hvor ser du vm-tilbud med gratis frakt? Jeg ser dustin har den for 11999, 500kr frakt, ellers ser jeg euronics har gratis frakt og har tven for samme pris.

Er det flere som har den for den prisen? jeg har ventet over en måned for 200kr høyere pris, fra amentio....
    55EX710 en bra TV? Samsung 6-serie skyter denne ut av vannet med 2 hender på ryggen... Blassere TV i dagens sortiment av Samsung/Sony/Panasonic/LG må du lete lenge etter. Eller i alle fall må du lete blandt modeller som er nederst på rang-stigen :P Men 55" til 12000,- Det er den nok verdt

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digitize
    Hadde sett meg ut Samsung sin "UE55C6005" som man kan få til samme pris, men jeg mistenker at Sony sin 55EX710 kanskje er hakket bedre? Har lest et par enkle anmeldelser av Sony sin tv, men finner ingen definitive artikler som sier hva jeg bør gå for.
    Finner du Samsung 6-serie til samme pris, velg den. Sony har skuffet meg stort med denne modellen. Eneste grunn til å velge Sony i dette tilfellet må være fordi den er vesentlig billigere. Og om den ikke er det, så kan den droppes

Fordeler med Samsung 6-serie mot Sony 55EX710:
    - Den klarer faktisk å vise farven "sort"
    - Den er 3cm tykk (Sonyen har en diger velstands-vorte på baksiden som gjør at den er like sexy på vegg som et kjøleskap)
    - Den skrur seg ikke av etter et par timers bruk uten at du har trykket på fjernkontrollen (dette kan du heldigvis deaktivere)
    - Den har vesentlig bedre dybde i bildet
    - Den har vesentlig bedre evner til å vise kontrast

Fordeler med Sony EX710 mot Samung 6-serie
    - Den har matt bilde-overflate, og kan derfor ha litt mindre problem med gjennskinn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, det var noen påstander som ikke holder vann, mener jeg.
    Jeg har sett på samsungen og jeg har sett på sonyen.

Det jeg vil si er samsung sine to største svakheter:
    * Clouding
    * Blankt panel

I tillegg kommer:
    * Dårligere innsynsvinkel
    * Dårligere "100hz" (dårligere flyt i bildet)

Jeg ser ingen positive ting samsung har fremfor sonyen.
    Da er jeg klar over at at blankt panel gir illusjon om bedre sortnivå, men blankt panel er uansett fail...

Samsungen har lenge lagt lavt i pris, men jeg har ikke vært fristet til å kjøpe den. Selv i 40" synes jeg samsungen fungerer lite bra. Samsung har også en dårlig autokontrastfunksjon, noe ala en dårlig IRIS på projecktor.. Det er svært forstyrrende med den autojusteringen som de har på kontrasten.

Jeg hadde aldri kjøpt samsungen, da kan man like gjerne velge plasma :P Forøvrig vil jeg ikke ha plasma, primært pga blank skjerm.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Finner du Samsung 6-serie til samme pris, velg den. Sony har skuffet meg stort med denne modellen. Eneste grunn til å velge Sony i dette tilfellet må være fordi den er vesentlig billigere. Og om den ikke er det, så kan den droppes

NEI, den viser mørkeblått, ikke sort.
    - Den er 3cm tykk (Sonyen har en diger velstands-vorte på baksiden som gjør at den er like sexy på vegg som et kjøleskap)
    Ja, men som bieffekt så har du dårligere bildekvalitet pga større mengder clouding.
    - Den skrur seg ikke av etter et par timers bruk uten at du har trykket på fjernkontrollen (dette kan du heldigvis deaktivere)
    Nei, den har et helt annet type bilde og bildebehandling enn sony har - mye mer kunstig og påtatt, sony er naturlig og renere.
    Se ovenfor.
    Fordeler med Sony EX710 mot Samung 6-serie
    - Den har matt bilde-overflate, og kan derfor ha litt mindre problem med gjennskinn
    Jeg er som du ser DYPT uenig med deg. 6-serien til samsung har glimrende bilde i LCD-utgaven, slipper clouding der - men fortsatt veldig kunstig vs sony som er naturlig. Det siste er subjektivt hva man selv foretrekker - men clouding er et *******.

Dette synes dog ikke i butikk, så om du uttaler deg på bakgrunn av hva du ser i butikken der du jobber, så har det lite med hvordan tven ser ut i et mørkt rom hjemme.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kun sammenlignet C6005 og EX710 i 46" utgaven, og hadde valgt C6005 i alle tilfeller.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er testoppsettet ditt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere faktorer her, som:
    1) noen anbefaler bare det de eier selv
    2) noen anbefaler det de selger selv
    3) noen anbefaler det merket de liker best
    4) noen anbefaler det de foretrekker (subjektivt sett, bilde)
    5) noen anbefaler det de så best i butikk
    6) noen anbefaler det som er best - der og da

Måten jeg personlig jobber på, er:
    1) finner ut størrelse jeg vil ha (feks 55-60")
    2) finner ut ca prisleie jeg vil bruke på tv. (feks 15-19.000 så jeg på)
    3) finner ut hva jeg må holde meg unna (f.eks. blankt panel, pga vinduer i stuen)

Når jeg har gjort det, så går jeg rundt å prøver å finne den tven som gir meg mest bang for the buck. Jeg går da rundt å researcher, kikkker på tver.. ringer, sjekker priser, etc.

Jeg har sjekket mye, sett på mange tver... og jeg kan ikke gi creds til samsung. Samsung og Sony eier panelfabrikk sammen, men jeg mener sonyen vinner pga. matt panel og bedre elektronikk.

Begge tvene er i samme klasse og noen vil kanskje foretrekke illusjonen av bedre sortnivå (det er egentlig bare blankt panel), men dette panelet vil også fungere som et speil! Samt det vil ødelegge for innsynsvinkelen (effektiv innsynsvinkel).

Selv 60" sony kdl-60ex700 synes jeg fungerte bedre enn 55" samsung i 6000-serie. Det er jo logisk at jo større tv du ser på, jo mer sensitiv blir den for innsynsvinkel! Men et blankt panel vil fungere dårligere når du kommer ut på sidene (alt blir bare mørkt og du får for lite lysstyrke).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, det var noen påstander som ikke holder vann, mener jeg.
    Jeg har sett på samsungen og jeg har sett på sonyen.

Det jeg vil si er samsung sine to største svakheter:
    * Clouding
    * Blankt panel

I tillegg kommer:
    * Dårligere innsynsvinkel
    * Dårligere "100hz" (dårligere flyt i bildet)

Jeg ser ingen positive ting samsung har fremfor sonyen.
    Da er jeg klar over at at blankt panel gir illusjon om bedre sortnivå, men blankt panel er uansett fail...

Samsungen har lenge lagt lavt i pris, men jeg har ikke vært fristet til å kjøpe den. Selv i 40" synes jeg samsungen fungerer lite bra. Samsung har også en dårlig autokontrastfunksjon, noe ala en dårlig IRIS på projecktor.. Det er svært forstyrrende med den autojusteringen som de har på kontrasten.

Jeg hadde aldri kjøpt samsungen, da kan man like gjerne velge plasma :P Forøvrig vil jeg ikke ha plasma, primært pga blank skjerm.
    Om du synes dårligere innsynsvinkel veier opp for alle de andre tingene, så greit. Dårligere 100hz vil jeg ikke påstå i det hele tatt. Har prøvd disse mot hverandre med mange forskjellige kilder, og kan ikke si at Sonyen vinner på noen som helst av dem. Man kan variere 100hz-funksjonen slik man vil (til dels), og da bør man finne en man kan leve med. For min del kan du like så godt deaktivere 100hz. Den gjør ikke bare godt for bildet. Og det gjelder uansett tv.

Om blankt panel er et minus eller pluss kommer vel an på smak spør du meg. Jeg ville valgt en med blankt any day.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du synes dårligere innsynsvinkel veier opp for alle de andre tingene, så greit. Dårligere 100hz vil jeg ikke påstå i det hele tatt. Har prøvd disse mot hverandre med mange forskjellige kilder, og kan ikke si at Sonyen vinner på noen som helst av dem. Man kan variere 100hz-funksjonen slik man vil (til dels), og da bør man finne en man kan leve med. For min del kan du like så godt deaktivere 100hz. Den gjør ikke bare godt for bildet. Og det gjelder uansett tv.

Om blankt panel er et minus eller pluss kommer vel an på smak spør du meg. Jeg ville valgt en med blankt any day.
    Det er ikke bare de to tingene jeg mener sonyen er bedre på, men det er de viktigste tingene.

Ellers har sonyen generelt sett bedre bilde (mer naturlig) enn samsung.
    Det eneste samsungen har, er jo at den er tynnere.. Men hva så?
    Her hjemme sitter jeg med en tynn benq pcskjerm.... Den irirterer vettet av meg, pga det er en drittskjerm i forhold til eizoen jeg har på jobb.

Eizoen på jobb kostet 12.000kr og er så syyyykt mye bedre.
    Jeg tenker aldri: å nei, eizoen er mange cm tykk!

Jeg ser jo ikke hvor tykk den er heller :-) Ser jo tross alt på forsiden av tven!
    Personlig går jeg etter kvalitet, innefor gitt prisområde.

Sonyen og samsungen ligger innenfor samme pris, men samsungen er langt bak i både subjektiv kvalitet og produksjonskvalitet (det er mye feil på samsungprodukter).

For øvrig er dårlig innsynsvinkel veldig viktig på en stor skjerm!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Jeg er som du ser DYPT uenig med deg. 6-serien til samsung har glimrende bilde i LCD-utgaven, slipper clouding der - men fortsatt veldig kunstig vs sony som er naturlig. Det siste er subjektivt hva man selv foretrekker - men clouding er et *******.

Dette synes dog ikke i butikk, så om du uttaler deg på bakgrunn av hva du ser i butikken der du jobber, så har det lite med hvordan tven ser ut i et mørkt rom hjemme.
    NEI, den viser mørkeblått, ikke sort.

- Kan si meg enig med den, men da vil jeg heller ha mørkeblått enn lysegrått

Ja, men som bieffekt så har du dårligere bildekvalitet pga større mengder clouding.

- Og Sony er bedre på clouding da mener du?

Nei, den har et helt annet type bilde og bildebehandling enn sony har - mye mer kunstig og påtatt, sony er naturlig og renere.

- Om du mener Sonyen er blassere, og mattere så er jeg enig :P
    Bildet på Samsung vil være ute og kjøre om du ikke kalibrerer den (eller i det minste fjerner den fra dynamisk modus) Men etter den er kalibrert slår den Sony. Sony EX710 er den eneste modellen jeg virkelig har måtte slåss med for å i det hele tatt klare å få et bildet som jeg kan leve med. Samsung`s modeller kan man stort sett sette i "film"-modus og være langt nok på vei til at man kan leve med det.

Se ovenfor.

- Er ikke oppfattet kontrast godt nok?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare de to tingene jeg mener sonyen er bedre på, men det er de viktigste tingene.

Ellers har sonyen generelt sett bedre bilde (mer naturlig) enn samsung.
    Det eneste samsungen har, er jo at den er tynnere.. Men hva så?
    Her hjemme sitter jeg med en tynn benq pcskjerm.... Den irirterer vettet av meg, pga det er en drittskjerm i forhold til eizoen jeg har på jobb.

Eizoen på jobb kostet 12.000kr og er så syyyykt mye bedre.
    Jeg tenker aldri: å nei, eizoen er mange cm tykk!

Jeg ser jo ikke hvor tykk den er heller :-) Ser jo tross alt på forsiden av tven!
    Personlig går jeg etter kvalitet, innefor gitt prisområde.

Sonyen og samsungen ligger innenfor samme pris, men samsungen er langt bak i både subjektiv kvalitet og produksjonskvalitet (det er mye feil på samsungprodukter).

For øvrig er dårlig innsynsvinkel veldig viktig på en stor skjerm!!
    Sjelden jeg legger ut sterke meninger her på avforum, men denne følte jeg burde vært home-safe. Har aldri møtt på en kjeft som har sett disse to ved siden av hverandre og så sagt at Sonyen var best. Den blir ofte brukt som versting-eksempel... Meeeget rart å møte motgang her altså :P

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, EX710 har ikke i nærheten av cloudingen du ser på C6005 - og spesielt 55" er utsatt for.

EX710 har egentlig gjennomgående vært en tv som fikk mye skryt fra den kom i høst, langt ifra noe slaktoffer her på avforum. Samsung C6005 derimot.

Når det gjelder kunstighet og bildebehandling så er det noe samsung har selv på filmmodusen sin. Jeg HAR faktisk en samsung selv hjemme, UE55C6905, så kjenner godt fordelene og ulempene til skjermen . Jeg vet godt at man må kalibrere og i det hele tatt, det jeg snakker om nå det er samsungs bildebehandling, som er glossy og fargesterk og i det hele tatt - mens sony har valgt at ting skal se mer naturlig ut, mer som kildematerialet - ikke påpyntet.

Og da er det sånn at ingen av delene er direkte dårlig - det er bare forskjellige ting man foretrekker.

Men det med clouding er hovedgrunnen til at C6005 er ubrukelig for meg. Og for de fleste andre. Det er helt jævlig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, EX710 har ikke i nærheten av cloudingen du ser på C6005 - og spesielt 55" er utsatt for.

EX710 har egentlig gjennomgående vært en tv som fikk mye skryt fra den kom i høst, langt ifra noe slaktoffer her på avforum. Samsung C6005 derimot.

Når det gjelder kunstighet og bildebehandling så er det noe samsung har selv på filmmodusen sin. Jeg HAR faktisk en samsung selv hjemme, UE55C6905, så kjenner godt fordelene og ulempene til skjermen . Jeg vet godt at man må kalibrere og i det hele tatt, det jeg snakker om nå det er samsungs bildebehandling, som er glossy og fargesterk og i det hele tatt - mens sony har valgt at ting skal se mer naturlig ut, mer som kildematerialet - ikke påpyntet.

Og da er det sånn at ingen av delene er direkte dårlig - det er bare forskjellige ting man foretrekker.

Men det med clouding er hovedgrunnen til at C6005 er ubrukelig for meg. Og for de fleste andre. Det er helt jævlig.
    Jeg skal teste cloudingen på EX710 mot C6005 på mandag. Jeg tipper forskjellen er mindre enn det du skal ha det til. Men vi får se. Har sjelden/aldri hørt noen klage på clouding på 6-serien før, men har heller ikke søkt etter det. På dagtid vil jeg i alle fall uansett ha valgt Samsung 6-serie. (muligens med forbehold om digre vinduer med tanke på gjenskinn) Hadde jeg kun sett på TV/Film i et helt mørkt rom ville jeg uansett ha valgt plasma selv. Derimot har jeg hørt om flere som har levert tilbake Sony-modellen da de ikke var fornøyd med bildet...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror forøvrig grunnen til uenighet her har mye med personlig preferanse å gjøre. Noen vil at TV-apparatet skal se mest mulig natur-tro ut, andre vil heller at bildet skal se "flott og pent" ut selv om gresset på fotballbanen blir selv-lysende grønt, Jeg er nok mere en middelvei av disse. Jeg liker ikke at farvene er ute og kjøre som i de fleste tilfeller av grunn-innstilinger for tiden. Men blir bildet for natur-tro, syns jeg det blir matt og kjedelig. Eksempelvis den flotte THX-modusen på Panasonic-apparater stimulerer ikke til film-titting spør du meg. Så i dette tilfellet er det nok trådstarter som bør ta et standpunkt. Er man bilde-geek, så går man ofte for mest naturtro. Er man "hvermansen", så går man ofte for den med mest prangende bilde. Er en grunn til at TV-apparatene er stilt inn slik som de er for tiden (nye i eske altså). Fordi det selger.

Men at Sony er den beste av disse to. Der forblir vi uenige. Den er rett og slett elendig!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror forøvrig grunnen til uenighet her har mye med personlig preferanse å gjøre. Noen vil at TV-apparatet skal se mest mulig natur-tro ut, andre vil heller at bildet skal se "flott og pent" ut selv om gresset på fotballbanen blir selv-lysende grønt, Jeg er nok mere en middelvei av disse. Jeg liker ikke at farvene er ute og kjøre som i de fleste tilfeller av grunn-innstilinger for tiden. Men blir bildet for natur-tro, syns jeg det blir matt og kjedelig. Eksempelvis den flotte THX-modusen på Panasonic-apparater stimulerer ikke til film-titting spør du meg. Så i dette tilfellet er det nok trådstarter som bør ta et standpunkt. Er man bilde-geek, så går man ofte for mest naturtro. Er man "hvermansen", så går man ofte for den med mest prangende bilde. Er en grunn til at TV-apparatene er stilt inn slik som de er for tiden (nye i eske altså). Fordi det selger.

Men at Sony er den beste av disse to. Der forblir vi uenige. Den er rett og slett elendig!
    Du begynner innlegget ditt bra, men du slutter med en konklusjon som ikke kan bety annet enn at du er en fanboy.

Alastor skal ha mye skryt for hans vinkling.
    Han har selv investert i en samsung, han har kalibrert den og fremdeles anbefaler han sonyen.

Det ligger desverre sterkt i oss mennesker at vi føler et behov for tilhørighet og man føler ofte at man må da beskytte investeringer man har gjort.
    Hadde du vert litt mer ydmyk i din påstand, så hadde det vært greit nok.

Men her driver du å slakter sonyen, basert på den samsungen du eier - som ironisk nok er dårligere (objektivt sett).

At du subjetivt foretrekker en tv med relfeksjoner, clouding, dårligere panorering, dårligere produksjonskvalitet, dårligere innsynsvinkel og unaturlige farger er helt greit!
    Man må kjøpe tven man foretrekker,men du kan ikke da si at han bare må kjøpe sonyen om den er vesentlig billigere enn samsungen.

Jeg ser 0 grunner til å kjøpe samsungen.
    Enten kjøper man LCD eller LED-LCD med matt panel, ellers kjøper man plasma. LCD eller LED-LCD med blankt panel, hva har det for noen fordeler fremfor plasma? (uten om strømforbruk!).

Ergo mener jeg fremdels min påstand:
    55" LCD/LED-LCD i 15k+- klassen: kdl55-ex710

Har man mer peng, da vet jeg ikke hva jeg vil anbefale.. De bedre og dyrere sonyene har en "Halvgloss" overflate (ikke like ille som samsung),men selv den gir dårligere innsynsvinkel. Bildet er bedre rett frem, men prisen er jo nesten doblet.. Bildet er langt fra dobbelt så bra.

Men det er nå meg.. Jeg mener den har bra bilde, bra pris og er en bra tv. Det er ingen designtv og det er ikke high end, men jeg vil si det er upper mid end. samsung er vel lower mid end, så har du andre merker som sandstrøm som er low end.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX710en jeg har herfaring med, hadde ikke clouding som samsungene, men hadde synlig lysere felt ca 15% inn i bildet på både høyre og venstre side. Og det er klart clouding forsvinner nårt sort er grått og ikke like mørkt som på Samsungen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alastor skal ha mye skryt for hans vinkling.
    Han har selv investert i en samsung, han har kalibrert den og fremdeles anbefaler han sonyen.
    -Jeg har gjort det samme, og anbefaler Samsung. Hvorfor skal Alastor`s mening veie tyngre enn min?
    Men her driver du å slakter sonyen, basert på den samsungen du eier - som ironisk nok er dårligere (objektivt sett).
    - Jeg eier ikke en Samsung. Hadde du vært inne på minHiFi og kikket tipper jeg du ser en Sony på benken min. Riktig nok ikke nevnte modell da den ble kjøpt inn noen år tilbake.
    Har man mer peng, da vet jeg ikke hva jeg vil anbefale.. De bedre og dyrere sonyene har en "Halvgloss" overflate (ikke like ille som samsung),men selv den gir dårligere innsynsvinkel. Bildet er bedre rett frem, men prisen er jo nesten doblet.. Bildet er langt fra dobbelt så bra.
    -Slik er det jo med de fleste ting. Jo høyere opp i klassene du kommer, jo mindre skjer per krone. Men Sony NX710 syns jeg er bedre enn Samsung`s motstander (8-serien). Forøvrig har vel NX710 en glass-plate eller plexi-plate i front. At den er mindre glossy enn Samsung høy-kontrast-film er det nok delte meninger om :P Så her er vi igang igjen

Jaja. Alle får vel lov til å ha sine egne meninger. Trådstarter har blandet seg lite inn i dette føler jeg, noe jeg skjønner godt :P Tipper nok at man kan (under tvil) bli fornøyd med begge disse skjermene når man først får dem hjem. Da har man jo ikke den andre ved siden av for å sammenligne uansett.

EDIT: Bortsett fra om man faktisk har sett Samsungen i bruk, da vil det surre rundt i tankegangen at det finnes noe som er så mye bedre der ute, og som kostet ca det samme

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •