Samsung UE55C8705 3D LED vs Panasonic TX-P50VT20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung UE55C8705 3D LED vs Panasonic TX-P50VT20

Vurdere å kjøpe ny TV:

Valget står mellom disse 2:

- Samsung UE55C8705 3D LED
    - Panasonic TX-P50VT20

Eller vente på 2011 modeller, men jeg går ut ifra at prisen blir mer utrivelig på disse!

Er d noen her som har noen råd på dette?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT20 som den beste tven i mørke rom til tv/film, C8705 i lyse rom og all mulig-bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    VT20 som den beste tven i mørke rom til tv/film, C8705 i lyse rom og all mulig-bruk.

Dette hørtes fornuftig ut, men vis 3D er noe du skal bruke meir enn ein gang i blandt, ville eg ha valgt Plasma skjerm uansett. Er jo ikkje noe problem å bruke plasmaskjerm i ei normal stue...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JustmeFW
    Dette hørtes fornuftig ut, men vis 3D er noe du skal bruke meir enn ein gang i blandt, ville eg ha valgt Plasma skjerm uansett. Er jo ikkje noe problem å bruke plasmaskjerm i ei normal stue...
    Sortnivået på VT20 er mer eller mindre fraværende i et godt opplyst rom. 3D'n har også blitt bedre på Samsungene med nyere/nyeste software!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået på VT20 er mer eller mindre fraværende i et godt opplyst rom. 3D'n har også blitt bedre på Samsungene med nyere/nyeste software!

Hmm...
    Har plasma selv, riktig nok ein LG plasma(PK 950, tror jeg), men kan ikkje si eg er misfornøyd med sortnivået der ivertfall, men stua mi kan nok heller ikkje kalles eit godt opplyst rom... har bare downlights som ikkje lyser direkte inn på skjermen.

Var ikkje klar over at Samsung hadde klart å bli bukt med Chrosstalk problemene med nyere software, er det tilfellet så er det ingen grunn til å velge bort LCD/LED skjermene. Kansje eg må ta meg ein tur for å sjå på noen med oppdatert software.

Men i bunn og grunn er det vel så enkelt at hvis han har sett 3D på begge skjermene og synes det ser bra ut, så er ditt første svar noe han kan gå etter. Men eg vil nok anbefale å sjå litt forskjellig 3D materiale på begge skjermene før han bestemmer seg.
    :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma vil være LED-LCD overlegent på innsynsvinkel på 3D. På Plasma kan du nesten ligge i sofan å se 3D. Dette går mindre bra på LED-LCD...

Samme gjelder forøverig på 2D. Plasma er totalt overlegen LED-LCD idette tilfellet 8705 på innsysnsvinkel.

Jeg ville valgt VT20 i 9/10 situasjoner. I en refleksjons test av Tver ble Pansonic gitt samme score som LED-LCD fra Samsung og Sony-dette var G20 hvis jeg husker rett. Det er lite refleksjoner på G20 ihverfall utfra det jeg har sett i flom belyste butikk lokaler pga at glasset ligger rett på panelet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Plasma vil være LED-LCD overlegent på innsynsvinkel på 3D. På Plasma kan du nesten ligge i sofan å se 3D. Dette går mindre bra på LED-LCD...

Samme gjelder forøverig på 2D. Plasma er totalt overlegen LED-LCD idette tilfellet 8705 på innsysnsvinkel.

Jeg ville valgt VT20 i 9/10 situasjoner. I en refleksjons test av Tver ble Pansonic gitt samme score som LED-LCD fra Samsung og Sony-dette var G20 hvis jeg husker rett. Det er lite refleksjoner på G20 ihverfall utfra det jeg har sett i flom belyste butikk lokaler pga at glasset ligger rett på panelet.
    Synes du overdriver verdien av innsynsvinkel.
    Jeg sitter rett foran tven min, det blir uanset en dårlig tv opplevelse
    hvis du skal sitte og se på tv i 45 grader .

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde utvilsomt valgt VT20...

Også koster den jo 15000 nå. Da har du 5-6000 å bruke på noe annet gøy :-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strando
    Vurdere å kjøpe ny TV:

Valget står mellom disse 2:

- Samsung UE55C8705 3D LED
    - Panasonic TX-P50VT20

Eller vente på 2011 modeller, men jeg går ut ifra at prisen blir mer utrivelig på disse!

Er d noen her som har noen råd på dette?
    Hvis det er pengene som styrer kjøpet så velger du Panasonicen.
    Men som du ser så valgte jeg Samsungen etter en grundig helhetsvurdering.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hadde utvilsomt valgt VT20...

Også koster den jo 15000 nå. Da har du 5-6000 å bruke på noe annet gøy :-D
    Den er laaangt bedre enn samsungen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Synes du overdriver verdien av innsynsvinkel.
    Jeg sitter rett foran tven min, det blir uanset en dårlig tv opplevelse
    hvis du skal sitte og se på tv i 45 grader .
    Tja mulig det. Grunnen til at jeg er opptatt av det er at jeg sitter ca 60-70 grader på siden å ser tv hver dag i god stolen. Ser ikke forskjell på bilde på min tv på denne vinkeln... Har prøvd LED-LCD og funnet ut at Plasma er det som fungerer best på denne vinkeln hos meg ihvertfall

Synes innsynsvinkel må nevnes for vurdering av ny TV da jeg har snakket med flere som har blitt litt overrasket over sin ny innkjøpte LED-TV som ikke fungerte som de ventet på siden og blitt skuffet.

LG sin LE850 er den LED som har best innsynsvinkel etter min erfaring den er nesten plasma aktig på innsynsvinkel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået på VT20 er mer eller mindre fraværende i et godt opplyst rom.
    Merkelig påstand og rett og slett ubegripelig feil. Tester du TV-er ved å lese om dem i ukeblader?

3D'n har også blitt bedre på Samsungene med nyere/nyeste software!
    Teknologisk er ikke LCD per dags dato egnet til bruk sammen med aktiv 3D-teknologi. Da hjelper all verdens programvare fint lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå vært i to forskjellige butikker da jeg hadde planlagt å gå for en 50VT20, men har rett og slett blitt svært skeptisk etter å ha sett sortnivået på disse i godt opplyste butikker i hvertfall. Selv min Tatung LCD som er noe herk er jo langt nærmere sort i lyst rom enn hva disse VT20 kunne sies å være. Nå hører det med at ingen av butikkene lot meg fikle med instillingene, så om dette skyldes dårlig kalibrering i butikken eller at det er slik tven presterer under lyse forehold skal jeg ikke si sikkert, men sort var nærmest lysegrå på de jeg så på. Er det slik at VT20 krever mye fikling med instillingene før den yter godt, eller er den som påstått her virkelig så svak på sortnivå i belyste rom?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galsmurf
    Er det slik at VT20 krever mye fikling med instillingene før den yter godt, eller er den som påstått her virkelig så svak på sortnivå i belyste rom?
    Setter du VT20 i THX dark vil det meste være på G med kalibrering. Plasma vil ALLTID se grå å kjedelig ut i opplyst butikk lokale i forhold til LCD og LED-LCD. Dette kommer av at Plasma har lyskilden i selve panelet i fronten mens LCD/LED-LCD har dette bak/siden av panelet.

Derfor vil LCD se konge sort ut i butikk og avslått mens plasma vil være grå. Dette vil være motsatt i mørkt rom. Da vil Plasma få et bedre sortnivå mens LCD vil du begynne å se baklyset som slipper igjennom panelet i større eller mindre grad. Standard butikk belysning ligger ca 3-4 ganger over vanlig stue belysning og fremmer LCD/LED-LCD salget

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galsmurf
    Jeg har nå vært i to forskjellige butikker da jeg hadde planlagt å gå for en 50VT20, men har rett og slett blitt svært skeptisk etter å ha sett sortnivået på disse i godt opplyste butikker i hvertfall. Selv min Tatung LCD som er noe herk er jo langt nærmere sort i lyst rom enn hva disse VT20 kunne sies å være. Nå hører det med at ingen av butikkene lot meg fikle med instillingene, så om dette skyldes dårlig kalibrering i butikken eller at det er slik tven presterer under lyse forehold skal jeg ikke si sikkert, men sort var nærmest lysegrå på de jeg så på.
    Å kikke på TV-er i en butikk er i utgangspunktet en liten utfordring, da man har null kontroll på hva de ansatte har gjort med instillingene på apparatene samt at lyset i butikken gjerne tilsvarer dagslys og langt lysere enn det en vil ha hjemme i sin egen stue.

Er det slik at VT20 krever mye fikling med instillingene før den yter godt
    VT20 er faktisk kjent som en av de TV-ene som krever minst fikling for å fungere godt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •